רק"ל - שיטת הולכה ללא קווי מתח

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
רק"ל - שיטת הולכה ללא קווי מתח

רק"ל - שיטת הולכה ללא קווי מתח
לא מזמן דנּו כאן בפורום בנושא קווי מתח לרכבות קלה. ובכן, אומנם אינני איש בשורה לגבי המערכות שעתידות לקום בארץ, אך ישנה התפתחות מעניינת. באתר שכתבתי עליו לפני מספר ימים מצאתי כתבה מעניינת על מערכת INNORAIL בעיר בורדו שבצרפת. מערכת זו מאפשרת הנחת פס שלישי (בדומה להזנת פס שלישי ברכבות כבדות), אך עם שינוי מתוחכם: הפס מונח בין שתי המסילות הרגילות, ומחולק לקטעים מבודדים שמקבלים זרם רק כשהרכבת נמצאת מעליהם. בכך ישנה סופסוף שיטה בטוחה ואמינה להזין את הרכבות הקלות ללא קווי מתח שמפריעים לחזות העירונית. בערים רבות בעולם עוד ימשיכו לחיות עם קווים עיליים, ולגבי ארה"ב וישראל (לעומת אירופה): גם קווי חשמל רבים בערים ימשיכו להיות עיליים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
נראה מעולה!

רק"ל - שיטת הולכה ללא קווי מתח
לא מזמן דנּו כאן בפורום בנושא קווי מתח לרכבות קלה. ובכן, אומנם אינני איש בשורה לגבי המערכות שעתידות לקום בארץ, אך ישנה התפתחות מעניינת. באתר שכתבתי עליו לפני מספר ימים מצאתי כתבה מעניינת על מערכת INNORAIL בעיר בורדו שבצרפת. מערכת זו מאפשרת הנחת פס שלישי (בדומה להזנת פס שלישי ברכבות כבדות), אך עם שינוי מתוחכם: הפס מונח בין שתי המסילות הרגילות, ומחולק לקטעים מבודדים שמקבלים זרם רק כשהרכבת נמצאת מעליהם. בכך ישנה סופסוף שיטה בטוחה ואמינה להזין את הרכבות הקלות ללא קווי מתח שמפריעים לחזות העירונית. בערים רבות בעולם עוד ימשיכו לחיות עם קווים עיליים, ולגבי ארה"ב וישראל (לעומת אירופה): גם קווי חשמל רבים בערים ימשיכו להיות עיליים.
נראה מעולה!
הלוואי ויישמו דבר כזה בירושלים!
 

jp3raptor

Member
ואו!אם הפרויקט לא יבוצע עם הטכנוגיה

נראה מעולה!
הלוואי ויישמו דבר כזה בירושלים!
ואו!אם הפרויקט לא יבוצע עם הטכנוגיה
אז זה יהיה ממש חבל... במיוחד בעיר כמו ירושלים. האם יש למישהו קשרים עם מנהלי פרויקט הרק"ל?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כל זה חלומות, כמובן.

ואו!אם הפרויקט לא יבוצע עם הטכנוגיה
אז זה יהיה ממש חבל... במיוחד בעיר כמו ירושלים. האם יש למישהו קשרים עם מנהלי פרויקט הרק"ל?
כל זה חלומות, כמובן.
יצרן הנייד והדגם, כולל הטכנולוגיה כבר נבחרו ולא ישונו לצערינו.
 

alantan

New member
נכון מאוד - אין סיכוי לשנות כעת

כל זה חלומות, כמובן.
יצרן הנייד והדגם, כולל הטכנולוגיה כבר נבחרו ולא ישונו לצערינו.
נכון מאוד - אין סיכוי לשנות כעת
ואוסיף - אני מעדיף שישארו עם הטכנולוגיה הזו ולא יעכבו את ההקמה בשנתיים-שלוש לפחות.
 

mucool2

New member
דגש בנו"ן... אחח איזו עברית!

רק"ל - שיטת הולכה ללא קווי מתח
לא מזמן דנּו כאן בפורום בנושא קווי מתח לרכבות קלה. ובכן, אומנם אינני איש בשורה לגבי המערכות שעתידות לקום בארץ, אך ישנה התפתחות מעניינת. באתר שכתבתי עליו לפני מספר ימים מצאתי כתבה מעניינת על מערכת INNORAIL בעיר בורדו שבצרפת. מערכת זו מאפשרת הנחת פס שלישי (בדומה להזנת פס שלישי ברכבות כבדות), אך עם שינוי מתוחכם: הפס מונח בין שתי המסילות הרגילות, ומחולק לקטעים מבודדים שמקבלים זרם רק כשהרכבת נמצאת מעליהם. בכך ישנה סופסוף שיטה בטוחה ואמינה להזין את הרכבות הקלות ללא קווי מתח שמפריעים לחזות העירונית. בערים רבות בעולם עוד ימשיכו לחיות עם קווים עיליים, ולגבי ארה"ב וישראל (לעומת אירופה): גם קווי חשמל רבים בערים ימשיכו להיות עיליים.
דגש בנו"ן... אחח איזו עברית!
לא כל כך הבנתי. אתה טוען שקווי מתח באירופה הם תת-קרקעיים? אני לא בטוח שיותר מבכל מקום אחר. ודווקא בירושלים הורידו לא מעט קווי מתח את מתחת לאדמה, למשל בדרך בית לחם ובבית הכרם (הרחוב הצדדי שגרתי בו עד לפני 4 שנים היה סגור וחפור במשך תקופה ארוכה מאוד בגלל העברת קווי מתח מתחתיו).
 

alantan

New member
../images/Emo9.gif תהיתי האם מישהו ישים לב!

דגש בנו"ן... אחח איזו עברית!
לא כל כך הבנתי. אתה טוען שקווי מתח באירופה הם תת-קרקעיים? אני לא בטוח שיותר מבכל מקום אחר. ודווקא בירושלים הורידו לא מעט קווי מתח את מתחת לאדמה, למשל בדרך בית לחם ובבית הכרם (הרחוב הצדדי שגרתי בו עד לפני 4 שנים היה סגור וחפור במשך תקופה ארוכה מאוד בגלל העברת קווי מתח מתחתיו).
תהיתי האם מישהו ישים לב!
פשוט לא רציתי שישתמע כאילו מדובר בגוף שלישי רבים. אני טוען שבמרכזי הערים באירופה לא נהוג להשתמש בקווי מתח עיליים (להולכה כללית, אני לא מדבר על הרכבות). זאת בניגוד לרבות מערי ארה"ב בהן רואים קווי חשמל וטלפון בכל מקום. בארץ התחילו לפני מספר שנים להטמין את הקווים במקומות מסויימים, אבל במקומות רבים אין תכנון כזה וזה לא יתבצע בעשורים הקרובים. אני יודע, פשוט כי הייתי מעורב בנסיון לשכנע עירייה מסויימת ללחוץ על חברת החשמל שדורשת סכומי עתק כדי לבצע את העבודה הזו.
 

raminec

New member
יש מקומות בארץ שהעיריות משקיעות

תהיתי האם מישהו ישים לב!
פשוט לא רציתי שישתמע כאילו מדובר בגוף שלישי רבים. אני טוען שבמרכזי הערים באירופה לא נהוג להשתמש בקווי מתח עיליים (להולכה כללית, אני לא מדבר על הרכבות). זאת בניגוד לרבות מערי ארה"ב בהן רואים קווי חשמל וטלפון בכל מקום. בארץ התחילו לפני מספר שנים להטמין את הקווים במקומות מסויימים, אבל במקומות רבים אין תכנון כזה וזה לא יתבצע בעשורים הקרובים. אני יודע, פשוט כי הייתי מעורב בנסיון לשכנע עירייה מסויימת ללחוץ על חברת החשמל שדורשת סכומי עתק כדי לבצע את העבודה הזו.
יש מקומות בארץ שהעיריות משקיעות
את הסכום הדרוש לביצוע העבודות. זכור לי שראיתי עבודות כאלו בנשר ברחוב "דרך הטכניון". בד"כ שכונות חדשות מגיעות עם קווי חשמל תת-קרקעיים. כנ"ל לגבי ערים שנבנו יחסית מאוחר כמו קצרין ואשדוד שם נדיר יחסית לראות קווי מתח חשופים. בשאר הארץ אנחנו ניאלץ להמשיך ולחיות עם כבלי חשמל עיליים ועמודי חשמל שמכערים את הסביבה עוד הרבה מאוד שנים.
 

IgKh

New member
עוד מידע על המערכת

רק"ל - שיטת הולכה ללא קווי מתח
לא מזמן דנּו כאן בפורום בנושא קווי מתח לרכבות קלה. ובכן, אומנם אינני איש בשורה לגבי המערכות שעתידות לקום בארץ, אך ישנה התפתחות מעניינת. באתר שכתבתי עליו לפני מספר ימים מצאתי כתבה מעניינת על מערכת INNORAIL בעיר בורדו שבצרפת. מערכת זו מאפשרת הנחת פס שלישי (בדומה להזנת פס שלישי ברכבות כבדות), אך עם שינוי מתוחכם: הפס מונח בין שתי המסילות הרגילות, ומחולק לקטעים מבודדים שמקבלים זרם רק כשהרכבת נמצאת מעליהם. בכך ישנה סופסוף שיטה בטוחה ואמינה להזין את הרכבות הקלות ללא קווי מתח שמפריעים לחזות העירונית. בערים רבות בעולם עוד ימשיכו לחיות עם קווים עיליים, ולגבי ארה"ב וישראל (לעומת אירופה): גם קווי חשמל רבים בערים ימשיכו להיות עיליים.
עוד מידע על המערכת
על פי מקור ב' (מפוקפק משהו לטעמי, אבל נתעלם מזה כרגע), מערכת הזנה קרקעית מוסיפה מאה אלף אירו למחיר הרכבת עצמה ומעלה את מחיר התשתית ב-300%. מה שאומר שלא נראה את זה בארץ (דווקא לדעתי רח' יפו יכול היה להנות מהעדר קווי מתח עיליים).
 

alantan

New member
תודה על תוספת המידע החשובה

עוד מידע על המערכת
על פי מקור ב' (מפוקפק משהו לטעמי, אבל נתעלם מזה כרגע), מערכת הזנה קרקעית מוסיפה מאה אלף אירו למחיר הרכבת עצמה ומעלה את מחיר התשתית ב-300%. מה שאומר שלא נראה את זה בארץ (דווקא לדעתי רח' יפו יכול היה להנות מהעדר קווי מתח עיליים).
תודה על תוספת המידע החשובה
מדובר לא רק בתוספת עלות, אלא במידע (משני המקורות) על בעיות אמינות במערכת. לפי מקור ב, מדובר בבעיה כה קשה שמסבים כיום חלקים מהמערכת לשיטה הנפוצה של קווי מתח עיליים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה