רשימה חלקית

lidaka

New member
שאלה טובה

אין לי מושג. לא שמעתי על הנחיה שכזאת. את השנים הפרה-קליניות אין סיבה ממשית לחסן כרגע. לגבי השנים הקליניות - אני חושב שבכל בית חולים אפשר להתחסן במרפאת סגל.
 
יש כל מיני שמועות על החיסון

ואני לא יודעת אם להאמין להן ובכלל, אני אמנם מסתובבת ביבת חולים אבל לא ברמה יומיומית ואינטנסיבית כך שזה נראה לי מיותר. מצד שני קיבלנו חוזר שמחייב אותנו להתחסן אז כנראה שלא תהיה לי ממש ברירה.
 

lidaka

New member
לגבי ה"שמועות"

גם אני שמעתי את אותן "שמועות". קל לברר האם הן נכונות או לא, פשוט צריכים לחפש קצת באינטרנט ולשאול רופאים שמתעסקים עם מחלות באופן יום יומי (זיהומולוגים, למשל). ומה זאת אומרת חוזר "שמחייב"? מחייבים כמו שמחייבים לעשות בדיקות מנטו או שמדובר ב"המלצה חזקה"?
 
אם יש לך מידע נוסף

אשמח שתכתוב אותו, במיוחד אם דיברת עם זיהומולוגים בנושא. לא מבקשים מאיתנו להביא אישור שהתחסנו אבל כן ירדה הנחיה מהדיקאן שכולנו נלך להתחסן.
 

lidaka

New member
מידע נוסף?

בשביל להביא מידע רלוונטי אני צריך לדעת אילו שמועות שמעת.
 

אמילי90

New member
הזיהומולוגים של סורוקה התחסנו

אני התחסנתי היום ובמו עיני ראיתי את ד"ר קלריס ריזנברג, מנהלת המרפאה למחלות זיהומיות, מקבלת חיסון.
 
התחסנתי

ללא תופעות לוואי (למעט כאב מקומי) משיחות עם הזיהומולוג המשפחתי שהמליץ (והתחסן בעצמו) - החיסון טוב וחשוב. אין איתו הרבה בעיות מעבר ליחסי ציבור לא כלכך טובים. זה נכון שאין ניסיון של שנים - אבל הטכניקה בה הוכן אינה חדשה ואינה "מסוכנת" יותר מרוב החיסונים. עד כה חוסנו מיליונים ולא דווח על תופעות לוואי מרחיקות לכת.
 

zlp

New member
"הנחיה להתחסן" מהדיקאן

שווה להנחיה לאכול אגוזי פקאן. כל עוד משרד הבריאות לא מחייב הדיקאן יכול לשלוח מיילים עד מחר.
 

remember1

New member
לא יכולים לחייב אתכם להתחסן

זו מדינה חופשית , את יודעת. לא יכולים לחייב אותך להתחסן, ובטח לא לחיסון לשפעת החזירים שנמצא במחלוקת לא קטנה בין הרופאים בארץ (ולא רק בארץ) אני למעשה לא ממליצה כרגע להתחסן. מדובר בחיסון שיוצר מאוד מהר יחסית , תחת לחץ תקשורתי אדיר. מדובר במחלה שאחוז התמותה שלה הוא כנראה 1/1000, בדומה לשפעת העונתית ה"רגילה". נכון שהמחלה יותר נוגעת לצעירים ופחות למבוגרים וזה מה שעושה יותר רעש בתקשורת. 95%-98% מהשפעות שיש עכשיו הן שפעת החזירים. המסקנה הזו נובעת ממידע שנאסף ממרפאות בודדות בהן עדיין ממשיכים לבדוק את הזן הספציפי של השפעת. אני לא מתכוונת להתחסן. לפחות לא בחודש הקרוב, עד שיאספו מספיק עדויות בנוגע לתופעות לוואי של החיסון.
 

remember1

New member
ואגב,

בארה"ב הממשלה חתמה על חוזה מול החברות שמפתחות את החיסון שלא ניתן יהיה לתבוע את החברות הללו על תופעות לוואי שיופיעו בעקבות החיסון. הממשלה לוקחת על עצמה את האחריות לכל תביעה מסוג זה, אם תופיע בעתיד. קצת מפחיד לא?
 
למעלה