רשמית, נייק משתמשת בחינם במרחב הציבורי בת"א

davidlev0255

New member
רשמית, נייק משתמשת בחינם במרחב הציבורי בת"א

למי שרצה תשובה , הוא קיבל חברת נייק העשירה אינה משלמת לעיריית ת"א עבור שימוש במרחב הציבורי השימוש בחינם טוב או לא טוב? שיקול התשלום עבור המרחב הציבורי יכול להרחיק את המרוץ מתל אביב (?) או להעלות את המחיר של המירוץ .(שגם ככה אינו זול, ) מאידך שימוש בחינם העירייה מפסידה המון כסף עבור נתינת המרחב שלומית ב' מצוות פניות הציבור בעיריית ת"א ענתה לשאלתי בהצלחה לרצים
 

Amir Shvoong

New member
חינם, מניסיוני אין חינם

שאל כל איש עסקים והוא יגיד לך שנייקי משלמת לעירייה והתשלום אולי לא נראה לעין אבל ניייקי משלמת. עיריית תל אביב היא לא גוף למטרות צדקה כידוע. אני מסתמך על הגיון בריא בלבד. תחשוב על זה. אמיר
 

davidlev0255

New member
יש את חברת המועצה להבי או

הגברת דיין יש להן יותר נגישות למידע מתוקף תפקידן כחברות מועצה נשאלת שאלה האגם גוף ציבורי מוסמך להעביר שטחי ציבור בחינם, ומדובר במסות של שטחי ציבור
 

Ilan Zisser

New member
זה יותר גרוע

לא רק שנייקי משתמשת במרחב בציבורי התל אביבי למטרות פרסומת אלא שעיריית תל אביב משלמת לחברת הנעליים כסף, כנראה הרבה כסף, כדי לממן את הארוע. אז המצב הוא זה: חברה מסחרית משתלטת על רחובות העיר לשם ארוע יחצנות, מחייבת את כל המשתתפים לשלם לה הסכומים גבוהים, מחייבת את המשתתפים לרוץ עם פרסומת שלה וגם מקבלת סיוע כספי מהעירייה. מקסים לא? אפשר גם אחרת
 
מה ההבדל ממרוצים אחרים?

גם בהם יש שימוש במרחב הציבורי, גם בהם לובשים מספר חזה עם פרסומת של הספונסר.
 

אריק106

New member
../images/Emo229.gif סוף סוף בן אדם שגם

עושה,ולא רק מדבר. לא שמעתי על עוד מרוץ,שבו הלקוח מחוייב לשלם עבור ה"זכות" לפרסם גוף מסחרי. אני נרשמתי לריצה החלופית וממליץ לכל מי שיכול. אבל למען ההגינות יש לפרסם את התגובה של נייקי.
 

gbetser

New member
אילן-אפשר להסתכל על הצד החיובי שבדבר, אגב

האם תפרסם את מספר המשתתפים במרוץ האלטרנטיבי?
 

Amir Shvoong

New member
אפשר גם אחרת

אילן שלום לפני שאפתח בדבריי, אין לי שום קשר כיום לנייקי ולאירגון אירועים. חשוב לי לחזק את ידך על יוזמתך הברוכה ויחד עם זאת להעביר ביקורת. פרסום המירוץ שלך ובנשימה אחת העלאת טענות כנגד מירוץ הלילה של נייקי לא מקדמת, לעניות דעתי, את היוזמה הברוכה שלך. נייקי משחקים לפי הכללים כמו כולם, ונכון הכללים שלהם לא כשל מותג אחר כי יש להם כוח שצברו אותו בדרך לגיטימית. אני נוסע עם רכב שיש עליו מדבקה של המוסך שלי, כי זה המחיר. אני רץ עם פרסומת מהלכת של סאקוני, ברוקס ועוד. ככה העולם שלנו בנוי כיום. אתה נותן ואתה מקבל. אני מקבל ערב אחד שהעיר המשוגעת הזאת עוצרת לכמה שעות, מפנה לנו את הכבישים, ונותנת לנו פמפום של אנדרנלין מטורף לאורך 10 ק"מ. אם המחיר הוא להיות שלט מהלך (רץ) של ניייקי, ותשלום קצת גבוה - זה עדיין שווה את החוויה הבלתי נשכחת של המירוץ. גם אני איש עקרונות ובליבי מבין אותך. יחד עם זאת, התרומה של ניייקי לריצה העממית ולהעלאת התודעה של הריצה בארץ היא כל כך חשובה לקהילת הרצים. התשלום שאנו משלמים על כך, לדעתי, הוא קטן לעומת התרומה הרבה שאנו מקבלים מנייקי לטובת קידום הריצה בישראל. למדתי מניסיוני המועט שבכדי לקדם יוזמה כלשהי כדי להדגיש מה היתרונות ולא מה החסרונות של אחרים לעומת פועלי. אני מאחל לך שהמירוץ שלך יצליח וימשיך את גל המירוצים שנולדו לאחרונה מהצורך לעשות דברים שלא למטרות רווח עסקי. שנה טובה, אמיר
 

אריק106

New member
אמיר.התרומה שלך ושל המארגנים של

הריצות העממיות יותר גדולה מהתרומה של נייק.נייק תפסה טרמפ על מרוץ הלילה הלבן שנערך לפני שנתיים.מאז היא גובה מחיר מופרז על זכות להשתתף באירוע פרסומי מטעמה,ומכריחה את הרצים ללבוש את החולצות שלה.עכשיו היא גם מקבלת בחינם שימוש במרחב הציבורי מהעיריה (ספק אם העיריה היתה נותנת את השימוש בשטח בחינם לעמותת נגישות,למשל). כתבת "נייקי משחקים לפי הכללים כמו כולם, ונכון הכללים שלהם לא כשל מותג אחר".יש כאן ניגוד בין שני המשפטים.אבל,החלק השני של המשפט נכון. אוי ואבוי לנו אם גם מותגים אחרים ינהגו בצורה זהה ויערכו מרוצים כאלה. המוסך שלך לא מכריח אותך לפרסם אותו,כנ"ל גם במקומות אחרים.כשאדם רץ בבגדי ספורט הוא לפעמים פרסומת רצה.אבל אם הוא לא מקצוען,שמחוייב לרוץ בבגדי החברה המאמצת - הוא ירוץ בבגדים אחרים כל פעם. אין לי שום דבר נגד נייק (אפילו יש לי בגדים שלהם ורצתי בנעליים שלהם),פרט לעניין המרגיז הזה של מרוץ הלילה.
 

davidlev0255

New member
יוזמה ברוכה חשוב מאוד, יכול להוות משקל כנגד

כלפי מירוצים אחרים , ואולי אפילו טריאתלונים , שם המחירים מופקעים (עלויות חסויות וכו' אני אבדוק בלו"ז אם אוכל להתנדב ולעזור
 

davidlev0255

New member
מה שאילן עושה חשוב יותר

אומנם נרשמתי למירוץ לילה (למשרות שיש מינוסים רבים בריצה זו של נייק , זו באמת אווירה מדהימה , כוח ועוצמה, וזה מרגש אפילו אותי חייב לציין) אם אוכל לעזור אעזור , תברך אותי שיהיה לי צום קל ...
 

yossic007

New member
תגיד מה שתגיד, אבל...

זה המירוץ היחיד שאליו אני מצליח לגרור חברים שלא מתלהבים ממירוצים ולא משוגעים על ריצה. המירוץ הזה מצליח להכניס לתחום הרבה יותר אנשים מאשר מירוצים איזוטריים, טובים ככל שיהיו, שמושכים רק אנשים שממש אוהבים את הריצה. זה ערך מוסף לא פחות חשוב. חוץ מזה, כמעט באף מירוץ לא מקבלים חולצה איכותית כמו פה שאפשר להמשיך להתאמן איתה ולא סתם לזרוק בארון למטרות עבודה בגינה. גם במירוצים אחרים אמורים (אבל לא תמיד עושים את זה) לסגור את המסלול רק למי שרץ עם מספר והרבה פעמים על המספר מוטבע לוגו של ספונסר. כך שגם שם המשתתף הוא מעין שלט פרסומת.
 

FiReBall

New member
וזה אולי העיקר

עם כל הכבוד, מירוץ הלילה האלטרנטיבי אולי טוב לקהילת הרצים האידאליסטים שלא מוכנים לשלם 120 שקל על השתתפות במרוץ - אבל אני בתור אדם שלא רץ באופן מקצועי ולא משתתף במרוצים כן נרשם למירוץ של נייק ואני מאמין כי לא הייתי חושב על להירשם למרוץ האחר.
 

dink11

New member
מרוץ הלילה של נייקי

כמו בכל דבר גם למרוץ של נייקי יש דברים טובים ופחות טובים טובים : אירוע מושקע שהרבה אנשים נהנים להשתתף בו הפנינג גדול ברחובות ת"א מושך הרבה אנשים לעשות פעילות גופנית ולרוץ (דבר שכנראה לא היו עושים אלמלא..) ומעלה מודעות לפעילות גופנית גם אנחנו בפרובינציה של ישראל מחוברים לדברים שקורים בשאר העולם פחות טובים : אירוע יחצני שהמשתתפים ממנים אותו מכיסם עלות השתתפות גבוהה אירוע עם ערך תחרותי נמוך כללים נוקשים של נייקי להשתתפות בתחרות באופן אישי ישנן 3 סיבות מרכזיות שבגינם אני לא משתתף במירוץ : 1. הערך התחרותי הנמוך (אני כנראה לא מאיים על הפודיום, אבל בתור רץ שמשקיע ומתאמן חשוב לי למצות את המקסימום מהריצה שלי בפן ההשגי) 2. התנאים הנוקשים של נייקי במרוץ והמחיר הלא זול 3. החובה להיות חלק מההמון שכולו לובש חולצה אדומה והגוש הגדול הזה שרץ יחד הוא מפגן עוצמה וכוח - עושה לי יותר מדי אסוציאציות רעות למפגנים פאשיסטים למיניהם, ואני לא רוצה להיות חלק מזה
 

yuvalhets

New member
מרחב ציבורי / עלות משתתף / פרסום

שלום דויד, 1. אני אנחה את הארוע שנה שלישית, וכן, אני לא עושה את זה בהתנדבות. כמוני עוסקים במלאכה עוד רבים וטובים ממני כל אחד בתחומו. ישנה עלות גבוהה להפקת הארוע, והיא מכוסה אך חלקית מדמי הרישום. הוצאות רבות כרוכות בהקמת הבמות, מערכות תאורה והגברה, אבטחת הארוע, סדרנים, סגירת כבישים, ומדובר בשני מוקדים ודרך ארוכה באמצע. מדובר בהפקה גדולה ולא רק בסגירת כביש למרוץ וזה חלק משמעותי מהארוע. 2. כמו בכל מרוץ - אין שום סיבה שמפיקיו יפסידו ממנו, ולא משנה באיזה תחום מדובר. אף אחד לא התעשר מהיותו מפיק ארועים בארץ. אני מציע להתיחס לארוע באופן קצת שונה: ארוע ספורטיבי ייחודי שמקנה למשתתף חוויה ספורטיבית ולא רק סיפוק ספורטיבי. 3. מרוץ הלילה של נייקי מעורר בי התרגשות במשך כל הארוע מפאת גודלו, כמות המשתתפים והשמחה אותה הוא מעורר בכולם. מדובר בארוע של ספורט עממי להמונים, אמנם לא בחינם, אך ראה את כמות הרצים שגדלה מדי שנה באלפים. בהיות ארוע זה מעורר משיכה, הוא מעודד עוד אנשים להשתתף בארועי ספורט ובעיקר בשל כך זה ארוע מבורך. חשיפת אנשים לארוע מעודדת עוד אנשים להשתתף בו, להתאמן, להשתתף במרוצים נוספים, ולהצטרף למועדוני הרצים הגדולים והולכים ומוסיפים לתרבות הספורטיבית שלנו מקצועיות, הווי ואיכות חיים. 4. אני בטוח ששיא אישי אי אפשר לקבוע על המסלול הזה, אבל כן ניתן להנות ממרוץ לילה, של המונים, חויה ספורטיבית וחברתית. 5. לגבי העלות עצמה: בוא נראה מתחרים שרוצים להפיק ארוע בסדר גודל דומה, אם היו מתחרים לארוע דומה - אולי היתה נוצרת תחרות שגורמת להורדת מחירים (אבל היכן יזמים נוספים) ואולי אף ביטול ארועים עקב הפסדים כספיים למפיקים (וכך היינו נותרים חסרי ארועים). 6. באשר לגזילת המרחב הציבורי בחינם או לא - זה מזכיר לי את התלונות של נהגי המכוניות שכועסים בכל פעם שחוסמים להם את הכביש אז הם צופרים ומקללים את הרצים, השוטרים והסדרנים, כי גוזלים להם את מרחב הנהיגה שלהם. ולמה שלא יפצו אותם שסוגרים להם את הכביש? אני משוכנע ש"גזילת מרחב ציבורי בחינם" עבור ארוע שפתוח (ולא בחינם) עבור משתתפים בארוע (אבל ניתן לכל אחד להשתתף בארוע) עולה הרבה כסף לכל מי שקשור בארוע, ומה שאמר אמירשוונג בהחלט נכון. אני מאחל ארוע יפה ומהנה לכל המשתתפים, חוויה טובה לחדשים/ות ושיפור תוצאות לותיקים. יובל חץ
 

davidlev0255

New member
האירוע של הריצת נייק - ברמה גבוהה ארצית

ואני מסכים איתך שאף אחד לא צריך לעבוד בחינם, לא אתה ולא העובדים שמחלקים מים או הסדרנים (ומבחינתי שמחלקי המים והעובדים קשה ישתכרו היטב) ברור שהאירוע הוא עצום ומרגש , בקנה מידה ארצי אבל , האם קבלת המרחב הציבורי בחינם , היא חוקית? יש פה שאלה לא פשוטה , האם זה חוקי להעביר מרחב ציבורי בחינם לחברה כה גדולה ועשירה כמו ניקי? תבוא חברה אחרת ותגיד איפה המידתיות ? למה להם כן ולנו לא? וכספי הציבור , מה יהיה איתם? האם יש פה גדול שהעיריה עברה.? יש סמכות :"מלך פורץ לו גדר", סמכות העירייה לארגן מירועים / תהלוכות מצעדים וכו' אבל לפחות שתהיה שם הכנסה
 
למעלה