שאיבות/משאבות

kat the bat

New member
בדיוק הזמנתי מהם את החלק הזה...

שגם אצלי נשבר (יותר נכון נסדק).הם אמרו שחסר אותו כרגע במלאי ושזה יקח בערך שלושה שבועות עד שיגיע וישלח אליי. דרך אגב, במספר של ה-1-800 היה קשה לתפוס אותם - או שתפוס, או שעונה מענה קולי. אז כדאי להשאיר הודעה מפורטת - הם חוזרים די מהר והם נחמדים.
 
קרן -

קודם כל - כל הכבוד על ההשקעה! יש שתי משאבות שיכולות לספק את הצרכים שאת מגדירה: איסיס של אוונט היא משאבה ידנית. היא נחשבת למשאבה מצויינת ואפשר להוציא איתה כמויות מצויינות של חלב. למעשה, מחקרים הראו שהיא יעליה יותר ממשאבות חשמליות ושהיא מוצלחת לשימור ייצור החלב אצל אימהות לפגים. המחיר שלה - אם אני לא טועה - בסביבות 250 ש"ח. היא המשאבה שיש בסופרפארם. החיסרון שלה - יש המון חלקים לנקות ולהרכיב. אם את מתכננת להשתמש בעיקר בלקטינה וזו רק משאבה לגיבוי כשאת לא בבית - שווה. משאבה שניה היא המיני אלקטריק של מדלה. זו משאבה חשמלית. נחשבת גם היא למשאבה טובה. יש לה אפשרות לעבוד עם שנאי חשמלי או עם סוללות. היא מתפרקת לשלושה חלקים + בקבוק ומאוד נוחה לשימוש. המחיר שלה הוא 399 ש"ח בד"כ. אפשר לקנות אותה בשילב, רב קט, אצל יועצות הנקה או אצל היבואן ("בפקס" יושבים בהרצליה). החיסרון שלה - היא מאוד מרעישה. מקווה שעזרתי לך
 

justmom

New member
קצת ../images/Emo32.gif - משאבת איזיס ופגים

אני חולקת מאוד על התיאור של איזיס כמשאבה מתאימה לשאיבות לפגים. טכנית האיזיס אולי יעילה יותר, אבל מי שלא נאלצה לשאוב חלב כל שלוש שעות, 8 פעמים ביממה, שבועות על גבי שבועות, לא יכולה לתפוס את ההבדל בין משאבה ידנית לחשמלית, ולא רק בגלל ההרכבה הפשוטה יותר. כל החיים שלך מסתובבים סביב השאיבות, מחולקים למנות של 3 שעות - 20 דקות שאיבה, חצי שעה האכלה (במקרה הטוב), שעתיים "מנוחה" וכן הלאה, וככה שבועות (לי היה מזל וזה נמשך "רק" שישה שבועות). לו הייתי צריכה לעשות את זה עם האיזיס, אני מניחה שאיתמר היה עובר לפורמולה תוך שבוע. אימא לפג, במקרים רבים אחרי ניתוח קיסרי, שבנוסף לכאבים הפיסיים והתשישות, רגשי האשם, הפחד והחרדות צריכה להתמודד גם עם הניג'וס הנוראי והמאמץ הפיסי של שאיבה במשאבה ידנית, תישבר מזה תוך ימים. אז עם כל הכבוד למחקרים, it ain't real life. למי שמסתדרת עם האיזיס לשאיבה פעם פעמיים ביום - סחתיין, ונהדר. אבל אחרי מה שעברתי כאימא לפג, בחיים לא הייתי ממליצה עליה לשאיבות האינטנסיביות שדרושות כדי להאכיל פג, וכדי להגיע בסופו של דבר להנקה מלאה - בשביל זה, לדעתי לפחות, מתאימה רק מדלה לקטינה hospital grade.
 
