רשמי תושב חוזר אחרי שהות ארוכה בלונדון

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
רשמי תושב חוזר אחרי שהות ארוכה בלונדון

רשמי תושב חוזר אחרי שהות ארוכה בלונדון
שוחחתי לאחרונה עם מכר שאחרי שהות של יותר מעשור בלונדון חזר לישראל, והשתקע בת"א, באיזור הצפון הישן.

באופן שאולי יפתיע, היו לו בעיקר שבחים למערכת התחבורה הציבורית. אין לו רכב (משיקולי חנייה בעיקר) והוא נוסע בעיקר באוטובוסים, ולעתים ברכבת. לטענתו הוא מסתדר מצוין ומגיע בקלות ליעדיו השונים, בהם יפו, הרצליה וחולון. שאלתי אם אין בעיה של תדירות ואמינות, והוא ענה שלא ממש, ובנוסף הוא נעזר באפליקציות זמן אמת כדי לקצץ בזמני ההמתנה.
 

olli3

New member
מנהל
בנוגע לתל אביב ובפרט לצפון הישן, יש שירות לא

רשמי תושב חוזר אחרי שהות ארוכה בלונדון
שוחחתי לאחרונה עם מכר שאחרי שהות של יותר מעשור בלונדון חזר לישראל, והשתקע בת"א, באיזור הצפון הישן.

באופן שאולי יפתיע, היו לו בעיקר שבחים למערכת התחבורה הציבורית. אין לו רכב (משיקולי חנייה בעיקר) והוא נוסע בעיקר באוטובוסים, ולעתים ברכבת. לטענתו הוא מסתדר מצוין ומגיע בקלות ליעדיו השונים, בהם יפו, הרצליה וחולון. שאלתי אם אין בעיה של תדירות ואמינות, והוא ענה שלא ממש, ובנוסף הוא נעזר באפליקציות זמן אמת כדי לקצץ בזמני ההמתנה.
בנוגע לתל אביב ובפרט לצפון הישן, יש שירות לא
רע בכלל לרוב המקומות בגוש דן, כולל לכמעט כל מקום ברחבי הארץ.
 
אפיקצית זמן אמת משפרת משמעותית

רשמי תושב חוזר אחרי שהות ארוכה בלונדון
שוחחתי לאחרונה עם מכר שאחרי שהות של יותר מעשור בלונדון חזר לישראל, והשתקע בת"א, באיזור הצפון הישן.

באופן שאולי יפתיע, היו לו בעיקר שבחים למערכת התחבורה הציבורית. אין לו רכב (משיקולי חנייה בעיקר) והוא נוסע בעיקר באוטובוסים, ולעתים ברכבת. לטענתו הוא מסתדר מצוין ומגיע בקלות ליעדיו השונים, בהם יפו, הרצליה וחולון. שאלתי אם אין בעיה של תדירות ואמינות, והוא ענה שלא ממש, ובנוסף הוא נעזר באפליקציות זמן אמת כדי לקצץ בזמני ההמתנה.
אפיקצית זמן אמת משפרת משמעותית
את חויית ההמתנה לאוטובוס (גם אם אין שום שיפור בתדירות).

אפשר לחכות בבית ולרדת 5 דקות לפני שהאוטובוס מגיע,

ניתן לבצע "מעקף" ולקחת 2 אוטובוסים אם הבנת שפספסת את האוטובוס ואתה מחכה עכשיו חצי שעה לאוטובוס הבא)
 

cwen

New member
ואפשר גם להכנס לקיוסק הסמוך ולקנות בקבוק שתיה

אפיקצית זמן אמת משפרת משמעותית
את חויית ההמתנה לאוטובוס (גם אם אין שום שיפור בתדירות).

אפשר לחכות בבית ולרדת 5 דקות לפני שהאוטובוס מגיע,

ניתן לבצע "מעקף" ולקחת 2 אוטובוסים אם הבנת שפספסת את האוטובוס ואתה מחכה עכשיו חצי שעה לאוטובוס הבא)
ואפשר גם להכנס לקיוסק הסמוך ולקנות בקבוק שתיה
ולדעת שהאוטובוס לא יברח לך בזמן הזה.
 

droriko

New member
ברור שהוא לא מתלונן

רשמי תושב חוזר אחרי שהות ארוכה בלונדון
שוחחתי לאחרונה עם מכר שאחרי שהות של יותר מעשור בלונדון חזר לישראל, והשתקע בת"א, באיזור הצפון הישן.

באופן שאולי יפתיע, היו לו בעיקר שבחים למערכת התחבורה הציבורית. אין לו רכב (משיקולי חנייה בעיקר) והוא נוסע בעיקר באוטובוסים, ולעתים ברכבת. לטענתו הוא מסתדר מצוין ומגיע בקלות ליעדיו השונים, בהם יפו, הרצליה וחולון. שאלתי אם אין בעיה של תדירות ואמינות, והוא ענה שלא ממש, ובנוסף הוא נעזר באפליקציות זמן אמת כדי לקצץ בזמני ההמתנה.
ברור שהוא לא מתלונן
כי הוא יכול להגיע צ'יק צ'ק באוטובוס למרכז תל אביב,והתדירות של הקוים שם גבוהה. נראה מה הוא היה אומר אם הוא היה גר ברמת גן,של לדבר על הטבעות המרוחקות יותר.
 
גם ברמת גן יש אזורים יותר טובים ופחות טובים.

ברור שהוא לא מתלונן
כי הוא יכול להגיע צ'יק צ'ק באוטובוס למרכז תל אביב,והתדירות של הקוים שם גבוהה. נראה מה הוא היה אומר אם הוא היה גר ברמת גן,של לדבר על הטבעות המרוחקות יותר.
גם ברמת גן יש אזורים יותר טובים ופחות טובים.
אני ממש מבסוט מהתחבורה הציבורית בצפון רמת גן (חוץ מהנת"צים).
 

droriko

New member
מה זה צפון רמת גן? אבא הלל?

גם ברמת גן יש אזורים יותר טובים ופחות טובים.
אני ממש מבסוט מהתחבורה הציבורית בצפון רמת גן (חוץ מהנת"צים).
מה זה צפון רמת גן? אבא הלל?
כי זה איזור שהרויח על הדרך מזה שיש קוים(היסטורים) מצפון תל אביב למרכזה
 
כן, איזור אבא הלל וז'בוטינסקי

מה זה צפון רמת גן? אבא הלל?
כי זה איזור שהרויח על הדרך מזה שיש קוים(היסטורים) מצפון תל אביב למרכזה
כן, איזור אבא הלל וז'בוטינסקי
דווקא בצפון-מזרח תל אביב התחבורה פחות טובה.
 

droriko

New member
הוא דיבר על הצפון הישן

כן, איזור אבא הלל וז'בוטינסקי
דווקא בצפון-מזרח תל אביב התחבורה פחות טובה.
הוא דיבר על הצפון הישן
ובצפון-מזרח זה תלוי איפה אתה נופל. בנווה שרת למשל יש כמות קוים ממש חסרת פרופורציה לגודל האוכלוסיה. בצהלה למשל התח"ץ על הפנים(אולי זה בגלל שהשכונה הרבה יותר עשירה אז פחות משתמשים באוטובוס).
 

Ccyclist

Well-known member
באילו אזורים בלונדון הוא גר? בדרום יש בעיות.

רשמי תושב חוזר אחרי שהות ארוכה בלונדון
שוחחתי לאחרונה עם מכר שאחרי שהות של יותר מעשור בלונדון חזר לישראל, והשתקע בת"א, באיזור הצפון הישן.

באופן שאולי יפתיע, היו לו בעיקר שבחים למערכת התחבורה הציבורית. אין לו רכב (משיקולי חנייה בעיקר) והוא נוסע בעיקר באוטובוסים, ולעתים ברכבת. לטענתו הוא מסתדר מצוין ומגיע בקלות ליעדיו השונים, בהם יפו, הרצליה וחולון. שאלתי אם אין בעיה של תדירות ואמינות, והוא ענה שלא ממש, ובנוסף הוא נעזר באפליקציות זמן אמת כדי לקצץ בזמני ההמתנה.
באילו אזורים בלונדון הוא גר? בדרום יש בעיות.
מבחינה מסילתית לונדון היא עיר מחולקת, כאשר התחתית אינה משרתת חלקים נרחבים בדרום העיר.

לשם השוואה ב1999 ביקרתי בברלין, ועשור אחד הספיק לאחד את רוב תשתית הרכבת של העיר. המסילה המרכזית (שטאטבאהן) זרמה מהמרכז המזרחי באלכס למרכז המערבי בצו דרך המרכז המתחדש באזור הרייכסטאג. הקווים המערביים שעברו מתחת למזרח ברלין מבלי לעצור מבניית החומה ועד לאיחוד שבו מזמן לעצור בתחנות שהיו פעם במזרח. קווים מערביים חזרו לפעול על שלוחות מזרחיות לשעבר (U1 ל-וארשאוור שטרסה, U2 לפרנצלאוורברג), והחומה היתה עניין לתיירים מביני עניין.

לעומת זאת בלונדון ה"חומה" היא הנהר ומאזורים נרחבים מדרום לנהר אין תחבורה מסילתית ישירה למרכז העיר. הרכבות הפרבריות בדרום העיר מסתיימות בתחנות טרמינל על קו הנהר לונדון ברידג' (ונספחיה כגון קאנון סטריט וצ'ארינג קרוס), ווטרלו, ו-ויקטוריה. בתל-אביבית זה כמו לדרוש שאזורים נרחבים ממזרח לאיילון יקבלו רק את שלוחות קו צהוב למיניהן.

מפת מחאה שהופכת את המפה הקיימת ושמה שמות דרומיים על הרשת הגדולה מ"דרום" לנהר, בעוד מקומות מרכזיים כמו אוקספורד סטריט בצפון "זוכים" להיות בסופה של שלוחה קצרה, והמרכז הפיננסי (הסיטי) לא קיים. http://www.steveprentice.net/tube/TfLSillyMaps/southlondontube.jpg

ובגלל ההשוואה הזו בין לונדון לברלין: איין לונדונישר אובאהן קארט אאוף דוייטש: http://www.steveprentice.net/tube/TfLSillyMaps/londonundergroundmapgerman.png
 
שתי המפות מאד משעשעות.

באילו אזורים בלונדון הוא גר? בדרום יש בעיות.
מבחינה מסילתית לונדון היא עיר מחולקת, כאשר התחתית אינה משרתת חלקים נרחבים בדרום העיר.

לשם השוואה ב1999 ביקרתי בברלין, ועשור אחד הספיק לאחד את רוב תשתית הרכבת של העיר. המסילה המרכזית (שטאטבאהן) זרמה מהמרכז המזרחי באלכס למרכז המערבי בצו דרך המרכז המתחדש באזור הרייכסטאג. הקווים המערביים שעברו מתחת למזרח ברלין מבלי לעצור מבניית החומה ועד לאיחוד שבו מזמן לעצור בתחנות שהיו פעם במזרח. קווים מערביים חזרו לפעול על שלוחות מזרחיות לשעבר (U1 ל-וארשאוור שטרסה, U2 לפרנצלאוורברג), והחומה היתה עניין לתיירים מביני עניין.

לעומת זאת בלונדון ה"חומה" היא הנהר ומאזורים נרחבים מדרום לנהר אין תחבורה מסילתית ישירה למרכז העיר. הרכבות הפרבריות בדרום העיר מסתיימות בתחנות טרמינל על קו הנהר לונדון ברידג' (ונספחיה כגון קאנון סטריט וצ'ארינג קרוס), ווטרלו, ו-ויקטוריה. בתל-אביבית זה כמו לדרוש שאזורים נרחבים ממזרח לאיילון יקבלו רק את שלוחות קו צהוב למיניהן.

מפת מחאה שהופכת את המפה הקיימת ושמה שמות דרומיים על הרשת הגדולה מ"דרום" לנהר, בעוד מקומות מרכזיים כמו אוקספורד סטריט בצפון "זוכים" להיות בסופה של שלוחה קצרה, והמרכז הפיננסי (הסיטי) לא קיים. http://www.steveprentice.net/tube/TfLSillyMaps/southlondontube.jpg

ובגלל ההשוואה הזו בין לונדון לברלין: איין לונדונישר אובאהן קארט אאוף דוייטש: http://www.steveprentice.net/tube/TfLSillyMaps/londonundergroundmapgerman.png
שתי המפות מאד משעשעות.
 

erezesa

New member
חכה עוד חודששששש
חודשיים שנה הוא בסוף

רשמי תושב חוזר אחרי שהות ארוכה בלונדון
שוחחתי לאחרונה עם מכר שאחרי שהות של יותר מעשור בלונדון חזר לישראל, והשתקע בת"א, באיזור הצפון הישן.

באופן שאולי יפתיע, היו לו בעיקר שבחים למערכת התחבורה הציבורית. אין לו רכב (משיקולי חנייה בעיקר) והוא נוסע בעיקר באוטובוסים, ולעתים ברכבת. לטענתו הוא מסתדר מצוין ומגיע בקלות ליעדיו השונים, בהם יפו, הרצליה וחולון. שאלתי אם אין בעיה של תדירות ואמינות, והוא ענה שלא ממש, ובנוסף הוא נעזר באפליקציות זמן אמת כדי לקצץ בזמני ההמתנה.
חכה עוד חודששששש
חודשיים שנה הוא בסוף
יידבק ב"מחלה" הישראלית" של למה ככה ולמה ככה ואף אחד לא מבין כלום חוץ ממני ,זה עוד יגיע .
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מדהים עד כמה הפכנו לתלותיים

רשמי תושב חוזר אחרי שהות ארוכה בלונדון
שוחחתי לאחרונה עם מכר שאחרי שהות של יותר מעשור בלונדון חזר לישראל, והשתקע בת"א, באיזור הצפון הישן.

באופן שאולי יפתיע, היו לו בעיקר שבחים למערכת התחבורה הציבורית. אין לו רכב (משיקולי חנייה בעיקר) והוא נוסע בעיקר באוטובוסים, ולעתים ברכבת. לטענתו הוא מסתדר מצוין ומגיע בקלות ליעדיו השונים, בהם יפו, הרצליה וחולון. שאלתי אם אין בעיה של תדירות ואמינות, והוא ענה שלא ממש, ובנוסף הוא נעזר באפליקציות זמן אמת כדי לקצץ בזמני ההמתנה.
מדהים עד כמה הפכנו לתלותיים
במידע זמן אמת בזמן קצר כ"כ!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה