שאלה:איזה יתרונות יש בין ...

ASI Z

New member
שאלה:איזה יתרונות יש בין ...

SINGLE SURFACE ל -DOUBLE SURFACE
 

natyh

New member
חוזק לעומת משקל

קורס לגלשנים מתקדמים אתה עושה לנו פה חחח הכל תכונות של מפרשים : מפרש כפול חזק יותר מיועד לטרמיקות חזקות טיסות קרוס קאונטרי ארוכות וכיוצא בזה ... שכבה אחת הוא כמובן קל יותר ומיועד לגלשן מתחילים שעשוי מבד דקרון , לא פוליאטילן קרי מיילר . אגב כל מפרשי גלשני הרוח והקייטווינגים עשויים מיילר , כפי שמיקי כתב לא בעל תכונות טובות במיוחד ...חוץ מאוירודינמיות משופרת כלומר חובה לכלי תחרותי ומתקדם וממלא את כיסי היצרנים הרבה כסף . אגב כל גולש רוח רציני מחליף מפרש ממיילר כל עונה אבל קצת סטיתי מהנושא . ואללה עכשיו בלבלתי את מיקי הוא עוד עלול לחשוב אותי בטעות לגולש .....
 
נתי??? מפרש כפול נועד לשיפור

יעילות אווירודינמית כלומר אפשר לטוס מהר יותר ורחוק יותר.
 

David Gerby

New member
גיא, איך אתה לא יודע

לגולשים מתקדמים יש תרמיקות יותר חזקות! אסי לשאלתך - התשובה של גיא נכונה וטיפה ארחיב, מפרש תחתון מיועד לכסות את כל הקונסטרוקציה של הגלשן (קרוס בר, קיל וכו') ולעטוף אותם בתוך הכנף. כך נוצר פחות גרר וכן הכנף הופכת להיות קשיחה יותר ובעלת תכונות אוירודינמיות שמשפרות את יחס הגלישה והמהירות של הגלשן. נתי, פעם שלישית גלידה...
 

natyh

New member
כתבתי

אוירודימיות משופרת . נא לקרא ..... לא בד נכון , פחות גרר נכון , רוצים ניסוחים מדעיים , בבקשה תענו ראשונים , לא עונים ויושבים בצד , בבקשה לקרא עד הסוף או לא לקפוץ אחר כך . וכן זה גם חזק יותר עומד בלחץ גבוה יותר וכולי , זו משמעות יעילות אוירודימית , מיועד ללחצים גבוהים יותר : חלק יותר מהירות זרימה גבוהה יותר הפרשי לחצים גבוהים יותר , נא לחזור על הקורס בתרמו דינמיקה . לא חשוב העיקר שביום קשה כזה אפשר להתבדר קצת בפורום.
 

Hawk17

New member
טעות במינוח.

"וכן זה גם חזק יותר עומד בלחץ גבוה יותר וכולי , זו משמעות יעילות אוירודימית , מיועד ללחצים גבוהים יותר" . טעות בידך. אתה מערבב בין 2 דברים שונים. יעילות אווירודנמית- פרושה פחות גרר. (הגרר של הגלשן קטן כתוצאה מכך שהשלד עטוף מפני האוויר\רוח גם מלמטה.) עמידה בלחצים חזקים יותר- פרושה חוזק יותר טוב. גלשן בעל חוזק יותר גדול ישבר לך מאוחר יותר (נגיד ונכנסת למערבולת מטורפת) מאשר גלשן רגיל. ---------------------- הוספת מפרש תחתון בגלשנים מתקדמים יותר- קודם כל עושה את הגלשן שלך יפה יותר אווירודנמית- ולפיכך משפרת ביצועיו והופכת אותו ל'חסכוני' יותר- פחות גרר - לפיכך פחות אובדן אנרגיה על כל מטר שאתה עובר באוויר ולכן יחס גלישה משופר. לגבי התוספת של המפרש לחוזק הגלשן כולו- כאן אני נמנע מלומר את מה שאינני יודע. זה תלוי איך מחובר תלוי וכו'. אני משאיר לותיקים ולמבינים לענות על תשובה זו. כאן אני נכנס לאולי, תקנו אותי מכאן: אני מניח שבגלל שכעת הוא 'יפה יותר אווירדינמית' אז גם פחות רועד וסובל מאמצים בנקודות שעתה מוגנות, ומה גם,בעיקר, שההקטנה הכוללת של כוחות הגרר הנוצר בגלשן "היפה יותר" מאפשרת לך להגיע למהירות גדולה יותר עד אשר שוב תגיע לאותם סדרי גודל של כוחות גרר אשר התפתחו לך במהירות נמוכה יותר בגלשן 'המכוער יותר אווירדינמית' - ולפיכך אתה מגדיל את ה-VNE של הגלשן שלך.
 

natyh

New member
הקרוס בר ?

עטוף בתוך המפרש ?
דודו עשית לי את היום .... חחח
 
אל תבלבלו בין מפרש כפול

לבין מפרש עשוי מספר חומרים או שכבות מהם מיוצר המפרש, לבין שני מפרשים (תחתון ועליון) כשדודו כותב "עטוף" הוא מתכוון לכך שהקרוס בר ממוקם בין שני המפרשים, ובכך נמנעת התנגדות האוויר שהיה מייצר אילו היה חשוף. אתה הבנת את זה?
 

natyh

New member
בא נחזור לשאלה המקורית

מה בין שכבה אחת לשתי שכבות יתרונות וחסרונות . עכשיו תסביר לי איך מפרש שתי שכבות עוטף את הקרוס בר ? יפה הכונה למפרש כפול, לא שתי שכבות , אז מה הקשר בין התשובה לשאלה המקורית ?
 

חגי

New member
אוי...כמה שטויות כותבים פה

לשאלתך אסי - כנף דבל סרפס מאפשרת יחס עילוי גרר טוב יותר ולכן L/D משופר מה שמאפשר בדכ גם סינק רייט טוב יותר. בתחילה דבל סרפס כיס 30-40% משטח הכנף וכיום בגלשנים תחרותיים זה מגיע ל 85% משטח הכנף
 

natyh

New member
למה ?

מה ההבדל בתכונות החומרים . תסביר את ההבדל בחומר משם תלך לענין הפיזיקלי לא להיפך .
 

חגי

New member
השאלה דיברה על דבל סרפס לעומת

סינגל. לא שאל על מיילר ושאר ירקות. אגב - נראה לי שגם אני עומד לעזוב את אזור הסינגל.
 

sam1961

New member
חגי

התכוונת למה שאני חושבת שהתכוונת? מגיע כאן מזל"ט?
 

johash3

New member
נתי תעשה קצת הפסקה

תשאיר את התשובות למי שמכיר ומבין בתחום.
 
למעלה