רשמים מאיסטנבול

מצב
הנושא נעול.
תודה, קראתי בשקיקה. הייתי באיסטנבול ב-2004

רשמים מאיסטנבול
כך נראית התח"צ באיסטנבול בעיניים שלי


רשמים מאיסטנבול
תודה, קראתי בשקיקה. הייתי באיסטנבול ב-2004
ונראה שבעשר השנים האלה קרו המון דברים.
המפה היתה חצי ממה שהיא היום, התשלום באוטובוסים היה במין צ'יפ עגול כזה שלמיטב זכרוני לא איפשר מעברים, והאוטובוסים לא היו עוצרים בתחנות, אלא היו גולשים לאט לאורך תחנות ארוכות בזמן שנוסעים קופצים עליהם (סטייל מונית שירות בעולם השלישי).
האם האוטובוסים עניין חנוקים ולא ממוזגים?
איך מצב המידע בתחנות האוטובוס? בזמנו בתחנות לא היה שום מידע, למיטב זכרוני אפילו לא מספרי אוטובוס.
 

amit1270

New member
שוב הקדמת אותי בדקה

תודה, קראתי בשקיקה. הייתי באיסטנבול ב-2004
ונראה שבעשר השנים האלה קרו המון דברים.
המפה היתה חצי ממה שהיא היום, התשלום באוטובוסים היה במין צ'יפ עגול כזה שלמיטב זכרוני לא איפשר מעברים, והאוטובוסים לא היו עוצרים בתחנות, אלא היו גולשים לאט לאורך תחנות ארוכות בזמן שנוסעים קופצים עליהם (סטייל מונית שירות בעולם השלישי).
האם האוטובוסים עניין חנוקים ולא ממוזגים?
איך מצב המידע בתחנות האוטובוס? בזמנו בתחנות לא היה שום מידע, למיטב זכרוני אפילו לא מספרי אוטובוס.
שוב הקדמת אותי בדקה
או שתיים...
 

amirv

New member
האוטובוסים עדיין חנוקים

תודה, קראתי בשקיקה. הייתי באיסטנבול ב-2004
ונראה שבעשר השנים האלה קרו המון דברים.
המפה היתה חצי ממה שהיא היום, התשלום באוטובוסים היה במין צ'יפ עגול כזה שלמיטב זכרוני לא איפשר מעברים, והאוטובוסים לא היו עוצרים בתחנות, אלא היו גולשים לאט לאורך תחנות ארוכות בזמן שנוסעים קופצים עליהם (סטייל מונית שירות בעולם השלישי).
האם האוטובוסים עניין חנוקים ולא ממוזגים?
איך מצב המידע בתחנות האוטובוס? בזמנו בתחנות לא היה שום מידע, למיטב זכרוני אפילו לא מספרי אוטובוס.
האוטובוסים עדיין חנוקים
מטבע הדברים קצת קיצרתי. נושא המידע עדיין חסר, בתחנות אוטובוס אין כלל וגם בתחנות הרק"ל לא תמיד יש מידע.

מרבית האוטובוסים ישנים, כדי להתגבר על הנושא הקימה רשות התחבורה של איסטנבול חברת בת של אוטובוסים שמטרתה לעמוד ביעדים של האיחוד האירופי בכל הקשור להנגשה (bus a/s) הם עדיין מפנטזים על כניסה לאיחוד. אבל רק בערך 10% מהצי שייך לחברה החדשה והוא מודרני ומונגש והשאר שייך ישירות לרשות (iett) וניתן להגדיר אותו כ"מגוון". באוטובוסים של החברה החדשה משלמים בתחנות מחוץ לאוטובוס ושל ה-IETT משלמים לנהג באסימונים או באיסטנבולקארט. באופן מפתיע דווקא בBRT משלמים לנהג. דבר שיוצר עיכובים בשעות השיא.

מספרי אוטובוס יש לכולם ודי ברור אבל זה די מסובך (שילוב של מספרים ואותיות) ולכן לא התעמקתי. ה-BRT נחנך רק ב-2007.
 

orensaab

New member
תחבורה ציבורית באיסטנבול

רשמים מאיסטנבול
כך נראית התח"צ באיסטנבול בעיניים שלי


רשמים מאיסטנבול
תחבורה ציבורית באיסטנבול
הרשימה בקישור אכן ממחישה אתהשינוי המהיר שעובר על צומת אירופה-אסיה.
בניגוד לתגובת המשך כאן על האוטובוסים, אציג את הרשמים שלי, בתור מי שנמצא כעשרים יום בשנה באיסטנבול.
את העיר אני חוצה מהקצה המזרחי ביותר למערבי ביותר, בעיקר באוטובוסים.
האוטובוסים מופעלים במקביל על יד ה IETT, הרשות העירונית לתשתיות תחבורה, הספקת מים וביוב, ועל יד מפעילים פרטיים המתחרים במכרזים.
ההפעלה של העירוניים והפרטיים, היא באותם קווים בדיוק, ואין כאן נושא של אשכולות תפעול.
קל לזהות את האוטובוסים לפי הצבע. סגול וצהוב שייכים ל IETT, ותכלת שייכים למפעילים הפרטיים. האחרונים, מאוגדים באיגוד מקצועי, המקביל לארגון חברות ההסעה בארץ.
באיסטנבול אין כמעט אוטובוסים לא נגישים. לפני שלוש שנים, עדיין פעלו אוטובוסים רבים משנות השבעים, בעיקר מ.א.ן. ואיקרוס, ואז הושבתו. כבר לפני שנתיים, הם שכבו בבית קברות ונגרטו לאיתם.
חלק לא מבוטל חהאוטובוסים החדשים שהוכנסו לשירות, לא היו נגישים, אולם רבים מהם נמכרו לכיוון של ערי שדה וגם לייצוא. הרוב הגדול היום הם נמוכי רצפה. אוטובוסים עירוניים באיסטנבול, שגילם עולה על 5 שנים, הפכו לנדירים.
המטרובוס, מערכת ה BRT באיסטנבול, היא מערכת ה BRT הטובה ביותר בעולם כיום. הטורקים למדו את כל המערכות הפעילות לפני התחלת התכנון. היתרון
הגדול של המערכת הוא בשימוש באוטובוסים מפרקיים סטנדרטיים, וכך בעיתות מצוקה ניתן להעביר אוטובוסים מפרקיים ממערכות אחרות בעיר לתוך המטרובוס.
התשלום בכל האוטובוסים הוא באמצעות כרטיסים מגנטיים, ברגילים ליד הנהג, ובמטרובוס בכניסה לתחנות. יש כרטיסים נטענים בסגנון חופשי חודשי, וכרטיסיות מגנטיות. אלו טובים לכלל מערכי התחבורה. כרטיסיה כזו נמצאת קבוע אצלי בארנק ליד הרב קו שהונפק בדן.
במרמראי זגיתי לנסוע שבעה ימים אחרי שנכנחה על ידי ידידנו במרכאות כפולות ומשולשות, ארדואן. מדובר במערכת המוקמת על ידי חברה יפנית, וכך גם הציוד הנייד. במילה אחת: חוויה.
המרמראי מיועד לקשר בין שני שדות התעופה של איסטנבול שהמרחק בניהם הוא כ- 100 קילומטרים. צפי , ןניתן לראות סימנים ליסודות תשתית ליד שני שדות התעופה.
זמינות הטיסות מכתיבה לי לעיתים מזומנות להגיע לשדה התעופה סביהה גקצ'ן במזרח. אוטובוס אחד בקו 16, ובמהשך המטרובוס מביאים אותי לנקודה המערבית ביותר של איסטנבול בזמן של שעתיים וחצי, מהירות ממוצעת של כמעט 50 קמ"ש. העלות : 5.60 לירות טורקיות, ובעברית כ- 13 שקלים.
כל המערכת הפעילה כיום, היא אכן מערכת צעירה במונחים אירופיים. אילו קברניטי משרד התחבורה היושבים בביים ג'נרלי בירושלים היו מאמצים רק 10% מאופן התכנון והביצוע באיסטנבול, היינו במצב טוב בהרבה ממה שאנו מצויים בו היום.

אורן
 

amit1270

New member
תיקון קטן: בניין גנרי, לא ג'נרלי

תחבורה ציבורית באיסטנבול
הרשימה בקישור אכן ממחישה אתהשינוי המהיר שעובר על צומת אירופה-אסיה.
בניגוד לתגובת המשך כאן על האוטובוסים, אציג את הרשמים שלי, בתור מי שנמצא כעשרים יום בשנה באיסטנבול.
את העיר אני חוצה מהקצה המזרחי ביותר למערבי ביותר, בעיקר באוטובוסים.
האוטובוסים מופעלים במקביל על יד ה IETT, הרשות העירונית לתשתיות תחבורה, הספקת מים וביוב, ועל יד מפעילים פרטיים המתחרים במכרזים.
ההפעלה של העירוניים והפרטיים, היא באותם קווים בדיוק, ואין כאן נושא של אשכולות תפעול.
קל לזהות את האוטובוסים לפי הצבע. סגול וצהוב שייכים ל IETT, ותכלת שייכים למפעילים הפרטיים. האחרונים, מאוגדים באיגוד מקצועי, המקביל לארגון חברות ההסעה בארץ.
באיסטנבול אין כמעט אוטובוסים לא נגישים. לפני שלוש שנים, עדיין פעלו אוטובוסים רבים משנות השבעים, בעיקר מ.א.ן. ואיקרוס, ואז הושבתו. כבר לפני שנתיים, הם שכבו בבית קברות ונגרטו לאיתם.
חלק לא מבוטל חהאוטובוסים החדשים שהוכנסו לשירות, לא היו נגישים, אולם רבים מהם נמכרו לכיוון של ערי שדה וגם לייצוא. הרוב הגדול היום הם נמוכי רצפה. אוטובוסים עירוניים באיסטנבול, שגילם עולה על 5 שנים, הפכו לנדירים.
המטרובוס, מערכת ה BRT באיסטנבול, היא מערכת ה BRT הטובה ביותר בעולם כיום. הטורקים למדו את כל המערכות הפעילות לפני התחלת התכנון. היתרון
הגדול של המערכת הוא בשימוש באוטובוסים מפרקיים סטנדרטיים, וכך בעיתות מצוקה ניתן להעביר אוטובוסים מפרקיים ממערכות אחרות בעיר לתוך המטרובוס.
התשלום בכל האוטובוסים הוא באמצעות כרטיסים מגנטיים, ברגילים ליד הנהג, ובמטרובוס בכניסה לתחנות. יש כרטיסים נטענים בסגנון חופשי חודשי, וכרטיסיות מגנטיות. אלו טובים לכלל מערכי התחבורה. כרטיסיה כזו נמצאת קבוע אצלי בארנק ליד הרב קו שהונפק בדן.
במרמראי זגיתי לנסוע שבעה ימים אחרי שנכנחה על ידי ידידנו במרכאות כפולות ומשולשות, ארדואן. מדובר במערכת המוקמת על ידי חברה יפנית, וכך גם הציוד הנייד. במילה אחת: חוויה.
המרמראי מיועד לקשר בין שני שדות התעופה של איסטנבול שהמרחק בניהם הוא כ- 100 קילומטרים. צפי , ןניתן לראות סימנים ליסודות תשתית ליד שני שדות התעופה.
זמינות הטיסות מכתיבה לי לעיתים מזומנות להגיע לשדה התעופה סביהה גקצ'ן במזרח. אוטובוס אחד בקו 16, ובמהשך המטרובוס מביאים אותי לנקודה המערבית ביותר של איסטנבול בזמן של שעתיים וחצי, מהירות ממוצעת של כמעט 50 קמ"ש. העלות : 5.60 לירות טורקיות, ובעברית כ- 13 שקלים.
כל המערכת הפעילה כיום, היא אכן מערכת צעירה במונחים אירופיים. אילו קברניטי משרד התחבורה היושבים בביים ג'נרלי בירושלים היו מאמצים רק 10% מאופן התכנון והביצוע באיסטנבול, היינו במצב טוב בהרבה ממה שאנו מצויים בו היום.

אורן
תיקון קטן: בניין גנרי, לא ג'נרלי
הראשון נמצא בקריית הממשלה, השני ברחוב יפו פינת שלומציון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה