רשמי תחבורה ציבורית צפוניים

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
רשמי תחבורה ציבורית צפוניים

רשמי תחבורה ציבורית צפוניים
בשבוע שלפני פסח ערכתי טיול בגליל העליון, כשהדרך להגעה לנקודת ההתחלה והסוף הייתה באמצעות תחבורה ציבורית. בהשוואה להגעה לנקודות היעד והמוצא ברכב פרטי יש יתרון וחסרון - יתרון: ניתן לבחור מסלול שאינו מעגלי ואין צורך להתבסס על טרמפים מנקודת החזרה. חסרון: יש לבחור נקודות התחלה וסיום בסמיכות לתחנות עצירה של תחבורה ציבורית, מה שעשוי להאריך את המסלול באופן יחסי. במידה והתכנון הוא לטיול ארוך יחסית, הליכה קצרה נוספת אינה משמעותית מדי. חסרון נוסף קשור לתדירות האוטובוסים (עשויה להיות נמוכה באיזורי טיול), והצורך להתאים את לוח הזמנים האישי אל לוח הזמנים התחבורתי, או להסתכן בהמתנה של שעה-שעתיים בנקודת הסיום.
 

נתנאל531

Well-known member
רכבת ישראל -


רשמי תחבורה ציבורית צפוניים
בשבוע שלפני פסח ערכתי טיול בגליל העליון, כשהדרך להגעה לנקודת ההתחלה והסוף הייתה באמצעות תחבורה ציבורית. בהשוואה להגעה לנקודות היעד והמוצא ברכב פרטי יש יתרון וחסרון - יתרון: ניתן לבחור מסלול שאינו מעגלי ואין צורך להתבסס על טרמפים מנקודת החזרה. חסרון: יש לבחור נקודות התחלה וסיום בסמיכות לתחנות עצירה של תחבורה ציבורית, מה שעשוי להאריך את המסלול באופן יחסי. במידה והתכנון הוא לטיול ארוך יחסית, הליכה קצרה נוספת אינה משמעותית מדי. חסרון נוסף קשור לתדירות האוטובוסים (עשויה להיות נמוכה באיזורי טיול), והצורך להתאים את לוח הזמנים האישי אל לוח הזמנים התחבורתי, או להסתכן בהמתנה של שעה-שעתיים בנקודת הסיום.
רכבת ישראל -

בזכות הטורקים (שסללו קו מחיפה לעכו), ולאחריהם הבריטים (שסללו את ההמשך לנהריה), קו מסילת החוף עובר בלב האיזור המיושב של הקריות, עכו ונהריה (ולא בקצוות, כמו בחלק מהתחנות החדשות, ע"ע דימונה הידועה לשמצה). נסיעה בין הקריות לעכו, או בין הקריות לנהריה, מהירה בהרבה ברכבת מאשר ברכב פרטי (חסכון של הרבה רמזורים בדרך), וגם נתיב הנסיעה קצר יותר (עובר בתוך רפא"ל). החסרון המשלים הוא זמן ההגעה לתחנות, תדירות בינונית (עד להשקת 'לו"ז מהפכה') ואיחורים קלים של כמה דקות האופיינים לרכבת. קטע הרכבת קריות - נהריה גם אינו סובל מעומס נוסעים גבוה, ויש די והותר מקומות ישיבה. בסיכום כללי - ציון טוב מאוד לרכבת.
 

נתנאל531

Well-known member
תחנה מרכזית נהריה

רשמי תחבורה ציבורית צפוניים
בשבוע שלפני פסח ערכתי טיול בגליל העליון, כשהדרך להגעה לנקודת ההתחלה והסוף הייתה באמצעות תחבורה ציבורית. בהשוואה להגעה לנקודות היעד והמוצא ברכב פרטי יש יתרון וחסרון - יתרון: ניתן לבחור מסלול שאינו מעגלי ואין צורך להתבסס על טרמפים מנקודת החזרה. חסרון: יש לבחור נקודות התחלה וסיום בסמיכות לתחנות עצירה של תחבורה ציבורית, מה שעשוי להאריך את המסלול באופן יחסי. במידה והתכנון הוא לטיול ארוך יחסית, הליכה קצרה נוספת אינה משמעותית מדי. חסרון נוסף קשור לתדירות האוטובוסים (עשויה להיות נמוכה באיזורי טיול), והצורך להתאים את לוח הזמנים האישי אל לוח הזמנים התחבורתי, או להסתכן בהמתנה של שעה-שעתיים בנקודת הסיום.
תחנה מרכזית נהריה
מסדרת התחנות של שנות ה־60-70, סמלי אגד עדיין מופיעים בה, למרות שהשימוש העיקרי בתחנה כבר כמה שנים הוא על ידי נתיב אקספרס. סך הכל מתחם מוזנח שחלקים ממנו נטושים (לא ברמה של תמחת, אבל עדיין מתחם נטוש), וכמעט אין חנויות מסחר פעילות. מנגד, השימושיות של התחנה טובה - הגישה לתחנה קלה, מיקומה מרכזי, ואין בעיית זיהום אוויר, בגלל היותה תחת כיפה השמים. יתרון נוסף הוא שהשירותים בחינם (אך מצבם בינוני ומטה). סיכום - ציון בינוני.
 

נתנאל531

Well-known member
טיפ

תחנה מרכזית נהריה
מסדרת התחנות של שנות ה־60-70, סמלי אגד עדיין מופיעים בה, למרות שהשימוש העיקרי בתחנה כבר כמה שנים הוא על ידי נתיב אקספרס. סך הכל מתחם מוזנח שחלקים ממנו נטושים (לא ברמה של תמחת, אבל עדיין מתחם נטוש), וכמעט אין חנויות מסחר פעילות. מנגד, השימושיות של התחנה טובה - הגישה לתחנה קלה, מיקומה מרכזי, ואין בעיית זיהום אוויר, בגלל היותה תחת כיפה השמים. יתרון נוסף הוא שהשירותים בחינם (אך מצבם בינוני ומטה). סיכום - ציון בינוני.
טיפ
טיפ למי שמגיע לתחנה ובדיוק פספס אוטובוס שיצא לכיוון מזרח או צפון - אוטובוס שיוצא מהתחנה צריך לעבור 3 צמתים (2 מרומזרים) ולהשלים פניה של 270 מעלות ימינה. לכן על פי רוב, הליכה מהתחנה לצומת נהריה הסמוכה (התחנה הבאה במסלול הנסיעה של כל הקווים) מהירה יותר מאשר הנסיעה בדרך זו... פספסתם בדקה את האוטובוס? לכו בזריזות לתחנה הבאה של האוטובוס ותשיגו אותו...
 

נתנאל531

Well-known member
קו 367 נהריה - צפת

רשמי תחבורה ציבורית צפוניים
בשבוע שלפני פסח ערכתי טיול בגליל העליון, כשהדרך להגעה לנקודת ההתחלה והסוף הייתה באמצעות תחבורה ציבורית. בהשוואה להגעה לנקודות היעד והמוצא ברכב פרטי יש יתרון וחסרון - יתרון: ניתן לבחור מסלול שאינו מעגלי ואין צורך להתבסס על טרמפים מנקודת החזרה. חסרון: יש לבחור נקודות התחלה וסיום בסמיכות לתחנות עצירה של תחבורה ציבורית, מה שעשוי להאריך את המסלול באופן יחסי. במידה והתכנון הוא לטיול ארוך יחסית, הליכה קצרה נוספת אינה משמעותית מדי. חסרון נוסף קשור לתדירות האוטובוסים (עשויה להיות נמוכה באיזורי טיול), והצורך להתאים את לוח הזמנים האישי אל לוח הזמנים התחבורתי, או להסתכן בהמתנה של שעה-שעתיים בנקודת הסיום.
קו 367 נהריה - צפת
קו רוחב חשוב בגליל העליון, המקשר את נהריה (העיר + בית חולים איזורי) עם מעלות, חורפיש, בסיס הר מירון, מירון וצפת. המסלול של הקו טוב יחסית, מלבד סיבוב של כ־10 דקות בתרשיחא ובמעלות מרובות הנוסעים + כניסה קצרה עד לחרבת חממה (בית ספר שדה) לטובת חיילי בסיסי הר מירון, המסלול מהיר יחסית. הבעיה הקשה של הקו היא חור עצום בלוח הזמנים: בין 6:30 ל־9:30 בבוקר יש נסיעה בערך כל שעה (עם חריגה מוזרה של נסיעה כפולה ב־9:15 וב־9:30), אך בין 9:30 ועד 14:30 (5 שעות!) יש חור בלו"ז. בין 14:30 ל־21:05 יש נסיעה פעם ב־60-90 דקות לערך, סך הכל 11 נסיעות מנהריה + נסיעת בוקר מוקדמת שמתחילה במעלות. בכיוון ההפוך הלו"ז מעט יותר הגיוני (החור הוא בין 11:30 ל־15:15 'בלבד'), מנגד יש בדיוק 6 נסיעות, בתדירות של פעם בשעתיים, חצי מכמות הנסיעות בכיוון ההפוך...

בין נהריה למעלות ישנה תחבורה תדירה יחסית. אבל אם ברצונכם להגיע לחורפיש, או מחורפיש לבית החולים בנהריה בשעות ה'חור', נסו טרמפים, לפחות אל/מ־מעלות. אותו דבר גם כלפי חיילי (וחיילות) בסיסי מירון, שקו 367 הוא הקו היחידי המגיע לאיזור הבסיס. מי שצריך להגיע מצפת לנהריה (או למעלות) בשעות אי-הפעילות של 367, צריך לעשות סיבוב ענק דרך עכו, המסלול ארוך עוד יותר אם צריך להגיע למעלות (צפת-עכו-נהריה-מעלות), ולחורפיש (עיירה גדולה), אפשר להגיע רק בטרמפים, אין לה קווים נוספים שמשרתים אותה חוץ מ־367. זמן הנסיעה בין נהריה לבית ספר שדה (הר) מירון הוא כשעה, כשהמעכבים העיקריים הוא כביש 89 מהתחנה המרכזית ועד צומת בן עמי (כביש עמוס יחסית וצר), הסיבוב בתרשיחא-מעלות (הגיוני בהתחשב הכמות הנוסעים שעולה/יורדת), ומכשיר הכרטוס של נתיב (יעיל הרבה פחות משל אגד, כמות גדולה של הנוסעים משלמים עבור כרטיס נייר חד-פעמי). התמחור סביר יחסית, כ־19 ש"ח עבור נסיעה בודדת מנהריה ועד בית ספר שדה מירון (אותו מחיר גם עד צפת)

בעתיד הקרוב מתוכננת הארכת 367 עד לחצור הגלילית, בתקווה שגם יתווספו נסיעות, או לפחות פיזור הגיוני יותר של נסיעות בלוח הזמנים, בלי 'חורים' גדולים מדי.
 

amirv

New member
לחורפיש קיים גם קו 50

קו 367 נהריה - צפת
קו רוחב חשוב בגליל העליון, המקשר את נהריה (העיר + בית חולים איזורי) עם מעלות, חורפיש, בסיס הר מירון, מירון וצפת. המסלול של הקו טוב יחסית, מלבד סיבוב של כ־10 דקות בתרשיחא ובמעלות מרובות הנוסעים + כניסה קצרה עד לחרבת חממה (בית ספר שדה) לטובת חיילי בסיסי הר מירון, המסלול מהיר יחסית. הבעיה הקשה של הקו היא חור עצום בלוח הזמנים: בין 6:30 ל־9:30 בבוקר יש נסיעה בערך כל שעה (עם חריגה מוזרה של נסיעה כפולה ב־9:15 וב־9:30), אך בין 9:30 ועד 14:30 (5 שעות!) יש חור בלו"ז. בין 14:30 ל־21:05 יש נסיעה פעם ב־60-90 דקות לערך, סך הכל 11 נסיעות מנהריה + נסיעת בוקר מוקדמת שמתחילה במעלות. בכיוון ההפוך הלו"ז מעט יותר הגיוני (החור הוא בין 11:30 ל־15:15 'בלבד'), מנגד יש בדיוק 6 נסיעות, בתדירות של פעם בשעתיים, חצי מכמות הנסיעות בכיוון ההפוך...

בין נהריה למעלות ישנה תחבורה תדירה יחסית. אבל אם ברצונכם להגיע לחורפיש, או מחורפיש לבית החולים בנהריה בשעות ה'חור', נסו טרמפים, לפחות אל/מ־מעלות. אותו דבר גם כלפי חיילי (וחיילות) בסיסי מירון, שקו 367 הוא הקו היחידי המגיע לאיזור הבסיס. מי שצריך להגיע מצפת לנהריה (או למעלות) בשעות אי-הפעילות של 367, צריך לעשות סיבוב ענק דרך עכו, המסלול ארוך עוד יותר אם צריך להגיע למעלות (צפת-עכו-נהריה-מעלות), ולחורפיש (עיירה גדולה), אפשר להגיע רק בטרמפים, אין לה קווים נוספים שמשרתים אותה חוץ מ־367. זמן הנסיעה בין נהריה לבית ספר שדה (הר) מירון הוא כשעה, כשהמעכבים העיקריים הוא כביש 89 מהתחנה המרכזית ועד צומת בן עמי (כביש עמוס יחסית וצר), הסיבוב בתרשיחא-מעלות (הגיוני בהתחשב הכמות הנוסעים שעולה/יורדת), ומכשיר הכרטוס של נתיב (יעיל הרבה פחות משל אגד, כמות גדולה של הנוסעים משלמים עבור כרטיס נייר חד-פעמי). התמחור סביר יחסית, כ־19 ש"ח עבור נסיעה בודדת מנהריה ועד בית ספר שדה מירון (אותו מחיר גם עד צפת)

בעתיד הקרוב מתוכננת הארכת 367 עד לחצור הגלילית, בתקווה שגם יתווספו נסיעות, או לפחות פיזור הגיוני יותר של נסיעות בלוח הזמנים, בלי 'חורים' גדולים מדי.
לחורפיש קיים גם קו 50
 

amirv

New member
יש סיבה להאריך את הקו לחצור הגלילית?

קו 367 נהריה - צפת
קו רוחב חשוב בגליל העליון, המקשר את נהריה (העיר + בית חולים איזורי) עם מעלות, חורפיש, בסיס הר מירון, מירון וצפת. המסלול של הקו טוב יחסית, מלבד סיבוב של כ־10 דקות בתרשיחא ובמעלות מרובות הנוסעים + כניסה קצרה עד לחרבת חממה (בית ספר שדה) לטובת חיילי בסיסי הר מירון, המסלול מהיר יחסית. הבעיה הקשה של הקו היא חור עצום בלוח הזמנים: בין 6:30 ל־9:30 בבוקר יש נסיעה בערך כל שעה (עם חריגה מוזרה של נסיעה כפולה ב־9:15 וב־9:30), אך בין 9:30 ועד 14:30 (5 שעות!) יש חור בלו"ז. בין 14:30 ל־21:05 יש נסיעה פעם ב־60-90 דקות לערך, סך הכל 11 נסיעות מנהריה + נסיעת בוקר מוקדמת שמתחילה במעלות. בכיוון ההפוך הלו"ז מעט יותר הגיוני (החור הוא בין 11:30 ל־15:15 'בלבד'), מנגד יש בדיוק 6 נסיעות, בתדירות של פעם בשעתיים, חצי מכמות הנסיעות בכיוון ההפוך...

בין נהריה למעלות ישנה תחבורה תדירה יחסית. אבל אם ברצונכם להגיע לחורפיש, או מחורפיש לבית החולים בנהריה בשעות ה'חור', נסו טרמפים, לפחות אל/מ־מעלות. אותו דבר גם כלפי חיילי (וחיילות) בסיסי מירון, שקו 367 הוא הקו היחידי המגיע לאיזור הבסיס. מי שצריך להגיע מצפת לנהריה (או למעלות) בשעות אי-הפעילות של 367, צריך לעשות סיבוב ענק דרך עכו, המסלול ארוך עוד יותר אם צריך להגיע למעלות (צפת-עכו-נהריה-מעלות), ולחורפיש (עיירה גדולה), אפשר להגיע רק בטרמפים, אין לה קווים נוספים שמשרתים אותה חוץ מ־367. זמן הנסיעה בין נהריה לבית ספר שדה (הר) מירון הוא כשעה, כשהמעכבים העיקריים הוא כביש 89 מהתחנה המרכזית ועד צומת בן עמי (כביש עמוס יחסית וצר), הסיבוב בתרשיחא-מעלות (הגיוני בהתחשב הכמות הנוסעים שעולה/יורדת), ומכשיר הכרטוס של נתיב (יעיל הרבה פחות משל אגד, כמות גדולה של הנוסעים משלמים עבור כרטיס נייר חד-פעמי). התמחור סביר יחסית, כ־19 ש"ח עבור נסיעה בודדת מנהריה ועד בית ספר שדה מירון (אותו מחיר גם עד צפת)

בעתיד הקרוב מתוכננת הארכת 367 עד לחצור הגלילית, בתקווה שגם יתווספו נסיעות, או לפחות פיזור הגיוני יותר של נסיעות בלוח הזמנים, בלי 'חורים' גדולים מדי.
יש סיבה להאריך את הקו לחצור הגלילית?
 

נתנאל531

Well-known member
תחנה מרכזית צפת

רשמי תחבורה ציבורית צפוניים
בשבוע שלפני פסח ערכתי טיול בגליל העליון, כשהדרך להגעה לנקודת ההתחלה והסוף הייתה באמצעות תחבורה ציבורית. בהשוואה להגעה לנקודות היעד והמוצא ברכב פרטי יש יתרון וחסרון - יתרון: ניתן לבחור מסלול שאינו מעגלי ואין צורך להתבסס על טרמפים מנקודת החזרה. חסרון: יש לבחור נקודות התחלה וסיום בסמיכות לתחנות עצירה של תחבורה ציבורית, מה שעשוי להאריך את המסלול באופן יחסי. במידה והתכנון הוא לטיול ארוך יחסית, הליכה קצרה נוספת אינה משמעותית מדי. חסרון נוסף קשור לתדירות האוטובוסים (עשויה להיות נמוכה באיזורי טיול), והצורך להתאים את לוח הזמנים האישי אל לוח הזמנים התחבורתי, או להסתכן בהמתנה של שעה-שעתיים בנקודת הסיום.
תחנה מרכזית צפת
מזכירה מאוד את תחנת נהריה, סמלים ישנים של אגד (למרות שהתחנה בשימוש עיקרי על ידי נתיב כבר זמן רב), איזור מסחר נטוש ברובו. מנגד השימושיות טובה: השירותים בחינם (אך התחזוקה בינונית), הנגישות לתחנה קלה, התחנה פתוחה לאוויר, והיא אינה סובלת מבעיית זיהום (אך כן מבעיית קרירות בתקופות קור
).
 

נתנאל531

Well-known member
קו 361 צפת - חיפה

רשמי תחבורה ציבורית צפוניים
בשבוע שלפני פסח ערכתי טיול בגליל העליון, כשהדרך להגעה לנקודת ההתחלה והסוף הייתה באמצעות תחבורה ציבורית. בהשוואה להגעה לנקודות היעד והמוצא ברכב פרטי יש יתרון וחסרון - יתרון: ניתן לבחור מסלול שאינו מעגלי ואין צורך להתבסס על טרמפים מנקודת החזרה. חסרון: יש לבחור נקודות התחלה וסיום בסמיכות לתחנות עצירה של תחבורה ציבורית, מה שעשוי להאריך את המסלול באופן יחסי. במידה והתכנון הוא לטיול ארוך יחסית, הליכה קצרה נוספת אינה משמעותית מדי. חסרון נוסף קשור לתדירות האוטובוסים (עשויה להיות נמוכה באיזורי טיול), והצורך להתאים את לוח הזמנים האישי אל לוח הזמנים התחבורתי, או להסתכן בהמתנה של שעה-שעתיים בנקודת הסיום.
קו 361 צפת - חיפה
קו ותיק שתופעל עד לתקופה האחרונה על ידי אגד, ועבר לנתיב. משמש כקו אקספרס בין חיפה לעכו (+5 דקות הארכת נסיעה בגלל כניעת אחת מממשלות ישראל לארגון חרדי שטען שיש קברי יהודים מתחת למעבר התת-קרקעי במרכז עכו -> המעבר נמוך ולא מתאים ליותר ממוניות שירות בגובה), ולאחר מכן כקו מאסף מעכו לכרמיאל, מירון וצפת, כולל נסיעה לא נעימה מדי בתוך מג'ד-אל-כרום וראמה (פסי האטה, מעט בלאגן תחבורתי). ככל הנראה נוספו נסיעות במסגרת המעבר לנתיב אקספרס, והתוצאה היא שבנסיעת ערב מצפת, עד כרמיאל היו מעט נוסעים, אחרי כרמיאל גיליתי שאני לבד באוטובוס, לא עלו שום נוסעים מצפת ועד עכו (למרות שהאוטובוס יצא מצפת בכ־20 דקות איחור + 30 דקות לאחר קו קודם!), ובעכו עלתה נוסעת נוספת לחיפה. הנסיעה המאספת אינה נעימה, מנגד נראה שהביקוש הנמוך למסלול הנסיעה אינו מאפשר פיצול הקו למסלול אקספרס ומסלול מאסף בין עכו למג'ד אל כרום וראמה (בין ראמה לצפת אין שום הבדל בין מסלול מאסף למסלול ישיר, כל התחנות נמצאות על הכביש הראשי הצר, והביקוש שם גם כך נמוך, למעט תחנת מירון). תדירות הקו כיום טובה יחסית, אך זמן הנסיעה ארוך מדי (בעיקר בגלל הסיבוב בראמה, מג'ד-אל-כרום ועכו, כולל העיקוף ההזוי בגלל המעבר התת-קרקעי).

בעוד המסלול בינוני, התמחור של הקו לחיפה הזוי לגמרי. נסיעה מצפת לכרמיאל עולה כ־19 ש"ח, לעכו והקריות כ־26 ש"ח (הוזלה של כ־6 ש"ח בהשוואה למחיר בתקופת אגד), אבל לחיפה המחיר עומד על כ־40 ש"ח! הפרש של כ־14 ש"ח בין חיפה לקריות. מה עוד שחיפה = מרכזית המפרץ, ותוספת המחיר אינה מזכה בנסיעת מעבר בתוך חיפה... כמובן שמשתלם בהרבה לרדת בקריות ולעבור למטרונית (כ־6 ש"ח מהקריות למרכזית המפרץ, כ־11 ש"ח לחיפה, כולל מעברים במשך כ־90 דקות), והתמחור של נתיב אקספרס בין צפת לחיפה הזוי ולא סביר בעליל. בעיית התמחור בין יעד בקריות ליעד בחיפה הייתה קיימת גם בתקופת אגד (בהפרש נמוך יותר), וקיימת עד היום בנסיעה בודדת של קו 501 (ק. שמונה - צפת - חיפה), הפרש של 8 ש"ח בין נסיעה מצפת לקריות (32 ש"ח) לנסיעה מצפת למרכזית המפרץ (40 ש"ח, יכול להיות שמזכה בנסיעת מעבר, לא בטוח לגבי זה).
 

נתנאל531

Well-known member
צילומסך של התמחור מאתר נתיב

קו 361 צפת - חיפה
קו ותיק שתופעל עד לתקופה האחרונה על ידי אגד, ועבר לנתיב. משמש כקו אקספרס בין חיפה לעכו (+5 דקות הארכת נסיעה בגלל כניעת אחת מממשלות ישראל לארגון חרדי שטען שיש קברי יהודים מתחת למעבר התת-קרקעי במרכז עכו -> המעבר נמוך ולא מתאים ליותר ממוניות שירות בגובה), ולאחר מכן כקו מאסף מעכו לכרמיאל, מירון וצפת, כולל נסיעה לא נעימה מדי בתוך מג'ד-אל-כרום וראמה (פסי האטה, מעט בלאגן תחבורתי). ככל הנראה נוספו נסיעות במסגרת המעבר לנתיב אקספרס, והתוצאה היא שבנסיעת ערב מצפת, עד כרמיאל היו מעט נוסעים, אחרי כרמיאל גיליתי שאני לבד באוטובוס, לא עלו שום נוסעים מצפת ועד עכו (למרות שהאוטובוס יצא מצפת בכ־20 דקות איחור + 30 דקות לאחר קו קודם!), ובעכו עלתה נוסעת נוספת לחיפה. הנסיעה המאספת אינה נעימה, מנגד נראה שהביקוש הנמוך למסלול הנסיעה אינו מאפשר פיצול הקו למסלול אקספרס ומסלול מאסף בין עכו למג'ד אל כרום וראמה (בין ראמה לצפת אין שום הבדל בין מסלול מאסף למסלול ישיר, כל התחנות נמצאות על הכביש הראשי הצר, והביקוש שם גם כך נמוך, למעט תחנת מירון). תדירות הקו כיום טובה יחסית, אך זמן הנסיעה ארוך מדי (בעיקר בגלל הסיבוב בראמה, מג'ד-אל-כרום ועכו, כולל העיקוף ההזוי בגלל המעבר התת-קרקעי).

בעוד המסלול בינוני, התמחור של הקו לחיפה הזוי לגמרי. נסיעה מצפת לכרמיאל עולה כ־19 ש"ח, לעכו והקריות כ־26 ש"ח (הוזלה של כ־6 ש"ח בהשוואה למחיר בתקופת אגד), אבל לחיפה המחיר עומד על כ־40 ש"ח! הפרש של כ־14 ש"ח בין חיפה לקריות. מה עוד שחיפה = מרכזית המפרץ, ותוספת המחיר אינה מזכה בנסיעת מעבר בתוך חיפה... כמובן שמשתלם בהרבה לרדת בקריות ולעבור למטרונית (כ־6 ש"ח מהקריות למרכזית המפרץ, כ־11 ש"ח לחיפה, כולל מעברים במשך כ־90 דקות), והתמחור של נתיב אקספרס בין צפת לחיפה הזוי ולא סביר בעליל. בעיית התמחור בין יעד בקריות ליעד בחיפה הייתה קיימת גם בתקופת אגד (בהפרש נמוך יותר), וקיימת עד היום בנסיעה בודדת של קו 501 (ק. שמונה - צפת - חיפה), הפרש של 8 ש"ח בין נסיעה מצפת לקריות (32 ש"ח) לנסיעה מצפת למרכזית המפרץ (40 ש"ח, יכול להיות שמזכה בנסיעת מעבר, לא בטוח לגבי זה).
צילומסך של התמחור מאתר נתיב
.
 
סביר שקו יקוצר עד לרכבת כרמיאל כשתושלם המסילה

קו 361 צפת - חיפה
קו ותיק שתופעל עד לתקופה האחרונה על ידי אגד, ועבר לנתיב. משמש כקו אקספרס בין חיפה לעכו (+5 דקות הארכת נסיעה בגלל כניעת אחת מממשלות ישראל לארגון חרדי שטען שיש קברי יהודים מתחת למעבר התת-קרקעי במרכז עכו -> המעבר נמוך ולא מתאים ליותר ממוניות שירות בגובה), ולאחר מכן כקו מאסף מעכו לכרמיאל, מירון וצפת, כולל נסיעה לא נעימה מדי בתוך מג'ד-אל-כרום וראמה (פסי האטה, מעט בלאגן תחבורתי). ככל הנראה נוספו נסיעות במסגרת המעבר לנתיב אקספרס, והתוצאה היא שבנסיעת ערב מצפת, עד כרמיאל היו מעט נוסעים, אחרי כרמיאל גיליתי שאני לבד באוטובוס, לא עלו שום נוסעים מצפת ועד עכו (למרות שהאוטובוס יצא מצפת בכ־20 דקות איחור + 30 דקות לאחר קו קודם!), ובעכו עלתה נוסעת נוספת לחיפה. הנסיעה המאספת אינה נעימה, מנגד נראה שהביקוש הנמוך למסלול הנסיעה אינו מאפשר פיצול הקו למסלול אקספרס ומסלול מאסף בין עכו למג'ד אל כרום וראמה (בין ראמה לצפת אין שום הבדל בין מסלול מאסף למסלול ישיר, כל התחנות נמצאות על הכביש הראשי הצר, והביקוש שם גם כך נמוך, למעט תחנת מירון). תדירות הקו כיום טובה יחסית, אך זמן הנסיעה ארוך מדי (בעיקר בגלל הסיבוב בראמה, מג'ד-אל-כרום ועכו, כולל העיקוף ההזוי בגלל המעבר התת-קרקעי).

