רק רציתי להגיד לאתר חופש תודה

אורלי^

New member
רק רציתי להגיד לאתר חופש תודה

תודה שהראה לי שהדת הדתית היא הדת הנכונה אחרי מחקרים רבים שעשיתי ראיתי שמה שהיה רשום באתר חופש לא היה נכון ואני כמובן צריכה הוכחות אז בדקתי הוכחות ומי שירצה הוכחות יכול לחפש ולכן אני מודה לכם שדרכם זכיתי להתחזק באמונה ולחיות מתוך בחירה כדתיה ולא מתוך כפיה דתית לזה אני קוראת חופש ולא החופש שתוכל לעשות הכל בלי גבולות ולא מתוך למרוח את החיים שלי ויופי עברתי עוד יום מתוך שעמום אמיתי אלא מתוך שאני יודעת שעשיתי פה דברים מועילים ובעצם אני ממשת את עצמי יותר וראיתי שבעניין מעמד האישה זה לא נכון והדברים שם מסולפים ומי שרוצה אני מוכנה לשלוח לו לאיימיל את התשובות שקיבלתי מאחד הרבנים והלוואי שכולם פה יזכו לתת לנשים שלהם את המעמד האישה האמיתי כמו שנותנים אצל הדתיים ואני שתדעו פימנסטית תודה
 

freeonly

New member
משתתף בצער קוראי הודעתך

האם מתוך נסיון לחקות את סופרי התורה הקדומים השמטת כל סימן פיסוק מתיאור מחקרייך האמורים?
 

ציפי ג

New member
גם אצלך חסרים כמה.

והנה דוגמא לכך, שאנשים יכולים לקחת מילים המביעות רעיון, הגם שחולקים עליו, ומבלי להתיחס לאיזשהו משהו מהטיעונים בצורה רצינית, קוטלים אותו, אך ורק בשל עיצובו החיצוני.
 

freeonly

New member
מותר לי להגיב כפי רצוני

במיגבלות הידועות. לגופו של עניין נראה לי (ואני מאמין שגם לך) כי יש בכל זאת קשר רב בין "עיצוב" ההודעה הנ"ל לבין תוכנה.
 

טל קר

New member
אהלן, אשמח אם תפרטי אצלי בפורום

(אני מנהלת את פורום פמיניזם ומעמד האישה) את עיקרי "מעמד האישה האמיתי" אליו את מתכוונת, לצורך הדיון. כאישה וכפמיניסטית את יותר ממוזמנת לפורום פמיניזם ומעמד האישה כדי לדון בנושאים אלו ונושאים קשורים אחרים. להתראות בפורום פמיניזם, טל קר מנהלת פורום פמיניזם ומעמד האישה תפוז
 

ציפי ג

New member
טל חסרה לי התיחסותך לתגובה

של פרילי להודעה הראשית. האם את לא מוצאת כאן קווים מקבילים?
 

טל קר

New member
אהלן ציפי, את יכולה לצרף קישור?

לא הבנתי לאיזו תגובה את מתיחסת ובאיזה שרשור. (פרילי?)
 

טל קר

New member
הרהרתי קצת, אולי את מתכוונת

להודעה של פריאונלי (לקח לי שנה לפענח את הפרילי :) ), ולהערה על העדר סימני פיסוק? כי אם כן, ההקבלה מאוד חלקית. שגיאות כתיב אינן בהכרח בשליטתו של אדם, וניתן להבין את משמעות המשפט גם עימן. שש שורות עם למעלה ממאה מילים שחסרות ולו פסיק אחד, ולו נקודה אחת, ולו מקף אחד, קשה מאוד להבין למה הכוונה ולאור כך להתיחס עניינית. כשדבר כזה קרה אצלנו בפורום פמיניזם, אורי נאלץ לטרוח ולתרגם את הודעתו של הכותב. לעומת זאת, אם היו לה שגיאות כתיב והוא היה מתיחס אליהן במקום לתכנים, הוא היה חוטף ממני בשיניים.
 

freeonly

New member
כנראה שזו תכונה יהודית עתיקה...

...לנסות ולפרש מה כותב כלשהו כאילו התכוון (ראיתם את ´הרומן שלי עם אנני´ של וודי אלן? מי שראה בטח זוכר) אינני מעוניין לפגוע באיש, וגם חשבתי שכוונתי היתה יחסית ברורה. הסופרים הקדומים של סיפורי התורה השונים לא השתמשו בסימני פיסוק כי זה לא היה מקובל אז. כיום, אי שימוש טוטאלי בסימני פיסוק מעיד או על דחיפות נוראה של הכותב (לא סביר במקרה זה) או על חוסר נסיון בכתיבה וגיל צעיר (ושוב, זה לא עלבון, זה נכון עובדתית). חזקה על קטעי טקסט ארוכים שהם נושאים קשר בין תוכנם לצורתם. שאלו כל גרפולוג.
 

דנינקי33

New member
למה מה? יש דת לא דתית?

או אולי יש דת חילונית? דת היא דת. דת נכונה? מה זה נכונה? מי קובע? מיליארד וחצי בודהיסטים קובעים שהדת שלהם נכונה. אז מה? חוץ מזה - אין באתר חופש שום הוכחות, חוץ מההוכחות, שלדתיים אין שום הוכחה שאלוהים שלהם קיים. חז"ל קבעו, ש"המוציא מחברו עליו הראייה" - טענת שיש אלוהים - הוכיחי. כל עוד לא הוכחת - הוא בסך הכל ההמצאה שלך. וזאת היא הסיסמה שקורא אתר חופש: בראשית ברא האדם את האלוהים.
 

ציפי ג

New member
אני לא בודהיסטית

אבל יש אחת שמשתתפת בפורום פמינזם - אורין שמה - שטוענת בכל תוקף שבודהיזם זה לא דת.
 
בודהיזם - לראות את אלוהים דרך השכל

הבודהיסט הראשון, הבודהה, שחי לפני אלפיים וחמש מאות שנים, היה במקורו נסיך טיבטי בשם גואטמה. לאחר שהתחתן ונולד לו בן, החל לראות את הסבל הרב שבו נתונים האנשים בעולם. הוא יצא למסע של חיפוש אחר התשובה לסבל. לאחר שנים של נדודים ונסיונות, הוא הגיע להארה שהתשובה נמצאת בתוכו פנימה. מאז הפך להיות הבודהה או המורה או האור או האנושי. הוא הטיף לכך שסבל נובע מבורות. הוא טען שמטרת הקיום האנושי הינה להגיע לשחרור מסבל באמצעות הארה שיכלית. הוא פיתח דרך שבה המקור לטוב, הנאה, אושר, ואהבה, הם באמצעות חשיפת היכולת האינסופית הנמצאת ברוחו של האדם אותה הוא משווה ליהלום גולמי שיש לעבדו. הוא גרס כי אלוהים והרוח הם אחד, וכי האל טמון בתוך הרוח האנושית. הוא אומר שלאלוהים יש 70 אלפי שמות, והאדם מגלה את צדדיו הרבים של הקיום האלוהי דרך שמות אלו, אותם הוא בוחן בשכלו.
 
אני גם לא, ובמקרה הצצתי בפורום כאן.

אבל, למיטב ידיעתי, ניתן לקרוא לבודהיזם דת. למרות שהבודהיסטים עצמם יודעים שבשתי הקטגוריות העוסקות ב"מדעי הרוח" (ואני מתכוון כאן בכוונה למרכאות כפולות) - הדת והפילוסופיה - אין מי שיחבק אותם... יש בהם מזה וגם מזה, במידה מאוזנת. אבל... המילה העברית "דת" היא גילגול של המילה הפרסית "דת´", ופירושה : חוק. ואנחנו יודעים שחוקים קשורים קשר ישיר או עקיף למוסר וערכים (סובייקטיבים, כמובן). כיוון שהבודהיזם כן כולל "עשה ואל-תעשה" (מוסרי וערכי), הרי שהוא דת לפחות במובן המילולי. בטח שבהשוואה לטאואיזם ולזן - ששניהם ניהליסטיים לחלוטין.
 
אין ברירה../images/Emo31.gifחייבים מסגרות../images/Emo45.gif

נכון שדת היא חוקים אבל כל החיים שלנו זה חוקים ואין ברירה, ללא מסגרות תתפרק החברה שלנו. רק מה ? כל אחד צריך להיות מסוגל לבחור עבור עצמו את המסגרות : צבא, עבודה,נישואים, ילדים וכדומה... ואף אחד אינו רשאי (מלבד מדינה על אזרחיה וגם כאן במגבלות הדמוקרטיה) לכפות מסגרת על חברו. באשר למעמד האשה בדת : אני לא חוקר דגול וגם לא איזה הוגה דעות חכם אבל ממה שרואות עיני : אנשים בכלל ונשים בפרט אוהבים מסגרות מסויימות . יש גברים שאוהבים שהאשה תקבע הכל בבית (יש שקוראים להם "שפוטים" אבל רבותי ! זה מתוך בחירה !) יש נשים שאוהבות להתייחס לגבר כאל איזה גיבור נאצל (ושוב ...מבחירה !). נכון שזה בא מתוך חינוך או מתוך הרגל או מתוך דוגמא של ההורים אבל אם לנשים דתיות (או לרובן) טוב במסגרת שלהן והן מאושרות לחיות בחוקים אלו - מי אנחנו שנלין ? אני נגד כפיה דתית אבל אני גם נגד כפיה אנטי-דתית. כל אחד שיחייה בעולמו ויניח לחברו לחיות כטוב בעיניו. הרבה בריאות אמנון מרגלית
 

אוהד2

New member
אפרופו דת "נכונה"

אני ממליץ לך לקרוא את פרשת השבוע "בראשית", שהתפרסמה באתר חופש בשבת האחרונה. אני מצרף אותה כאן עבורך http://www.hofesh.org.il/freeclass/parashat_hashavua/02/01_breshit/1.html
 
למעלה