Ccyclist
Well-known member
בחול המועד פסח נראה שמדובר בנסיעת לונה פארק עם קריצה לציבור החרדי תלוי התח"צ שיכול להגיע לתחנת המוצא של הקו - מרכזית המפרץ.
בגלל ההשתקפות מחלונות הגונדולה לא היה הרבה טעם לצלם בעת הנסיעה בערב אלא רק לשבת ולחוות את הנסיעה.
רק בשתיים מהתחנות שעל הכרמל היתה פתיחת דלתות - הטכניון והאוניברסיטה. ב 3 תחנות הדלתות נשארו סגורות והיו שלטי "אין מעבר" על הרציפים. אינני יודע אם ומתי התחנות יפתחו לציבור או אם עיקר תפקידן להיות נקודות פנייה בקו.
עקרונית די דומה לקו במונט ג'ואיק בברצלונה שסיקרתי בפורום לפני כמה שנים טובות - רכבל מרובה גונדולות עם מעבר למסילות עיליות בתחנות הביניים- דבר שהופך את התחנות למפרקי פנייה לאורך המסלול.
שלא כמו במונט ג'ואיק - המעבר בין הכבל למסילה אינו חלק, ישנה התנדנדות מאד מורגשת בכניסות לתחנות. כשהקו משמש כלונה פארק שומעים מבלים צורחים כשהגונדולות מתנדנדות בכניסה וביציאה מהתחנה. הגונדולה שלי ושל מארחיי (שלחלקם פחד גבהים מסויים) לא היתה חפה מפשע בהקשר הזה. בשעה המאוחרת שהגענו (אחרי ביקור לא תח"צי בעליל בראש הניקרה) לא היתה צפיפות וקבוצות נוסעים יכלו לקבל גונדולות פרטיות. הצלחנו להכנס ולצאת מהגונדולה בלי יותר מדי בעיות למרות שהיא נוסעת באיטיות במקביל לרציף, אבל יתכן שזה לא אידאלי לנוסעים עם ציוד כבד או בעיות ניידות. יש ידיות אחיזה בתקרת הקרון, אבל בגלל הנידנוד בכניסה וביציאה מהתחנות אני לא רואה איך באמת יתנו ל2 נוסעים לעמוד - לדעתי זה יבוטל בקרוב והקיבולת המוצהרת של הקו תרד בהתאם.
הנוף בלילה היה מרשים, מאמצע המסלול אפשר לראות את כל מפרץ חיפה מואר עד עכו. יתכן שביום הנוף תעשייתי מדי.
יתכן שקו אוטובוס תדיר ביעקב דורי היה עושה את אותה העבודה בצורה רצינית יותר ובקיבולת דומה. חיפה איננה איזו בוגוטה בלי כבישים מסודרים בפאבלות שמעל לעיר.
בגלל ההשתקפות מחלונות הגונדולה לא היה הרבה טעם לצלם בעת הנסיעה בערב אלא רק לשבת ולחוות את הנסיעה.
רק בשתיים מהתחנות שעל הכרמל היתה פתיחת דלתות - הטכניון והאוניברסיטה. ב 3 תחנות הדלתות נשארו סגורות והיו שלטי "אין מעבר" על הרציפים. אינני יודע אם ומתי התחנות יפתחו לציבור או אם עיקר תפקידן להיות נקודות פנייה בקו.
עקרונית די דומה לקו במונט ג'ואיק בברצלונה שסיקרתי בפורום לפני כמה שנים טובות - רכבל מרובה גונדולות עם מעבר למסילות עיליות בתחנות הביניים- דבר שהופך את התחנות למפרקי פנייה לאורך המסלול.
שלא כמו במונט ג'ואיק - המעבר בין הכבל למסילה אינו חלק, ישנה התנדנדות מאד מורגשת בכניסות לתחנות. כשהקו משמש כלונה פארק שומעים מבלים צורחים כשהגונדולות מתנדנדות בכניסה וביציאה מהתחנה. הגונדולה שלי ושל מארחיי (שלחלקם פחד גבהים מסויים) לא היתה חפה מפשע בהקשר הזה. בשעה המאוחרת שהגענו (אחרי ביקור לא תח"צי בעליל בראש הניקרה) לא היתה צפיפות וקבוצות נוסעים יכלו לקבל גונדולות פרטיות. הצלחנו להכנס ולצאת מהגונדולה בלי יותר מדי בעיות למרות שהיא נוסעת באיטיות במקביל לרציף, אבל יתכן שזה לא אידאלי לנוסעים עם ציוד כבד או בעיות ניידות. יש ידיות אחיזה בתקרת הקרון, אבל בגלל הנידנוד בכניסה וביציאה מהתחנות אני לא רואה איך באמת יתנו ל2 נוסעים לעמוד - לדעתי זה יבוטל בקרוב והקיבולת המוצהרת של הקו תרד בהתאם.
הנוף בלילה היה מרשים, מאמצע המסלול אפשר לראות את כל מפרץ חיפה מואר עד עכו. יתכן שביום הנוף תעשייתי מדי.
יתכן שקו אוטובוס תדיר ביעקב דורי היה עושה את אותה העבודה בצורה רצינית יותר ובקיבולת דומה. חיפה איננה איזו בוגוטה בלי כבישים מסודרים בפאבלות שמעל לעיר.