רשמים מהתח"ץ בפריז עם כמה תמונות

מצב
הנושא נעול.
רשמים מהתח"ץ בפריז עם כמה תמונות

רשמים מהתח"ץ בפריז עם כמה תמונות
האמת גם בוינה נסעתי קצת, אבל לא חווינו הרבה מהם, בעיקר את האוטובוס שנסע מהשדה תעופה והגענו לתחנת המרכזית של וינה אחרי נסיעה ארוכה ומאוד מפותלטת בתוך וינה, התחנה די מעצבנת ולא נוחה, צריך להבין את השלטים, אבל זה מה שאני זוכר.

בפריז נסענו בRER משארל דה גול, ובמטרו, בגדול הרכבות מלוכלכות וקשה להתנייד בהן עם עגלת תינוק, צריך לעבור את השער המעצבן, וזה כבר בכל המטרו גם כן, אבל יש את השער הגדול שצריך לבקש לעבור דרכו ואז חלק מהעובדים מבקשים שנתקף לפני שאנחנו עוברים, וחלק פשוט מעבירים אותנו

נסענו כמה פעמים בחינם בגלל הקטע הזה,
בנוסף, מלא מלא מדרגות ומסדרונות מתפתלים, ממש מבוך ושוב עגלת תינוק ודי מעצבן,
ולמרות הכל, נהננו מאוד מהנסיעה במטרו עצמו, מאוד נוח להבין איך לנסוע ממקום למקום, יש את הקווים עצמם שכל קו מצטלב עם קווים אחרים, ורואים את המפות שמציגות את המסלולים וברגע שמבינים איזה קו מגיע לאיפה שאחנו צריכים צריך רק לראות איפה הקו הקרוב אלינו מצטלב איתו, וכך נוסעים במטרו עד התחנה המתאימה ויורדים ועולים שוב ושוב בעוד מדרגות

כאמור משלמים רק על הכניסה למטרו ובעצם נוסעים בלי לשלם יותר מכרטיס אחד, וכמובן כמו שציינתי נסענו לא מעט בחינם

בתוך המטרו יש את המפה שכל תחנה רשומה ומסומן איזה תחנות מצטלבות עם איזה קווים, יש רכבות שיש בהם את הנורות שמראות באיזה תחנה אנחנו מגיעים ומכבה את אלו שכבר היינו בהן, אבל ראינו רק 2 כאלו,
נסענו באחת שדיברה פעם אחת!!
וכן נסענו ברכבת הקלה פעם אחת בגלל שהיינו במונטרייל ושם היה קו שלה, אבל לא ראינו בשום מקום אחר אותה, לא יודע איפה היא פזורה, התשלום בתחנה ותיקוף ברכבת עצמה.


הרכבות נוחות לישיבה, יש מושבים מרופדים יפה, בישראל צריכים ללמוד מהם את החשיבות לישבנו וגבו של הנוסע


חיסרון שאין התראה לתחנה הבאה, ככה שצריך להסתכל תמיד איזו תחנה עכשיו אנחנו בקירות התחנה, די הזוי אבל ברגע שמשתלבים כבר מסתדרים עם זה.

עלינו פעם אחת על אוטובוס ואז הבנו שהוא לא מתאים לנו ושלחו אותנו לבדוק במטרו ששם הסתדרנו,
והחזירו לנו את הכסף של הכרטיסים שעוד לא תיקפנו בטעות

גם באוטובוסים הנהג הוא לא הקופאי, קונים במסוף באוטובוס וכנראה גם מתקפים.

זהו בגדול, מאוד נהננו בתח"ץ של פריז, וכבר מתגעגעים
 
וידיאו קצר של המטרו

רשמים מהתח"ץ בפריז עם כמה תמונות
האמת גם בוינה נסעתי קצת, אבל לא חווינו הרבה מהם, בעיקר את האוטובוס שנסע מהשדה תעופה והגענו לתחנת המרכזית של וינה אחרי נסיעה ארוכה ומאוד מפותלטת בתוך וינה, התחנה די מעצבנת ולא נוחה, צריך להבין את השלטים, אבל זה מה שאני זוכר.

בפריז נסענו בRER משארל דה גול, ובמטרו, בגדול הרכבות מלוכלכות וקשה להתנייד בהן עם עגלת תינוק, צריך לעבור את השער המעצבן, וזה כבר בכל המטרו גם כן, אבל יש את השער הגדול שצריך לבקש לעבור דרכו ואז חלק מהעובדים מבקשים שנתקף לפני שאנחנו עוברים, וחלק פשוט מעבירים אותנו

נסענו כמה פעמים בחינם בגלל הקטע הזה,
בנוסף, מלא מלא מדרגות ומסדרונות מתפתלים, ממש מבוך ושוב עגלת תינוק ודי מעצבן,
ולמרות הכל, נהננו מאוד מהנסיעה במטרו עצמו, מאוד נוח להבין איך לנסוע ממקום למקום, יש את הקווים עצמם שכל קו מצטלב עם קווים אחרים, ורואים את המפות שמציגות את המסלולים וברגע שמבינים איזה קו מגיע לאיפה שאחנו צריכים צריך רק לראות איפה הקו הקרוב אלינו מצטלב איתו, וכך נוסעים במטרו עד התחנה המתאימה ויורדים ועולים שוב ושוב בעוד מדרגות

כאמור משלמים רק על הכניסה למטרו ובעצם נוסעים בלי לשלם יותר מכרטיס אחד, וכמובן כמו שציינתי נסענו לא מעט בחינם

בתוך המטרו יש את המפה שכל תחנה רשומה ומסומן איזה תחנות מצטלבות עם איזה קווים, יש רכבות שיש בהם את הנורות שמראות באיזה תחנה אנחנו מגיעים ומכבה את אלו שכבר היינו בהן, אבל ראינו רק 2 כאלו,
נסענו באחת שדיברה פעם אחת!!
וכן נסענו ברכבת הקלה פעם אחת בגלל שהיינו במונטרייל ושם היה קו שלה, אבל לא ראינו בשום מקום אחר אותה, לא יודע איפה היא פזורה, התשלום בתחנה ותיקוף ברכבת עצמה.


הרכבות נוחות לישיבה, יש מושבים מרופדים יפה, בישראל צריכים ללמוד מהם את החשיבות לישבנו וגבו של הנוסע


חיסרון שאין התראה לתחנה הבאה, ככה שצריך להסתכל תמיד איזו תחנה עכשיו אנחנו בקירות התחנה, די הזוי אבל ברגע שמשתלבים כבר מסתדרים עם זה.

עלינו פעם אחת על אוטובוס ואז הבנו שהוא לא מתאים לנו ושלחו אותנו לבדוק במטרו ששם הסתדרנו,
והחזירו לנו את הכסף של הכרטיסים שעוד לא תיקפנו בטעות

גם באוטובוסים הנהג הוא לא הקופאי, קונים במסוף באוטובוס וכנראה גם מתקפים.

זהו בגדול, מאוד נהננו בתח"ץ של פריז, וכבר מתגעגעים
וידיאו קצר של המטרו
 
הדלתות נפתחות

רשמים מהתח"ץ בפריז עם כמה תמונות
האמת גם בוינה נסעתי קצת, אבל לא חווינו הרבה מהם, בעיקר את האוטובוס שנסע מהשדה תעופה והגענו לתחנת המרכזית של וינה אחרי נסיעה ארוכה ומאוד מפותלטת בתוך וינה, התחנה די מעצבנת ולא נוחה, צריך להבין את השלטים, אבל זה מה שאני זוכר.

בפריז נסענו בRER משארל דה גול, ובמטרו, בגדול הרכבות מלוכלכות וקשה להתנייד בהן עם עגלת תינוק, צריך לעבור את השער המעצבן, וזה כבר בכל המטרו גם כן, אבל יש את השער הגדול שצריך לבקש לעבור דרכו ואז חלק מהעובדים מבקשים שנתקף לפני שאנחנו עוברים, וחלק פשוט מעבירים אותנו

נסענו כמה פעמים בחינם בגלל הקטע הזה,
בנוסף, מלא מלא מדרגות ומסדרונות מתפתלים, ממש מבוך ושוב עגלת תינוק ודי מעצבן,
ולמרות הכל, נהננו מאוד מהנסיעה במטרו עצמו, מאוד נוח להבין איך לנסוע ממקום למקום, יש את הקווים עצמם שכל קו מצטלב עם קווים אחרים, ורואים את המפות שמציגות את המסלולים וברגע שמבינים איזה קו מגיע לאיפה שאחנו צריכים צריך רק לראות איפה הקו הקרוב אלינו מצטלב איתו, וכך נוסעים במטרו עד התחנה המתאימה ויורדים ועולים שוב ושוב בעוד מדרגות

כאמור משלמים רק על הכניסה למטרו ובעצם נוסעים בלי לשלם יותר מכרטיס אחד, וכמובן כמו שציינתי נסענו לא מעט בחינם

בתוך המטרו יש את המפה שכל תחנה רשומה ומסומן איזה תחנות מצטלבות עם איזה קווים, יש רכבות שיש בהם את הנורות שמראות באיזה תחנה אנחנו מגיעים ומכבה את אלו שכבר היינו בהן, אבל ראינו רק 2 כאלו,
נסענו באחת שדיברה פעם אחת!!
וכן נסענו ברכבת הקלה פעם אחת בגלל שהיינו במונטרייל ושם היה קו שלה, אבל לא ראינו בשום מקום אחר אותה, לא יודע איפה היא פזורה, התשלום בתחנה ותיקוף ברכבת עצמה.


הרכבות נוחות לישיבה, יש מושבים מרופדים יפה, בישראל צריכים ללמוד מהם את החשיבות לישבנו וגבו של הנוסע


חיסרון שאין התראה לתחנה הבאה, ככה שצריך להסתכל תמיד איזו תחנה עכשיו אנחנו בקירות התחנה, די הזוי אבל ברגע שמשתלבים כבר מסתדרים עם זה.

עלינו פעם אחת על אוטובוס ואז הבנו שהוא לא מתאים לנו ושלחו אותנו לבדוק במטרו ששם הסתדרנו,
והחזירו לנו את הכסף של הכרטיסים שעוד לא תיקפנו בטעות

גם באוטובוסים הנהג הוא לא הקופאי, קונים במסוף באוטובוס וכנראה גם מתקפים.

זהו בגדול, מאוד נהננו בתח"ץ של פריז, וכבר מתגעגעים
הדלתות נפתחות
ואנחנו נכנסים
 
המטרו נכנסת לתחנה

רשמים מהתח"ץ בפריז עם כמה תמונות
האמת גם בוינה נסעתי קצת, אבל לא חווינו הרבה מהם, בעיקר את האוטובוס שנסע מהשדה תעופה והגענו לתחנת המרכזית של וינה אחרי נסיעה ארוכה ומאוד מפותלטת בתוך וינה, התחנה די מעצבנת ולא נוחה, צריך להבין את השלטים, אבל זה מה שאני זוכר.

בפריז נסענו בRER משארל דה גול, ובמטרו, בגדול הרכבות מלוכלכות וקשה להתנייד בהן עם עגלת תינוק, צריך לעבור את השער המעצבן, וזה כבר בכל המטרו גם כן, אבל יש את השער הגדול שצריך לבקש לעבור דרכו ואז חלק מהעובדים מבקשים שנתקף לפני שאנחנו עוברים, וחלק פשוט מעבירים אותנו

נסענו כמה פעמים בחינם בגלל הקטע הזה,
בנוסף, מלא מלא מדרגות ומסדרונות מתפתלים, ממש מבוך ושוב עגלת תינוק ודי מעצבן,
ולמרות הכל, נהננו מאוד מהנסיעה במטרו עצמו, מאוד נוח להבין איך לנסוע ממקום למקום, יש את הקווים עצמם שכל קו מצטלב עם קווים אחרים, ורואים את המפות שמציגות את המסלולים וברגע שמבינים איזה קו מגיע לאיפה שאחנו צריכים צריך רק לראות איפה הקו הקרוב אלינו מצטלב איתו, וכך נוסעים במטרו עד התחנה המתאימה ויורדים ועולים שוב ושוב בעוד מדרגות

כאמור משלמים רק על הכניסה למטרו ובעצם נוסעים בלי לשלם יותר מכרטיס אחד, וכמובן כמו שציינתי נסענו לא מעט בחינם

בתוך המטרו יש את המפה שכל תחנה רשומה ומסומן איזה תחנות מצטלבות עם איזה קווים, יש רכבות שיש בהם את הנורות שמראות באיזה תחנה אנחנו מגיעים ומכבה את אלו שכבר היינו בהן, אבל ראינו רק 2 כאלו,
נסענו באחת שדיברה פעם אחת!!
וכן נסענו ברכבת הקלה פעם אחת בגלל שהיינו במונטרייל ושם היה קו שלה, אבל לא ראינו בשום מקום אחר אותה, לא יודע איפה היא פזורה, התשלום בתחנה ותיקוף ברכבת עצמה.


הרכבות נוחות לישיבה, יש מושבים מרופדים יפה, בישראל צריכים ללמוד מהם את החשיבות לישבנו וגבו של הנוסע


חיסרון שאין התראה לתחנה הבאה, ככה שצריך להסתכל תמיד איזו תחנה עכשיו אנחנו בקירות התחנה, די הזוי אבל ברגע שמשתלבים כבר מסתדרים עם זה.

עלינו פעם אחת על אוטובוס ואז הבנו שהוא לא מתאים לנו ושלחו אותנו לבדוק במטרו ששם הסתדרנו,
והחזירו לנו את הכסף של הכרטיסים שעוד לא תיקפנו בטעות

גם באוטובוסים הנהג הוא לא הקופאי, קונים במסוף באוטובוס וכנראה גם מתקפים.

זהו בגדול, מאוד נהננו בתח"ץ של פריז, וכבר מתגעגעים
המטרו נכנסת לתחנה
 
המטרו עוזבת את התחנה

רשמים מהתח"ץ בפריז עם כמה תמונות
האמת גם בוינה נסעתי קצת, אבל לא חווינו הרבה מהם, בעיקר את האוטובוס שנסע מהשדה תעופה והגענו לתחנת המרכזית של וינה אחרי נסיעה ארוכה ומאוד מפותלטת בתוך וינה, התחנה די מעצבנת ולא נוחה, צריך להבין את השלטים, אבל זה מה שאני זוכר.

בפריז נסענו בRER משארל דה גול, ובמטרו, בגדול הרכבות מלוכלכות וקשה להתנייד בהן עם עגלת תינוק, צריך לעבור את השער המעצבן, וזה כבר בכל המטרו גם כן, אבל יש את השער הגדול שצריך לבקש לעבור דרכו ואז חלק מהעובדים מבקשים שנתקף לפני שאנחנו עוברים, וחלק פשוט מעבירים אותנו

נסענו כמה פעמים בחינם בגלל הקטע הזה,
בנוסף, מלא מלא מדרגות ומסדרונות מתפתלים, ממש מבוך ושוב עגלת תינוק ודי מעצבן,
ולמרות הכל, נהננו מאוד מהנסיעה במטרו עצמו, מאוד נוח להבין איך לנסוע ממקום למקום, יש את הקווים עצמם שכל קו מצטלב עם קווים אחרים, ורואים את המפות שמציגות את המסלולים וברגע שמבינים איזה קו מגיע לאיפה שאחנו צריכים צריך רק לראות איפה הקו הקרוב אלינו מצטלב איתו, וכך נוסעים במטרו עד התחנה המתאימה ויורדים ועולים שוב ושוב בעוד מדרגות

כאמור משלמים רק על הכניסה למטרו ובעצם נוסעים בלי לשלם יותר מכרטיס אחד, וכמובן כמו שציינתי נסענו לא מעט בחינם

בתוך המטרו יש את המפה שכל תחנה רשומה ומסומן איזה תחנות מצטלבות עם איזה קווים, יש רכבות שיש בהם את הנורות שמראות באיזה תחנה אנחנו מגיעים ומכבה את אלו שכבר היינו בהן, אבל ראינו רק 2 כאלו,
נסענו באחת שדיברה פעם אחת!!
וכן נסענו ברכבת הקלה פעם אחת בגלל שהיינו במונטרייל ושם היה קו שלה, אבל לא ראינו בשום מקום אחר אותה, לא יודע איפה היא פזורה, התשלום בתחנה ותיקוף ברכבת עצמה.


הרכבות נוחות לישיבה, יש מושבים מרופדים יפה, בישראל צריכים ללמוד מהם את החשיבות לישבנו וגבו של הנוסע


חיסרון שאין התראה לתחנה הבאה, ככה שצריך להסתכל תמיד איזו תחנה עכשיו אנחנו בקירות התחנה, די הזוי אבל ברגע שמשתלבים כבר מסתדרים עם זה.

עלינו פעם אחת על אוטובוס ואז הבנו שהוא לא מתאים לנו ושלחו אותנו לבדוק במטרו ששם הסתדרנו,
והחזירו לנו את הכסף של הכרטיסים שעוד לא תיקפנו בטעות

גם באוטובוסים הנהג הוא לא הקופאי, קונים במסוף באוטובוס וכנראה גם מתקפים.

זהו בגדול, מאוד נהננו בתח"ץ של פריז, וכבר מתגעגעים
המטרו עוזבת את התחנה
 
קטע שאהבתי, המטרו למטה או למעלה?

רשמים מהתח"ץ בפריז עם כמה תמונות
האמת גם בוינה נסעתי קצת, אבל לא חווינו הרבה מהם, בעיקר את האוטובוס שנסע מהשדה תעופה והגענו לתחנת המרכזית של וינה אחרי נסיעה ארוכה ומאוד מפותלטת בתוך וינה, התחנה די מעצבנת ולא נוחה, צריך להבין את השלטים, אבל זה מה שאני זוכר.

בפריז נסענו בRER משארל דה גול, ובמטרו, בגדול הרכבות מלוכלכות וקשה להתנייד בהן עם עגלת תינוק, צריך לעבור את השער המעצבן, וזה כבר בכל המטרו גם כן, אבל יש את השער הגדול שצריך לבקש לעבור דרכו ואז חלק מהעובדים מבקשים שנתקף לפני שאנחנו עוברים, וחלק פשוט מעבירים אותנו

נסענו כמה פעמים בחינם בגלל הקטע הזה,
בנוסף, מלא מלא מדרגות ומסדרונות מתפתלים, ממש מבוך ושוב עגלת תינוק ודי מעצבן,
ולמרות הכל, נהננו מאוד מהנסיעה במטרו עצמו, מאוד נוח להבין איך לנסוע ממקום למקום, יש את הקווים עצמם שכל קו מצטלב עם קווים אחרים, ורואים את המפות שמציגות את המסלולים וברגע שמבינים איזה קו מגיע לאיפה שאחנו צריכים צריך רק לראות איפה הקו הקרוב אלינו מצטלב איתו, וכך נוסעים במטרו עד התחנה המתאימה ויורדים ועולים שוב ושוב בעוד מדרגות

כאמור משלמים רק על הכניסה למטרו ובעצם נוסעים בלי לשלם יותר מכרטיס אחד, וכמובן כמו שציינתי נסענו לא מעט בחינם

בתוך המטרו יש את המפה שכל תחנה רשומה ומסומן איזה תחנות מצטלבות עם איזה קווים, יש רכבות שיש בהם את הנורות שמראות באיזה תחנה אנחנו מגיעים ומכבה את אלו שכבר היינו בהן, אבל ראינו רק 2 כאלו,
נסענו באחת שדיברה פעם אחת!!
וכן נסענו ברכבת הקלה פעם אחת בגלל שהיינו במונטרייל ושם היה קו שלה, אבל לא ראינו בשום מקום אחר אותה, לא יודע איפה היא פזורה, התשלום בתחנה ותיקוף ברכבת עצמה.


הרכבות נוחות לישיבה, יש מושבים מרופדים יפה, בישראל צריכים ללמוד מהם את החשיבות לישבנו וגבו של הנוסע


חיסרון שאין התראה לתחנה הבאה, ככה שצריך להסתכל תמיד איזו תחנה עכשיו אנחנו בקירות התחנה, די הזוי אבל ברגע שמשתלבים כבר מסתדרים עם זה.

עלינו פעם אחת על אוטובוס ואז הבנו שהוא לא מתאים לנו ושלחו אותנו לבדוק במטרו ששם הסתדרנו,
והחזירו לנו את הכסף של הכרטיסים שעוד לא תיקפנו בטעות

גם באוטובוסים הנהג הוא לא הקופאי, קונים במסוף באוטובוס וכנראה גם מתקפים.

זהו בגדול, מאוד נהננו בתח"ץ של פריז, וכבר מתגעגעים
קטע שאהבתי, המטרו למטה או למעלה?
מסתבר שהיא מתסובבת בכל העיר ולא רק למטה, אלא גם למעלה,
יש גשרים כאלו שהיא חולפת בחוץ, וזה בסה"כ קטע קצר שהיא עוברת שם,
אבל זה למעלה
 

amit1270

New member
זה נראה כמו קו 2

קטע שאהבתי, המטרו למטה או למעלה?
מסתבר שהיא מתסובבת בכל העיר ולא רק למטה, אלא גם למעלה,
יש גשרים כאלו שהיא חולפת בחוץ, וזה בסה"כ קטע קצר שהיא עוברת שם,
אבל זה למעלה
זה נראה כמו קו 2
 
ולסיום, אוטובוס דו קומתי

רשמים מהתח"ץ בפריז עם כמה תמונות
האמת גם בוינה נסעתי קצת, אבל לא חווינו הרבה מהם, בעיקר את האוטובוס שנסע מהשדה תעופה והגענו לתחנת המרכזית של וינה אחרי נסיעה ארוכה ומאוד מפותלטת בתוך וינה, התחנה די מעצבנת ולא נוחה, צריך להבין את השלטים, אבל זה מה שאני זוכר.

בפריז נסענו בRER משארל דה גול, ובמטרו, בגדול הרכבות מלוכלכות וקשה להתנייד בהן עם עגלת תינוק, צריך לעבור את השער המעצבן, וזה כבר בכל המטרו גם כן, אבל יש את השער הגדול שצריך לבקש לעבור דרכו ואז חלק מהעובדים מבקשים שנתקף לפני שאנחנו עוברים, וחלק פשוט מעבירים אותנו

נסענו כמה פעמים בחינם בגלל הקטע הזה,
בנוסף, מלא מלא מדרגות ומסדרונות מתפתלים, ממש מבוך ושוב עגלת תינוק ודי מעצבן,
ולמרות הכל, נהננו מאוד מהנסיעה במטרו עצמו, מאוד נוח להבין איך לנסוע ממקום למקום, יש את הקווים עצמם שכל קו מצטלב עם קווים אחרים, ורואים את המפות שמציגות את המסלולים וברגע שמבינים איזה קו מגיע לאיפה שאחנו צריכים צריך רק לראות איפה הקו הקרוב אלינו מצטלב איתו, וכך נוסעים במטרו עד התחנה המתאימה ויורדים ועולים שוב ושוב בעוד מדרגות

כאמור משלמים רק על הכניסה למטרו ובעצם נוסעים בלי לשלם יותר מכרטיס אחד, וכמובן כמו שציינתי נסענו לא מעט בחינם

בתוך המטרו יש את המפה שכל תחנה רשומה ומסומן איזה תחנות מצטלבות עם איזה קווים, יש רכבות שיש בהם את הנורות שמראות באיזה תחנה אנחנו מגיעים ומכבה את אלו שכבר היינו בהן, אבל ראינו רק 2 כאלו,
נסענו באחת שדיברה פעם אחת!!
וכן נסענו ברכבת הקלה פעם אחת בגלל שהיינו במונטרייל ושם היה קו שלה, אבל לא ראינו בשום מקום אחר אותה, לא יודע איפה היא פזורה, התשלום בתחנה ותיקוף ברכבת עצמה.


הרכבות נוחות לישיבה, יש מושבים מרופדים יפה, בישראל צריכים ללמוד מהם את החשיבות לישבנו וגבו של הנוסע


חיסרון שאין התראה לתחנה הבאה, ככה שצריך להסתכל תמיד איזו תחנה עכשיו אנחנו בקירות התחנה, די הזוי אבל ברגע שמשתלבים כבר מסתדרים עם זה.

עלינו פעם אחת על אוטובוס ואז הבנו שהוא לא מתאים לנו ושלחו אותנו לבדוק במטרו ששם הסתדרנו,
והחזירו לנו את הכסף של הכרטיסים שעוד לא תיקפנו בטעות

גם באוטובוסים הנהג הוא לא הקופאי, קונים במסוף באוטובוס וכנראה גם מתקפים.

זהו בגדול, מאוד נהננו בתח"ץ של פריז, וכבר מתגעגעים
ולסיום, אוטובוס דו קומתי
לתיירים?
 

Ccyclist

Member
תודה על התמונות, שמת לב שיש קווים עם צמיגים?

רשמים מהתח"ץ בפריז עם כמה תמונות
האמת גם בוינה נסעתי קצת, אבל לא חווינו הרבה מהם, בעיקר את האוטובוס שנסע מהשדה תעופה והגענו לתחנת המרכזית של וינה אחרי נסיעה ארוכה ומאוד מפותלטת בתוך וינה, התחנה די מעצבנת ולא נוחה, צריך להבין את השלטים, אבל זה מה שאני זוכר.

בפריז נסענו בRER משארל דה גול, ובמטרו, בגדול הרכבות מלוכלכות וקשה להתנייד בהן עם עגלת תינוק, צריך לעבור את השער המעצבן, וזה כבר בכל המטרו גם כן, אבל יש את השער הגדול שצריך לבקש לעבור דרכו ואז חלק מהעובדים מבקשים שנתקף לפני שאנחנו עוברים, וחלק פשוט מעבירים אותנו

נסענו כמה פעמים בחינם בגלל הקטע הזה,
בנוסף, מלא מלא מדרגות ומסדרונות מתפתלים, ממש מבוך ושוב עגלת תינוק ודי מעצבן,
ולמרות הכל, נהננו מאוד מהנסיעה במטרו עצמו, מאוד נוח להבין איך לנסוע ממקום למקום, יש את הקווים עצמם שכל קו מצטלב עם קווים אחרים, ורואים את המפות שמציגות את המסלולים וברגע שמבינים איזה קו מגיע לאיפה שאחנו צריכים צריך רק לראות איפה הקו הקרוב אלינו מצטלב איתו, וכך נוסעים במטרו עד התחנה המתאימה ויורדים ועולים שוב ושוב בעוד מדרגות

כאמור משלמים רק על הכניסה למטרו ובעצם נוסעים בלי לשלם יותר מכרטיס אחד, וכמובן כמו שציינתי נסענו לא מעט בחינם

בתוך המטרו יש את המפה שכל תחנה רשומה ומסומן איזה תחנות מצטלבות עם איזה קווים, יש רכבות שיש בהם את הנורות שמראות באיזה תחנה אנחנו מגיעים ומכבה את אלו שכבר היינו בהן, אבל ראינו רק 2 כאלו,
נסענו באחת שדיברה פעם אחת!!
וכן נסענו ברכבת הקלה פעם אחת בגלל שהיינו במונטרייל ושם היה קו שלה, אבל לא ראינו בשום מקום אחר אותה, לא יודע איפה היא פזורה, התשלום בתחנה ותיקוף ברכבת עצמה.


הרכבות נוחות לישיבה, יש מושבים מרופדים יפה, בישראל צריכים ללמוד מהם את החשיבות לישבנו וגבו של הנוסע


חיסרון שאין התראה לתחנה הבאה, ככה שצריך להסתכל תמיד איזו תחנה עכשיו אנחנו בקירות התחנה, די הזוי אבל ברגע שמשתלבים כבר מסתדרים עם זה.

עלינו פעם אחת על אוטובוס ואז הבנו שהוא לא מתאים לנו ושלחו אותנו לבדוק במטרו ששם הסתדרנו,
והחזירו לנו את הכסף של הכרטיסים שעוד לא תיקפנו בטעות

גם באוטובוסים הנהג הוא לא הקופאי, קונים במסוף באוטובוס וכנראה גם מתקפים.

זהו בגדול, מאוד נהננו בתח"ץ של פריז, וכבר מתגעגעים
תודה על התמונות, שמת לב שיש קווים עם צמיגים?
לפי הערך הוויקיפדי http://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-tyred_metro ישנם 5 קווי מטרו שמשתמשים בצמיגי גומי בנוסף למסילה.

כשביקרתי בפריז עם בעלי שמתי לב שקו המטרו המקומי היה עם צמיגים ומדרסים מיוחדים לכך (אחד מקווי המטרו לאוסטרליץ, למען האמת היה מהיר יותר ללכת לתחנה הראשית שם ולקחת את קו C של ה RER לאטרקציות שעל קו הנהר וכן לוורסאי).

זכור לי גם הכרטיס הקטנטן שקנינו, בגודל של "כרטיס" נסיעה בודדת כפי שהיתה בארץ (גודל דומה לכרטיס הברלינאי בסוף האלף הקודם) ובגלל שהוא היה שבועי הוא בא בארנק פלסטיק קטן עם כרטיס תמונה (כמו בלונדון), מפת מטרו ומקום לשים כמה שטרות.
 
וואלה לא שמתי לב

תודה על התמונות, שמת לב שיש קווים עם צמיגים?
לפי הערך הוויקיפדי http://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-tyred_metro ישנם 5 קווי מטרו שמשתמשים בצמיגי גומי בנוסף למסילה.

כשביקרתי בפריז עם בעלי שמתי לב שקו המטרו המקומי היה עם צמיגים ומדרסים מיוחדים לכך (אחד מקווי המטרו לאוסטרליץ, למען האמת היה מהיר יותר ללכת לתחנה הראשית שם ולקחת את קו C של ה RER לאטרקציות שעל קו הנהר וכן לוורסאי).

זכור לי גם הכרטיס הקטנטן שקנינו, בגודל של "כרטיס" נסיעה בודדת כפי שהיתה בארץ (גודל דומה לכרטיס הברלינאי בסוף האלף הקודם) ובגלל שהוא היה שבועי הוא בא בארנק פלסטיק קטן עם כרטיס תמונה (כמו בלונדון), מפת מטרו ומקום לשים כמה שטרות.
וואלה לא שמתי לב
אבל זה די מובן, ראיה כמו שלי

אבל נשמע מעניין,
איזה קווים אתה זוכר?
 

ניצן cocos

New member
ממש כמו בחיפה :)

תודה על התמונות, שמת לב שיש קווים עם צמיגים?
לפי הערך הוויקיפדי http://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-tyred_metro ישנם 5 קווי מטרו שמשתמשים בצמיגי גומי בנוסף למסילה.

כשביקרתי בפריז עם בעלי שמתי לב שקו המטרו המקומי היה עם צמיגים ומדרסים מיוחדים לכך (אחד מקווי המטרו לאוסטרליץ, למען האמת היה מהיר יותר ללכת לתחנה הראשית שם ולקחת את קו C של ה RER לאטרקציות שעל קו הנהר וכן לוורסאי).

זכור לי גם הכרטיס הקטנטן שקנינו, בגודל של "כרטיס" נסיעה בודדת כפי שהיתה בארץ (גודל דומה לכרטיס הברלינאי בסוף האלף הקודם) ובגלל שהוא היה שבועי הוא בא בארנק פלסטיק קטן עם כרטיס תמונה (כמו בלונדון), מפת מטרו ומקום לשים כמה שטרות.
ממש כמו בחיפה :)
 

Ccyclist

Member
בצחוק: כן, בדיוק. ברצינות : לא, יש מסילה מנחה

ממש כמו בחיפה :)
בצחוק: כן, בדיוק. ברצינות : לא, יש מסילה מנחה
בערך המצורף יש תמונות של קווי המטרו-צמיגים הפריזאי. כלי הרכב אמנם שם את משקלו על הצמיגים, שלהם יש מדרסים מיוחדים בצד הפנימי של המסילה, אך ישנה מסילה (שני פסי רכבת) וגלגלים שנעים עליה למטרות הנחייה. היתרון על המטרונית הוא שכלי רכב ארוך של כמה וכמה קרונות יכול להגיע בדיוק לרציפים, לעבור פניות לפי הנחיית המסילה וכו', בעוד היתרון על רכבת רגילה היא שהגלגלים שקטים יותר (ולכן יש העדפה לשימוש בצמיגים בקווים שיש להם הרבה קטעים עיליים) והמסילה נשחקת פחות.

בערך יש תמונות כולל תמונה של חוגן.
 

alantan

New member
והחסרון לעומת גלגלי מתכת הוא שימוש גדול בהרבה

בצחוק: כן, בדיוק. ברצינות : לא, יש מסילה מנחה
בערך המצורף יש תמונות של קווי המטרו-צמיגים הפריזאי. כלי הרכב אמנם שם את משקלו על הצמיגים, שלהם יש מדרסים מיוחדים בצד הפנימי של המסילה, אך ישנה מסילה (שני פסי רכבת) וגלגלים שנעים עליה למטרות הנחייה. היתרון על המטרונית הוא שכלי רכב ארוך של כמה וכמה קרונות יכול להגיע בדיוק לרציפים, לעבור פניות לפי הנחיית המסילה וכו', בעוד היתרון על רכבת רגילה היא שהגלגלים שקטים יותר (ולכן יש העדפה לשימוש בצמיגים בקווים שיש להם הרבה קטעים עיליים) והמסילה נשחקת פחות.

בערך יש תמונות כולל תמונה של חוגן.
והחסרון לעומת גלגלי מתכת הוא שימוש גדול בהרבה
באנרגיה. חסכון באנרגיה בגלל חיכוך נמוך הוא יתרון גדול של מסילת ברזל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה