מרחב ציבורי / עלות משתתף / פרסום
שלום דויד, 1. אני אנחה את הארוע שנה שלישית, וכן, אני לא עושה את זה בהתנדבות. כמוני עוסקים במלאכה עוד רבים וטובים ממני כל אחד בתחומו. ישנה עלות גבוהה להפקת הארוע, והיא מכוסה אך חלקית מדמי הרישום. הוצאות רבות כרוכות בהקמת הבמות, מערכות תאורה והגברה, אבטחת הארוע, סדרנים, סגירת כבישים, ומדובר בשני מוקדים ודרך ארוכה באמצע. מדובר בהפקה גדולה ולא רק בסגירת כביש למרוץ וזה חלק משמעותי מהארוע. 2. כמו בכל מרוץ - אין שום סיבה שמפיקיו יפסידו ממנו, ולא משנה באיזה תחום מדובר. אף אחד לא התעשר מהיותו מפיק ארועים בארץ. אני מציע להתיחס לארוע באופן קצת שונה: ארוע ספורטיבי ייחודי שמקנה למשתתף חוויה ספורטיבית ולא רק סיפוק ספורטיבי. 3. מרוץ הלילה של נייקי מעורר בי התרגשות במשך כל הארוע מפאת גודלו, כמות המשתתפים והשמחה אותה הוא מעורר בכולם. מדובר בארוע של ספורט עממי להמונים, אמנם לא בחינם, אך ראה את כמות הרצים שגדלה מדי שנה באלפים. בהיות ארוע זה מעורר משיכה, הוא מעודד עוד אנשים להשתתף בארועי ספורט ובעיקר בשל כך זה ארוע מבורך. חשיפת אנשים לארוע מעודדת עוד אנשים להשתתף בו, להתאמן, להשתתף במרוצים נוספים, ולהצטרף למועדוני הרצים הגדולים והולכים ומוסיפים לתרבות הספורטיבית שלנו מקצועיות, הווי ואיכות חיים. 4. אני בטוח ששיא אישי אי אפשר לקבוע על המסלול הזה, אבל כן ניתן להנות ממרוץ לילה, של המונים, חויה ספורטיבית וחברתית. 5. לגבי העלות עצמה: בוא נראה מתחרים שרוצים להפיק ארוע בסדר גודל דומה, אם היו מתחרים לארוע דומה - אולי היתה נוצרת תחרות שגורמת להורדת מחירים (אבל היכן יזמים נוספים) ואולי אף ביטול ארועים עקב הפסדים כספיים למפיקים (וכך היינו נותרים חסרי ארועים). 6. באשר לגזילת המרחב הציבורי בחינם או לא - זה מזכיר לי את התלונות של נהגי המכוניות שכועסים בכל פעם שחוסמים להם את הכביש אז הם צופרים ומקללים את הרצים, השוטרים והסדרנים, כי גוזלים להם את מרחב הנהיגה שלהם. ולמה שלא יפצו אותם שסוגרים להם את הכביש? אני משוכנע ש"גזילת מרחב ציבורי בחינם" עבור ארוע שפתוח (ולא בחינם) עבור משתתפים בארוע (אבל ניתן לכל אחד להשתתף בארוע) עולה הרבה כסף לכל מי שקשור בארוע, ומה שאמר אמירשוונג בהחלט נכון. אני מאחל ארוע יפה ומהנה לכל המשתתפים, חוויה טובה לחדשים/ות ושיפור תוצאות לותיקים. יובל חץ