רק"ל תמנע-אילת

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
אין יתרון לרק"ל על אוטובוסים בתוואי הזה
בניגוד לרק"ל בירושלים, לטעמי עדיף פי כמה על פני אוטובוסים שהיו נעים באותו המסלול (בייחוד ברחוב יפו), אני באמת לא רואה יתרון גדול (גם אם יהיה חסכון קטן בזמן) לרק"ל על פני אוטובוסים בתוואי בין תמנע לאילת. נראה לי ממש בזבוז כסף.
משדה תעופה יש יתרון לכלי תחבורה מסילתי.
הנוסעים באים עם מזוודות, יותר נוח להם להחזיק את המזוודות באזורי / מדפי מטען בתא הנוסעים כפי שיש ברכבות מאשר להפרד ממזוודה שנכנסת לבטן האוטובוס (במיוחד במקרה של תיירים שלא מדברים עברית) וכמובן שכלי תחבורה מסילתי לא מיטלטל כמו כלי תחבורה שמשתמש בכביש. אבל עדיין - מובלעת דרומית מנותקת של רכבת ישראל (אולי הציוד יבוא דרך תעלת סואץ?) עדיפה על מחסום "קל".
 

amit1270

New member
אין יתרון לרק"ל על אוטובוסים בתוואי הזה
בניגוד לרק"ל בירושלים, לטעמי עדיף פי כמה על פני אוטובוסים שהיו נעים באותו המסלול (בייחוד ברחוב יפו), אני באמת לא רואה יתרון גדול (גם אם יהיה חסכון קטן בזמן) לרק"ל על פני אוטובוסים בתוואי בין תמנע לאילת. נראה לי ממש בזבוז כסף.
צריך לתכנן לעוד 20-30 שנה
ולקוות שעד אז כמות התיירים תצדיק רכבת קלה.
 

david80

Member
רק"ל תמנע-אילת
שדה התעופה המתוכנן באזור תמנע יחובר לעיר אילת באמצעות קו רכבת קלה - כך החליט באחרונה שר התחבורה, ישראל כץ. זאת, במסגרת הפרויקט להעתקת שדה התעופה הבינלאומי ממרכז אילת לשטח שמצפון לעיר, בעלות הנאמדת ב-1.7 מיליארד שקל. לצד שדה התעופה מתוכננת הקמת מרכז לוגיסטי, ובנוסף חניון "חנה סע" ותחנה מרכזית לאוטובוסים שתחליף את התחנה המרכזית באילת. ההשקעה בהקמת המרכז מוערכת בכ-400 מיליון שקל.
לפי התמונה, הרכבת הכבדה מת"א תסתיים בתמנע
והנוסעים ייאלצו להמשיך לאילת ברכבת הקלה!
 

easylivin

New member
לפי התמונה, הרכבת הכבדה מת"א תסתיים בתמנע
והנוסעים ייאלצו להמשיך לאילת ברכבת הקלה!
ממש לא בטוח...
מקריאת הכתבה זה לא משתמע באופן חד-משמעי. דווקא כתוב באופן מפורש שרכבות המשא ימשיכו משם לנמל, כך שהגיוני להניח שהמסילה תהיה כבדה ותהיה גם תחנת נוסעים באילת הן לרכבות שמגיעות ממרכז הארץ, והן לרכבת הקלה משדה התעופה.
 

easylivin

New member
ממש לא בטוח...
מקריאת הכתבה זה לא משתמע באופן חד-משמעי. דווקא כתוב באופן מפורש שרכבות המשא ימשיכו משם לנמל, כך שהגיוני להניח שהמסילה תהיה כבדה ותהיה גם תחנת נוסעים באילת הן לרכבות שמגיעות ממרכז הארץ, והן לרכבת הקלה משדה התעופה.
... ואגב, ככל שזכור לי, התכנון הוא להקים
את תחנת הנוסעים של אילת בקצה הדרומי של שדה התעופה הנוכחי, שיתפנה בסופו של דבר, כלומר לא רחוק מהטיילת. כך שתמנע תהיה תחנת ביניים על מסילת הרכבת הכבדה, ולא התחנה הסופית.
 

