רק"ל - שיטת הולכה ללא קווי מתח
רק"ל - שיטת הולכה ללא קווי מתח
לא מזמן דנּו כאן בפורום בנושא קווי מתח לרכבות קלה. ובכן, אומנם אינני איש בשורה לגבי המערכות שעתידות לקום בארץ, אך ישנה התפתחות מעניינת. באתר שכתבתי עליו לפני מספר ימים מצאתי כתבה מעניינת על מערכת INNORAIL בעיר בורדו שבצרפת. מערכת זו מאפשרת הנחת פס שלישי (בדומה להזנת פס שלישי ברכבות כבדות), אך עם שינוי מתוחכם: הפס מונח בין שתי המסילות הרגילות, ומחולק לקטעים מבודדים שמקבלים זרם רק כשהרכבת נמצאת מעליהם. בכך ישנה סופסוף שיטה בטוחה ואמינה להזין את הרכבות הקלות ללא קווי מתח שמפריעים לחזות העירונית. בערים רבות בעולם עוד ימשיכו לחיות עם קווים עיליים, ולגבי ארה"ב וישראל (לעומת אירופה): גם קווי חשמל רבים בערים ימשיכו להיות עיליים.
רק"ל - שיטת הולכה ללא קווי מתח
לא מזמן דנּו כאן בפורום בנושא קווי מתח לרכבות קלה. ובכן, אומנם אינני איש בשורה לגבי המערכות שעתידות לקום בארץ, אך ישנה התפתחות מעניינת. באתר שכתבתי עליו לפני מספר ימים מצאתי כתבה מעניינת על מערכת INNORAIL בעיר בורדו שבצרפת. מערכת זו מאפשרת הנחת פס שלישי (בדומה להזנת פס שלישי ברכבות כבדות), אך עם שינוי מתוחכם: הפס מונח בין שתי המסילות הרגילות, ומחולק לקטעים מבודדים שמקבלים זרם רק כשהרכבת נמצאת מעליהם. בכך ישנה סופסוף שיטה בטוחה ואמינה להזין את הרכבות הקלות ללא קווי מתח שמפריעים לחזות העירונית. בערים רבות בעולם עוד ימשיכו לחיות עם קווים עיליים, ולגבי ארה"ב וישראל (לעומת אירופה): גם קווי חשמל רבים בערים ימשיכו להיות עיליים.