בעוד המסלול בינוני, התמחור של הקו לחיפה הזוי לגמרי. נסיעה מצפת לכרמיאל עולה כ־19 ש"ח, לעכו והקריות כ־26 ש"ח (הוזלה של כ־6 ש"ח בהשוואה למחיר בתקופת אגד), אבל לחיפה המחיר עומד על כ־40 ש"ח! הפרש של כ־14 ש"ח בין חיפה לקריות. מה עוד שחיפה = מרכזית המפרץ, ותוספת המחיר אינה מזכה בנסיעת מעבר בתוך חיפה... כמובן שמשתלם בהרבה לרדת בקריות ולעבור למטרונית (כ־6 ש"ח מהקריות למרכזית המפרץ, כ־11 ש"ח לחיפה, כולל מעברים במשך כ־90 דקות), והתמחור של נתיב אקספרס בין צפת לחיפה הזוי ולא סביר בעליל. בעיית התמחור בין יעד בקריות ליעד בחיפה הייתה קיימת גם בתקופת אגד (בהפרש נמוך יותר), וקיימת עד היום בנסיעה בודדת של קו 501 (ק. שמונה - צפת - חיפה), הפרש של 8 ש"ח בין נסיעה מצפת לקריות (32 ש"ח) לנסיעה מצפת למרכזית המפרץ (40 ש"ח, יכול להיות שמזכה בנסיעת מעבר, לא בטוח לגבי זה).
סביר שקו יקוצר עד לרכבת כרמיאל כשתושלם המסילה
יהפוך לסוג של קו מזין.
ותודה על השרשור נשמע מעניין.
 
באמת תמחור מוזר, ומוזר גם שמרכזית המפרץ

קו 361 צפת - חיפה
קו ותיק שתופעל עד לתקופה האחרונה על ידי אגד, ועבר לנתיב. משמש כקו אקספרס בין חיפה לעכו (+5 דקות הארכת נסיעה בגלל כניעת אחת מממשלות ישראל לארגון חרדי שטען שיש קברי יהודים מתחת למעבר התת-קרקעי במרכז עכו -> המעבר נמוך ולא מתאים ליותר ממוניות שירות בגובה), ולאחר מכן כקו מאסף מעכו לכרמיאל, מירון וצפת, כולל נסיעה לא נעימה מדי בתוך מג'ד-אל-כרום וראמה (פסי האטה, מעט בלאגן תחבורתי). ככל הנראה נוספו נסיעות במסגרת המעבר לנתיב אקספרס, והתוצאה היא שבנסיעת ערב מצפת, עד כרמיאל היו מעט נוסעים, אחרי כרמיאל גיליתי שאני לבד באוטובוס, לא עלו שום נוסעים מצפת ועד עכו (למרות שהאוטובוס יצא מצפת בכ־20 דקות איחור + 30 דקות לאחר קו קודם!), ובעכו עלתה נוסעת נוספת לחיפה. הנסיעה המאספת אינה נעימה, מנגד נראה שהביקוש הנמוך למסלול הנסיעה אינו מאפשר פיצול הקו למסלול אקספרס ומסלול מאסף בין עכו למג'ד אל כרום וראמה (בין ראמה לצפת אין שום הבדל בין מסלול מאסף למסלול ישיר, כל התחנות נמצאות על הכביש הראשי הצר, והביקוש שם גם כך נמוך, למעט תחנת מירון). תדירות הקו כיום טובה יחסית, אך זמן הנסיעה ארוך מדי (בעיקר בגלל הסיבוב בראמה, מג'ד-אל-כרום ועכו, כולל העיקוף ההזוי בגלל המעבר התת-קרקעי).

בעוד המסלול בינוני, התמחור של הקו לחיפה הזוי לגמרי. נסיעה מצפת לכרמיאל עולה כ־19 ש"ח, לעכו והקריות כ־26 ש"ח (הוזלה של כ־6 ש"ח בהשוואה למחיר בתקופת אגד), אבל לחיפה המחיר עומד על כ־40 ש"ח! הפרש של כ־14 ש"ח בין חיפה לקריות. מה עוד שחיפה = מרכזית המפרץ, ותוספת המחיר אינה מזכה בנסיעת מעבר בתוך חיפה... כמובן שמשתלם בהרבה לרדת בקריות ולעבור למטרונית (כ־6 ש"ח מהקריות למרכזית המפרץ, כ־11 ש"ח לחיפה, כולל מעברים במשך כ־90 דקות), והתמחור של נתיב אקספרס בין צפת לחיפה הזוי ולא סביר בעליל. בעיית התמחור בין יעד בקריות ליעד בחיפה הייתה קיימת גם בתקופת אגד (בהפרש נמוך יותר), וקיימת עד היום בנסיעה בודדת של קו 501 (ק. שמונה - צפת - חיפה), הפרש של 8 ש"ח בין נסיעה מצפת לקריות (32 ש"ח) לנסיעה מצפת למרכזית המפרץ (40 ש"ח, יכול להיות שמזכה בנסיעת מעבר, לא בטוח לגבי זה).
באמת תמחור מוזר, ומוזר גם שמרכזית המפרץ
לא כלולה בקריות.
 

נתנאל531

Well-known member
נתיב אקספרס

רשמי תחבורה ציבורית צפוניים
בשבוע שלפני פסח ערכתי טיול בגליל העליון, כשהדרך להגעה לנקודת ההתחלה והסוף הייתה באמצעות תחבורה ציבורית. בהשוואה להגעה לנקודות היעד והמוצא ברכב פרטי יש יתרון וחסרון - יתרון: ניתן לבחור מסלול שאינו מעגלי ואין צורך להתבסס על טרמפים מנקודת החזרה. חסרון: יש לבחור נקודות התחלה וסיום בסמיכות לתחנות עצירה של תחבורה ציבורית, מה שעשוי להאריך את המסלול באופן יחסי. במידה והתכנון הוא לטיול ארוך יחסית, הליכה קצרה נוספת אינה משמעותית מדי. חסרון נוסף קשור לתדירות האוטובוסים (עשויה להיות נמוכה באיזורי טיול), והצורך להתאים את לוח הזמנים האישי אל לוח הזמנים התחבורתי, או להסתכן בהמתנה של שעה-שעתיים בנקודת הסיום.
נתיב אקספרס
חברה לא חדשה (מבית חברת הנסיעות והתיירות נצרת), שכבר צברה נסיון באיזור. לכן מאוד מפליא גילויי חובבנות שונים מצידה. היא מקבלת ציון בינוני עד גרוע.

כריזה: סטנדרטית לישראל (התחנה הבאה...), ובמבטא ישראלי על ידי קריינית, אבל כוללת שגיאות מוזרות. באמצע תרשיחא היא מצהירה על תחנה באיזור כרמיאל, אחת מתחנות מעלות מזוהה כתחנה באמצע צפת, והשיא, לבית ספר שדה - הר מירון, היא קוראת "בית ספר - שדה מירון"
. השגיאה שם היא גם של הקריינית הישראלית, שקוראת את שם התחנה בצורה השגויה, וכנראה לא ביקרה מעולם באיזור. עוד יותר חמור הוא שהכריזה החיצונית מכריזה: "קו 367 ל... חצור הגלילית!" וכך גם מופיע על הצג האלקטרוני מחוץ לאוטובוס. מאחר ובאתר המידע הממשלתי לא הופיע המשך נסיעה לחצור (גם לא ברשימת התחנות באתר של נתיב, אך כן בטבלת המחירים של הקו), שאלתי את הנהג אם הוא מגיע במקרה לחצור. התשובה הייתה שזה יקרה בעתיד הקרוב, לאחר הרפורמה. בקיצור, נתיב אקספרס כנראה החליטו לחסוך הוצאות בשינוי הכריזה, וכבר יותר משבועיים הכריזה מכריזה ביודעין יעד לא קיים...

נהגים: חלקם מתחת לכל ביקורת. במהלך נסיעה מצפת לקריות, הנהג ניהל מספר שיחות במכשיר הסלולרי שלו, שלח הודעות SMS!, ואף ארגן לעצמו ארוחת ערב בעכו! אני לא מבין ערבית, ולא הבנתי על מה דיבר (ככל הנראה חלק גדול מהשיחות עם בני משפחה), אך לאחר שהאוטובוס יצא מתחנה מרכזית עכו (אין תחנות נוספות בעכו לאחריה), הוא עצר בסמוך לתחנה של קו אחר (תוך צפירות לרכב שחסם את הכניסה לשיפודיה), ומהשיפודיה יצא נער שמסר לנהג ארוחת ערב ארוזה בשקית, כאשר הנהג מעביר לו 30 ש"ח. כנראה שאחת השיחות בדרך הייתה לשיפודיה... בנוסף, הנהג השתמש מספר פעמים רב מאוד בצופר, בלי הרבה הצדקה. הנהג של הבוקר היה הרבה יותר טוב מבחינת התנהגות, מאוד מפליא שנהג של נתיב מרשה לעצמו להתנהג בצורה שעשויה להוביל אותו לשלילה לתקופה ארוכה ולקנסות כבדים.

עמידה בזמנים: שתי נסיעות, נסיעת הבוקר יצאה בזמן, נסיעת הערב יצאה באיחור של 20 דקות, כאשר ההפרש בין הנסיעות (לפי לוח הזמנים) הוא של 30 דקות. חישוב זמן הנסיעה של נתיב בקבצי ה־GTFS אינו תואם למצב בשטח, נסיעת הבוקר שהייתה מהירה יחסית (בלי עיכובים מיוחדים של שעות עומס), הגיעה לתחנת קצה 20 דקות לאחר הזמן שבו נרשמה הגעתה בלוח הזמנים. מאחר והקו מופעל על ידי נתיב כבר כמה שנים, הזוי שזמני הנסיעות המתפרסמים נמצאים בחריגה כה משמעותית עם הזמנים בפועל, ולא מדובר על נסיעות בשעות עומס.

מכונות כרטוס: מכונות הכרטוס של נתיב נראות הרבה פחות ידידותיות לנהג מהמכונות של אגד, הנהג צריך להקיש קוד מחיר (מספר של 3 ספרות) כדי שהמכונה תנפיק כרטיס מתאים. כאשר בתחנה אחת עולים נוסעים למגוון יעדים, הנהג צריך להקיש קודים שונים מספר פעמים. מייגע ולא ידידותי למשתמש, בהשוואה למכונות של אגד שם עוברים בין מחירים באמצעות לחצן.

מכשיר שמירת מרחק: בכל אוטובוס של נתיב ישנו מכשיר שמוודא שמירת מרחק לרכב שלפני האוטובוס, מה שיוצר סימפונייה בלתי נגמרת של צפצופים בכל נסיעה. קשה להבין איך הנהגים מסתדרים עם המטרד המצפצף.

נתיב וחרדים: הערה שלא קשורה לנושא, נתיב קיבלה את קווי הנסיעה מיעדים חרדים (בית שמש, ק. גת, בני ברק, אשדוד) לצפת. האינטראקציה בין חרדים לחברה ערבית צפויה להיות מעניינת, בינתיים עלו באתרים חרדים דיווחים שונים על נסיעות שחזרו כמה עשרות ק"מ בגלל נוסעים שנשכחו בתחנה (דילוג על תחנות, כנראה בגלל פספוס במסלול איסוף מתפתל אופייני לקווים חרדים), מודיעין טלפוני לא ידידותי, אי הכרה של מאפייני נסיעות בציבור החרדי (תגבור בתקופת חופשת 'בין הזמנים', ערבי חגים, בניגוד לאגד שכבר צברה נסיון עם חרדים) ועוד פנינים. בהתחשב בכך שאיזור הפעילות של נתיב אינו תואם לקווי החרדים לצפת, יהיה לחברה קשה מאוד לתגבר את הקו ברכב נוסף במידה ויתגלו פתאום כמות גדולה של נוסעים בתחנות. החיבור בין נתיב לקווי חרדים צפוי להיות מעניין, וכנראה שעוד נשמע עליו רבות. בל"ג בעומר הקרוב נתיב קיבלה תחת אחריותה חלק מסויים מהנסיעות למירון (לצד אגד), וגם שם צפוי להיות מעניין.
 
נכון, גם ליד נהריה יש טעויות מביכות בכריזה.

נתיב אקספרס
חברה לא חדשה (מבית חברת הנסיעות והתיירות נצרת), שכבר צברה נסיון באיזור. לכן מאוד מפליא גילויי חובבנות שונים מצידה. היא מקבלת ציון בינוני עד גרוע.

כריזה: סטנדרטית לישראל (התחנה הבאה...), ובמבטא ישראלי על ידי קריינית, אבל כוללת שגיאות מוזרות. באמצע תרשיחא היא מצהירה על תחנה באיזור כרמיאל, אחת מתחנות מעלות מזוהה כתחנה באמצע צפת, והשיא, לבית ספר שדה - הר מירון, היא קוראת "בית ספר - שדה מירון"
. השגיאה שם היא גם של הקריינית הישראלית, שקוראת את שם התחנה בצורה השגויה, וכנראה לא ביקרה מעולם באיזור. עוד יותר חמור הוא שהכריזה החיצונית מכריזה: "קו 367 ל... חצור הגלילית!" וכך גם מופיע על הצג האלקטרוני מחוץ לאוטובוס. מאחר ובאתר המידע הממשלתי לא הופיע המשך נסיעה לחצור (גם לא ברשימת התחנות באתר של נתיב, אך כן בטבלת המחירים של הקו), שאלתי את הנהג אם הוא מגיע במקרה לחצור. התשובה הייתה שזה יקרה בעתיד הקרוב, לאחר הרפורמה. בקיצור, נתיב אקספרס כנראה החליטו לחסוך הוצאות בשינוי הכריזה, וכבר יותר משבועיים הכריזה מכריזה ביודעין יעד לא קיים...

נהגים: חלקם מתחת לכל ביקורת. במהלך נסיעה מצפת לקריות, הנהג ניהל מספר שיחות במכשיר הסלולרי שלו, שלח הודעות SMS!, ואף ארגן לעצמו ארוחת ערב בעכו! אני לא מבין ערבית, ולא הבנתי על מה דיבר (ככל הנראה חלק גדול מהשיחות עם בני משפחה), אך לאחר שהאוטובוס יצא מתחנה מרכזית עכו (אין תחנות נוספות בעכו לאחריה), הוא עצר בסמוך לתחנה של קו אחר (תוך צפירות לרכב שחסם את הכניסה לשיפודיה), ומהשיפודיה יצא נער שמסר לנהג ארוחת ערב ארוזה בשקית, כאשר הנהג מעביר לו 30 ש"ח. כנראה שאחת השיחות בדרך הייתה לשיפודיה... בנוסף, הנהג השתמש מספר פעמים רב מאוד בצופר, בלי הרבה הצדקה. הנהג של הבוקר היה הרבה יותר טוב מבחינת התנהגות, מאוד מפליא שנהג של נתיב מרשה לעצמו להתנהג בצורה שעשויה להוביל אותו לשלילה לתקופה ארוכה ולקנסות כבדים.

עמידה בזמנים: שתי נסיעות, נסיעת הבוקר יצאה בזמן, נסיעת הערב יצאה באיחור של 20 דקות, כאשר ההפרש בין הנסיעות (לפי לוח הזמנים) הוא של 30 דקות. חישוב זמן הנסיעה של נתיב בקבצי ה־GTFS אינו תואם למצב בשטח, נסיעת הבוקר שהייתה מהירה יחסית (בלי עיכובים מיוחדים של שעות עומס), הגיעה לתחנת קצה 20 דקות לאחר הזמן שבו נרשמה הגעתה בלוח הזמנים. מאחר והקו מופעל על ידי נתיב כבר כמה שנים, הזוי שזמני הנסיעות המתפרסמים נמצאים בחריגה כה משמעותית עם הזמנים בפועל, ולא מדובר על נסיעות בשעות עומס.

מכונות כרטוס: מכונות הכרטוס של נתיב נראות הרבה פחות ידידותיות לנהג מהמכונות של אגד, הנהג צריך להקיש קוד מחיר (מספר של 3 ספרות) כדי שהמכונה תנפיק כרטיס מתאים. כאשר בתחנה אחת עולים נוסעים למגוון יעדים, הנהג צריך להקיש קודים שונים מספר פעמים. מייגע ולא ידידותי למשתמש, בהשוואה למכונות של אגד שם עוברים בין מחירים באמצעות לחצן.

מכשיר שמירת מרחק: בכל אוטובוס של נתיב ישנו מכשיר שמוודא שמירת מרחק לרכב שלפני האוטובוס, מה שיוצר סימפונייה בלתי נגמרת של צפצופים בכל נסיעה. קשה להבין איך הנהגים מסתדרים עם המטרד המצפצף.

נתיב וחרדים: הערה שלא קשורה לנושא, נתיב קיבלה את קווי הנסיעה מיעדים חרדים (בית שמש, ק. גת, בני ברק, אשדוד) לצפת. האינטראקציה בין חרדים לחברה ערבית צפויה להיות מעניינת, בינתיים עלו באתרים חרדים דיווחים שונים על נסיעות שחזרו כמה עשרות ק"מ בגלל נוסעים שנשכחו בתחנה (דילוג על תחנות, כנראה בגלל פספוס במסלול איסוף מתפתל אופייני לקווים חרדים), מודיעין טלפוני לא ידידותי, אי הכרה של מאפייני נסיעות בציבור החרדי (תגבור בתקופת חופשת 'בין הזמנים', ערבי חגים, בניגוד לאגד שכבר צברה נסיון עם חרדים) ועוד פנינים. בהתחשב בכך שאיזור הפעילות של נתיב אינו תואם לקווי החרדים לצפת, יהיה לחברה קשה מאוד לתגבר את הקו ברכב נוסף במידה ויתגלו פתאום כמות גדולה של נוסעים בתחנות. החיבור בין נתיב לקווי חרדים צפוי להיות מעניין, וכנראה שעוד נשמע עליו רבות. בל"ג בעומר הקרוב נתיב קיבלה תחת אחריותה חלק מסויים מהנסיעות למירון (לצד אגד), וגם שם צפוי להיות מעניין.
נכון, גם ליד נהריה יש טעויות מביכות בכריזה.
 

נתנאל531

Well-known member
עידו יוסף / המקרה המוזר של קו 988

נתיב אקספרס
חברה לא חדשה (מבית חברת הנסיעות והתיירות נצרת), שכבר צברה נסיון באיזור. לכן מאוד מפליא גילויי חובבנות שונים מצידה. היא מקבלת ציון בינוני עד גרוע.

