רק לא רכבת (אין חדש תחת השמש + אלי גורנשטיין
)

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
הדוחות הכלכליים של ר"י לא מספיקים לך?

צר לי על תושבי הצפון, אבל תצטרכי להביא עדויות סטטיסטיות
על כמות האנשים שחזרו לרכבם הפרטי.
עדות של אדם אחד בכתבה זה לא ממש הוכחה לכך.
אני לא מבין, באמת כל כך קשה להביא נתונים מוכחים שמשתמשים בדמאגוגיה במקום זה?
זה כאילו סוג של אופנה כאן בפורום שמעדיפים רגש ונאומים חצי להבות במקום עובדות?
ולעניין עצמו, יש לי אותה שאלה, היית מעדיפה שפתיחתו של הקו תידחה בשנה עד שנה וחצי עד שהיו מגיעים קרונות חדשים?
אין פקקים בכביש מספר 1?
לאנשים שנוסעים מירושלים לתל אביב ובחזרה לא מגיעה שרות רכבתי?
ההפסדים מאנשים שעומדים בפקק בכביש מספר 1 שונים מכאלה שנוסעים מחיפה לתל אביב?
אולי את רוצה להביא חישובים שמראים שמצב הפקקים בכבישים המובילים מצפון לגוש דן החמיר באופן ניכר מאז פתיחת הקו לירושלים?
עכשיו אני לא אומר שזה לא המצב, אבל אני מציע בכל זאת להמתין לנתונים רשמיים של כמות הנוסעים בסוף השנה לפי כמות הנוסעים בכל תחנה לפני שתתחילי את הנאומים חוצבי להבות שלך.
ככה לפחות יהיה בסיס עבודתי לכך.
הדוחות הכלכליים של ר"י לא מספיקים לך?
הם הראו הפסדי ענק בעקבות פתיחת הקו לירושלים
 

matrix200200

Active member
לא הם לא.

הדוחות הכלכליים של ר"י לא מספיקים לך?
הם הראו הפסדי ענק בעקבות פתיחת הקו לירושלים
לא הם לא.
מהסיבה הפשוטה שהקשר בין הפסדים הללו לבין כמות הנוסעים הוא מקרי בהחלט.
אתה הרי יודע את זה גם.
אני רוצה לראות נתוני נוסעים.
כשנראה שכמות הנוסעים מתחנות מהצפון לתל אביב ירדה משמעותית, אני אסכים עם הטענות של הכתבה הזאת.
 
הם הראו ירידה במספר הנוסעים ברבעון השלישי

לא הם לא.
מהסיבה הפשוטה שהקשר בין הפסדים הללו לבין כמות הנוסעים הוא מקרי בהחלט.
אתה הרי יודע את זה גם.
אני רוצה לראות נתוני נוסעים.
כשנראה שכמות הנוסעים מתחנות מהצפון לתל אביב ירדה משמעותית, אני אסכים עם הטענות של הכתבה הזאת.
הם הראו ירידה במספר הנוסעים ברבעון השלישי
 
קישור:

לא הם לא.
מהסיבה הפשוטה שהקשר בין הפסדים הללו לבין כמות הנוסעים הוא מקרי בהחלט.
אתה הרי יודע את זה גם.
אני רוצה לראות נתוני נוסעים.
כשנראה שכמות הנוסעים מתחנות מהצפון לתל אביב ירדה משמעותית, אני אסכים עם הטענות של הכתבה הזאת.
קישור:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183909656/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
 
אכן, אני הבאתי לפורום לפני מספר שבועות את הדוחות הכספיים

הדוחות הכלכליים של ר"י לא מספיקים לך?
הם הראו הפסדי ענק בעקבות פתיחת הקו לירושלים
אכן, אני הבאתי לפורום לפני מספר שבועות את הדוחות הכספיים
לרבעון השלישי של 2018 ושם יש נתונים ממקור ראשון (רכבת ישראל) שמראים מה קרה בעקבות ההתעקשות לפתוח את הקו המהיר בסוכות.
אם תהיה לי סבלנות אחפש את השרשור הזה.
 

matrix200200

Active member
סבבה זה כבר יותר טוב.

אכן, אני הבאתי לפורום לפני מספר שבועות את הדוחות הכספיים
לרבעון השלישי של 2018 ושם יש נתונים ממקור ראשון (רכבת ישראל) שמראים מה קרה בעקבות ההתעקשות לפתוח את הקו המהיר בסוכות.
אם תהיה לי סבלנות אחפש את השרשור הזה.
סבבה זה כבר יותר טוב.
הייתי רוצה לראות כמה מתוך הקיטון הזה נובע מביטולי נסיעות בעקבות השבתות וסגירות (שהיו מתרחשות בכל מקרה) מול כמות הנוסעים שלפי דברי הכתבה הזאת זנחו את הרכבת וחזרו לרכבם הפרטי.
לדעתי נוכל לראות זאת ברגע שנראה פילוח לפי תחנות ונראה ירידה בכמות הנוסעים מצפון.
אם אתה צודק, אז נוכל לראות זאת בבירור ואז לא יהיה צורך בוויכוח הזה.
עכשיו אם אני צודק, אז המצב רק יילך ויחמיר כשיתחיל החשמול בקו שלי (אשקלון לתל אביב דרך רחובות).
כי זה אחד מהקווים הכי פעילים כידועה וכשיתחילו ההשבתות זה יפגע אפילו הרבה יותר מירידה בכמות הקרונות בקווים בצפון.
השאלה היא, מה אתה מציע בנידון.
האם לוותר על החשמול?
או שאולי יש דרך לעשות את זה ללא השבתות או לכל הפחות ירידה משמעותית בכמות הנסיעות בקו (נניח שיעבדו על מסילה אחת בזמן שרכבות עוברות לידם).
 
למעט בנתב"ג ומודיעין, לא היו השבתות וסגירות משמעותיות בתקופה

סבבה זה כבר יותר טוב.
הייתי רוצה לראות כמה מתוך הקיטון הזה נובע מביטולי נסיעות בעקבות השבתות וסגירות (שהיו מתרחשות בכל מקרה) מול כמות הנוסעים שלפי דברי הכתבה הזאת זנחו את הרכבת וחזרו לרכבם הפרטי.
לדעתי נוכל לראות זאת ברגע שנראה פילוח לפי תחנות ונראה ירידה בכמות הנוסעים מצפון.
אם אתה צודק, אז נוכל לראות זאת בבירור ואז לא יהיה צורך בוויכוח הזה.
עכשיו אם אני צודק, אז המצב רק יילך ויחמיר כשיתחיל החשמול בקו שלי (אשקלון לתל אביב דרך רחובות).
כי זה אחד מהקווים הכי פעילים כידועה וכשיתחילו ההשבתות זה יפגע אפילו הרבה יותר מירידה בכמות הקרונות בקווים בצפון.
השאלה היא, מה אתה מציע בנידון.
האם לוותר על החשמול?
או שאולי יש דרך לעשות את זה ללא השבתות או לכל הפחות ירידה משמעותית בכמות הנסיעות בקו (נניח שיעבדו על מסילה אחת בזמן שרכבות עוברות לידם).
למעט בנתב"ג ומודיעין, לא היו השבתות וסגירות משמעותיות בתקופה
הזו ואלה שהיו היו בעיקר בסופי שבוע.
כך שהירידה ברבעון השלישי השנה לעומת הרבעון השלישי בשנה שעברה והירידה ברבעון השלישי השנה לעומת שני הרבעונים הראשונים השנה לא נובעת בעיקרה מההשבתות והביטולים, אלא מהירידה ברמת השירות של הרכבת בכלל ובקווים לצפון בפרט, ירידה שנבעה מההיערכות לפתיחת הקו המהיר לירושלים.
 

matrix200200

Active member
אני יודע, וזה בדיוק מה ששאלתי

למעט בנתב"ג ומודיעין, לא היו השבתות וסגירות משמעותיות בתקופה
הזו ואלה שהיו היו בעיקר בסופי שבוע.
כך שהירידה ברבעון השלישי השנה לעומת הרבעון השלישי בשנה שעברה והירידה ברבעון השלישי השנה לעומת שני הרבעונים הראשונים השנה לא נובעת בעיקרה מההשבתות והביטולים, אלא מהירידה ברמת השירות של הרכבת בכלל ובקווים לצפון בפרט, ירידה שנבעה מההיערכות לפתיחת הקו המהיר לירושלים.
אני יודע, וזה בדיוק מה ששאלתי
כמה מתוך הקיטון הזה הוא בעקבות אותן השבתות במודיעין ונתב"ג (שחלקן נמשכו כמה ימים אם הזיכרון לא מטעה אותי) וכמה מירידה בתדירות בצפון.
לגבי ירידה בשרות, האם חלה ירידה כזאת רק בצפון, או שגם באיזורים נוספים?
 
הירידה ברמת השירות חלה באופן די גורף גם בגלל ניוד ציוד לקו

אני יודע, וזה בדיוק מה ששאלתי
כמה מתוך הקיטון הזה הוא בעקבות אותן השבתות במודיעין ונתב"ג (שחלקן נמשכו כמה ימים אם הזיכרון לא מטעה אותי) וכמה מירידה בתדירות בצפון.
לגבי ירידה בשרות, האם חלה ירידה כזאת רק בצפון, או שגם באיזורים נוספים?
הירידה ברמת השירות חלה באופן די גורף גם בגלל ניוד ציוד לקו
לירושלים וגם בגלל ריבוי תקלות.
השינויים במערך הקווים היו לא רק בצפון. עוד לפני כן למשל קו הראשונים קוצר עד לוד בלבד.
גם השירות לבאר שבע נפגע בגלל הקטנת מספר הקרונות. אבל זה פחות מודגש בתקשורת כי בקו "המהיר" לבאר שבע עוד לפני כן רמת השירות הייתה די נמוכה.

המצב בשטח מדבר בעד עצמו - הקו המהיר לירושלים בינתיים, למרות החינמיות שלו, לא ממש מספק את הסחורה כי רמת השירות בו די ירודה, והקווים האחרים נפגעו. כך שיש פגיעה אפילו ללא פיצוי עליה ממקום אחר.
בעבר היו ברכבת פגיעות שירות נקודתיות למען עלייה הרבה יותר גדולה במקום אחר. הפעם יש בפועל ירידה ללא עלייה ממשית ומשמעותית.
לכן היה צריך להמתין עם פתיחת הקו לירושלים גם למען הקו הזה עצמו.
במקרה הזה דחייה הייתה עוזרת גם להצלחת הקו שפתיחתו נדחית.
 

matrix200200

Active member
ברור שהקו לירושלים לא סיפק את הסחורה בם בלי העניין של

הירידה ברמת השירות חלה באופן די גורף גם בגלל ניוד ציוד לקו
לירושלים וגם בגלל ריבוי תקלות.
השינויים במערך הקווים היו לא רק בצפון. עוד לפני כן למשל קו הראשונים קוצר עד לוד בלבד.
גם השירות לבאר שבע נפגע בגלל הקטנת מספר הקרונות. אבל זה פחות מודגש בתקשורת כי בקו "המהיר" לבאר שבע עוד לפני כן רמת השירות הייתה די נמוכה.

המצב בשטח מדבר בעד עצמו - הקו המהיר לירושלים בינתיים, למרות החינמיות שלו, לא ממש מספק את הסחורה כי רמת השירות בו די ירודה, והקווים האחרים נפגעו. כך שיש פגיעה אפילו ללא פיצוי עליה ממקום אחר.
בעבר היו ברכבת פגיעות שירות נקודתיות למען עלייה הרבה יותר גדולה במקום אחר. הפעם יש בפועל ירידה ללא עלייה ממשית ומשמעותית.
לכן היה צריך להמתין עם פתיחת הקו לירושלים גם למען הקו הזה עצמו.
במקרה הזה דחייה הייתה עוזרת גם להצלחת הקו שפתיחתו נדחית.
ברור שהקו לירושלים לא סיפק את הסחורה בם בלי העניין של
רמת השרות.
בעיקר בגלל הצורך בשוברים שהיה בהם צורך עד לא מזמן.
המבחן האמיתי יהיה עכשיו שכל אחד יכול לנסוע בקו הזה, ללא צורך בהזמנה מראש.
נכון שהיו מספר תקלות, אבל רובן (כך לפחות לפי התקששורת) היה גם כן בקו לירושלים (שזה נובע גם בגלל שזה קו חדש, גם בגלל עניין החשמול).
לכאורה אם לא נסעו כל כך הרבה בקו הזה (אגב כמה באמת נסעות?), השפעה של תקלות אלה על נתוני הנוסעים היתה צריכה קטנה יחסית.

לגבי קו השפלה, האם אתה צופה פחות או יותר אות סיפור חוזר על עצמו?
או במילים אחרות, האם נראה אין סוף השבתות ותקלות?
כי אם כן, הייתי מצפה להרעה משמעותית במצב הפקקים בגוש דן.
 
