רשמים מלונה פארק חיפה, הידוע גם כ"רכבלית"

Ccyclist

Well-known member
בחול המועד פסח נראה שמדובר בנסיעת לונה פארק עם קריצה לציבור החרדי תלוי התח"צ שיכול להגיע לתחנת המוצא של הקו - מרכזית המפרץ.

בגלל ההשתקפות מחלונות הגונדולה לא היה הרבה טעם לצלם בעת הנסיעה בערב אלא רק לשבת ולחוות את הנסיעה.

רק בשתיים מהתחנות שעל הכרמל היתה פתיחת דלתות - הטכניון והאוניברסיטה. ב 3 תחנות הדלתות נשארו סגורות והיו שלטי "אין מעבר" על הרציפים. אינני יודע אם ומתי התחנות יפתחו לציבור או אם עיקר תפקידן להיות נקודות פנייה בקו.

עקרונית די דומה לקו במונט ג'ואיק בברצלונה שסיקרתי בפורום לפני כמה שנים טובות - רכבל מרובה גונדולות עם מעבר למסילות עיליות בתחנות הביניים- דבר שהופך את התחנות למפרקי פנייה לאורך המסלול.

שלא כמו במונט ג'ואיק - המעבר בין הכבל למסילה אינו חלק, ישנה התנדנדות מאד מורגשת בכניסות לתחנות. כשהקו משמש כלונה פארק שומעים מבלים צורחים כשהגונדולות מתנדנדות בכניסה וביציאה מהתחנה. הגונדולה שלי ושל מארחיי (שלחלקם פחד גבהים מסויים) לא היתה חפה מפשע בהקשר הזה. בשעה המאוחרת שהגענו (אחרי ביקור לא תח"צי בעליל בראש הניקרה) לא היתה צפיפות וקבוצות נוסעים יכלו לקבל גונדולות פרטיות. הצלחנו להכנס ולצאת מהגונדולה בלי יותר מדי בעיות למרות שהיא נוסעת באיטיות במקביל לרציף, אבל יתכן שזה לא אידאלי לנוסעים עם ציוד כבד או בעיות ניידות. יש ידיות אחיזה בתקרת הקרון, אבל בגלל הנידנוד בכניסה וביציאה מהתחנות אני לא רואה איך באמת יתנו ל2 נוסעים לעמוד - לדעתי זה יבוטל בקרוב והקיבולת המוצהרת של הקו תרד בהתאם.

הנוף בלילה היה מרשים, מאמצע המסלול אפשר לראות את כל מפרץ חיפה מואר עד עכו. יתכן שביום הנוף תעשייתי מדי.

יתכן שקו אוטובוס תדיר ביעקב דורי היה עושה את אותה העבודה בצורה רצינית יותר ובקיבולת דומה. חיפה איננה איזו בוגוטה בלי כבישים מסודרים בפאבלות שמעל לעיר.

20220420_204643.jpg 20220420_205139.jpg 20220420_205149.jpg 20220420_205556.jpg
 
בחול המועד פסח נראה שמדובר בנסיעת לונה פארק עם קריצה לציבור החרדי תלוי התח"צ שיכול להגיע לתחנת המוצא של הקו - מרכזית המפרץ.

בגלל ההשתקפות מחלונות הגונדולה לא היה הרבה טעם לצלם בעת הנסיעה בערב אלא רק לשבת ולחוות את הנסיעה.

רק בשתיים מהתחנות שעל הכרמל היתה פתיחת דלתות - הטכניון והאוניברסיטה. ב 3 תחנות הדלתות נשארו סגורות והיו שלטי "אין מעבר" על הרציפים. אינני יודע אם ומתי התחנות יפתחו לציבור או אם עיקר תפקידן להיות נקודות פנייה בקו.

עקרונית די דומה לקו במונט ג'ואיק בברצלונה שסיקרתי בפורום לפני כמה שנים טובות - רכבל מרובה גונדולות עם מעבר למסילות עיליות בתחנות הביניים- דבר שהופך את התחנות למפרקי פנייה לאורך המסלול.

שלא כמו במונט ג'ואיק - המעבר בין הכבל למסילה אינו חלק, ישנה התנדנדות מאד מורגשת בכניסות לתחנות. כשהקו משמש כלונה פארק שומעים מבלים צורחים כשהגונדולות מתנדנדות בכניסה וביציאה מהתחנה. הגונדולה שלי ושל מארחיי (שלחלקם פחד גבהים מסויים) לא היתה חפה מפשע בהקשר הזה. בשעה המאוחרת שהגענו (אחרי ביקור לא תח"צי בעליל בראש הניקרה) לא היתה צפיפות וקבוצות נוסעים יכלו לקבל גונדולות פרטיות. הצלחנו להכנס ולצאת מהגונדולה בלי יותר מדי בעיות למרות שהיא נוסעת באיטיות במקביל לרציף, אבל יתכן שזה לא אידאלי לנוסעים עם ציוד כבד או בעיות ניידות. יש ידיות אחיזה בתקרת הקרון, אבל בגלל הנידנוד בכניסה וביציאה מהתחנות אני לא רואה איך באמת יתנו ל2 נוסעים לעמוד - לדעתי זה יבוטל בקרוב והקיבולת המוצהרת של הקו תרד בהתאם.

הנוף בלילה היה מרשים, מאמצע המסלול אפשר לראות את כל מפרץ חיפה מואר עד עכו. יתכן שביום הנוף תעשייתי מדי.

יתכן שקו אוטובוס תדיר ביעקב דורי היה עושה את אותה העבודה בצורה רצינית יותר ובקיבולת דומה. חיפה איננה איזו בוגוטה בלי כבישים מסודרים בפאבלות שמעל לעיר.

הטבתה לתאר את החוויה.

גם אני הגעתי עם המשפחה לביקור בשעה מאוחרת יחסית (20:30) במהלך חול המועד.

הנחתי שהדרך הנוחה ביותר תהיה לחנות באזור אוניברסיטת חיפה. הוויז אכן הנחה אותי לחנות מחוץ לשערי האוניברסיטה. במקום היה קיים שילוט מפואר שכאן תחנת הרכבלית (מספר 6). גשר חדש ויפה חוצה את הכביש מחוץ לאוניברסיטה. רק ש... הכול נעול ואי אפשר לגשת לחחנה. השער נעול וחסום והיינו צריכים לעשות את דרכינו בעיקוף עד לשערי האוניברסיטה לעבור את המאבטחים הזועפים שלא ממש מבינים מדוע מגיעים כל כך הרבה מבקרים לאוניברסיטה ואיך להתמודד אתם, ולטפס עד לתחנה של הרכבלית.

אכן - הנוף הראשון הנגלה לעיני המבקר מזכיר לונה פארק. קרונית ששועטות במהירות החוצה מהתחנה מתנדנדות אנה ואנה, וצרחות הנאה/פחד המזכירות נוסעים ברכבת הרים.

שהגענו היה עמוס במשפחות חרדיות. כמה מהם חשבו שלנכון ומצחיק לפנות למשפחות הלא-חרדיות שהגיעו ולספר להם שצפוי תור של שעה וחצי מה שגרם לרובם לחזור אחור. חישוב מהיר ונכון שלי הביא אותי להישאר, להתעקב בשירותים, לתת לקבוצת המשפחות החרדית (המחוצפות מסיבות רבות כולל היחס לאנשי התפעול והלכלוך שהשאירו אחריהם) לרדת את ההר, ולהשאיר תחנה מלוכלכת אבל שקטה וכמעט ריקה תוך פחות מ-10 דקות.

העלייה והירידה מ/לקרון יחסית נוחה כל עוד מדובר באדם בודד/ זוג בריא וצעיר. אפילו הכניסה של המשפחה שלנו (זוג + 3 ילדים בגילאי 4,7,10) הייתה קצת לחוצה שכולם מנסים להידחס במהירות דרך הפתח של הקרונית הזזה ומאיימת לסגור את דלתותיה ולהפליג במורד ההר.

מי שסומך על הבטיחות של המערכת רגוע. כל השאר... הקרונית שועטת החוצה מהתחנה במהירות מתנדנדת בכבדות. השיפוע בין האוניברסיטה בחיפה לטכניון חריף מאוד. ואולי רכבת ההרים הכי משמעותית היא דווקא בכניסה לתחנה אז הרכבל משתחרר במהירות וצונח אל מתחם התחנה מאיים בדמיון להתנגש בקרונית שלפניו הזזה לאיטה בתחנה, רק כדי להבלם ממש בכניסה לרציף בסמוך לקרונית הצמודה מקדימה.

יאמר לחיוב שהקרוניות כוללות מערכת כריזה וכל האטה או עצירה מלווה במסרי הרגעה שמדובר שהליך מתוכנן והכול ימשיך כרגיל בעוד מספר שניות. גם בירידה וגם בעלייה נאמר בשלב מסויים כי שהרכבלית תאט את נסיעתה למשך מספר שניות (בירידה כמעט ולא הורגש, בעלייה הורגש במעט). בעלייה חזרה עמדנו באוויר (והתנדנדו) במשך כדקה (שמרגישה הרבה יותר). הכריזה הכריזה שמדובר באתחול טכני של המערכת. אינני מהנלחצים מהסיטואציה ועדיין - כיוון שהיינו צמודים לעמוד יכלתי לדמיין אותנו מטפסים מטה את הסולם הסמוך וזה קצת הרגיעה (בפועל טכנית גם אילו היה הדבר נצרך זה לא מאוד אפשרי). להיות תלוי באוויר נע ונד בחוסר אונים אכן קצת מלחיץ.

הנסיעה התבצעה ביום לא מאוד סוער עם רוחות קלות. תהיתי מה יקרה בחודשי החורף ובעת סערה במפרץ חיפה ואיך תרגיש חווית הנסיעה ברכבלית. כמו כן - נדמה כי מעל לדלת אין אפשרות לסגור את הפתח לחלוטין (אין חלונות כמו בשאר צידי הקרונית), מה שגרם לי לתמוהה בעניין כניסת קור, גשם ורוח לקרונית בימי החורף.

בעבר האמנתי שהרכבלית מסוגלת לשרת נוסעים נוספים באזור חיפה. לאחר הנסיעה הגעתי למסקנה כי הרכבלית משרתת אך ורק את 2 המוסדות האקדמאיים שעוברת דרכם ובמשך רוב ימות ושעות השנה היא תהיה מין פיל לבן עם הוצאות תפעוליות רבות ומספר נוסעים זעום. כנראה שהיא תמשיך להיות אטרקציה במהלך החופשים בשנים הקרובות אם כי הנוף פחות מרשים משחשבתי לאורך חלקים רבים מהדרך עקב המעבר במדרון של נווה שאנן לאורך דורי המסתיר חלק גדול מנוף המפרץ ומשאיר בעיקר נוף לאזור התעשייה שלה (שגם הוא מרשים). קצת הצחיק אותי לטוס מעל גגות בניני הטכניון.

כפי שפרסמו לרכבלית 3 תחנות (מרכזית המפרץ, טכניון, אוניברסיטה). לרכבלית עוד 3 תחנות טכניות בדרך (צ'ק פוסט, דורי, טכניון עליון) שכפי שכתבו לא נפתחים בהם הדלתות אבל כן יושבים בהם מפעילים בחדרי בקרה ויש רציפים. תחנת הטכניון העליון בנויה בצורה ברורה באופן שתאפשר שימוש בה כתחנה באופן כמעט מידי במידת הביקוש והצורך בעתיד.

למעט במרכזית המפרץ, הרכבלית צמודה לצירי אוטובוסים אבל דורשת החלפה שכוללת הליכה לאורך מאות מטרים בחוץ עד לתחנה.
החלפה בטכניון לקווים פנימים לנשר (או זיו) או מעבר באונברסיטת חיפה לקווים לכיוון דאליית אל כרמל-עוספיה או דניה נראית קלושה.
כמו שציינו - קו אוטובוס דרך ציר דורי או דרך 705 (בטח באמצעות נת"צ) הייתה יכולה להיות מהירה או תואמת את זמן הנסיעה, ללא כל הצרכים הלוגיסטים של הרכבלית ועם הפעלה גמישה שלא קיימת ברכבלית.
הדבר היחיד ששופר הוא החיבור הישיר בין הטכניון לאונברסיטת חיפה ולפחות כרגע קשה לראות שהדבר ישפיע על משהו מהותי.
 

Ccyclist

Well-known member
הטבתה לתאר את החוויה.

גם אני הגעתי עם המשפחה לביקור בשעה מאוחרת יחסית (20:30) במהלך חול המועד.

הנחתי שהדרך הנוחה ביותר תהיה לחנות באזור אוניברסיטת חיפה. הוויז אכן הנחה אותי לחנות מחוץ לשערי האוניברסיטה. במקום היה קיים שילוט מפואר שכאן תחנת הרכבלית (מספר 6). גשר חדש ויפה חוצה את הכביש מחוץ לאוניברסיטה. רק ש... הכול נעול ואי אפשר לגשת לחחנה. השער נעול וחסום והיינו צריכים לעשות את דרכינו בעיקוף עד לשערי האוניברסיטה לעבור את המאבטחים הזועפים שלא ממש מבינים מדוע מגיעים כל כך הרבה מבקרים לאוניברסיטה ואיך להתמודד אתם, ולטפס עד לתחנה של הרכבלית.

אכן - הנוף הראשון הנגלה לעיני המבקר מזכיר לונה פארק. קרונית ששועטות במהירות החוצה מהתחנה מתנדנדות אנה ואנה, וצרחות הנאה/פחד המזכירות נוסעים ברכבת הרים.

שהגענו היה עמוס במשפחות חרדיות. כמה מהם חשבו שלנכון ומצחיק לפנות למשפחות הלא-חרדיות שהגיעו ולספר להם שצפוי תור של שעה וחצי מה שגרם לרובם לחזור אחור. חישוב מהיר ונכון שלי הביא אותי להישאר, להתעקב בשירותים, לתת לקבוצת המשפחות החרדית (המחוצפות מסיבות רבות כולל היחס לאנשי התפעול והלכלוך שהשאירו אחריהם) לרדת את ההר, ולהשאיר תחנה מלוכלכת אבל שקטה וכמעט ריקה תוך פחות מ-10 דקות.

העלייה והירידה מ/לקרון יחסית נוחה כל עוד מדובר באדם בודד/ זוג בריא וצעיר. אפילו הכניסה של המשפחה שלנו (זוג + 3 ילדים בגילאי 4,7,10) הייתה קצת לחוצה שכולם מנסים להידחס במהירות דרך הפתח של הקרונית הזזה ומאיימת לסגור את דלתותיה ולהפליג במורד ההר.

מי שסומך על הבטיחות של המערכת רגוע. כל השאר... הקרונית שועטת החוצה מהתחנה במהירות מתנדנדת בכבדות. השיפוע בין האוניברסיטה בחיפה לטכניון חריף מאוד. ואולי רכבת ההרים הכי משמעותית היא דווקא בכניסה לתחנה אז הרכבל משתחרר במהירות וצונח אל מתחם התחנה מאיים בדמיון להתנגש בקרונית שלפניו הזזה לאיטה בתחנה, רק כדי להבלם ממש בכניסה לרציף בסמוך לקרונית הצמודה מקדימה.

יאמר לחיוב שהקרוניות כוללות מערכת כריזה וכל האטה או עצירה מלווה במסרי הרגעה שמדובר שהליך מתוכנן והכול ימשיך כרגיל בעוד מספר שניות. גם בירידה וגם בעלייה נאמר בשלב מסויים כי שהרכבלית תאט את נסיעתה למשך מספר שניות (בירידה כמעט ולא הורגש, בעלייה הורגש במעט). בעלייה חזרה עמדנו באוויר (והתנדנדו) במשך כדקה (שמרגישה הרבה יותר). הכריזה הכריזה שמדובר באתחול טכני של המערכת. אינני מהנלחצים מהסיטואציה ועדיין - כיוון שהיינו צמודים לעמוד יכלתי לדמיין אותנו מטפסים מטה את הסולם הסמוך וזה קצת הרגיעה (בפועל טכנית גם אילו היה הדבר נצרך זה לא מאוד אפשרי). להיות תלוי באוויר נע ונד בחוסר אונים אכן קצת מלחיץ.

הנסיעה התבצעה ביום לא מאוד סוער עם רוחות קלות. תהיתי מה יקרה בחודשי החורף ובעת סערה במפרץ חיפה ואיך תרגיש חווית הנסיעה ברכבלית. כמו כן - נדמה כי מעל לדלת אין אפשרות לסגור את הפתח לחלוטין (אין חלונות כמו בשאר צידי הקרונית), מה שגרם לי לתמוהה בעניין כניסת קור, גשם ורוח לקרונית בימי החורף.

בעבר האמנתי שהרכבלית מסוגלת לשרת נוסעים נוספים באזור חיפה. לאחר הנסיעה הגעתי למסקנה כי הרכבלית משרתת אך ורק את 2 המוסדות האקדמאיים שעוברת דרכם ובמשך רוב ימות ושעות השנה היא תהיה מין פיל לבן עם הוצאות תפעוליות רבות ומספר נוסעים זעום. כנראה שהיא תמשיך להיות אטרקציה במהלך החופשים בשנים הקרובות אם כי הנוף פחות מרשים משחשבתי לאורך חלקים רבים מהדרך עקב המעבר במדרון של נווה שאנן לאורך דורי המסתיר חלק גדול מנוף המפרץ ומשאיר בעיקר נוף לאזור התעשייה שלה (שגם הוא מרשים). קצת הצחיק אותי לטוס מעל גגות בניני הטכניון.

כפי שפרסמו לרכבלית 3 תחנות (מרכזית המפרץ, טכניון, אוניברסיטה). לרכבלית עוד 3 תחנות טכניות בדרך (צ'ק פוסט, דורי, טכניון עליון) שכפי שכתבו לא נפתחים בהם הדלתות אבל כן יושבים בהם מפעילים בחדרי בקרה ויש רציפים. תחנת הטכניון העליון בנויה בצורה ברורה באופן שתאפשר שימוש בה כתחנה באופן כמעט מידי במידת הביקוש והצורך בעתיד.

למעט במרכזית המפרץ, הרכבלית צמודה לצירי אוטובוסים אבל דורשת החלפה שכוללת הליכה לאורך מאות מטרים בחוץ עד לתחנה.
החלפה בטכניון לקווים פנימים לנשר (או זיו) או מעבר באונברסיטת חיפה לקווים לכיוון דאליית אל כרמל-עוספיה או דניה נראית קלושה.
כמו שציינו - קו אוטובוס דרך ציר דורי או דרך 705 (בטח באמצעות נת"צ) הייתה יכולה להיות מהירה או תואמת את זמן הנסיעה, ללא כל הצרכים הלוגיסטים של הרכבלית ועם הפעלה גמישה שלא קיימת ברכבלית.
הדבר היחיד ששופר הוא החיבור הישיר בין הטכניון לאונברסיטת חיפה ולפחות כרגע קשה לראות שהדבר ישפיע על משהו מהותי.

אנחנו הגענו "ללונה פארק" כ 20 דקות אחריך אחרי נסיעה מראש הניקרה לקניון שליד מרכזית המפרץ. כשהגענו לא היה קהל רב כל כך ונראה שהנוסעים החרדים הרבים כבר חזרו מהחוויה - הם היו רגועים לעומת מי שמיהר לרכבל (הבנו שהקניון בו חנינו נסגר ב 21:30) אבל יתכן שהיו טיפה רגועים מדי כי היו ביניהם מי שחסמו את המעבר מהמדרגות הנעות בדרך לכניסה. תורות ענק כבר לא היו כשהגענו. ציינתי שהקהל די חרדי כי זה די בלט בהשוואה למקומות אחרים שהייתי בהם בארץ בימים האחרונים, כולל ירושלים.
 

MightyKnight

New member
בחול המועד פסח נראה שמדובר בנסיעת לונה פארק עם קריצה לציבור החרדי תלוי התח"צ שיכול להגיע לתחנת המוצא של הקו - מרכזית המפרץ.

בגלל ההשתקפות מחלונות הגונדולה לא היה הרבה טעם לצלם בעת הנסיעה בערב אלא רק לשבת ולחוות את הנסיעה.

רק בשתיים מהתחנות שעל הכרמל היתה פתיחת דלתות - הטכניון והאוניברסיטה. ב 3 תחנות הדלתות נשארו סגורות והיו שלטי "אין מעבר" על הרציפים. אינני יודע אם ומתי התחנות יפתחו לציבור או אם עיקר תפקידן להיות נקודות פנייה בקו.

עקרונית די דומה לקו במונט ג'ואיק בברצלונה שסיקרתי בפורום לפני כמה שנים טובות - רכבל מרובה גונדולות עם מעבר למסילות עיליות בתחנות הביניים- דבר שהופך את התחנות למפרקי פנייה לאורך המסלול.

שלא כמו במונט ג'ואיק - המעבר בין הכבל למסילה אינו חלק, ישנה התנדנדות מאד מורגשת בכניסות לתחנות. כשהקו משמש כלונה פארק שומעים מבלים צורחים כשהגונדולות מתנדנדות בכניסה וביציאה מהתחנה. הגונדולה שלי ושל מארחיי (שלחלקם פחד גבהים מסויים) לא היתה חפה מפשע בהקשר הזה. בשעה המאוחרת שהגענו (אחרי ביקור לא תח"צי בעליל בראש הניקרה) לא היתה צפיפות וקבוצות נוסעים יכלו לקבל גונדולות פרטיות. הצלחנו להכנס ולצאת מהגונדולה בלי יותר מדי בעיות למרות שהיא נוסעת באיטיות במקביל לרציף, אבל יתכן שזה לא אידאלי לנוסעים עם ציוד כבד או בעיות ניידות. יש ידיות אחיזה בתקרת הקרון, אבל בגלל הנידנוד בכניסה וביציאה מהתחנות אני לא רואה איך באמת יתנו ל2 נוסעים לעמוד - לדעתי זה יבוטל בקרוב והקיבולת המוצהרת של הקו תרד בהתאם.

הנוף בלילה היה מרשים, מאמצע המסלול אפשר לראות את כל מפרץ חיפה מואר עד עכו. יתכן שביום הנוף תעשייתי מדי.

יתכן שקו אוטובוס תדיר ביעקב דורי היה עושה את אותה העבודה בצורה רצינית יותר ובקיבולת דומה. חיפה איננה איזו בוגוטה בלי כבישים מסודרים בפאבלות שמעל לעיר.

צפה בקובץ המצורף 46254 צפה בקובץ המצורף 46255 צפה בקובץ המצורף 46256 צפה בקובץ המצורף 46257
גם אני רציתי לנסות את האטרקציה ובאתי עם 2 ילדים ביום שלישי של חול המועד. כשראיתי את ה1000 איש (בעיקר חרדים) לפניי, עשיתי אחורה פנה והמשכתי ליעד הבא. נחזור כשכולם יהיה בעבודות/ישיבות שלהם.
 

DAVIDADATO

Well-known member
בחול המועד פסח נראה שמדובר בנסיעת לונה פארק עם קריצה לציבור החרדי תלוי התח"צ שיכול להגיע לתחנת המוצא של הקו - מרכזית המפרץ.

בגלל ההשתקפות מחלונות הגונדולה לא היה הרבה טעם לצלם בעת הנסיעה בערב אלא רק לשבת ולחוות את הנסיעה.

רק בשתיים מהתחנות שעל הכרמל היתה פתיחת דלתות - הטכניון והאוניברסיטה. ב 3 תחנות הדלתות נשארו סגורות והיו שלטי "אין מעבר" על הרציפים. אינני יודע אם ומתי התחנות יפתחו לציבור או אם עיקר תפקידן להיות נקודות פנייה בקו.

עקרונית די דומה לקו במונט ג'ואיק בברצלונה שסיקרתי בפורום לפני כמה שנים טובות - רכבל מרובה גונדולות עם מעבר למסילות עיליות בתחנות הביניים- דבר שהופך את התחנות למפרקי פנייה לאורך המסלול.

שלא כמו במונט ג'ואיק - המעבר בין הכבל למסילה אינו חלק, ישנה התנדנדות מאד מורגשת בכניסות לתחנות. כשהקו משמש כלונה פארק שומעים מבלים צורחים כשהגונדולות מתנדנדות בכניסה וביציאה מהתחנה. הגונדולה שלי ושל מארחיי (שלחלקם פחד גבהים מסויים) לא היתה חפה מפשע בהקשר הזה. בשעה המאוחרת שהגענו (אחרי ביקור לא תח"צי בעליל בראש הניקרה) לא היתה צפיפות וקבוצות נוסעים יכלו לקבל גונדולות פרטיות. הצלחנו להכנס ולצאת מהגונדולה בלי יותר מדי בעיות למרות שהיא נוסעת באיטיות במקביל לרציף, אבל יתכן שזה לא אידאלי לנוסעים עם ציוד כבד או בעיות ניידות. יש ידיות אחיזה בתקרת הקרון, אבל בגלל הנידנוד בכניסה וביציאה מהתחנות אני לא רואה איך באמת יתנו ל2 נוסעים לעמוד - לדעתי זה יבוטל בקרוב והקיבולת המוצהרת של הקו תרד בהתאם.

הנוף בלילה היה מרשים, מאמצע המסלול אפשר לראות את כל מפרץ חיפה מואר עד עכו. יתכן שביום הנוף תעשייתי מדי.

יתכן שקו אוטובוס תדיר ביעקב דורי היה עושה את אותה העבודה בצורה רצינית יותר ובקיבולת דומה. חיפה איננה איזו בוגוטה בלי כבישים מסודרים בפאבלות שמעל לעיר.

צפה בקובץ המצורף 46254 צפה בקובץ המצורף 46255 צפה בקובץ המצורף 46256 צפה בקובץ המצורף 46257
החיסרון של הרכבלית שהיא לא מתאימה לכולם, היא יותר מתאימה לסטודנטים בטכניון ובאוניברסיטת חיפה
 

Ccyclist

Well-known member
החיסרון של הרכבלית שהיא לא מתאימה לכולם, היא יותר מתאימה לסטודנטים בטכניון ובאוניברסיטת חיפה

אם היו רוצים כלי תחבורה מסילתי רציני היה אפשר לבנות בפנים ההר ספיראלה מסילתית או לרכבות מסילה צרה כמו בשוויץ, או לרק"לות מודרניות. נסעתי ברכבת שירדה גבהים דומים בשוויץ תוך שימוש בשתי ספיראלות. במבנה של חיפה כיום צריך לשקול נקודת עלייה לציר חורב ונקודת עלייה משנית יותר בין העיר התחתית לגן האם.

אופציה אחרת שמחירה כנראה מעבר לרק"לות של מערך אחד או ממש לטארמים ישנים בגודל של אוטובוס זה לבנות "כרמלית" להסעת אמצעים כאלו מתחתית הכרמל לרכס, כאשר האמצעים ממשיכים במסילות עצמאיות על הרכס עצמו. ראיתי וידאו (כנראה מפוסט בפורום) על דבר כזה בטרייסטה שבאיטליה.
 

DAVIDADATO

Well-known member
אם היו רוצים כלי תחבורה מסילתי רציני היה אפשר לבנות בפנים ההר ספיראלה מסילתית או לרכבות מסילה צרה כמו בשוויץ, או לרק"לות מודרניות. נסעתי ברכבת שירדה גבהים דומים בשוויץ תוך שימוש בשתי ספיראלות. במבנה של חיפה כיום צריך לשקול נקודת עלייה לציר חורב ונקודת עלייה משנית יותר בין העיר התחתית לגן האם.

אופציה אחרת שמחירה כנראה מעבר לרק"לות של מערך אחד או ממש לטארמים ישנים בגודל של אוטובוס זה לבנות "כרמלית" להסעת אמצעים כאלו מתחתית הכרמל לרכס, כאשר האמצעים ממשיכים במסילות עצמאיות על הרכס עצמו. ראיתי וידאו (כנראה מפוסט בפורום) על דבר כזה בטרייסטה שבאיטליה.
יש עוד שתי תחנות שקיימות לרכבלית אבל הן תפעוליות בלבד
 
למעלה