נתיב אקספרס
חברה לא חדשה (מבית חברת הנסיעות והתיירות נצרת), שכבר צברה נסיון באיזור. לכן מאוד מפליא גילויי חובבנות שונים מצידה. היא מקבלת ציון בינוני עד גרוע.
כריזה: סטנדרטית לישראל (התחנה הבאה...), ובמבטא ישראלי על ידי קריינית, אבל כוללת שגיאות מוזרות. באמצע תרשיחא היא מצהירה על תחנה באיזור כרמיאל, אחת מתחנות מעלות מזוהה כתחנה באמצע צפת, והשיא, לבית ספר שדה - הר מירון, היא קוראת "בית ספר - שדה מירון"
. השגיאה שם היא גם של הקריינית הישראלית, שקוראת את שם התחנה בצורה השגויה, וכנראה לא ביקרה מעולם באיזור. עוד יותר חמור הוא שהכריזה החיצונית מכריזה: "קו 367 ל... חצור הגלילית!" וכך גם מופיע על הצג האלקטרוני מחוץ לאוטובוס. מאחר ובאתר המידע הממשלתי לא הופיע המשך נסיעה לחצור (גם לא ברשימת התחנות באתר של נתיב, אך כן בטבלת המחירים של הקו), שאלתי את הנהג אם הוא מגיע במקרה לחצור. התשובה הייתה שזה יקרה בעתיד הקרוב, לאחר הרפורמה. בקיצור, נתיב אקספרס כנראה החליטו לחסוך הוצאות בשינוי הכריזה, וכבר יותר משבועיים הכריזה מכריזה ביודעין יעד לא קיים...
נהגים: חלקם מתחת לכל ביקורת. במהלך נסיעה מצפת לקריות, הנהג ניהל מספר שיחות במכשיר הסלולרי שלו, שלח הודעות SMS!, ואף ארגן לעצמו ארוחת ערב בעכו! אני לא מבין ערבית, ולא הבנתי על מה דיבר (ככל הנראה חלק גדול מהשיחות עם בני משפחה), אך לאחר שהאוטובוס יצא מתחנה מרכזית עכו (אין תחנות נוספות בעכו לאחריה), הוא עצר בסמוך לתחנה של קו אחר (תוך צפירות לרכב שחסם את הכניסה לשיפודיה), ומהשיפודיה יצא נער שמסר לנהג ארוחת ערב ארוזה בשקית, כאשר הנהג מעביר לו 30 ש"ח. כנראה שאחת השיחות בדרך הייתה לשיפודיה... בנוסף, הנהג השתמש מספר פעמים רב מאוד בצופר, בלי הרבה הצדקה. הנהג של הבוקר היה הרבה יותר טוב מבחינת התנהגות, מאוד מפליא שנהג של נתיב מרשה לעצמו להתנהג בצורה שעשויה להוביל אותו לשלילה לתקופה ארוכה ולקנסות כבדים.
עמידה בזמנים: שתי נסיעות, נסיעת הבוקר יצאה בזמן, נסיעת הערב יצאה באיחור של 20 דקות, כאשר ההפרש בין הנסיעות (לפי לוח הזמנים) הוא של 30 דקות. חישוב זמן הנסיעה של נתיב בקבצי ה־GTFS אינו תואם למצב בשטח, נסיעת הבוקר שהייתה מהירה יחסית (בלי עיכובים מיוחדים של שעות עומס), הגיעה לתחנת קצה 20 דקות לאחר הזמן שבו נרשמה הגעתה בלוח הזמנים. מאחר והקו מופעל על ידי נתיב כבר כמה שנים, הזוי שזמני הנסיעות המתפרסמים נמצאים בחריגה כה משמעותית עם הזמנים בפועל, ולא מדובר על נסיעות בשעות עומס.
מכונות כרטוס: מכונות הכרטוס של נתיב נראות הרבה פחות ידידותיות לנהג מהמכונות של אגד, הנהג צריך להקיש קוד מחיר (מספר של 3 ספרות) כדי שהמכונה תנפיק כרטיס מתאים. כאשר בתחנה אחת עולים נוסעים למגוון יעדים, הנהג צריך להקיש קודים שונים מספר פעמים. מייגע ולא ידידותי למשתמש, בהשוואה למכונות של אגד שם עוברים בין מחירים באמצעות לחצן.
מכשיר שמירת מרחק: בכל אוטובוס של נתיב ישנו מכשיר שמוודא שמירת מרחק לרכב שלפני האוטובוס, מה שיוצר סימפונייה בלתי נגמרת של צפצופים בכל נסיעה. קשה להבין איך הנהגים מסתדרים עם המטרד המצפצף.
נתיב וחרדים: הערה שלא קשורה לנושא, נתיב קיבלה את קווי הנסיעה מיעדים חרדים (בית שמש, ק. גת, בני ברק, אשדוד) לצפת. האינטראקציה בין חרדים לחברה ערבית צפויה להיות מעניינת, בינתיים עלו באתרים חרדים דיווחים שונים על נסיעות שחזרו כמה עשרות ק"מ בגלל נוסעים שנשכחו בתחנה (דילוג על תחנות, כנראה בגלל פספוס במסלול איסוף מתפתל אופייני לקווים חרדים), מודיעין טלפוני לא ידידותי, אי הכרה של מאפייני נסיעות בציבור החרדי (תגבור בתקופת חופשת 'בין הזמנים', ערבי חגים, בניגוד לאגד שכבר צברה נסיון עם חרדים) ועוד פנינים. בהתחשב בכך שאיזור הפעילות של נתיב אינו תואם לקווי החרדים לצפת, יהיה לחברה קשה מאוד לתגבר את הקו ברכב נוסף במידה ויתגלו פתאום כמות גדולה של נוסעים בתחנות. החיבור בין נתיב לקווי חרדים צפוי להיות מעניין, וכנראה שעוד נשמע עליו רבות. בל"ג בעומר הקרוב נתיב קיבלה תחת אחריותה חלק מסויים מהנסיעות למירון (לצד אגד), וגם שם צפוי להיות מעניין.