שאלה - איזו דבורנית זו?

שאלה - איזו דבורנית זו?

צולם בפארק קנדה, אתמול. נצפו באתר גם דבורניות הקטיפה לקראת סיום.

 
דבורנית נאה -שימי לב לפרצוף האריה! כמעט תמיד נראות כמו אריות

התמונה הבאה (של הצהובה?) לא מופיעה אצלי - רק הטקסט
 

ממליגה4

New member
אצבוע ים המלח

שלום דורון
משום מה תיבת המסרים שלי אינה עובדת . חפש אותו במעלה הערוצון מעל ההסתעפות של הכביש למצוקי דרגות שליד נקודת הביקורת .
הראשון ניגלה לנו בשמאל הערוצון לרגלי שפתו התלולה. עוד שני פרטים , מעט למעלה יותר בערוצונצ'יק הנשפך מימין . דווח אם מצאת .
 
דיווחי פריחה ממעלה אדומים עד מצוקי דרגות

קודם כל - החבר'ה שלך כולם שם בערוצון ליד מחסום מצוקי דרגות, רק בשלבים מתקדמים יותר (הבאשנים עם תרמילים רבים)
מדרונות מעלה אדומים והגבעות בירידה לים המלח ירוקים וצהובים - הצהוב מכמויות גדולות של אהרונסוניה פקטורובסקיה. דא.
בדרך אלון (ארץ המרדפים) גבעות מכוסות בירוק בהיר וכתמים של ירוק כהה של שעורה מכחילה. אין סימנים לשלח הערבות שלפני שנתיים כיסה לגמרי גבעות שלמות בין כפר אדומים לישוב אלון בלילך מהפנט. שום יריחו: כל התפרחות סגורות, רובן חנוט עדיין בחותלות. עוד שבוע וחצי-שבועיים יהיה כנראה בשיא פריחתו הסגולה העמוקה (עם אבקנים אדומים כשהם סגורים). שיכרון זהוב - שיחים גבוהים בשיא פריחה עם פרחים יפים במיוחד: צהוב עז ופנים סגול כהה. בדרך כלל הצהוב הרבה יותר חיוור בחומות ירושלים.
מצומת אלמוג ועד צומת קלי"ה: מתוך אדמת הלס קבוצות של יחנוק המדבר בסוף פריחתו (פרחים אחרונים במעלה התפרחת), עדיין יש פרטים מעטים בשיא.
המוני מלוח ספוגי בצד הכביש באיזור הפניה לחוף ביאנקיני.
מצוקי ההעתקים לאורך צפון ים המלח עוטים ירוק - אבל לא דרמטי. באביב 92' הם היו ירוקים לגמרי באופן שעד עתה לא ראיתי.
חוף אבנת - כתמים ורודים גדולים של חומעה ורודה בשלב הפירות המכונפים. לשון יבשתית עד קו המים מכוסה בורוד צפוף ובהיר. באביב 92' מקום זה בדיוק היה מכוסה בשטיח צפוף ואדום של פרגים ממש עד המים.
למרגלות המצוקים, בעיקר מול עין פשחה וצפונית למצוקי דרגות - שיחים רבים, גדולים ומפותחים של צלף ביצני בשיא פריחתו (בבוקר תש כוחם של פרחיו שמיועדים בעיקר למאביקי לילה).
בערוצים ובערוצונים שיחים רבים מאוד של צמרורה אפריקנית בסוף פריחתה. המוני שיחים של פרעושית גלונית בשיא פריחתה.
חומעה ורודה בכל מקום כמעט, והמון זחלים של רפרף מסורטט - מין טרופי אפריקני נודד שמתרבה על שיחי החומעה. עיט ניצי מפורום צפרות צילם אותו בנחל משמר בשבוע שעבר ודיווח על הזחלים שנראים בכל מקום. כך גם היה בערוצון ליד מחסום מצוקי דרגות, היכן שפורח אצבוע ים המלח בשיאו. הזחלים הללו מגיעים לאורך של 7-8 ס"מ לפחות וזוללים בכל פה את החומעה ואת פירותיה וכנפיהם. הם מאוד מגוונים בהרכבי הצבעים ובצורות המצוירות לאורך גופם (שבקצהו קוץ הרתעה עם זיזים - מין נבוט שכזה...). עוד על החומעה הורודה - המון פרות משה רבנו - החיפושיות, הזחלים והגלמים. נראו גם הרבה פשפשים גלדניים חומים, הזחלים הצעירים שלהם נראים כמו חייזרים עקרביים...
באשן שלושת העורקים - עדיין פרחים רבים בקצה התפרחות והרבה תרמילים משתלשלים למטה.
בסך הכל פריחה מדברית נאה אבל פחות מחצי העוצמה של פריחת אביב 2010 בעקבות שיטפונות הענק של 18 בינואר שלא פסחו על שום ערוץ מדברי והרוו את המדבר במשקעים רבים בתוך פחות משתי יממות (הגשמים הנדירים במערכת ההיא הגיעו מהונגריה ללוב, מצרים, סודן, סיני והנגב וב-19 לינואר גרמו לשיטפונות עזים בצפון, כולל בכרמל ובנחליו).
אבל כלום לא משתווה לפריחה בכל מרחבי הנגב באביב 1992 אחרי החורף הבלתי יאומן ההוא... דוגמא יחידה מני רבות: המרחבים הצחיחים של צומת אלמוג עד צומת הלידו כוסו בכתמי צמיחה אינסופיים של אהל מצוי: בהתחלה ירוקים, אחר כך צהובים, אחר כך כתומים, אחר כך אדומים בגוון דובדבן ובסוף ארגמניים ונמוגו לצבע חום כהה בהתייבשותם. מאז התופעה לא חזרה יותר..
אין לי תמונות לפורום כי אני מסריט ולא מצלם. עוד 15-20 שנה, טיפונת סבלנות...
 
תודה על הדיווח המפורט.. באשן שלוש-העורקים שינה את שמו ל..

ל.. באשן תמים.
אם היו כמה תמונות להמחשה..
 
למעלה