amithi1

New member
רק"ל תמנע-אילת
שדה התעופה המתוכנן באזור תמנע יחובר לעיר אילת באמצעות קו רכבת קלה - כך החליט באחרונה שר התחבורה, ישראל כץ. זאת, במסגרת הפרויקט להעתקת שדה התעופה הבינלאומי ממרכז אילת לשטח שמצפון לעיר, בעלות הנאמדת ב-1.7 מיליארד שקל. לצד שדה התעופה מתוכננת הקמת מרכז לוגיסטי, ובנוסף חניון "חנה סע" ותחנה מרכזית לאוטובוסים שתחליף את התחנה המרכזית באילת. ההשקעה בהקמת המרכז מוערכת בכ-400 מיליון שקל.
למה שמישהו ישתמש בחניון חנה וסע?
אם הוא כבר הגיע עם האוטו מאות ק"מ עד לתמנע, למה לעזאזל הוא יעדיף להשאיר את האוטו בתמנע במקום להמשיך 20 ק"מ ולחנות בחניית המלון שלו?
 

באג2003

New member
רק"ל תמנע-אילת
שדה התעופה המתוכנן באזור תמנע יחובר לעיר אילת באמצעות קו רכבת קלה - כך החליט באחרונה שר התחבורה, ישראל כץ. זאת, במסגרת הפרויקט להעתקת שדה התעופה הבינלאומי ממרכז אילת לשטח שמצפון לעיר, בעלות הנאמדת ב-1.7 מיליארד שקל. לצד שדה התעופה מתוכננת הקמת מרכז לוגיסטי, ובנוסף חניון "חנה סע" ותחנה מרכזית לאוטובוסים שתחליף את התחנה המרכזית באילת. ההשקעה בהקמת המרכז מוערכת בכ-400 מיליון שקל.
התייחסות לרכבת הכבדה\הקלה העתידית
שני החלופות מקובלות ורצויות בהקדם, מאז בן גוריון מחכים לחיבור המיוחל הזה. צירפתי צילום לוין מגוגל, סימנתי את תחנת הנוסעים העתידית וחשיבות מיקומה. התהיות שלי הם לגבי תפעול רכבות קלות וכבדות על אותן מסילות. איך יעברו רכבות כבדות בעתיד בתוך רחוב ראשי בעיר? האם הן תעבורנה על תוואי רק"ל שדומה לתחנות בירושלים? איך יעברו רכבות מטען בעתיד? תהיה נוספת היא לגבי המשך המסילה דרומה לאחר תחנת הנוסעים העתידית. המסילה הכבדה אמורה להמשיך לפחות עד הנמל (~1 ק"מ) ויהיה צורך לחתוך דרך הכיכר המרכזית של העיר שהיא הכיכר עם נפח התנועה הגדול ביותר בעיר. לאחר מכן ברצועה של קניון ומלונות שביניהם עובר כביש העורק הראשי שמחבר את אילת לחוף הדרומי וטאבה, והמכשול נוסף הוא הנמל הצבאי אשר סובב את הכביש משני הצדדים ומשאיר נתיב כביש אחד לכיוון. כיצד אפשר להתגבר על מכשולים אלו?
 