מניסיון שלנו

הי קרן, אני רק שואבת לילדה בת 7 חודשים(איך הזמן עובר...) ואני משתמשת ב- pump in style של מדלה. מה שנוח בה שהיא כפולה פחות מרעישה מהאלקטריק ומאוד נוחה לנשיאה. יש אופציות לקבוע רמת סקשן ומהירות, היא מגיעה עם חיבור לחשמל ומטען לסוללות במין תיק נשיאה מאוד נוח ואנו רכשנו גם מטען לרכב ולנסיעות וזה שימושי. הבעייה היא המחיר (250$ אם אני זוכרת) אבל לקחנו אותה כי גם פורמולה היא לא בחינם והגר היא ילדה ראשונה כך שנוכל להשתמש בה בעתיד(אני מקווה בפעם הבאה במקביל להנקה) אם יש עוד שאלות ובכלל את מוזמנת לפנות ע"ג הפורום או במסרים בהצלחה
 

שליז

New member
אני ממליצה על האוונט הידנית:

אני רק שואבת כבר כ-10 חודשים (זואי בת 11 חודשים+) ומשתמשת רק באוונט הידנית. השתמשתי בה גם בתקופה בה שאבתי לפחות 6 פעמים ביום. אני ממליצה עליה בחום, במיוחד אם את רק שואבת: לי היא מספקת כמויות נכבדות, היא קטנה וניידת (כך שתוכלי להכניס אותה לכל תיק,ולא תהיי מוגבלת או "מקורקעת"), היא שקטה (כך שאת יכולה לשאוב בכל מקום ואף אחד לא ידע), המחיר יותר מסביר, שירות הלקוחות נהדר, מבחינת החלקים - מעולם לא הייתה לי בעיה עם ריבוי חלקים... האמת שגם לא הרגשתי שיש בה הרבה חלקים (ואגב... עכשיו הזמנתי גוף חדש משירות הלקוחות - הם מספקים כל חלק בחינם, כך שזה יכול להוות גם שיקול - ונמסר לי חלק אחד במקום מה שכיום נמצא בשני חלקים), והלחץ בה ניתן לויסות (שיקול לא פחות חשוב כי יש כאלה שהשאיבה מכאיבה להן יותר). אם את יכולה, עדיף שתנסי משאבה לפני שאת רוכשת אותה, כדי לבדוק אם היא מתאימה לך. בהצלחה!!
 

kat the bat

New member
../images/Emo45.gifמסכימה עם שליז

למרות שאני שואבת רק מדי פעם, ולא מתקרבת לכמויות של שליז (הראויות להערצה).
 

zimes

New member
נו - אז הענינים די טובים...

לגבי החלב - בטח להקפיא! הגושים - הם שומן: הוא צף ע"פ החלב. אפשר לערבב אותו בקלות בחזרה. מה עם הכאבים בפטמות? המצב משתפר?
 
הרגישות בפטמות והכאבים

לא ממש משתפרים אבל ההנקה נראה שהולכת טוב ורוב ההנקות חוץ מאלה של הלילה גם "רכות" ולא כואבות, מלבד ההיאחזות עצמה והכמה מציצות הראשונות. ועכשיו לשאלה אחרת - איך נותנים בקבוק? הרופא הציע לתת לתבור קצת מים או תה קמומיל כדי להקל על כאבי הבטן. בינתיים הוא לא ממש מתייחס לבקבוק ובטח שלא יונק ממנו, סתם משחק איתו בפה. נשאלת השאלה מה יקרה כשאני אנסה/אצטרך לתת לו בקבוק שאוב? יש טיפים והמלצות לגבי איך לתת לו בקבוק? איך מלמדים אותו לינוק מבקבוק?
 

izag

New member
יכול להיות שלא תהיה לו שום בעיה

לקחת בקבוק. נויה לקחה בקבוק בקלות כשהייתה קטנה ודווקא היום, אם אני מנסה להגניב לה אחד היא לא מוכנה לשמוע על זה בכלל. תינוקות רבים לוקחים בקבוק ויונקים ממנו בקלות. בכל מקרה, אם זו את שנותנת את הבקבוק- מומלץ לתת בתנוחה אחרת מתנוחת ההנקה ואפילו לנסות להושיב אותו עם עלייך עם הגב אלייך (ככה שהוא לא רואה אותך) ולהעביר את הבקבוק מאחור- פשוט לפעמים כשהיונקים שלנו (החכמים מאוד יש לציין
) רואים אותנו הם יודעים שיש ציצי בסביבה ומסרבים למשהו אחר. בכל מקרה, קודם לנסות ולראות אם בכלל יש איזשהו קושי. אם יש אפשרות שבפעמים הראשונות לא את תתני את הבקבוק, עדיף. את יכולה גם לנסות כמה סוגי פטמות- יש הממליצים על הבקבוק של ד"ר בראון, יש שמשתמשים באוונט- בטח כבר היו פה דיונים בנושא אבל בסופו של דבר כל אחד מתביית על בקבוק אחר (ויש כאלו שבכלל לא משנה להם) ככה שפה ממש אין כללים. בהצלחה!
 

לאה_מ

New member
במקום לתת לו מים או קמומיל

תשתי את הרבה תה שומר / חליטה של זרעי שומר ו/או תאכלי שומר (טרי, עם מיץ לימון) - נראה לי עדיף כך מאשר להעמיס גם את זה על מערכת העיכול העדיין-לא-בשלה-מספיק של תבור. ולגבי הבקבוק - יש במאמרי הפורום כאן מאמר עם טיפים לסרבני בקבוק, ובגלריה של אסתר יש תמונות שמראות איך תינוק יונק צריך לקבל בקבוק - אבל יכול להיות שלא תתקלי בשום בעיה מיוחדת.
 

zimes

New member
מים? ליונק בן חודש? ../images/Emo4.gif

איזה רופא... כבר אמרת שבהנקה הוא לא מבין הרבה. יועצות הנקה לא ממליצות לתת לתינוק יונק מים/תה. אין סיבה: זה סתם תופס מקום בקיבה הקטנה, מונע ממנו לאכול (ולגרות את השד לייצור די חלב). בשביל גזים - כמו שאמרה לאה - שתי *את* תה שומר (חליטת זרעים), או איכלי (שורש) שומר חי - נדמה לי שעכשיו יש (לפחות בארץ). לגבי - איך נותנים בקבוק - אני חושבת (לא מניסיוני - אנחנו התחלנו עם בקבוק מההתחלה) שרוב התינוקות מסתדרים עם זה. אם יהיו בעיות מיוחדות - אז תחשבי. (הםם. זו שאלה מענינת לסקר-שכזה. כמה מהתינוקות שינקו מלא מההתחלה הסתדרו/לא הסתדרו בקלות עם בקבוק אח"כ?). יש הרבה תינוקות שלא רוצים בקבוק מאמא, ומוכנים לשתות מבקבוק שאחרים נותנים (מטפלת/סבתא/אבא...). והאמת - למה, בעצם, שאת תצטרכי לתת בקבוק? כשאת שם - יש ציצי. כשאת לא שם - המטפלת תשבור את הראש
 

kerenrot

New member
עוד שאלה לגבי חלב רב של רפאל

קודם כל..זה מגעיל רצח.. עכשיו אני אנסה לשתות את זה.. חסר לו שזה לא יגדיל את כמות החלב
... שאלתי היא: לפי ההוראות מבקשים לשתות זאת עם תה צמחים. זו המלצה בלבד? סליחה על הבורות..אבל מה מוגדר כתה צמחים? למשל ורד היביסקוס זה תה צמחים? תה לימון? זה קריטי העניין של הצמחים? אשמח לתשובות מוסמכות...
 

לאה_מ

New member
ההמלצה הכי טובה היא

לנסות את המשאבה לפני שאת קונה. אם תאמרי היכן את גרה, אולי מישהי כאן תוכל להשאיל לך לנסיון. אני לא הסתדרתי עם הידנית של אוונט, ועם המיני אלקטריק של מדלה הלך לי מעולה. אבל זה מאד עניין של התאמה אישית.
 
למעלה