לא הבנתי את השאלה שלך לגבי קו השפלה

ברור שהקו לירושלים לא סיפק את הסחורה בם בלי העניין של
רמת השרות.
בעיקר בגלל הצורך בשוברים שהיה בהם צורך עד לא מזמן.
המבחן האמיתי יהיה עכשיו שכל אחד יכול לנסוע בקו הזה, ללא צורך בהזמנה מראש.
נכון שהיו מספר תקלות, אבל רובן (כך לפחות לפי התקששורת) היה גם כן בקו לירושלים (שזה נובע גם בגלל שזה קו חדש, גם בגלל עניין החשמול).
לכאורה אם לא נסעו כל כך הרבה בקו הזה (אגב כמה באמת נסעות?), השפעה של תקלות אלה על נתוני הנוסעים היתה צריכה קטנה יחסית.

לגבי קו השפלה, האם אתה צופה פחות או יותר אות סיפור חוזר על עצמו?
או במילים אחרות, האם נראה אין סוף השבתות ותקלות?
כי אם כן, הייתי מצפה להרעה משמעותית במצב הפקקים בגוש דן.
לא הבנתי את השאלה שלך לגבי קו השפלה
לאיזה קו בדיוק אתה מתכוון?
 

matrix200200

Active member
השאלה שלי היא בנוגע לקו אשקלון לתל אביב דרך רחובות

לא הבנתי את השאלה שלך לגבי קו השפלה
לאיזה קו בדיוק אתה מתכוון?
השאלה שלי היא בנוגע לקו אשקלון לתל אביב דרך רחובות
לאור ההשבתות והתקלות הרבות שראינו בקו A1, האם הסיפור הולך לחזור על עצמו במהלך חשמול של הקו הזה (שאני מבין שהוא הקו הבא בתור לחשמול)?
 
הוא אחד מהקווים הבאים בתור לחשמול. ואני לא יודע מה יקרה

השאלה שלי היא בנוגע לקו אשקלון לתל אביב דרך רחובות
לאור ההשבתות והתקלות הרבות שראינו בקו A1, האם הסיפור הולך לחזור על עצמו במהלך חשמול של הקו הזה (שאני מבין שהוא הקו הבא בתור לחשמול)?
הוא אחד מהקווים הבאים בתור לחשמול. ואני לא יודע מה יקרה
בעת חשמול הקווים האחרים.
 
גם על הצורך בהזמנה מראש אני כתבתי עוד לפני שהקו נפתח

ברור שהקו לירושלים לא סיפק את הסחורה בם בלי העניין של
רמת השרות.
בעיקר בגלל הצורך בשוברים שהיה בהם צורך עד לא מזמן.
המבחן האמיתי יהיה עכשיו שכל אחד יכול לנסוע בקו הזה, ללא צורך בהזמנה מראש.
נכון שהיו מספר תקלות, אבל רובן (כך לפחות לפי התקששורת) היה גם כן בקו לירושלים (שזה נובע גם בגלל שזה קו חדש, גם בגלל עניין החשמול).
לכאורה אם לא נסעו כל כך הרבה בקו הזה (אגב כמה באמת נסעות?), השפעה של תקלות אלה על נתוני הנוסעים היתה צריכה קטנה יחסית.

לגבי קו השפלה, האם אתה צופה פחות או יותר אות סיפור חוזר על עצמו?
או במילים אחרות, האם נראה אין סוף השבתות ותקלות?
כי אם כן, הייתי מצפה להרעה משמעותית במצב הפקקים בגוש דן.
גם על הצורך בהזמנה מראש אני כתבתי עוד לפני שהקו נפתח
שזה יגרום נזק ואם הרכבת לא חושבת שהיא תוכל להתמודד עם הביקוש לקו, צריך לדחות את הפתיחה עד אשר היא תוכל להתמודד איתו.
אבל בפועל נראה שהרכבת יכולה להתמודד עם הביקוש לקו כיום גם ללא הזמנות מראש, כי רמת השירות בקו נמוכה גם בגלל התדירות הנמוכה, גם בגלל התקלות וביטולי הרכבות וגם בגלל תחנת הקצה של הקו בנתב"ג.