התייחסות לרכבת הכבדה\הקלה העתידית
שני החלופות מקובלות ורצויות בהקדם, מאז בן גוריון מחכים לחיבור המיוחל הזה. צירפתי צילום לוין מגוגל, סימנתי את תחנת הנוסעים העתידית וחשיבות מיקומה. התהיות שלי הם לגבי תפעול רכבות קלות וכבדות על אותן מסילות. איך יעברו רכבות כבדות בעתיד בתוך רחוב ראשי בעיר? האם הן תעבורנה על תוואי רק"ל שדומה לתחנות בירושלים? איך יעברו רכבות מטען בעתיד? תהיה נוספת היא לגבי המשך המסילה דרומה לאחר תחנת הנוסעים העתידית. המסילה הכבדה אמורה להמשיך לפחות עד הנמל (~1 ק"מ) ויהיה צורך לחתוך דרך הכיכר המרכזית של העיר שהיא הכיכר עם נפח התנועה הגדול ביותר בעיר. לאחר מכן ברצועה של קניון ומלונות שביניהם עובר כביש העורק הראשי שמחבר את אילת לחוף הדרומי וטאבה, והמכשול נוסף הוא הנמל הצבאי אשר סובב את הכביש משני הצדדים ומשאיר נתיב כביש אחד לכיוון. כיצד אפשר להתגבר על מכשולים אלו?
המסילה הכבדה אמורה לעקוף את העיר ממערב
יש שני תוואי מסילה מאושרים - אחד צמוד לכביש 90 ואחד שמתצל מכביש 90 מעט דרומית מתמנע ועובר בערך 5 ק"מ ממערב לעיר (וממשיך למצרים). הכוונה כיום היא להימנע מהכנסת הרכבת הכבדה לתוך העיר ולקדם את התוואי המערבי עם שלוחה לנמל (שתכלול תחנת רכבת נוסעים). הנמל עצמו אמור לעבור שינויים גדולים שיפנו רצועה לכביש דו-מסלולי מסודר בציר 90. לגבי התכנית המוצעת: לדעתי מיותר להקים קו רקלת לאורך 15 ק"מ של מדבר. עדיף שרכבת ישראל תתפעל את תחנת תמנע כחלק אינטגרלי מקו אילת-ת"א (עם תחנת הרכבת בסמוך לנמל אילת), כך שאפשר יהיה לנסוע מתמנע לאילת ב-140 קמ"ש. את הרקלת צריך לשמור לעיר עצמה: יציאה מהחוף סמוך לגבול הירדני, לאורך החוף עד ללגונה, שם צפונה לאזור הצפוני של המלונות (ליד בריכות המלח), חוצה את שדה התעופה הנוכחי (שיבוטל), למע"ר, חוזר מזרחה לכיוון מלון נפטון, ומשם לקניון מול-הים ודרומה לטאבה על כביש 90, כמובן עם תחנה במתחם רכבת ישראל.
 

באג2003

New member
המסילה הכבדה אמורה לעקוף את העיר ממערב
יש שני תוואי מסילה מאושרים - אחד צמוד לכביש 90 ואחד שמתצל מכביש 90 מעט דרומית מתמנע ועובר בערך 5 ק"מ ממערב לעיר (וממשיך למצרים). הכוונה כיום היא להימנע מהכנסת הרכבת הכבדה לתוך העיר ולקדם את התוואי המערבי עם שלוחה לנמל (שתכלול תחנת רכבת נוסעים). הנמל עצמו אמור לעבור שינויים גדולים שיפנו רצועה לכביש דו-מסלולי מסודר בציר 90. לגבי התכנית המוצעת: לדעתי מיותר להקים קו רקלת לאורך 15 ק"מ של מדבר. עדיף שרכבת ישראל תתפעל את תחנת תמנע כחלק אינטגרלי מקו אילת-ת"א (עם תחנת הרכבת בסמוך לנמל אילת), כך שאפשר יהיה לנסוע מתמנע לאילת ב-140 קמ"ש. את הרקלת צריך לשמור לעיר עצמה: יציאה מהחוף סמוך לגבול הירדני, לאורך החוף עד ללגונה, שם צפונה לאזור הצפוני של המלונות (ליד בריכות המלח), חוצה את שדה התעופה הנוכחי (שיבוטל), למע"ר, חוזר מזרחה לכיוון מלון נפטון, ומשם לקניון מול-הים ודרומה לטאבה על כביש 90, כמובן עם תחנה במתחם רכבת ישראל.
לא הגיוני - מערב העיר הינם הרי אילת
איך יעבירו זוג מסילות דרך תוואי ההרי ומשופע שכזה? הכוונה היא לתוואי קצא"א? וזה עוד לפני שהתחלנו לדון בעובדה שמדובר בשמורת הטבע של הרי אילת. השאלה הקודמת שלי לא עסקה בתוואי אלא בהתגברות על המכשולים לאורך התוואי שעובר במרכז העיר כביש 90 (דרך מצרים). לדעתי צריך לקדם הקמת רק"ל יד ביד עם הקמת שדה התעופה החדש, וכמובן שתהיה לה את התשתית המסילתית שתוכל לשמש את ר"י בעתיד אחרי שיתגברו על המכשולים האינסופיים בפרוייקט קו הרכבת לאילת.
 
לא הגיוני - מערב העיר הינם הרי אילת
איך יעבירו זוג מסילות דרך תוואי ההרי ומשופע שכזה? הכוונה היא לתוואי קצא"א? וזה עוד לפני שהתחלנו לדון בעובדה שמדובר בשמורת הטבע של הרי אילת. השאלה הקודמת שלי לא עסקה בתוואי אלא בהתגברות על המכשולים לאורך התוואי שעובר במרכז העיר כביש 90 (דרך מצרים). לדעתי צריך לקדם הקמת רק"ל יד ביד עם הקמת שדה התעופה החדש, וכמובן שתהיה לה את התשתית המסילתית שתוכל לשמש את ר"י בעתיד אחרי שיתגברו על המכשולים האינסופיים בפרוייקט קו הרכבת לאילת.
אלה התכניות, למידת הריאליות איני אחראי
התוואי למעשה מוצמד לתוואי קצא"א וקרוב מאוד לגבול המערבי של העיר, על כביש עוקף אילת העתידי. זה אינו חלק משמורת הטבע והעברת מסילה כפולה לא מצריכה חפירות או גשרים מורכבים במיוחד (יותר דומה למסילת ב"ש-נען מאשר למסילת A1). חייבים לקחת בחשבון את המכשולים שיש לאורך התוואי הנוכחי של כביש 90, בעיקר במרכז העיר אילת ובאזור הנמל. לדעתי זה ממש לא ריאלי להעביר שם מסילת ברזל, לא רק מהפן הביצועי (המרחב הצר) אלא גם מהפן הסביבתי - עבודות מתמשכות במרכז העיר, הסדרי תנועה מורכבים, רעש הרכבת. העברת המסילה בליבה של העיר יהיה טעות גדולה. התוואי המערבי ("עוקף אילת") נראה לי הרבה יותר ריאלי. רק עלות הקמת הגשרים הנדרשים באזור של "מול הים", קלאב בוטל ובסיס חיל הים עלולה להיות יקרה יותר מהחציבות בסמוך לשמורת המסיב.
 

nitsansh

New member
לא הגיוני - מערב העיר הינם הרי אילת
איך יעבירו זוג מסילות דרך תוואי ההרי ומשופע שכזה? הכוונה היא לתוואי קצא"א? וזה עוד לפני שהתחלנו לדון בעובדה שמדובר בשמורת הטבע של הרי אילת. השאלה הקודמת שלי לא עסקה בתוואי אלא בהתגברות על המכשולים לאורך התוואי שעובר במרכז העיר כביש 90 (דרך מצרים). לדעתי צריך לקדם הקמת רק"ל יד ביד עם הקמת שדה התעופה החדש, וכמובן שתהיה לה את התשתית המסילתית שתוכל לשמש את ר"י בעתיד אחרי שיתגברו על המכשולים האינסופיים בפרוייקט קו הרכבת לאילת.
יבנו מנהרה מתחת לעיר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה