רשת אלחוטית

havlaz

New member
רשת אלחוטית

קראתי את המאמר באתר לא הבנתי את הקטע של AP, AP הוא המכשיר "שקולט" את המידע מההתקן האלחוטי ומעביר למחשב, או לראוטר או לא משנה מה אז מזאת אומרת עם פחות מ8 התקנים אין צורך. שנית, לא קיבלתי תשובה חד משמעית האם יכולה להיות בעיה למשל עם ראוטר של LINKSYS עם תמיכה באלחוט, ולמשל מצלמה אלחוטית של DLINK בהנחה ששניהם עובדים על אותו תדר, כמובן.
 

dov98

New member
לשאלה השניה: התקנות, שהFCC

מפקח עליהן הן אמורות לכסות את ענין התאימות ולרוב זה כך. אבל בשטח, וראיתי את זה בהתקני אלחוטיים אחרים למשל, זה לא כך. לא תמיד ישנה תאימות מושלמת וממש צריך לבדוק כל התקן לגופו.
 

havlaz

New member
מזאת אומרת

שאם קניתי מצלמה של DLINK לשתתחבר לרואטר עם תמיכה אלחוטית של linksys יש סיכוי שזה לא יעבוד?
 

dov98

New member
כן, היא תעבוד, אך יתכן שחלק

מהפונקציות לא. פשוט: אין לקבל שום דבר כמובן מאליו. בגלל החשש הזה ונסיון העבר, קניתי את הראוטר למשל עם כרטיסי רשת של אותו יצרן. כאן אולי הגזמתי, אבל היות והבאתי מחו"ל, לא רציתי להסתכן אז שילמתי עוד 24 דולר על 2 כרטיסי רשת. וגם הענין היה פחות נפוץ בארץ באותה תקופה.
 

shed

New member
הסבר על רשת 11b

אהלן לכולם. לקח לי זמן לראות שהעליתם את התגובה שלי אז לאתר... בכל מקרה, יש לי הרגשה שנוצר בלבול קל בכל מה שנוגע ל11b,11a , אני אנסה להסביר כמה נקודות. 1. תקן 802.11b מגדיר רשת אלחוטית wireless lan ברמת ה-mac וה-phy. (שכבות 1 ו-2). המשמעות של התקינה הנ"ל היא שמוצרים שעומדים בתקן יוכלו לדבר אחד עם השני בלי תלות ביצרן. בדיוק כמו שכרטיס רשת של 3com מדבר עם כרטיס של intel. 2. בפועל, כל הכרטיסים, לפחות אלה שאני נתקלתי בהם, מבוססים על אותו צ´יפסט של אינטרסיל. הגרסא כיום היא פריזם 2. הם עובדים על 2.5 ועל 3. לא צריך לעניין כל כך את הצרכן בסופו של דבר. אולם, עובדה זו מבטיחה ביותר ממאה אחוז תאימות בין התקנים. מה שיפרק כרטיס של לינקסיס יראה שהוא זהה לכרטיסון של dlink או של כל חברה אחרת. כולם מיוצרים לפי ההוראות ותיק הייצור של אינטרסיל. 3. וכאן מגיעה נקודה חשובה. יש בלבול, או אי הבנה של תפקיד ה-access point - בקיצור ap. המוצרים הנמכרים על ידי לינקסיס או dlink נקראים ap בצורה כזו או אחרת - ושם הכוונה למעשה לנק´ גישה או חיבור ל-wan. בכניסה אחת יהיה חיבוד adsl ובכניסה אחרת כרטיס 11b. התקן, לעומת זאת, מגדיר ap בצורה אחרת. שם אין שום איזכור על חיבור ל-wan, התקן מדבר על ניהול הרשת האלחוטית. מה זאת אומרת ניהול? על קצה המזלג, צריך לדאוג שלא יהיו התנגשויות בזמני שידור, לפזר את השעון בין ההתקנים, לסנכרן ועוד פעולות כאלה ואחרות כפי שמוגדרות בתקן. מי שממש רוצה יוכל לקרוא את התקן (לא מומלץ לבעלי לב חלש). למעשה, כרטיס שהוא ap נראה בדיוקכמו כרטיס רגיל, ההבדל היחידי הוא רק בתוכנה firmware שעליו. בצ´יפסטים המתקדמים יותר יהיה הבדל בסיליקון בין שתי הגרסאות (רגיל ו-ap). לכן צריך לשים דגש על המשמעות של ap. אני במאמר הנ"ל התייחסתי ל-ap כפי שהוא מוגדר על ידי התקן - כלומר התקן המנהל את הרשת האלחוטית. כרטיס ap יכול להיות מחובר לאחד המחשבים ברשת, או לראוטר כמו כל כרטיס רגיל אחר, אבל הוא גם אחראי על ניהול האוויר. 4. עבור רשת אלחוטית שבה פחות מ-8 התקנים אין שום מניעה לעבוד בלי ap, ואז ניהול האוויר נעשה בצורה מבוזרת על ידי כל ההתקנים ביחד (אלגוריתם יפהפה לדעתי). 5. לשימוש ב-ap יש יתרון, כמו שכתבתי על 3rd eye mode. 6. מבחינת תדר. כולם יודעים להגיד 2.4 ג´יג. אבל למעשה יש מספר תדרים שבהם ההתקנים יודעים לעבוד. למעשה אם אחד התדרים עמוס, יכול להיות מצב שבו הרשת "תדלג" לערוץ אחר. 7. אני לא יודע על איזה מצלמה אתה מדבר, בכל אופן אם מדובר במצלמה עם ממשק ל-11b לא תהיה לך שום בעיה. כולם יכירו את כולם. 8. מאחר שכבר פירקתי יותר מלינקסיס אחד בחיי, אין למעשה כמעט הבדל בין לינקסיס ודילינק. הג´וקים אותם ג´וקים, אותו סוויטץ´ (של קנדין) ועוד. 9. עוד נקודה מעניינת: על מנת לחסוך בכסף ועלות, גם ה-access point של לינקסיס (או dlink) מגיעים למעשה עם כרטיס 11b רגיל ולא עם כרטיס ap. מה שכן, חלק מהפעולות של ה-ap מתבצעות על ידי הכרטיסון, וחלק על ידי הלינקסיס שמאחוריו. 10. רק נקודה קטנה לדב, לפני זמן מה אמרת ש-bt זה 802.15 ובכן לא קח הדבר. bt זה bt הוא בכלל לא תקן של ieee , לעומת ה-802.15 שהוא תקן של ieee שבאמת בא לעשות דבר דומה: לינק אלחוטי צר סרט לטווחים קצרים. 11. נמאס לי לכתוב בנקודות!!!
 

dov98

New member
היות וקטונתי מלהבין לעומק את

העינין, הלכתי לוועדת הכנסת שדנה בכך. אם תקרא את הפרוטוקולים תראה שלכך הם מתייחסים. ישבו שם כל המומחים שבענין, כולל אורן אליעזר מהנדס ראשי של "טקסס אינסטרומנטס" ישראל. ובכלל כל ענין התדרים ובגלל זה התענינתי היה שה11b קרוב מאד לBT והרגיז אותי שהראשון מאושר והשני לא, אפילו שהטווח שלו 4 מטר. זה הכל. ולהבדיל 11a מרגיז אותי, כי לא מאשרים אותו ויש לו הרבה יותר רוחב פס. זהו. בקשר ל15 , אולי רצו לעבוד על הוועדה, אינני יודע. אני יכול רק לומר שמשרד התקשורת באתר שלו באמת לא עוזר להבהיר את הנקודה.
 

dov98

New member
ובקשר לתאימות, ראיתי כבר

דוגמאות כאלה, לא באותם תחומי תדרים ולאו דווקא אלחוטיים שלא רוצים לעבוד יחד. אמנם לא קשור לכאן אך הנה רק דוגמה: כרטיס מסך ATI RAGE PRO FURY MAXX לא רוצה לעבוד בשם אופן עם לוחות אם ASUS . אז לכן אמרתי לבדוק ולקנות אפילו מאותה חברה.
 

shed

New member
בקשר ל-11a

מדובר ב"קרוב" משפחה של ה-11b מבחינת ה-mac. מבחינת ה-phy יש קצת שוני, מדובר בתדרי 5.8 וברוחב פס מכסימלי של 54 מגה לשניה. גם הטווחים הם לא אותם טווחים וגם השימוש שונה. אין כוונה לממש רשת פנימית ב-11a, אף אחד לא ממש צריך את זה. יש מספר רעיונות לממש access, בדומה ל-dsl וכבלים. (רק שכאן לא צריך להשקיע אין סוף כסף בתשתית). מבחינת אישור: גם לקרית עתידים, תחפש את הבניין של אלווריון תעיף מבט על הגג ותראה ימבה אנטנות. חלקן משדרות ב-11a. נכון - אין אישור גורף, אולם עם פניה מספיק טובה למשרד התקשורת ניתן לקבל אישור לשדר. לדעתי, לא רחוק היום ויהיה אישור כזה לעוד חברות.
 
למעלה