הפתיחה הכל כך גרועה של הקו הזה גרמה למסמוס המומנטום ולפגיעה במוניטין שלו.
האפקט של החינם למשל בוזבז לגמרי. בעוד 9 ימים תקופת החינם מסתיימת.
גם הצעד הפופוליסטי של הרחבת החינמיות לנסיעות בכיוון מנתב"ג לא אפקטיבי כי הוא נעשה מספר שבועות קטן לפני סיום תקופת החינם.
מה החינמיות עזרה כשהמוניטין כל כך גרוע?
https://www.rail.co.il/pages/updates/jerusalem-naovn-opening.aspx

בקיצור, כל מה שנעשה בקשר לקו הזה נעשה עקום ובצורה מעוותת.
הנזק נגרם לא רק לקווים לצפון ולקווים אחרים אלא גם ואולי בעיקר לקו לירושלים עצמו.

הקו המהיר לירושלים היה צריך לשמש מנוע צמיחה לרכבת. בפועל הוא משמש בינתיים כגורם להדרדרות של הרכבת. והאחריות לכך כל כולה של שר התחבורה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


גם על הצורך בהזמנה מראש אני כתבתי עוד לפני שהקו נפתח
שזה יגרום נזק ואם הרכבת לא חושבת שהיא תוכל להתמודד עם הביקוש לקו, צריך לדחות את הפתיחה עד אשר היא תוכל להתמודד איתו.
אבל בפועל נראה שהרכבת יכולה להתמודד עם הביקוש לקו כיום גם ללא הזמנות מראש, כי רמת השירות בקו נמוכה גם בגלל התדירות הנמוכה, גם בגלל התקלות וביטולי הרכבות וגם בגלל תחנת הקצה של הקו בנתב"ג.

הפתיחה הכל כך גרועה של הקו הזה גרמה למסמוס המומנטום ולפגיעה במוניטין שלו.
האפקט של החינם למשל בוזבז לגמרי. בעוד 9 ימים תקופת החינם מסתיימת.
גם הצעד הפופוליסטי של הרחבת החינמיות לנסיעות בכיוון מנתב"ג לא אפקטיבי כי הוא נעשה מספר שבועות קטן לפני סיום תקופת החינם.
מה החינמיות עזרה כשהמוניטין כל כך גרוע?
https://www.rail.co.il/pages/updates/jerusalem-naovn-opening.aspx

בקיצור, כל מה שנעשה בקשר לקו הזה נעשה עקום ובצורה מעוותת.
הנזק נגרם לא רק לקווים לצפון ולקווים אחרים אלא גם ואולי בעיקר לקו לירושלים עצמו.

הקו המהיר לירושלים היה צריך לשמש מנוע צמיחה לרכבת. בפועל הוא משמש בינתיים כגורם להדרדרות של הרכבת. והאחריות לכך כל כולה של שר התחבורה.
 
אגב, בתחילת הרבעון השלישי (4 ביולי) נפתחו תחנות רעננה

אני יודע, וזה בדיוק מה ששאלתי
כמה מתוך הקיטון הזה הוא בעקבות אותן השבתות במודיעין ונתב"ג (שחלקן נמשכו כמה ימים אם הזיכרון לא מטעה אותי) וכמה מירידה בתדירות בצפון.
לגבי ירידה בשרות, האם חלה ירידה כזאת רק בצפון, או שגם באיזורים נוספים?
אגב, בתחילת הרבעון השלישי (4 ביולי) נפתחו תחנות רעננה
ולמרות זאת הייתה ירידה במספר הנוסעים הכולל ברבעון.
זה מחזק את ההשפעה הרעה של הקו המהיר לירושלים על הרשת הרכבתית.

יהיה מעניין לראות את התוצאות בדוחות לשנת 2018 כולה שיכללו גם את הרבעון הרביעי, רבעון שכולו לאחר פתיחת הקו לירושלים.
 
אבל אלה לא הנתונים הרלוונטיים

אכן, אני הבאתי לפורום לפני מספר שבועות את הדוחות הכספיים
לרבעון השלישי של 2018 ושם יש נתונים ממקור ראשון (רכבת ישראל) שמראים מה קרה בעקבות ההתעקשות לפתוח את הקו המהיר בסוכות.
אם תהיה לי סבלנות אחפש את השרשור הזה.
אבל אלה לא הנתונים הרלוונטיים
הקו נפתח בספטמבר, כמה ימים לפני סוף הרבעון השלישי. מה שאומר שהקו עצמו לא השפיע כמעט במאום על נתוני הרבעון השלישי לעומת נתוני רבעון שלישי אשתקד (סביר שהועבדה שכל החגים היו בספטמבר השנה השפיעה הרבה יותר וזה המקור לפער בין שתי השנים).

נאלץ לכות לנתוני הרבעון הרביעי, ולהשוואה שלהם מול רבעון רביעי 2018.
לדעתי לא נראה ירידה ברמה הכללית, כך שאני מקווה שיהיו נתונים סצפיפית על קו החוף כדי שנראה אם שם היתה ירידה ובאיזה היקף.
 
הקו השפיע מכיוון שהפגיעה בקווים האחרים התחילה עוד לפני שהקו

אבל אלה לא הנתונים הרלוונטיים
הקו נפתח בספטמבר, כמה ימים לפני סוף הרבעון השלישי. מה שאומר שהקו עצמו לא השפיע כמעט במאום על נתוני הרבעון השלישי לעומת נתוני רבעון שלישי אשתקד (סביר שהועבדה שכל החגים היו בספטמבר השנה השפיעה הרבה יותר וזה המקור לפער בין שתי השנים).

נאלץ לכות לנתוני הרבעון הרביעי, ולהשוואה שלהם מול רבעון רביעי 2018.
לדעתי לא נראה ירידה ברמה הכללית, כך שאני מקווה שיהיו נתונים סצפיפית על קו החוף כדי שנראה אם שם היתה ירידה ובאיזה היקף.
הקו השפיע מכיוון שהפגיעה בקווים האחרים התחילה עוד לפני שהקו
נפתח בפועל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
צר לי, אני לא הלמ"ס... אני רק מכירה עדויות מהשטח

צר לי על תושבי הצפון, אבל תצטרכי להביא עדויות סטטיסטיות
על כמות האנשים שחזרו לרכבם הפרטי.
עדות של אדם אחד בכתבה זה לא ממש הוכחה לכך.
אני לא מבין, באמת כל כך קשה להביא נתונים מוכחים שמשתמשים בדמאגוגיה במקום זה?
זה כאילו סוג של אופנה כאן בפורום שמעדיפים רגש ונאומים חצי להבות במקום עובדות?
ולעניין עצמו, יש לי אותה שאלה, היית מעדיפה שפתיחתו של הקו תידחה בשנה עד שנה וחצי עד שהיו מגיעים קרונות חדשים?
אין פקקים בכביש מספר 1?
לאנשים שנוסעים מירושלים לתל אביב ובחזרה לא מגיעה שרות רכבתי?
ההפסדים מאנשים שעומדים בפקק בכביש מספר 1 שונים מכאלה שנוסעים מחיפה לתל אביב?
אולי את רוצה להביא חישובים שמראים שמצב הפקקים בכבישים המובילים מצפון לגוש דן החמיר באופן ניכר מאז פתיחת הקו לירושלים?
עכשיו אני לא אומר שזה לא המצב, אבל אני מציע בכל זאת להמתין לנתונים רשמיים של כמות הנוסעים בסוף השנה לפי כמות הנוסעים בכל תחנה לפני שתתחילי את הנאומים חוצבי להבות שלך.
ככה לפחות יהיה בסיס עבודתי לכך.
צר לי, אני לא הלמ"ס... אני רק מכירה עדויות מהשטח
היית מעדיפה שפתיחתו של הקו תידחה בשנה עד שנה וחצי עד שהיו מגיעים קרונות חדשים?
כן.
&nbsp
יש פקקים בכביש 1, אבל יש גם הממממון קווי אוטובוס לירושלים. מעולם לא נסעתי לירושלים ברכבת, גם לא מאז שנפתח הקו החדש, פשוט כי יש חלופות לא פחות טובות (לפחות כל עוד היא לא מגיעה לת"א וצריך להחליף בנתב"ג).
&nbsp
לעומת זאת כשנתקעתי בחודש האחרון בת"א בזמן מחאת הנכים לא הייתה לי שום דרך להגיע לחיפה בלי מונית. פשוט שעתיים+ שבוזבזו בעצבים ובניסיון נואש למצוא טרמפ. אין, אין חלופות סבירות לרכבת.
&nbsp
ושוב, יש הבדל מהותי בין הרעה קשה בשירות קיים שאנשים כבר התבססו עליו ותכננו את חייהם בהתאם לקיומו, לבין שירות עתידי שאיש (מלבד שר התחבורה) לא באמת בנה עליו (וגם עכשיו קשה לבנות עליו, כי הוא לא יציב). אז כן, לדחות שירות עתידי לשלב שהוא יהיה בשל ויעבוד כהלכה בהחלט עדיף על פני פגיעה בשירות חיוני קיים שהוא אוויר לנשימה לתושבי הצפון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה