רשמי תחבורה ציבורית ממירון - ל"ג בעומר תשע"ד
רשמי תחבורה ציבורית ממירון - ל"ג בעומר תשע"ד
אירוע העליה לקבר הרשב"י במירון בל"ג בעומר הוא כנראה אירוע התחבורה הציבורית השנתי הגדול בישראל. במהלכו מגיעים רבבות ואף מאות-אלפים מרחבי הארץ, למירון שבגליל העליון. האתגרים באירוע הם כמות הנוסעים הגדולה, מרחקי הנסיעה הגדולים בין ריכוזי הנוסעים למירון (המשליכים על צורך בכמות גדולה יותר של אוטובוסים, בגלל אורכם של המסלולים אל מירון), כבישים צרים יחסית באיזור מירון, והצורך להבטיח את זרימת התנועה. בשנים האחרונות רבים (אולי אפילו 'כמעט כל') מהעולים למירון הם מקרב הציבור החרדי, המתאפיין בשיעור נמוך של מחזיקי רכב פרטי, דבר שהוא יתרון (רגילים לאוטובוס) וגם חסרון (יש צורך בנסיעות ארוכות, ולא רק שאטלים קצרים עד לחניוני רכב פרטי). החשש הגדול הוא מ'קריסה' - חסימת נתיב הכביש מסיבות שונות (אוטובוס תקוע, אוטובוס שנשרף, עומסי תנועה בגלל ריבוי כלי רכב, נוסעים זועמים המתעכבים ובתגובה חוסמים עורק תנועה), דבר שמהר מאוד יוצר תגובת שרשרת הגוררת עיכובים לנוסעים, עיכובים לאוטובוסים, והפסד זמן ומשאבים רב.
מירון שוכנת באיזור הררי מאוד, והגישה אליה באופן מסורתי היא רק באמצעות כביש. שום מסלול רכבת לא מתוכנן באיזור בטווח הסביר, ובצדק. נפחי התנועה באיזור במהלך ימי השנה הרגילים לא מצדיקים סלילת תשתיות רחבת היקף בתוואי הררי וקשה. תחנות הרכבת הקרובות ביותר נמצאות בעכו ונהריה, במרחק של כ־45 ק"מ ממירון (זאת עד להקמת תחנת כרמיאל בעוד מספר שנים, שכנראה תיקח חלק משמעותי במבצע מירון בעתיד). מנגד, מירון יושבת על צומת דרכים מרכזי בגליל העליון, וישנה אליה גישה מ־4 כיוונים: מכביש 85 (כרמיאל, צ. נ. עמוד) דרך צומת חנניה, מכביש 89 מזרח (ראש פינה, כביש 90, צפת), מכביש 89 מערב (נהריה, מעלות), ומאיזור קריית שמונה ועמק החולה.
במשך שנים נהג שילוב של תחבורה פרטית עם תחבורה ציבורית באירוע, כאשר במשך הזמן ועליית כמות האנשים, ואירועי קריסה שונים, הורחקה אט אט התחבורה הפרטית, עד לשיא לקראת האירוע השנה, לקראתו הוצהר על הרחקת התנועה הפרטית עד כרמיאל, צומת חירם וצפת, והאוטובוסים הפרטיים לחניונים הקרובים. מספר הרכבים הפרטיים שהגיעו לאיזור האירוע הוערך קודם האירוע בכ־3,000, בפועל כנראה שהגיעו פחות. החניונים הקרובים יותר שימשו לחניית האוטובוסים הפרטיים, כאשר לפחות בחלק מהשעות התאפשרה הורדת נוסעים על ידי אוטובוסים פרטיים בסמוך לכניסה למירון. מהחניונים הופעלו נסיעות 'שאטל' קצרות עד מירון, ברכבים עירוניים של נתיב, אגד, החברה הנצרתית, וכנראה נוספות. הכביש בכניסה למירון הפך למסלול חד-סטרי, כאשר כביש מקביל שעבר דרך החניון שימש כמסלול הנגדי, והנוסעים עוברים דרך מעבר תת-קרקעי מיוחד (למניעת חסימת הכביש על ידי הולכי רגל), נוהל תנועה מקובל במקום באירועים גדולים, ומוצלח למדי. אגב, השאטלים הופעלו עם הרבה יותר מאשר 10 נוסעים בעמידה...
ועדת הפנים של הכנסת / היערכות הגורמים האחראים להילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון תשע"ד -
http://www.knesset.gov.il/protocols/data/rtf/pnim/2014-05-12.rtf
רשמי תחבורה ציבורית ממירון - ל"ג בעומר תשע"ד
אירוע העליה לקבר הרשב"י במירון בל"ג בעומר הוא כנראה אירוע התחבורה הציבורית השנתי הגדול בישראל. במהלכו מגיעים רבבות ואף מאות-אלפים מרחבי הארץ, למירון שבגליל העליון. האתגרים באירוע הם כמות הנוסעים הגדולה, מרחקי הנסיעה הגדולים בין ריכוזי הנוסעים למירון (המשליכים על צורך בכמות גדולה יותר של אוטובוסים, בגלל אורכם של המסלולים אל מירון), כבישים צרים יחסית באיזור מירון, והצורך להבטיח את זרימת התנועה. בשנים האחרונות רבים (אולי אפילו 'כמעט כל') מהעולים למירון הם מקרב הציבור החרדי, המתאפיין בשיעור נמוך של מחזיקי רכב פרטי, דבר שהוא יתרון (רגילים לאוטובוס) וגם חסרון (יש צורך בנסיעות ארוכות, ולא רק שאטלים קצרים עד לחניוני רכב פרטי). החשש הגדול הוא מ'קריסה' - חסימת נתיב הכביש מסיבות שונות (אוטובוס תקוע, אוטובוס שנשרף, עומסי תנועה בגלל ריבוי כלי רכב, נוסעים זועמים המתעכבים ובתגובה חוסמים עורק תנועה), דבר שמהר מאוד יוצר תגובת שרשרת הגוררת עיכובים לנוסעים, עיכובים לאוטובוסים, והפסד זמן ומשאבים רב.
מירון שוכנת באיזור הררי מאוד, והגישה אליה באופן מסורתי היא רק באמצעות כביש. שום מסלול רכבת לא מתוכנן באיזור בטווח הסביר, ובצדק. נפחי התנועה באיזור במהלך ימי השנה הרגילים לא מצדיקים סלילת תשתיות רחבת היקף בתוואי הררי וקשה. תחנות הרכבת הקרובות ביותר נמצאות בעכו ונהריה, במרחק של כ־45 ק"מ ממירון (זאת עד להקמת תחנת כרמיאל בעוד מספר שנים, שכנראה תיקח חלק משמעותי במבצע מירון בעתיד). מנגד, מירון יושבת על צומת דרכים מרכזי בגליל העליון, וישנה אליה גישה מ־4 כיוונים: מכביש 85 (כרמיאל, צ. נ. עמוד) דרך צומת חנניה, מכביש 89 מזרח (ראש פינה, כביש 90, צפת), מכביש 89 מערב (נהריה, מעלות), ומאיזור קריית שמונה ועמק החולה.
במשך שנים נהג שילוב של תחבורה פרטית עם תחבורה ציבורית באירוע, כאשר במשך הזמן ועליית כמות האנשים, ואירועי קריסה שונים, הורחקה אט אט התחבורה הפרטית, עד לשיא לקראת האירוע השנה, לקראתו הוצהר על הרחקת התנועה הפרטית עד כרמיאל, צומת חירם וצפת, והאוטובוסים הפרטיים לחניונים הקרובים. מספר הרכבים הפרטיים שהגיעו לאיזור האירוע הוערך קודם האירוע בכ־3,000, בפועל כנראה שהגיעו פחות. החניונים הקרובים יותר שימשו לחניית האוטובוסים הפרטיים, כאשר לפחות בחלק מהשעות התאפשרה הורדת נוסעים על ידי אוטובוסים פרטיים בסמוך לכניסה למירון. מהחניונים הופעלו נסיעות 'שאטל' קצרות עד מירון, ברכבים עירוניים של נתיב, אגד, החברה הנצרתית, וכנראה נוספות. הכביש בכניסה למירון הפך למסלול חד-סטרי, כאשר כביש מקביל שעבר דרך החניון שימש כמסלול הנגדי, והנוסעים עוברים דרך מעבר תת-קרקעי מיוחד (למניעת חסימת הכביש על ידי הולכי רגל), נוהל תנועה מקובל במקום באירועים גדולים, ומוצלח למדי. אגב, השאטלים הופעלו עם הרבה יותר מאשר 10 נוסעים בעמידה...
ועדת הפנים של הכנסת / היערכות הגורמים האחראים להילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון תשע"ד -
http://www.knesset.gov.il/protocols/data/rtf/pnim/2014-05-12.rtf