שאלה אל צוקי (אגרוף)

שאלה אל צוקי (אגרוף)

השבוע נשאלתי שאלה לגבי אגרוף כאשר הוא יוצא היכן מוא מסתובב לפי מה שאני למדתי שמהתחלה מסתובב עד הסוף לפגיעה הוא אמר שמסתובב בסוף מה דעתכם ?????
 
אני חושב שתלוי בשיטה

בשוטוקאן (שלמדתי תשעה חודשים בגיל 12) (לא יכול להיות, אני אף-פעם לא הייתי בן 12!
) מלמדים לסובב את האגרוף בסוף התנועה. אצלנו מלמדים שהוא מסתובב לכל אורך התנועה. הגישה אצלנו היא שצריך להיות כוח בתנועה לכל אורכה, וכשהיד קרוב למותן יש יותר כוח בתנועה כשכף-היד כלפי מעלה. מצד שני, אצלנו גם לא מסובבים את היד עד הסוף; בסוף האגרוף, אצלנו, האגודל למעלה והזרת למטה, גב-היד פונה הצידה, ולא כמו בשוטוקאן שהם באותו גובה וגב-היד פונה למעלה. כמו שכתבתי, נראה לי שתלוי בשיטה.
 

דו קרב

New member
האגרוף מסתובב בסוף, אלא אם אין

מספיק מרחק מהיריב, ואז כמובן כמו אצל דוד. ראיית המרחק זה חלק חשוב מ-א-ו-ד באומנויות הלחימה.
 

רןני ב

New member
גמישות, גמישות. מה לעשות, נו.

לא יודע מתי מסתובב האגרוף. המרפק של אותה יד נשאר למטה כל הזמן. גם ברגע הפגיעה. מרפק למטה ז"א, אם תכופף את המרפק האגרוף יעלה לכוון התקרה. לא באיזשהו אלכסון. למען האמת, אם האגרוף מסתובב כבר בתחילת יציאת היד, יש סכנה שהמרפק לא ישאר "למטה". יותר מזה. יש סכנה שהכתף הרלוונטית תתרומם(יופעלו שרירי הצוואר, ירפו שרירי השכמות), והיד תכה ללא "חיבור" אל שאר הגוף. ואת החיבור הזה אנחנו מחפשים בנרות, ניי? כמובן, מצב אידאלי כמו שכתבת: הזרת והאגודל באותו גובה. תוסיף לזה: המרפק "למטה", הכתפיים "למטה". אני לא מספיק גמיש ע"מ להצליח להגיע למצב הזה, ומוותר על משהו. על מה? על האגרוף. אצלי הוא קצת אלכסוני. על הכתפיים והמרפק אין פשרות. ניסיתי להיות ברור, ואני מאד מקווה שהצלחתי. חוץ מזה: יש כאלה שאף פעם לא היו ילדים, ויש כאלה שלא יהיו מבוגרים. נכון, נכון. יש כאלה שהיו ילדים ואח"כ הפכו למבוגרים. מסכנים, מה לעשות.
 

alexko

New member
מסכים עם דוד

בשוטוקאן ונדמה לי שברוב פלגי הקרטה הסיבוב הוא לקראת הסוף. ראיתי את שיהאן גליסקו מבצע צוקי קצת שונה ולמרות הפרשי הגדלים בינינו (לטובתי) ממש היה קשה לבלום את הצוקי עם ההגנות המקובלות. זהו הצוקי היפני בשיטת שגר ושכח. מי שיודע להוציא צוקי כזה מספיקה לו מכה אחת. אה... וכן גם שם מסובבים לקראת הסוף
 

alexko

New member
קשה, קשה להסתובב בין שני פורומים

המעברים ברשת צרים מאוד וקשה לסמי-טריילר לבצע פניות. אבל כמו שלימדו אותי בצבא - מה שלא הורג מחשל.
 

ננדין

New member
גם בגוג'ו ריו הסיבוב הוא בסוף...

סוג של נעיצה. המורה שלי היה מדמה את זה לסכניאי שדוקר בבשר ואחרי מסובב (כמו בסרטים..)
 

ש מים

New member
תלוי בשיטה.

למרות שבאותה שיטה ייתכנו גם 2 הוורסיות. בין הפרמטרים המשפיעים (על בחירת סוג האגרוף/צקי) יש את המרחק (מן היריב) וזווית הפגיעה (לאן אתה מכוון).
 

ש מים

New member
סליחה, הבהרה:

מה שרציתי לכתוב זה שיש 2 וורסיות (שאני מכיר) של אגרוף ישר: 1. "המסובבת": בה אתה מסובב את האגרוף (זו הוורסיה עליה אתה מדבר). עד כמה שאני יודע זה הוא "אגרוף הקרטה". 2. ללא סיבוב בכלל. מבחינתי (שעובד עם 2 הסוגים) הבחירה נעשית בעיקר ע"ס הפרמטרים שהבאתי לעיל (זווית ומרחק), למרות שיש גם פרמטרים נוספים (למשל: מאיזו מטרה אני רוצה לפגוע, או מה מטרת האגרוף).
 

twc

New member
לפי הרמה

אצלנו מקובל כי מתחילים לומדים לסובב את האגרוף רק בסוף התנועה, וכשעולים ברמה לומדים לסובב את האגרוף תוך כדי התנועה.
 
מספר סוגים

באופן כללי, הצוקי המקובל, הנפוץ וה"נכון" יותר - הוא זה שמסתובב לקראת הסוף. כלומר, כשהמרפק עובר את המותן, אז מתבצע סיבוב של האגרוף, שמסתיים בסיום התנועה. לעומת זאת, קיים שימוש באגרופים ללא סיבוב, או אגרופים שמסתובבים בהתחלה (נפוץ יותר בקאטות וברמה מעט מתקדמת). לאגרוף שמסתובב בהתחלה, יש יישום של הגנה, בד-בבד עם ההתקפה.
 
למעלה