כריזה: סטנדרטית לישראל (התחנה הבאה...), ובמבטא ישראלי על ידי קריינית, אבל כוללת שגיאות מוזרות. באמצע תרשיחא היא מצהירה על תחנה באיזור כרמיאל, אחת מתחנות מעלות מזוהה כתחנה באמצע צפת, והשיא, לבית ספר שדה - הר מירון, היא קוראת "בית ספר - שדה מירון"
. השגיאה שם היא גם של הקריינית הישראלית, שקוראת את שם התחנה בצורה השגויה, וכנראה לא ביקרה מעולם באיזור. עוד יותר חמור הוא שהכריזה החיצונית מכריזה: "קו 367 ל... חצור הגלילית!" וכך גם מופיע על הצג האלקטרוני מחוץ לאוטובוס. מאחר ובאתר המידע הממשלתי לא הופיע המשך נסיעה לחצור (גם לא ברשימת התחנות באתר של נתיב, אך כן בטבלת המחירים של הקו), שאלתי את הנהג אם הוא מגיע במקרה לחצור. התשובה הייתה שזה יקרה בעתיד הקרוב, לאחר הרפורמה. בקיצור, נתיב אקספרס כנראה החליטו לחסוך הוצאות בשינוי הכריזה, וכבר יותר משבועיים הכריזה מכריזה ביודעין יעד לא קיים...

נהגים: חלקם מתחת לכל ביקורת. במהלך נסיעה מצפת לקריות, הנהג ניהל מספר שיחות במכשיר הסלולרי שלו, שלח הודעות SMS!, ואף ארגן לעצמו ארוחת ערב בעכו! אני לא מבין ערבית, ולא הבנתי על מה דיבר (ככל הנראה חלק גדול מהשיחות עם בני משפחה), אך לאחר שהאוטובוס יצא מתחנה מרכזית עכו (אין תחנות נוספות בעכו לאחריה), הוא עצר בסמוך לתחנה של קו אחר (תוך צפירות לרכב שחסם את הכניסה לשיפודיה), ומהשיפודיה יצא נער שמסר לנהג ארוחת ערב ארוזה בשקית, כאשר הנהג מעביר לו 30 ש"ח. כנראה שאחת השיחות בדרך הייתה לשיפודיה... בנוסף, הנהג השתמש מספר פעמים רב מאוד בצופר, בלי הרבה הצדקה. הנהג של הבוקר היה הרבה יותר טוב מבחינת התנהגות, מאוד מפליא שנהג של נתיב מרשה לעצמו להתנהג בצורה שעשויה להוביל אותו לשלילה לתקופה ארוכה ולקנסות כבדים.

עמידה בזמנים: שתי נסיעות, נסיעת הבוקר יצאה בזמן, נסיעת הערב יצאה באיחור של 20 דקות, כאשר ההפרש בין הנסיעות (לפי לוח הזמנים) הוא של 30 דקות. חישוב זמן הנסיעה של נתיב בקבצי ה־GTFS אינו תואם למצב בשטח, נסיעת הבוקר שהייתה מהירה יחסית (בלי עיכובים מיוחדים של שעות עומס), הגיעה לתחנת קצה 20 דקות לאחר הזמן שבו נרשמה הגעתה בלוח הזמנים. מאחר והקו מופעל על ידי נתיב כבר כמה שנים, הזוי שזמני הנסיעות המתפרסמים נמצאים בחריגה כה משמעותית עם הזמנים בפועל, ולא מדובר על נסיעות בשעות עומס.

מכונות כרטוס: מכונות הכרטוס של נתיב נראות הרבה פחות ידידותיות לנהג מהמכונות של אגד, הנהג צריך להקיש קוד מחיר (מספר של 3 ספרות) כדי שהמכונה תנפיק כרטיס מתאים. כאשר בתחנה אחת עולים נוסעים למגוון יעדים, הנהג צריך להקיש קודים שונים מספר פעמים. מייגע ולא ידידותי למשתמש, בהשוואה למכונות של אגד שם עוברים בין מחירים באמצעות לחצן.

מכשיר שמירת מרחק: בכל אוטובוס של נתיב ישנו מכשיר שמוודא שמירת מרחק לרכב שלפני האוטובוס, מה שיוצר סימפונייה בלתי נגמרת של צפצופים בכל נסיעה. קשה להבין איך הנהגים מסתדרים עם המטרד המצפצף.

נתיב וחרדים: הערה שלא קשורה לנושא, נתיב קיבלה את קווי הנסיעה מיעדים חרדים (בית שמש, ק. גת, בני ברק, אשדוד) לצפת. האינטראקציה בין חרדים לחברה ערבית צפויה להיות מעניינת, בינתיים עלו באתרים חרדים דיווחים שונים על נסיעות שחזרו כמה עשרות ק"מ בגלל נוסעים שנשכחו בתחנה (דילוג על תחנות, כנראה בגלל פספוס במסלול איסוף מתפתל אופייני לקווים חרדים), מודיעין טלפוני לא ידידותי, אי הכרה של מאפייני נסיעות בציבור החרדי (תגבור בתקופת חופשת 'בין הזמנים', ערבי חגים, בניגוד לאגד שכבר צברה נסיון עם חרדים) ועוד פנינים. בהתחשב בכך שאיזור הפעילות של נתיב אינו תואם לקווי החרדים לצפת, יהיה לחברה קשה מאוד לתגבר את הקו ברכב נוסף במידה ויתגלו פתאום כמות גדולה של נוסעים בתחנות. החיבור בין נתיב לקווי חרדים צפוי להיות מעניין, וכנראה שעוד נשמע עליו רבות. בל"ג בעומר הקרוב נתיב קיבלה תחת אחריותה חלק מסויים מהנסיעות למירון (לצד אגד), וגם שם צפוי להיות מעניין.
עידו יוסף / המקרה המוזר של קו 988
http://www.news1.co.il/Archive/0024-D-91788-00.html
 
הכרזה בדרך בנתיב אקספרס

נתיב אקספרס
חברה לא חדשה (מבית חברת הנסיעות והתיירות נצרת), שכבר צברה נסיון באיזור. לכן מאוד מפליא גילויי חובבנות שונים מצידה. היא מקבלת ציון בינוני עד גרוע.

כריזה: סטנדרטית לישראל (התחנה הבאה...), ובמבטא ישראלי על ידי קריינית, אבל כוללת שגיאות מוזרות. באמצע תרשיחא היא מצהירה על תחנה באיזור כרמיאל, אחת מתחנות מעלות מזוהה כתחנה באמצע צפת, והשיא, לבית ספר שדה - הר מירון, היא קוראת "בית ספר - שדה מירון"
. השגיאה שם היא גם של הקריינית הישראלית, שקוראת את שם התחנה בצורה השגויה, וכנראה לא ביקרה מעולם באיזור. עוד יותר חמור הוא שהכריזה החיצונית מכריזה: "קו 367 ל... חצור הגלילית!" וכך גם מופיע על הצג האלקטרוני מחוץ לאוטובוס. מאחר ובאתר המידע הממשלתי לא הופיע המשך נסיעה לחצור (גם לא ברשימת התחנות באתר של נתיב, אך כן בטבלת המחירים של הקו), שאלתי את הנהג אם הוא מגיע במקרה לחצור. התשובה הייתה שזה יקרה בעתיד הקרוב, לאחר הרפורמה. בקיצור, נתיב אקספרס כנראה החליטו לחסוך הוצאות בשינוי הכריזה, וכבר יותר משבועיים הכריזה מכריזה ביודעין יעד לא קיים...

נהגים: חלקם מתחת לכל ביקורת. במהלך נסיעה מצפת לקריות, הנהג ניהל מספר שיחות במכשיר הסלולרי שלו, שלח הודעות SMS!, ואף ארגן לעצמו ארוחת ערב בעכו! אני לא מבין ערבית, ולא הבנתי על מה דיבר (ככל הנראה חלק גדול מהשיחות עם בני משפחה), אך לאחר שהאוטובוס יצא מתחנה מרכזית עכו (אין תחנות נוספות בעכו לאחריה), הוא עצר בסמוך לתחנה של קו אחר (תוך צפירות לרכב שחסם את הכניסה לשיפודיה), ומהשיפודיה יצא נער שמסר לנהג ארוחת ערב ארוזה בשקית, כאשר הנהג מעביר לו 30 ש"ח. כנראה שאחת השיחות בדרך הייתה לשיפודיה... בנוסף, הנהג השתמש מספר פעמים רב מאוד בצופר, בלי הרבה הצדקה. הנהג של הבוקר היה הרבה יותר טוב מבחינת התנהגות, מאוד מפליא שנהג של נתיב מרשה לעצמו להתנהג בצורה שעשויה להוביל אותו לשלילה לתקופה ארוכה ולקנסות כבדים.

עמידה בזמנים: שתי נסיעות, נסיעת הבוקר יצאה בזמן, נסיעת הערב יצאה באיחור של 20 דקות, כאשר ההפרש בין הנסיעות (לפי לוח הזמנים) הוא של 30 דקות. חישוב זמן הנסיעה של נתיב בקבצי ה־GTFS אינו תואם למצב בשטח, נסיעת הבוקר שהייתה מהירה יחסית (בלי עיכובים מיוחדים של שעות עומס), הגיעה לתחנת קצה 20 דקות לאחר הזמן שבו נרשמה הגעתה בלוח הזמנים. מאחר והקו מופעל על ידי נתיב כבר כמה שנים, הזוי שזמני הנסיעות המתפרסמים נמצאים בחריגה כה משמעותית עם הזמנים בפועל, ולא מדובר על נסיעות בשעות עומס.

מכונות כרטוס: מכונות הכרטוס של נתיב נראות הרבה פחות ידידותיות לנהג מהמכונות של אגד, הנהג צריך להקיש קוד מחיר (מספר של 3 ספרות) כדי שהמכונה תנפיק כרטיס מתאים. כאשר בתחנה אחת עולים נוסעים למגוון יעדים, הנהג צריך להקיש קודים שונים מספר פעמים. מייגע ולא ידידותי למשתמש, בהשוואה למכונות של אגד שם עוברים בין מחירים באמצעות לחצן.

מכשיר שמירת מרחק: בכל אוטובוס של נתיב ישנו מכשיר שמוודא שמירת מרחק לרכב שלפני האוטובוס, מה שיוצר סימפונייה בלתי נגמרת של צפצופים בכל נסיעה. קשה להבין איך הנהגים מסתדרים עם המטרד המצפצף.

נתיב וחרדים: הערה שלא קשורה לנושא, נתיב קיבלה את קווי הנסיעה מיעדים חרדים (בית שמש, ק. גת, בני ברק, אשדוד) לצפת. האינטראקציה בין חרדים לחברה ערבית צפויה להיות מעניינת, בינתיים עלו באתרים חרדים דיווחים שונים על נסיעות שחזרו כמה עשרות ק"מ בגלל נוסעים שנשכחו בתחנה (דילוג על תחנות, כנראה בגלל פספוס במסלול איסוף מתפתל אופייני לקווים חרדים), מודיעין טלפוני לא ידידותי, אי הכרה של מאפייני נסיעות בציבור החרדי (תגבור בתקופת חופשת 'בין הזמנים', ערבי חגים, בניגוד לאגד שכבר צברה נסיון עם חרדים) ועוד פנינים. בהתחשב בכך שאיזור הפעילות של נתיב אינו תואם לקווי החרדים לצפת, יהיה לחברה קשה מאוד לתגבר את הקו ברכב נוסף במידה ויתגלו פתאום כמות גדולה של נוסעים בתחנות. החיבור בין נתיב לקווי חרדים צפוי להיות מעניין, וכנראה שעוד נשמע עליו רבות. בל"ג בעומר הקרוב נתיב קיבלה תחת אחריותה חלק מסויים מהנסיעות למירון (לצד אגד), וגם שם צפוי להיות מעניין.
הכרזה בדרך בנתיב אקספרס
בקו 301, בקו 180, בקו 361
 

במודו

New member
גם באומני אקספרס הכריזה עילגת

נתיב אקספרס
חברה לא חדשה (מבית חברת הנסיעות והתיירות נצרת), שכבר צברה נסיון באיזור. לכן מאוד מפליא גילויי חובבנות שונים מצידה. היא מקבלת ציון בינוני עד גרוע.

כריזה: סטנדרטית לישראל (התחנה הבאה...), ובמבטא ישראלי על ידי קריינית, אבל כוללת שגיאות מוזרות. באמצע תרשיחא היא מצהירה על תחנה באיזור כרמיאל, אחת מתחנות מעלות מזוהה כתחנה באמצע צפת, והשיא, לבית ספר שדה - הר מירון, היא קוראת "בית ספר - שדה מירון"
. השגיאה שם היא גם של הקריינית הישראלית, שקוראת את שם התחנה בצורה השגויה, וכנראה לא ביקרה מעולם באיזור. עוד יותר חמור הוא שהכריזה החיצונית מכריזה: "קו 367 ל... חצור הגלילית!" וכך גם מופיע על הצג האלקטרוני מחוץ לאוטובוס. מאחר ובאתר המידע הממשלתי לא הופיע המשך נסיעה לחצור (גם לא ברשימת התחנות באתר של נתיב, אך כן בטבלת המחירים של הקו), שאלתי את הנהג אם הוא מגיע במקרה לחצור. התשובה הייתה שזה יקרה בעתיד הקרוב, לאחר הרפורמה. בקיצור, נתיב אקספרס כנראה החליטו לחסוך הוצאות בשינוי הכריזה, וכבר יותר משבועיים הכריזה מכריזה ביודעין יעד לא קיים...

נהגים: חלקם מתחת לכל ביקורת. במהלך נסיעה מצפת לקריות, הנהג ניהל מספר שיחות במכשיר הסלולרי שלו, שלח הודעות SMS!, ואף ארגן לעצמו ארוחת ערב בעכו! אני לא מבין ערבית, ולא הבנתי על מה דיבר (ככל הנראה חלק גדול מהשיחות עם בני משפחה), אך לאחר שהאוטובוס יצא מתחנה מרכזית עכו (אין תחנות נוספות בעכו לאחריה), הוא עצר בסמוך לתחנה של קו אחר (תוך צפירות לרכב שחסם את הכניסה לשיפודיה), ומהשיפודיה יצא נער שמסר לנהג ארוחת ערב ארוזה בשקית, כאשר הנהג מעביר לו 30 ש"ח. כנראה שאחת השיחות בדרך הייתה לשיפודיה... בנוסף, הנהג השתמש מספר פעמים רב מאוד בצופר, בלי הרבה הצדקה. הנהג של הבוקר היה הרבה יותר טוב מבחינת התנהגות, מאוד מפליא שנהג של נתיב מרשה לעצמו להתנהג בצורה שעשויה להוביל אותו לשלילה לתקופה ארוכה ולקנסות כבדים.

עמידה בזמנים: שתי נסיעות, נסיעת הבוקר יצאה בזמן, נסיעת הערב יצאה באיחור של 20 דקות, כאשר ההפרש בין הנסיעות (לפי לוח הזמנים) הוא של 30 דקות. חישוב זמן הנסיעה של נתיב בקבצי ה־GTFS אינו תואם למצב בשטח, נסיעת הבוקר שהייתה מהירה יחסית (בלי עיכובים מיוחדים של שעות עומס), הגיעה לתחנת קצה 20 דקות לאחר הזמן שבו נרשמה הגעתה בלוח הזמנים. מאחר והקו מופעל על ידי נתיב כבר כמה שנים, הזוי שזמני הנסיעות המתפרסמים נמצאים בחריגה כה משמעותית עם הזמנים בפועל, ולא מדובר על נסיעות בשעות עומס.

מכונות כרטוס: מכונות הכרטוס של נתיב נראות הרבה פחות ידידותיות לנהג מהמכונות של אגד, הנהג צריך להקיש קוד מחיר (מספר של 3 ספרות) כדי שהמכונה תנפיק כרטיס מתאים. כאשר בתחנה אחת עולים נוסעים למגוון יעדים, הנהג צריך להקיש קודים שונים מספר פעמים. מייגע ולא ידידותי למשתמש, בהשוואה למכונות של אגד שם עוברים בין מחירים באמצעות לחצן.

מכשיר שמירת מרחק: בכל אוטובוס של נתיב ישנו מכשיר שמוודא שמירת מרחק לרכב שלפני האוטובוס, מה שיוצר סימפונייה בלתי נגמרת של צפצופים בכל נסיעה. קשה להבין איך הנהגים מסתדרים עם המטרד המצפצף.

נתיב וחרדים: הערה שלא קשורה לנושא, נתיב קיבלה את קווי הנסיעה מיעדים חרדים (בית שמש, ק. גת, בני ברק, אשדוד) לצפת. האינטראקציה בין חרדים לחברה ערבית צפויה להיות מעניינת, בינתיים עלו באתרים חרדים דיווחים שונים על נסיעות שחזרו כמה עשרות ק"מ בגלל נוסעים שנשכחו בתחנה (דילוג על תחנות, כנראה בגלל פספוס במסלול איסוף מתפתל אופייני לקווים חרדים), מודיעין טלפוני לא ידידותי, אי הכרה של מאפייני נסיעות בציבור החרדי (תגבור בתקופת חופשת 'בין הזמנים', ערבי חגים, בניגוד לאגד שכבר צברה נסיון עם חרדים) ועוד פנינים. בהתחשב בכך שאיזור הפעילות של נתיב אינו תואם לקווי החרדים לצפת, יהיה לחברה קשה מאוד לתגבר את הקו ברכב נוסף במידה ויתגלו פתאום כמות גדולה של נוסעים בתחנות. החיבור בין נתיב לקווי חרדים צפוי להיות מעניין, וכנראה שעוד נשמע עליו רבות. בל"ג בעומר הקרוב נתיב קיבלה תחת אחריותה חלק מסויים מהנסיעות למירון (לצד אגד), וגם שם צפוי להיות מעניין.
גם באומני אקספרס הכריזה עילגת
למשל יש רחוב ישורון בנשר ובכריזה נאמר ישירון

מחלף mechlaf נאמר machlef

לפני התחנה בנהלל נכתבה קיבוץ נהלל. והרי נהלל הוא מושב.
 

במודו

New member
yeshiron במקום yeshuroon

גם באומני אקספרס הכריזה עילגת
למשל יש רחוב ישורון בנשר ובכריזה נאמר ישירון

מחלף mechlaf נאמר machlef

לפני התחנה בנהלל נכתבה קיבוץ נהלל. והרי נהלל הוא מושב.
yeshiron במקום yeshuroon
 

846

Active member
תגובה בנושא כירטוס:

נתיב אקספרס
חברה לא חדשה (מבית חברת הנסיעות והתיירות נצרת), שכבר צברה נסיון באיזור. לכן מאוד מפליא גילויי חובבנות שונים מצידה. היא מקבלת ציון בינוני עד גרוע.

כריזה: סטנדרטית לישראל (התחנה הבאה...), ובמבטא ישראלי על ידי קריינית, אבל כוללת שגיאות מוזרות. באמצע תרשיחא היא מצהירה על תחנה באיזור כרמיאל, אחת מתחנות מעלות מזוהה כתחנה באמצע צפת, והשיא, לבית ספר שדה - הר מירון, היא קוראת "בית ספר - שדה מירון"
. השגיאה שם היא גם של הקריינית הישראלית, שקוראת את שם התחנה בצורה השגויה, וכנראה לא ביקרה מעולם באיזור. עוד יותר חמור הוא שהכריזה החיצונית מכריזה: "קו 367 ל... חצור הגלילית!" וכך גם מופיע על הצג האלקטרוני מחוץ לאוטובוס. מאחר ובאתר המידע הממשלתי לא הופיע המשך נסיעה לחצור (גם לא ברשימת התחנות באתר של נתיב, אך כן בטבלת המחירים של הקו), שאלתי את הנהג אם הוא מגיע במקרה לחצור. התשובה הייתה שזה יקרה בעתיד הקרוב, לאחר הרפורמה. בקיצור, נתיב אקספרס כנראה החליטו לחסוך הוצאות בשינוי הכריזה, וכבר יותר משבועיים הכריזה מכריזה ביודעין יעד לא קיים...

נהגים: חלקם מתחת לכל ביקורת. במהלך נסיעה מצפת לקריות, הנהג ניהל מספר שיחות במכשיר הסלולרי שלו, שלח הודעות SMS!, ואף ארגן לעצמו ארוחת ערב בעכו! אני לא מבין ערבית, ולא הבנתי על מה דיבר (ככל הנראה חלק גדול מהשיחות עם בני משפחה), אך לאחר שהאוטובוס יצא מתחנה מרכזית עכו (אין תחנות נוספות בעכו לאחריה), הוא עצר בסמוך לתחנה של קו אחר (תוך צפירות לרכב שחסם את הכניסה לשיפודיה), ומהשיפודיה יצא נער שמסר לנהג ארוחת ערב ארוזה בשקית, כאשר הנהג מעביר לו 30 ש"ח. כנראה שאחת השיחות בדרך הייתה לשיפודיה... בנוסף, הנהג השתמש מספר פעמים רב מאוד בצופר, בלי הרבה הצדקה. הנהג של הבוקר היה הרבה יותר טוב מבחינת התנהגות, מאוד מפליא שנהג של נתיב מרשה לעצמו להתנהג בצורה שעשויה להוביל אותו לשלילה לתקופה ארוכה ולקנסות כבדים.

עמידה בזמנים: שתי נסיעות, נסיעת הבוקר יצאה בזמן, נסיעת הערב יצאה באיחור של 20 דקות, כאשר ההפרש בין הנסיעות (לפי לוח הזמנים) הוא של 30 דקות. חישוב זמן הנסיעה של נתיב בקבצי ה־GTFS אינו תואם למצב בשטח, נסיעת הבוקר שהייתה מהירה יחסית (בלי עיכובים מיוחדים של שעות עומס), הגיעה לתחנת קצה 20 דקות לאחר הזמן שבו נרשמה הגעתה בלוח הזמנים. מאחר והקו מופעל על ידי נתיב כבר כמה שנים, הזוי שזמני הנסיעות המתפרסמים נמצאים בחריגה כה משמעותית עם הזמנים בפועל, ולא מדובר על נסיעות בשעות עומס.

מכונות כרטוס: מכונות הכרטוס של נתיב נראות הרבה פחות ידידותיות לנהג מהמכונות של אגד, הנהג צריך להקיש קוד מחיר (מספר של 3 ספרות) כדי שהמכונה תנפיק כרטיס מתאים. כאשר בתחנה אחת עולים נוסעים למגוון יעדים, הנהג צריך להקיש קודים שונים מספר פעמים. מייגע ולא ידידותי למשתמש, בהשוואה למכונות של אגד שם עוברים בין מחירים באמצעות לחצן.

מכשיר שמירת מרחק: בכל אוטובוס של נתיב ישנו מכשיר שמוודא שמירת מרחק לרכב שלפני האוטובוס, מה שיוצר סימפונייה בלתי נגמרת של צפצופים בכל נסיעה. קשה להבין איך הנהגים מסתדרים עם המטרד המצפצף.

נתיב וחרדים: הערה שלא קשורה לנושא, נתיב קיבלה את קווי הנסיעה מיעדים חרדים (בית שמש, ק. גת, בני ברק, אשדוד) לצפת. האינטראקציה בין חרדים לחברה ערבית צפויה להיות מעניינת, בינתיים עלו באתרים חרדים דיווחים שונים על נסיעות שחזרו כמה עשרות ק"מ בגלל נוסעים שנשכחו בתחנה (דילוג על תחנות, כנראה בגלל פספוס במסלול איסוף מתפתל אופייני לקווים חרדים), מודיעין טלפוני לא ידידותי, אי הכרה של מאפייני נסיעות בציבור החרדי (תגבור בתקופת חופשת 'בין הזמנים', ערבי חגים, בניגוד לאגד שכבר צברה נסיון עם חרדים) ועוד פנינים. בהתחשב בכך שאיזור הפעילות של נתיב אינו תואם לקווי החרדים לצפת, יהיה לחברה קשה מאוד לתגבר את הקו ברכב נוסף במידה ויתגלו פתאום כמות גדולה של נוסעים בתחנות. החיבור בין נתיב לקווי חרדים צפוי להיות מעניין, וכנראה שעוד נשמע עליו רבות. בל"ג בעומר הקרוב נתיב קיבלה תחת אחריותה חלק מסויים מהנסיעות למירון (לצד אגד), וגם שם צפוי להיות מעניין.
תגובה בנושא כירטוס:
בעיניין ההשואה בין המכשיר של נתיב אקספרס למכשיר של אגד:
ידוע שהמכשיר של נתיב אקספרס הוא פחות ידידותי לנהג מאשר המכשיר של אגד למרות ששניהם יוצרו ע"י אותו יצרן "טראנסווי". המכשיר של נתיב הוא פשוט יותר לתחזוקה ופחות מתוחכם מבחינה אלקטרונית ומיחשובית והוא נותן פחות מידע לחברה המפעילה, אבל בגלל זה הוא זול יותר ופופולרי יותר.
שיטת ההפעלה שלו מבוססת על "חיפוש" הקודים וסוג הנוסע ומצריכה לעיתים הקשות רבות ע"י הנהג.

למכשיר של אגד יש יותר מקשים "מובנים" כגון : סוג נוסע, סוג כרטיס וכד' וההפעלה פשוטה יותר אבל גם נהג אגד צריך לפעמים להקיש קוד מחיר ע"מ להפיק כרטיס, לא כל הקודים "מוכנים" מראש.
 
גם אני טיילתי בפסח בגליל העליון עם תח"צ:

רשמי תחבורה ציבורית צפוניים
בשבוע שלפני פסח ערכתי טיול בגליל העליון, כשהדרך להגעה לנקודת ההתחלה והסוף הייתה באמצעות תחבורה ציבורית. בהשוואה להגעה לנקודות היעד והמוצא ברכב פרטי יש יתרון וחסרון - יתרון: ניתן לבחור מסלול שאינו מעגלי ואין צורך להתבסס על טרמפים מנקודת החזרה. חסרון: יש לבחור נקודות התחלה וסיום בסמיכות לתחנות עצירה של תחבורה ציבורית, מה שעשוי להאריך את המסלול באופן יחסי. במידה והתכנון הוא לטיול ארוך יחסית, הליכה קצרה נוספת אינה משמעותית מדי. חסרון נוסף קשור לתדירות האוטובוסים (עשויה להיות נמוכה באיזורי טיול), והצורך להתאים את לוח הזמנים האישי אל לוח הזמנים התחבורתי, או להסתכן בהמתנה של שעה-שעתיים בנקודת הסיום.
גם אני טיילתי בפסח בגליל העליון עם תח"צ:
לקחתי ב-5 בבוקר אוטובוס מהבית לתחנת ת"א מרכז, בערך ב-5 וחצי עלינו על רכבת לנהריה, ב-8:40 לקחנו את קו 24 לכיוון עראמשה וירדנו ליד חורבת אדמית. חבר שהצטרף לטיול אחר הצהריים הגיע בקו 27 מנהריה לגורן.

בלילה השני ישנו על הדשא באלקוש וראינו כמה פעמים את קו 40 עובר, פעם לכיוון נהריה ופעם לכיוון פסוטה.

את בוגרי הטכניון שבינינו שיעשע במיוחד שעל התחנות בכביש היוצא מפסוטה מסומנים רק שני קווים: אחד לנהריה ואחד לטכניון ולאוניברסיטה.

חלק מאיתנו פרשו ביום השלישי ועלו על קו 367 ליד בי"ס שדה הר מירון לכיוון נהריה. כדי לעצור בתחנה של בי"ס שדה הר מירון, הקו נכנס לכביש משני, ואז עושה פניית פרסה בחניון עפר. די מוזר.

אלה מאיתנו ששרדו, ואני ביניהם, סיימו ביום הרביעי בצומת נחל עמוד (צומת קדרים). בעזרת נתוני זמן אמת מדויקים להפליא עלינו על ה-845 הראשון בסביבות 4 בצהריים בחג השני, שהיה מלא בעמידה ובקושי הצלחנו לדחוף את התיקים לתא המטען (כידוע אין ביקוש לתח"צ בשבת). בחניית הביניים ליד זכרון פגשנו את 836, שגם הוא היה מלא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה