רק 10% מהזכאים טענו הנחת פרופיל גאוגרפי

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
ב-24 במרס 2024, הושק השלב הראשון של הרפורמה, שבמסגרתו טענו את הפרופיל 176,874 נוסעים - כ־20% מהם צעירים - כ־35 אלף, ששיעור ההנחה שלהם גדל מ-33% ל-50%. מהשקת הפעימה השנייה ב־25 באפריל 2025 - הצטרפו 123,131 נוספים, מהם כ־19% צעירים - כ-23 אלף. מדובר בשיעור מימוש נמוך מאוד, במיוחד לנוכח העובדה שמדובר בהנחה של 50% על מינוי חודשי - הטבה משמעותית למשקי בית בפריפריה.

לעומת שיעור המימוש הנמוך של הפרופיל הגאוגרפי, דווקא בני 67 ומעלה מצליחים לממש את זכאותם - ובמספרים גבוהים. לפי נתוני משרד התחבורה מהשבוע שעבר, יותר מ־400,000 אזרחים ותיקים כבר הטעינו את פרופיל "זהב" שמעניק נסיעות ללא תשלום בתחבורה הציבורית. מספר הזכאים בקבוצת גיל זו עומד על כ־1.1 מיליון - כלומר, שיעור מימוש של כ־36%. ההבדל הבולט נעוץ בכך שההטבה ניתנת אוטומטית לפי גיל ותעודה מזהה - ללא דרישות ביורוקרטיות כמו תצהיר עורך דין שהטיל משרד האוצר.

 

מוישי67

Active member
ב-24 במרס 2024, הושק השלב הראשון של הרפורמה, שבמסגרתו טענו את הפרופיל 176,874 נוסעים - כ־20% מהם צעירים - כ־35 אלף, ששיעור ההנחה שלהם גדל מ-33% ל-50%. מהשקת הפעימה השנייה ב־25 באפריל 2025 - הצטרפו 123,131 נוספים, מהם כ־19% צעירים - כ-23 אלף. מדובר בשיעור מימוש נמוך מאוד, במיוחד לנוכח העובדה שמדובר בהנחה של 50% על מינוי חודשי - הטבה משמעותית למשקי בית בפריפריה.

לעומת שיעור המימוש הנמוך של הפרופיל הגאוגרפי, דווקא בני 67 ומעלה מצליחים לממש את זכאותם - ובמספרים גבוהים. לפי נתוני משרד התחבורה מהשבוע שעבר, יותר מ־400,000 אזרחים ותיקים כבר הטעינו את פרופיל "זהב" שמעניק נסיעות ללא תשלום בתחבורה הציבורית. מספר הזכאים בקבוצת גיל זו עומד על כ־1.1 מיליון - כלומר, שיעור מימוש של כ־36%. ההבדל הבולט נעוץ בכך שההטבה ניתנת אוטומטית לפי גיל ותעודה מזהה - ללא דרישות ביורוקרטיות כמו תצהיר עורך דין שהטיל משרד האוצר.

אחוז מהזכאים זה נתון לא רלוונטי.
צריך לבדוק אחוז מהנוסעים בתח"צ, ומזה להוריד נוסעים בעלי פרופילים אחרים שהחליטו שמשתלם להם יותר הפרופיל האחר (כמו צעירים, סטודנט רגיל, סטודנט מורחב, חיילים וכו')
כמו כן, גם מי שנוסע באופן קבוע ברכב פרטי - לא ימהר לבקש את הפרופיל החדש.
 
למעלה