רשמים ממוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה

doron007

New member
רשמים ממוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית השוכן בחיפה מוקדש כולו לשימורם והצגתם של חפצי אמנות יפניים. התמונות המוצגות הן של בובות קוקשי בובות קקנות מעץ שיוצרו בעבודת יד.
 
היפנים האלה...

בכל אומנות, היפנים התקדמו במקביל לעולם המערבי ובמסלול אחר לגמרי. בנגרות אפשר אפילו לומר שהם התקדמו במסלול הפוך - הם מנסרים הפוך ומקציעים הפוך, ויש להם גם טכניקות ומחברים שלא קיימים בעולם המערבי. הם גם מגלפים באופן שונה לגמרי, עם כלים אחרים לגמרי, ובתנוחות שעוברות על כל כללי הבטיחות המערביים בערך
הנה סרטון של גלף יפני לדוגמה, כל מילה נוספת מיותרת.
 

arsar

New member
הבובות האלו נקראות "קוקיישי" ביפנית והן ייצור

... מסורתי זה מאות שנים. תרבות היצירה היפנית שאבה את מקורותיה מהיוצרים שביבשת הגדולה שממול - סין וגם קוריאה. היוצרים היפניים המשיכו לפתח את ה"ייבוא" ופיתחו דרכים חדשות ומקוריות. בנושא היצירה בעץ - יפן היא ארץ בעלת אקלים ממוזג ולח כל השנה ולכן גם ענק אוצר העצים הגדלים בתחומה. מכאן גם הסתעפו ענפי היצירה בעץ להמון כיוונים. יפן היא גם ארץ שיודעת לקבל את יוצריה הגדולים. ברוב הענפים זוכים האמנים הגדולים בתחומים השונים בתואר "אוצר לאומי"! אחד התחומים בהם קנו לעצמם ייחוד בכל העולם הוא הדפס העץ. למען האמת אני חושש שגם כאן התהילה מגיעה קודם כל לאמנים הסיניים, אך קטונתי מלשפוט.
 
למעלה