רשמים ממופעים של זמרי אירו מאלבניה ויוון

schweine

New member
כןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן

זה יהיה אדיר.
תודה.
 

V e n g a

New member
זה דווקא לא כל כך מדוייק

ארה"ב העלימה עיין בתחילת המלחמות ביוגוסלביה, אבל במלחמה בקוסובו הם תמכו באלבנים בצורה חד משמעית והיו נגד המדיניות של מילושביץ' (כנראה גם בגלל שהם הבינו שהם הפסידו את תפיסת ההשפעה ביוגוסלביה), וההפצצות שלהם בבלגרד וביעדים אחרים ביוגוסלביה היו לקיחת צד חד משמעותית, ועל זה נראה לי שהאלבנים מודים להם (והסרבים שונאים אותם).

ההעצמאות של קוסובו זה באמת נושא מסובך, לשני הצדדים יש טיעונים הגיוניים, ושניהם פגעו אחד בשני במשך השנים, כך שאין לי ממש עמדה חד משמעית בקשר לזה.
 

schweine

New member
ארה"ב הפציצה אחרי שהיא העלימה עין מכל

הזוועות שהיו לפני. הם נתנו למלושביץ' לטבוח בעמו ולעשות טיהור אתני ורק כאשר נחשפה הזוועה והממשל האמריקאי חשש בעיקר מלחץ גובר מבפנים בשנת-שנתיים בחירות (הבחירות היו ב92) ומלחץ בינלאומי הם התחילו לפעול בכדי שיהיה להם נתח כלכלי לנגוס בו!
די דומה למה שקרה בלוב - קודם נתנו לעם להלחם, בדקו וראו שיש שם מספיק נפט ואז פעלו.
אם כבר לוב, אמרתי את זה פעם ואני חוזר על זה: זו הייתה אחת ההחלטות הכי גרועות של ארה"ב ונאט"ו!!! לוב תהפוך לאפגניסטן ותתמלא בתאי טירור (לא סתם רוב תאי הטירור יצאו מאיתיופיה וסומליה השנה) ומשם הדרך לאירופה הרבה יותר קצרה!

נחזור שנייה לבלקן - עכשיו כשיש מצוקה כלכלית והימין הגזעני עולה ברוב מדינות אירופה אני לא רואה מצב שקוסובו תקבל עצמאות (בעיקר כי רוב המדינות עסוקות בעצמן ויודעות שדבר כזה יכול להפיל אותם בצורה לא ישירה). זה יתן לי זמן לחקור את הנושא לעומק למרות שהמצב באירופה משתנה כל יום!
 

V e n g a

New member
בגדול אתה צודק

אבל זה לא כל כך מדוייק, לארה"ב לא ממש היה אינטרס כלכלי ביוגוסלביה. אחרי שנפל הקומוניזם היו לה הרבה מקומות אחרים יותר חשובים להתמקד בהם. אם כבר צריך להאשים מישהו בהעלמת עין לצורך השגת אינטרס כלכלי, צריך להאשים קודם כל את גרמניה ואוסטריה מצד אחד ובריטניה מצד שני. גרמניה ואוסטריה היו אלו שהצליחו להרוויח מהעניין, הן מחזיקות בהרבה הונים ביוגוסלביה לשעבר כיום (במיוחד בסלובניה וקרואטיה, אבל גם בבוסניה וסרביה).

קוסובו לא תקבל עצמאות כרגע בגלל זכות הוטו של רוסיה, שיש בינה לבין סרביה יחסי קרבה שנמשכים כבר מאות שנים, וגם כנראה מהחשש שבתוך רוסיה עצמה יש עשרות מקרי קוסובו שיכולים לדרוש עצמאות (צ'צ'נייה וכו'). יש עוד מדינות שלא מכירות בקוסובו מאותה סיבה כמו ספרד למשל, וכמובן ישראל
 

schweine

New member
עיקר האשמה נפלה על הולנד בגלל שחיילה

היו אחראיים בדרך עקיפה ספק ישירה לטבח בבוסניה והרצוגובינה בכך שהם העלימו עין.. יש את הסרטון המפורסם של הרמטכ"ל שאומר לבוסנים שהוא לקוח אותם למקום טוב ורואים את החיילים ההולנדים עוזרים להם לעלות לאוטובוסים בזמן שהם נלקחו לכיתות יורים..
 

Mikey Weiss

New member
המופע של אנה ויסי נדחה שוב

אחרי שהיתה לה תאונה בערב הפתיחה והיא נפלה מהבמה ושברה כמה עצמות ואושפזה בבית חולים (היתה תקלה בבמה והיה שם חלק בבמה שנפתח והוא נפתח בזמן לא נכון בזמן שהיא עמדה שם, לא נעים).

להופעות של סאקיס רובאס אני נמנעת מללכת, גם בגלל הרוביצות וגם בגלל שהוא לדעתי מאד אובר דה טופ.

טמטה דווקא מאד מפורסמת, אבל היא משנה מראה בערך כל יומיים. לפני כמה שבועות ראיתי תמונה של ידיד שלי איתה ולא זיהיתי אותה בכלל. וטמטה אפילו נחשבת כאילו היא חולקת את הקרדיט הראשי יחד עם ורטיס (ככה זה מופיע באתרים לפחות, שזה שינוי מבחינתו של ורטיס שבדרך כלל מופיע לבד בלי עוד אף שם גדול, אלא רק הצעירים שבתחילת המופע). יצא לי לפגוש את ניקוס ורטיס, אגב, כשהייתי בפנטזיה בעצמי בחורף (פנטזיה זה שם המועדון, למי שתוהה) והיה ממש מצחיק. הוא שאל אותי אם אני יודעת מי אלו שרית חדד וירון אילן וירד על העדפותיי הספורטיביות.

אוודוקיה קאדי חתמה בשנה האחרונה על חוזה בחברת תקליטים גדולה והוציאה כבר כמה סינגלים שכתבו לה זמרים/מלחינים ממש ידועים..

ומליסס הם די כוכבים בזכות עצמם, זה לא ממש מופע פתיחה, מה שאתה קורא לו מופעי פתיחה - המופע פתיחה זה הזמרים הממש צעירים שמופיעים בהתחלה ומחממים את הקהל. בכל המועדונים כמעט מופיעים יחד כמה זמרים מפורסמים, אז תמיד מישהו יהיה קודם ומישהו יהיה אחר כך. נגיד במקרה של פפריזו, היא מופיעה עם עוד שני זמרים אחרים, אחת מהן יותר ידועה ומפורסמת.
*מתגעגעת ליוון*
 

V e n g a

New member
אני דווקא קיבלתי את הרושם שיש היררכיה בסדר

בחלק מהמועדונים וזה גם ניכר בתגובה של הקהל.
הייתי גם במופע של דספינה ואנדי ואנטיפאס, ואצלהם פתחו VEGAS, שחשבתי שהם ממש מפורסמים כרגע ביוון, אבל דווקא הקהל היה ממש אדיש אליהם ביחס למי שבאו אחריהם. מליסס הופיעו ראשונים לפני עוד זמרת ששכחתי את שמה, ועד לרגע שהיא עלתה שוב לא ממש היה כל כך אכפת לאנשים מה קורה על הבמה ...
דרך אגב טאמטה הופיעה ממש זמן קצר על הבמה ביחס לזמרים שראיתי בערבים האחרים, ואני לא אתפלא אם אפילו הורידו אותה מהבמה מוקדם מהצפוי, היא קיבלה פרחים בערך רק פעמיים, שאפילו חלק מהזמרים הלא מוכרים שעשו קאברים לפנייה קיבלו יותר מזה.
וגם באותו ערב נטשה ת'יאודורידו ישבה במועדון, ועלתה לשיר עם ניקוס קצת בסוף. רציתי לראות את המופע שלה עם הלנה, אבל הם דחו אותו ברגע האחרון (דווקא לפי הפרסום של זה נראה כאילו הן חולקות את הקרדיט).
 

Mikey Weiss

New member
יש היררכיה אבל זה לא בהכרח הפרסום

מוזיקת פופ קודם, מוזיקת לאיקו (המזרחית) אחר כך, אז כמה שיותר פופ או רוק ככה יותר מוקדם בערב. ווגאס ענקיים ביוון, אבל הבעיה היא במיוחד עכשיו עם הכלכלה הם מנסים לשלב כמה שיותר סגנונות במופע אחד כדי לתפוס כמה שיותר קהלים, ואם בא קהל שיותר מתעניין בסגנון מוזיקה אחד פחות יהיה איכפת לו מווגאס, למשל.

פרחים גם הרבה פעמים נזרקים באופן תלוי יחסית למה שאתה שר. אם אתה שר בלדת לאיקו יש יותר סיכוי שיזרקו עלייך פרחים גם אם אתה צעיר ולא מוכר, מאשר אם אתה שיר איזה שיר פופ באנגלית ואתה ממש מפורסם.

ונטסה ואלנה באמת חולקות את הקרדיט, והן מופיעות גם חלק מהמופע שלהן כשהן שרות ביחד, לכן נתתי את זה בתור דוגמא, כי נטסה עדיין נחשבת היותר גדולה מבין השתיים. ונגיד לעניין ההיררכיה, במופע שלהן נטסה תהיה האחרונה על הבמה, בגלל הסגנון, ואם אלנה נמצאת על הבמה בסוף אז עדיין השירים יהיו בסגנון מאד מסוים.

ואני מניחה שאתה מתכוון לאגליקי איליאדי - היא הרבה יותר זמרת בוזוקיות מאשר מליסס (או ווגאס) ולכן הקהל יותר מתחבר לזה. בעקרון, אלא אם כן אתה סאקיס, מאד מאד קשה להחזיק מופע בוזוקיה אם אתה זמר פופ, וברוב רובם של המופעים האלו זמרי המזרחית הם הזמרים המרכזיים וזו הנקודה בה הקהל מתחיל להתעניין באמת. קהל שיקנה כרטיס להופעה של ווגאס או מליסס בנפרד בדרך כלל לא יילך לבוזוקיה ולכן חוסר העניין שאתה רואה.
 

ניצנץ63

Well-known member
אשמח למידע כמה עולים כרטיסים להופעות אלו פחות

או יותר (במיוחד של סאקיס) ובאיזו דרך הזמנת כרטיסים ועד כמה זה היה פשוט או לא. תודה.
 

V e n g a

New member
זה תלוי

אם את רוצה לשבת בשולחן המחירים נעים בין 120-180 אירו לשולחן.
אני נכנסתי לכול המופעים במחיר של "על הבר", שהיה גלובלי בכולם ל-15 אירו לאדם, וכולל משקה ראשון. לא היה שום בעיה, רק הגעתי ונכנסתי.
קחי רק בחשבון שרוב המועדונים נמצאים מחוץ למרכז אתונה, ואם את לא נשארת עד הסוף בבוקר תצטרכי לקחת מונית חזרה שזה עסק קצת יקר באתונה.
 

Mikey Weiss

New member
אוסיף ואומר

שמחיר הזמנה לשולחן - שאם הולכים עם חברים זה כמובן משתלם כולל גם בקבוק שתייה שלםו (ויסקי או וודקה, כשהוודקה למשל מגיע עם קנקן לימונדה, קנקן תפוזים וקרח אז אפשר לערבב את הדרינק איך שבא לכם), ואין אוכל, שאפשר (ואפילו כדאי) להגיע מאוחר למועדונים - הזמרים הראשיים עולים מאד מאד מאוחר לבמה - ושכדאי לתכנן את היום ככה שישנים אחרי הצהריים ונשארים במועדון עד הבוקר. אבל אם אני זוכרת נכון, אפילו במועדון כמו של ורטיס, אין תחנת טראם ממש לידו ואם מגיעים או יוצאים משם בחושרך כן כדאי לתפוס מונית לרכבת במיקום קצת יותר מרכזי.

ודבר אחרון שאני אוסיף, יש אנשים בארץ (שאני מכירה, והם אמינים ולא רמאים בכלל ובאופן כללי אנשים מקסימים שאני מאד אוהבת) שעוזרים לעשות הזמנות מהארץ למי שרוצה להזמין שולחן ולא להיכנס ולשבת על הבר (בכל המועדונים שהייתי בהם ביוון הייתי בשולחנות, אבל כמעט אף פעם לא הייתי צריכה לשלם, אז זה לא חכמה).
 

E u r o b o y

New member
איזה פוסט מסקרן. תודה לך על הסיפורים

נו, אז אולי אירוויזיון בטיראנה זה לא כזה חלום בלהות
 

V e n g a

New member
ממש לא!

טיראנה מוכנה לארח את האירו בלי שום בעיה. נראה לי שרק חסר להם אולם.
 
למעלה