רק לספר לכם שמחר...

רק לספר לכם שמחר...

טו בשבט. ובאוירה של גן...
..... איך זה להיות עץ? דתיה בן-דור פַעַם שָאַלְתִי עֵץ: עֵץ, אֵיךְ זֶה לִהְיות עֵץ? אַתָה וָודָאי מִתְלוצֵץ- אמר העץ. לא ולא, אמרתי. בְּרצִינוּת גְמורַה. זה טוב או רע? רע?- תָמַה העץ.- מדוע? ולא אִכְפַּת לְךָ שאתה תָקוּעַ כָל הַשָבוּעַ? איֵנֶנִי תָקוּעַ. אני הֲרֵי נָטוּעַ. ולא מִתְחָשֵק לְךָ לפעמים לָלֶכֶת לְבָקֵר חֲבֵרִים, או לִרְאות מה נשמע בִמְקומות אֲחֵרִים? אֵין לי כָל צורֶךְ לָנוּד וְלָנוּעַ. צִיפורים מְזַמְרות לי בְאופֶן קָבוּעַ, פָרְפָרִים לי נושְקִים, מְלַטֶפֶת הרוח, וּלְנֶגֶד עֵינַי- כָל הַאופֶק פָתוּחַ. וּבַלָיְלָה כְשֶכוּלם יְשֵנִים- אז מה? בלילה אני מַאֲזִין לַדְמָמָה וְשומֵעַ אֵיךְ נושֶמֶת הַאֲדָמָה, אֵיךְ פֵירות מַבְשילים, אֵיךְ יורדים הַטְלָלִים. וּבְתוךְ עֲנָפַי יְשֵנִים גוזָלִים וַאֲנִי שומֵר עַל שְנָתָם. אני אוהב אותך עץ - אמרתי וְהָלַכְתִי אֶל גַנִי וְנָטַעְתִי לי עץ מוּל חָלונִי.
 
ולהוסיף גם ש...

מה פתאום פירות יבשים? כל החנויות מוצפות במגשים, ארגזים, סלסלות של פירות יבשים. ואני שואלת- מדוע? לקחתי לידי קופסה ועל גבי האריזה- כך נרשם- תמר, משמש, שזיף, תאנה. חומר הזגה- לזיגוג וציפוי :E-905..כלומר-.Paraffine, Vaseline חומר משמר- E-202..חומר משמר - חומצה סורבית ומלחיה- הערה בלוח החומרים- עלול לגרום לכאבי ראש ולמעי רגיז. סולפיטים- E-223 חומר משמר - Sulphur Dioxide דו תחמוצת הגופרית ומלחיה. הערה -עלול לגרום כאבי ראש, מעי רגיז, אי סדירות עורית, הורס מאגרי ויטמין B12. וגם E-220 - חומר משמר - דו תחמוצת הגופרית ומלחיה. תופעות כנ"ל. זה רק בקופסא אחת. בקיצור, אין סיבה למסיבה.. אלא אם כן משקיעים בפירות מיובשים אורגניים.. ואני בכלל בעד פירות טריים.
 

נעמי66

New member
פירות מיובשים - ממש מעבדה כימית...

רעיון חכם - לבדוק את המרכיבים. רוב האנשים לא טורחים לעשות זאת, וחבל. האורגנים יקרים יותר, בצורה משמעותית, אבל זו השקעה ממש כדאית, בבריאותנו.
 

TJ

New member
ורק לספר לכם..

שאחר כך הדפיסו את השיר ולשם כך כרתו עוד עץ...
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
שום דבר לא נעלם על פי חוק שימור החומר

רק חבל שהוא לא חל על עטי פרקר ומציתי זיפו.
 

Sודית

New member
זה לא הוא

זה ג'יקל.....או לחילופין השני - איך קראו לו?
 
כרתו וכרתו...

תפילת האילן - המנון שמורות הטבע של מוזמביק. תרגם דידי מנוסי. אני המסיק בקרה את ביתך ואני אבוקה בלילות חשכה ואני הצל ביום קיץ לוהט ואני המשען לישיש הצועד. אני המניב את הפרי המובחר למען תרווה בו גרונך הניחר ובצאתך לפרנס משפחה מחכה אני חץ וקשת ואני החכה כי אני הקורה שהקימה בקתה ואני השולחן ואני המיטה ואני הוא הסף ואני המשקוף ואני הידית שהפכה למנוף ואני הגלגל ואני הקרון ואני הארון למסע אחרון... משום כך אדוני העובר ושב אל תפגע בי לשווא אל תפגע בי לשווא.
 

Sודית

New member
טו בשבט? הערב? מזל שיש את סופי


באמת שלא ידעתי, לא שמעתי, לא הרחתי ואף אחד לא הלשין לי. ולמה בעצם אוכלים בטו בשבט פירות יבשים? יש לכך סיבה? אהבתי נורא את טו בשבט אצל אמא בבית. היה ערב נחמד מסביב לשולחן, עם כל מיני פירות יבשים וגם טריים וסיפורים ואוירה נעימה......מי חוגג היום את החג הזה? בטח רק בגני הילדים ואולי עוד בבתי הספר? אז שיהיה לכולם חג שמח ושלא יהיה יבש.
 
נהוג לאכול פירות ארצישראל.או דווקא יבשים

לאו דווקא יבשים. טו' בשבט נקבע במשנה לציון תחילת וסיום שנה חקלאית. נהוג לאכול פירות כדי לתת ביטוי לקשר בין עם ישראל לאדמתו. עניין הפירות היבשים התעורר בגלל יהודי הגולה שלא יכלו לאכול פירות טריים. "לָמָּה בְּט"וּ בִּשְׁבָט אוֹכְלִים עֵצִים וְנוֹטְעִים פֵּרוֹת יְבֵשִׁים ?" בארי צימרמן שָׁאֲלָה אוֹתִי גַּלִּי בְּחִיּוּךְ מָלֵא תַּלְתַּלִים וּנְמָשִׁים... .......וּכְשֶׁגָּלוּ אִמּוֹתֵינוּ וַאֲבוֹתֵינוּ מֵאֶרֶץ רִמּוֹן וְשָׁקֵד צַעַר גָּלוּתָם הָיָה כָּבֵד וְיוֹקֵד וְדַוְקָא כְּשֶׁהִגִּיעַ ט"וּ בִּשְׁבָט הִרְגִּישׁוּ כָּל כָּךְ כָּל כָּךְ לְבַד וְרָצוּ עַל צַעֲרָם לְהָקֵל בַּאֲכִילַת פֵּרוֹת מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לָחוּשׁ טַעֲמָהּ שֶׁל הָאָרֶץ הַטּוֹבָה לְזוֹכְרָה בְּגוּף וְלֹא רַק בַּמַּחֲשָׁבָה ,וּבִגְלַל הַמֵּרְחַק הָרַב, מֵרְחַק חֳדָשִׁים הִתְרַגְּלוּ לֶאֱכֹל פֵּרוֹת יְבֵשִׁים"
 

Sודית

New member
תודה על ההסבר


אנחנו היינו אוכלים....תאנים, תמרים וכל היתר וגם אגוזים, שקדים ומלאן קלמנטינות, ממש זכור לי.
 

יוליקה

Member
מנהל
נכון המסורת לאכול מפרי ארצנו

הבעיה שכמעט כל הפירות היבשים מגיעים מתורכיה או מסין... הם עטופים בכל כך הרבה חומרים כימיים שאסורים לאכילה ומסוכנים....
מעבר לזה יש כאלה שעטופים בקמח כדי לשמור על יובש ואז לכל חולי הצליאק אסור לאכול....
 

Sודית

New member
מצחיק, כי כאן רוב התמרים והתאנים המיובשים

הם דווקא מהארץ......עולם מוזר.....
 

יוליקה

Member
מנהל
התמרים אולי כן

אבל את התאנים תבדקי שוב על האריזה... בארץ מוכרים תאנים טריות...
 
למעלה