רק לא רכבת (אין חדש תחת השמש + אלי גורנשטיין
)

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
רק לא רכבת (אין חדש תחת השמש + אלי גורנשטיין
)

רק לא רכבת (אין חדש תחת השמש + אלי גורנשטיין
)
ובוז לשר התחבורה שהעדיף גזירת סרטים על קו חצי אפוי ועל ציר שלא חסרים בו אמצעי תחבורה, ודפק אין ספור תושבים בצפון שהסתמכו על הרכבת ועכשיו נאלצים בלית ברירה לחזור לרכב הפרטי.

 
המצב הזה נחזה בפורום במדוייק עוד ביולי-אוגוסט ואז היו בפורום

רק לא רכבת (אין חדש תחת השמש + אלי גורנשטיין
)
ובוז לשר התחבורה שהעדיף גזירת סרטים על קו חצי אפוי ועל ציר שלא חסרים בו אמצעי תחבורה, ודפק אין ספור תושבים בצפון שהסתמכו על הרכבת ועכשיו נאלצים בלית ברירה לחזור לרכב הפרטי.
המצב הזה נחזה בפורום במדוייק עוד ביולי-אוגוסט ואז היו בפורום
אנשים שראו בתחזיות הללו נבואות שחורות. היו כאלה שהגדילו והטיחו בי שאני תמיד רואה רק רע.
כל אלה צריכים כעת לאכול את הכובעים שלהם.
כן , אני אומר: אמרתי לכם!
 

matrix200200

Active member
על מה לאכול את הקובע?

המצב הזה נחזה בפורום במדוייק עוד ביולי-אוגוסט ואז היו בפורום
אנשים שראו בתחזיות הללו נבואות שחורות. היו כאלה שהגדילו והטיחו בי שאני תמיד רואה רק רע.
כל אלה צריכים כעת לאכול את הכובעים שלהם.
כן , אני אומר: אמרתי לכם!
על מה לאכול את הקובע?
למה שכתבה כזאת שיש בה מעט עובדות (העובדה היחידה שמובאת בתחילתה סותרת את ההמשך) ועדויות של כמה אנשים אמורה לגרום לי לשנות את הדעה שלי?
בהחלט יש הרעה של שרות בצפון, אבל מכאן ועד הדעה שלך (יום הדין הגיע) המרחק עוד רב.
ואם הקו המהיר היה נפתח רק עכשיו אז היה יותר טוב?
הרי עדיין אין קרונות והם לא יגיעו בחודשים הקרובים.
אתה לא באמת מציע שהיה צריך לדחות את הפתיחה של הקו המהיר בשנה, נכון?
והבכי על הקו של מודיעין זה בכלל מצחיק.
הרי ברור שהיה צורך בהמון השבתות בקו הזה שהוא בחלקו גדול חופף את הקו המהיר לירושלים, אז למה ציפית?
שלא יהיו סגירות והשבתות?
אתה מכיר איזו דרך פלא, לחשמל את הקו ללא צורך בהשבתות הללו?
או שמה יש לך טענות לחברה האירופאית המהוללת שביצעה את החשמול של A1?
תשאל את רוב חברי הפורום כאן ויגידו לך שהרי אירופאים אלה סוג של אלילים וכל מה שהם עושים זה לכל הפחות מעשי אלוהים
 

Bus Nerd

Active member
הם ספרדים, לא בדיוק ה"חברות האירופאיות" שאנשים בפורום אוהבים

על מה לאכול את הקובע?
למה שכתבה כזאת שיש בה מעט עובדות (העובדה היחידה שמובאת בתחילתה סותרת את ההמשך) ועדויות של כמה אנשים אמורה לגרום לי לשנות את הדעה שלי?
בהחלט יש הרעה של שרות בצפון, אבל מכאן ועד הדעה שלך (יום הדין הגיע) המרחק עוד רב.
ואם הקו המהיר היה נפתח רק עכשיו אז היה יותר טוב?
הרי עדיין אין קרונות והם לא יגיעו בחודשים הקרובים.
אתה לא באמת מציע שהיה צריך לדחות את הפתיחה של הקו המהיר בשנה, נכון?
והבכי על הקו של מודיעין זה בכלל מצחיק.
הרי ברור שהיה צורך בהמון השבתות בקו הזה שהוא בחלקו גדול חופף את הקו המהיר לירושלים, אז למה ציפית?
שלא יהיו סגירות והשבתות?
אתה מכיר איזו דרך פלא, לחשמל את הקו ללא צורך בהשבתות הללו?
או שמה יש לך טענות לחברה האירופאית המהוללת שביצעה את החשמול של A1?
תשאל את רוב חברי הפורום כאן ויגידו לך שהרי אירופאים אלה סוג של אלילים וכל מה שהם עושים זה לכל הפחות מעשי אלוהים
הם ספרדים, לא בדיוק ה"חברות האירופאיות" שאנשים בפורום אוהבים
אלסטום או סימנס היו עושות את זה הרבה יותר טוב ומהר מסמי, שאפילו לא הבינו על מה הם חותמים (זוכר את הסיפור שהם לא הבינו שזה תכנון והקמה, ולא רק הקמה?). במקרה של סימנס אולי הם גם היו משחדים פקידי ממשל כדי לקבל את האישורים מהר יותר ו"לזרז" את הבירוקרטיה הישראלית
 

matrix200200

Active member
אני מקווה שזאת היתה ציניות


הם ספרדים, לא בדיוק ה"חברות האירופאיות" שאנשים בפורום אוהבים
אלסטום או סימנס היו עושות את זה הרבה יותר טוב ומהר מסמי, שאפילו לא הבינו על מה הם חותמים (זוכר את הסיפור שהם לא הבינו שזה תכנון והקמה, ולא רק הקמה?). במקרה של סימנס אולי הם גם היו משחדים פקידי ממשל כדי לקבל את האישורים מהר יותר ו"לזרז" את הבירוקרטיה הישראלית
אני מקווה שזאת היתה ציניות

1. זה טיעון מסוג "no true scotsman" שכידועה אסור לשימוש.
2. כן סימנס בהחלט מצויינים בנתינת שוחד, אנחנו כבר יודעים את זה.
תשמע, אם כבר חברה שנותנת שוחד, אני מעדיף שזאת תהיה חברה סינית.
לא מחבב אירופה ולא חברות שלה ולא חושב שצריך לפרנס את האנשים שם.
 

Bus Nerd

Active member
כידוע, ספרדים הם לא סקוטים :)

אני מקווה שזאת היתה ציניות

1. זה טיעון מסוג "no true scotsman" שכידועה אסור לשימוש.
2. כן סימנס בהחלט מצויינים בנתינת שוחד, אנחנו כבר יודעים את זה.
תשמע, אם כבר חברה שנותנת שוחד, אני מעדיף שזאת תהיה חברה סינית.
לא מחבב אירופה ולא חברות שלה ולא חושב שצריך לפרנס את האנשים שם.
כידוע, ספרדים הם לא סקוטים :)
יש הבדל גדול מאוד בין העמים :)

וברור שאני צוחק לגבי סימנס, כן? לא תומך בשוחד.
אבל אם כבר לפרנס אנשים אני מעדיף לפרנס את הקפיטליזם הליברלי האירופאי ולא את הקומוניזם הסמכותני הסיני.
 
היה צריך לדחות את הפתיחה של הקו המהיר עד שרכבת ישראל

על מה לאכול את הקובע?
למה שכתבה כזאת שיש בה מעט עובדות (העובדה היחידה שמובאת בתחילתה סותרת את ההמשך) ועדויות של כמה אנשים אמורה לגרום לי לשנות את הדעה שלי?
בהחלט יש הרעה של שרות בצפון, אבל מכאן ועד הדעה שלך (יום הדין הגיע) המרחק עוד רב.
ואם הקו המהיר היה נפתח רק עכשיו אז היה יותר טוב?
הרי עדיין אין קרונות והם לא יגיעו בחודשים הקרובים.
אתה לא באמת מציע שהיה צריך לדחות את הפתיחה של הקו המהיר בשנה, נכון?
והבכי על הקו של מודיעין זה בכלל מצחיק.
הרי ברור שהיה צורך בהמון השבתות בקו הזה שהוא בחלקו גדול חופף את הקו המהיר לירושלים, אז למה ציפית?
שלא יהיו סגירות והשבתות?
אתה מכיר איזו דרך פלא, לחשמל את הקו ללא צורך בהשבתות הללו?
או שמה יש לך טענות לחברה האירופאית המהוללת שביצעה את החשמול של A1?
תשאל את רוב חברי הפורום כאן ויגידו לך שהרי אירופאים אלה סוג של אלילים וכל מה שהם עושים זה לכל הפחות מעשי אלוהים
היה צריך לדחות את הפתיחה של הקו המהיר עד שרכבת ישראל
והרשת שלה יהיו מוכנות לפתיחתו.
מועד הפתיחה היה צריך להתאים לתנאים המקצועיים ולא רק לתנאים הפוליטיים.
פתיחת הקו הזה באופן בו נעשתה פגעה גם בקו הזה עצמו ובמוניטין שלו.
כן, היה עדיף לדחות את הפתיחה אפילו בשנה אם זה מה שהתנאים בשטח מכתיבים.
אבל זה לא התאים לשעון הפוליטי של שר התחבורה.
 

matrix200200

Active member
עזוב בצד את השעון של השר.

היה צריך לדחות את הפתיחה של הקו המהיר עד שרכבת ישראל
והרשת שלה יהיו מוכנות לפתיחתו.
מועד הפתיחה היה צריך להתאים לתנאים המקצועיים ולא רק לתנאים הפוליטיים.
פתיחת הקו הזה באופן בו נעשתה פגעה גם בקו הזה עצמו ובמוניטין שלו.
כן, היה עדיף לדחות את הפתיחה אפילו בשנה אם זה מה שהתנאים בשטח מכתיבים.
אבל זה לא התאים לשעון הפוליטי של שר התחבורה.
עזוב בצד את השעון של השר.
אני אשאל אותך, האם יש לך בידיים נתוני נוסעים שמוכיחים את הטענות של הכתבה?
ואלה לא תנאים מקצועיים, אלה מוסר עבודה ירוד שהוא טיפוסי לפקידים בשרות הממשלה במדינת ישראל.
אני רואה את זה בכל מקום.
ללא קשר לשר (שהוא בסה"כ די דומה להם בסופו של יום), לדעתי העובדה שאנשים הללו מקבלים ממני משכורת ולא מתים מרעב ברחובות בתור אחרוני המובטלים היא דבר שמעליב את חוש המוסר והצדק שלי.
 
א. השעון של השר זה השעון היחיד שקבע את מצב הרכבת בחודשים

עזוב בצד את השעון של השר.
אני אשאל אותך, האם יש לך בידיים נתוני נוסעים שמוכיחים את הטענות של הכתבה?
ואלה לא תנאים מקצועיים, אלה מוסר עבודה ירוד שהוא טיפוסי לפקידים בשרות הממשלה במדינת ישראל.
אני רואה את זה בכל מקום.
ללא קשר לשר (שהוא בסה"כ די דומה להם בסופו של יום), לדעתי העובדה שאנשים הללו מקבלים ממני משכורת ולא מתים מרעב ברחובות בתור אחרוני המובטלים היא דבר שמעליב את חוש המוסר והצדק שלי.
א. השעון של השר זה השעון היחיד שקבע את מצב הרכבת בחודשים
האחרונים, כך שאי אפשר לעזוב אותו.
ב. לצערי, רכבת ישראל לא מפרסמת יותר את נתונים הנוסעים בתחנות, אבל את הנתונים מהדוחות הכספיים הבאתי במיוחד בשבילך שוב והם בהחלט מראים ירידה בכמות הנוסעים הכוללת.
 

matrix200200

Active member
למה הם לא מפרסמים יותר את נתוני התחנות?

א. השעון של השר זה השעון היחיד שקבע את מצב הרכבת בחודשים
האחרונים, כך שאי אפשר לעזוב אותו.
ב. לצערי, רכבת ישראל לא מפרסמת יותר את נתונים הנוסעים בתחנות, אבל את הנתונים מהדוחות הכספיים הבאתי במיוחד בשבילך שוב והם בהחלט מראים ירידה בכמות הנוסעים הכוללת.
למה הם לא מפרסמים יותר את נתוני התחנות?
זה בזיון.
אם כבר על זה צריך להתרעם ולדרוש את הנתונים הללו.
איפה כל העמותות ששקיפות העבודה של הממשלה קרובה לליבם?
למה לא תובעים את הממשלה ודורשים לפרסם את הנתונים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל


היה צריך לדחות את הפתיחה של הקו המהיר עד שרכבת ישראל
והרשת שלה יהיו מוכנות לפתיחתו.
מועד הפתיחה היה צריך להתאים לתנאים המקצועיים ולא רק לתנאים הפוליטיים.
פתיחת הקו הזה באופן בו נעשתה פגעה גם בקו הזה עצמו ובמוניטין שלו.
כן, היה עדיף לדחות את הפתיחה אפילו בשנה אם זה מה שהתנאים בשטח מכתיבים.
אבל זה לא התאים לשעון הפוליטי של שר התחבורה.
 
מדוע לירושלים לא מגיע קו? גם אם קווים אחרים נפגעים חלקית

היה צריך לדחות את הפתיחה של הקו המהיר עד שרכבת ישראל
והרשת שלה יהיו מוכנות לפתיחתו.
מועד הפתיחה היה צריך להתאים לתנאים המקצועיים ולא רק לתנאים הפוליטיים.
פתיחת הקו הזה באופן בו נעשתה פגעה גם בקו הזה עצמו ובמוניטין שלו.
כן, היה עדיף לדחות את הפתיחה אפילו בשנה אם זה מה שהתנאים בשטח מכתיבים.
אבל זה לא התאים לשעון הפוליטי של שר התחבורה.
מדוע לירושלים לא מגיע קו? גם אם קווים אחרים נפגעים חלקית
לא יודע לגבי המוניטין אבל אחרי התקלות בהתחלה הקו עובד מצוין, ופתרון טוב בייחוד בשעות העומס, או לנוסעים שיעדם קרוב לתחנת רכבת.
 
לא כתבתי שלירושלים לא מגיע קו

מדוע לירושלים לא מגיע קו? גם אם קווים אחרים נפגעים חלקית
לא יודע לגבי המוניטין אבל אחרי התקלות בהתחלה הקו עובד מצוין, ופתרון טוב בייחוד בשעות העומס, או לנוסעים שיעדם קרוב לתחנת רכבת.
לא כתבתי שלירושלים לא מגיע קו
אבל לירושלים לא מגיע קו שתועלתו נמוכה מהנזק שהוא גורם.
פתיחת הקו במועד ששר התחבורה קבע גרמה לנזק גבוה בהרבה מהתועלת.
והנזק שנגרם בטווח הארוך גם לקו לירושלים עצמו עוד יתברר בעתיד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מי אמר שלא מגיע? מגיע, וכבר יש, וגם המממון קווי אוטובוס בע"ה

מדוע לירושלים לא מגיע קו? גם אם קווים אחרים נפגעים חלקית
לא יודע לגבי המוניטין אבל אחרי התקלות בהתחלה הקו עובד מצוין, ופתרון טוב בייחוד בשעות העומס, או לנוסעים שיעדם קרוב לתחנת רכבת.
מי אמר שלא מגיע? מגיע, וכבר יש, וגם המממון קווי אוטובוס בע"ה
אבל לא מגיע להם קו חלקי ומקרטע וודאי שלא על חשבון קווים אחרים שגם ככה כורעים בעומס. אף אחד לא אמר לבטל את הקו, רק לדחות את פתיחתו כך שהיא לא תפגע בקווים חיוניים אחרים ותיעשה כשהוא גם יהיה אפוי ומתפקד בצורה נורמלית, בטוחה ואמינה (באמת האמינות הסבירה של רכבת ישראל).
 
שוב הקו לא מקרטע הוא מצוין לעומת הפקקים בדרך לירושלים

מי אמר שלא מגיע? מגיע, וכבר יש, וגם המממון קווי אוטובוס בע"ה
אבל לא מגיע להם קו חלקי ומקרטע וודאי שלא על חשבון קווים אחרים שגם ככה כורעים בעומס. אף אחד לא אמר לבטל את הקו, רק לדחות את פתיחתו כך שהיא לא תפגע בקווים חיוניים אחרים ותיעשה כשהוא גם יהיה אפוי ומתפקד בצורה נורמלית, בטוחה ואמינה (באמת האמינות הסבירה של רכבת ישראל).
שוב הקו לא מקרטע הוא מצוין לעומת הפקקים בדרך לירושלים
ולמקום שעשרות שנים לא היה קו מגיע כמה שיותר מהר קו גם אם קווים אחרים יפגעו קצת.
בייחוד שזאת עיר בירה במצב כלכלי לא טוב זאת הדרך לשפר את מצבה קישור טוב למרכז.
&nbsp
 
צריך לבחון את המצב הכללי של השירות ברכבת ישראל

שוב הקו לא מקרטע הוא מצוין לעומת הפקקים בדרך לירושלים
ולמקום שעשרות שנים לא היה קו מגיע כמה שיותר מהר קו גם אם קווים אחרים יפגעו קצת.
בייחוד שזאת עיר בירה במצב כלכלי לא טוב זאת הדרך לשפר את מצבה קישור טוב למרכז.
&nbsp
צריך לבחון את המצב הכללי של השירות ברכבת ישראל
ומצב זה הורע באופן משמעותי בגלל הקו המהיר לירושלים.
זה בא לידי ביטוי בנתונים שהרכבת בעצמה פירסמה. יש נטישה של הנוסעים את הרכבת בגלל ההדרדרות ברמת השירות שלה שנגרמה בגלל ההיערכות והפתיחה בטרם עת של הקו לירושלים.
זו פגיעה לטווח ארוך ברכבת.
ולכן לסכם את זה ב"גם אם קווים אחרים יפגעו קצת" זו אי הבנה של המצב הנוכחי של הרכבת.
הפגיעה אינה "קצת", לתושבי אזור חיפה והגליל המערבי אין חלופה לרכבת כפי שיש לתושבי ירושלים, מלבד...הרכב הפרטי.
אם אתה בעד הרכב הפרטי אז אתה יכול לכתוב "יפגעו קצת". אבל מהודעות אחרות שלך לא נראה שאתה בעד רכבים פרטיים.
כך שאין מצב של "יפגעו קצת" אלא מצב שבו הגישה תומכת התח"צ שלך נפגעת הרבה מאוד.
 
תראה איזו אופציה יפה פתחו / פותחים לתושבי הגליל המערבי

צריך לבחון את המצב הכללי של השירות ברכבת ישראל
ומצב זה הורע באופן משמעותי בגלל הקו המהיר לירושלים.
זה בא לידי ביטוי בנתונים שהרכבת בעצמה פירסמה. יש נטישה של הנוסעים את הרכבת בגלל ההדרדרות ברמת השירות שלה שנגרמה בגלל ההיערכות והפתיחה בטרם עת של הקו לירושלים.
זו פגיעה לטווח ארוך ברכבת.
ולכן לסכם את זה ב"גם אם קווים אחרים יפגעו קצת" זו אי הבנה של המצב הנוכחי של הרכבת.
הפגיעה אינה "קצת", לתושבי אזור חיפה והגליל המערבי אין חלופה לרכבת כפי שיש לתושבי ירושלים, מלבד...הרכב הפרטי.
אם אתה בעד הרכב הפרטי אז אתה יכול לכתוב "יפגעו קצת". אבל מהודעות אחרות שלך לא נראה שאתה בעד רכבים פרטיים.
כך שאין מצב של "יפגעו קצת" אלא מצב שבו הגישה תומכת התח"צ שלך נפגעת הרבה מאוד.
תראה איזו אופציה יפה פתחו / פותחים לתושבי הגליל המערבי
[URL]https://6cn.co.il/[/URL]
למה שיעדיפו להיחנק ברכבות (במקרה הפחות גרוע) או להיתקע בתחנות (במקרה היותר גרוע) מאשר לנסוע ברכביהם הפרטיים באלטרנטיבות החדשות שפותחים בפניהם ובפני רכביהם?
כדי להתמודד עם אופציית הרכב הפרטי הרכבת צריכה לצעוד קדימה, לא אחורה.
 
אמממ...ראשון בבוקר השעות הכי עמוסות בכל השבוע...

שוב הקו לא מקרטע הוא מצוין לעומת הפקקים בדרך לירושלים
ולמקום שעשרות שנים לא היה קו מגיע כמה שיותר מהר קו גם אם קווים אחרים יפגעו קצת.
בייחוד שזאת עיר בירה במצב כלכלי לא טוב זאת הדרך לשפר את מצבה קישור טוב למרכז.
&nbsp
אמממ...ראשון בבוקר השעות הכי עמוסות בכל השבוע...
[URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5426846,00.html[/URL]
"
לאחר שלוש שעות: הרכבות בקו נתב"ג-ירושלים שבו לפעולה סדירה
מרכבת ישראל נמסר כי תנועת הרכבות בקו נתב"ג-ירושלים שבה לפעול כסדרה, לאחר שבשעות הבוקר פעלה הרכבת בתדירות של רכבת אחת בשעה במקום שתיים בשני הכיוונים עקב תקלה בקטר.
"

קו מצוין...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, לא מקרטע בכלל...


שוב הקו לא מקרטע הוא מצוין לעומת הפקקים בדרך לירושלים
ולמקום שעשרות שנים לא היה קו מגיע כמה שיותר מהר קו גם אם קווים אחרים יפגעו קצת.
בייחוד שזאת עיר בירה במצב כלכלי לא טוב זאת הדרך לשפר את מצבה קישור טוב למרכז.
&nbsp
לא, לא מקרטע בכלל...

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5427471,00.html
&nbsp
מאז שנפתח כמעט שלא עובר שבוע בלי תקלות, השבתות, איחורים וביטולים. אמינות לתפארת, הנוסעים נוהרים בהמוניהם.

&nbsp
והקווים האחרים ייפגעו "קצת"? כבר היינו בדיון הזה, יש לך בעיה קשה עם ההגדרה של "קצת". אנשים צריכים לצאת לעבודה שעתיים לפני הזמן (שהם באמת צריכים לצאת) רק כדי שיהיה להם סיכוי לעלות לרכבת או לשבת (ולהזכירך, זו נסיעה ארוכה, לא קצרה כמו בקו ירושלים) ואנשים דחוסים כמו סרדינים במשך שעה–שעתיים יום יום (לכל כיוון!) זה לא "קצת". לא פלא שאדם שיש לו רכב ויכול להרשות לעצמו יחזור אליו במצב כזה.
 

matrix200200

Active member
צר לי על תושבי הצפון, אבל תצטרכי להביא עדויות סטטיסטיות

רק לא רכבת (אין חדש תחת השמש + אלי גורנשטיין
)
ובוז לשר התחבורה שהעדיף גזירת סרטים על קו חצי אפוי ועל ציר שלא חסרים בו אמצעי תחבורה, ודפק אין ספור תושבים בצפון שהסתמכו על הרכבת ועכשיו נאלצים בלית ברירה לחזור לרכב הפרטי.
צר לי על תושבי הצפון, אבל תצטרכי להביא עדויות סטטיסטיות
על כמות האנשים שחזרו לרכבם הפרטי.
עדות של אדם אחד בכתבה זה לא ממש הוכחה לכך.
אני לא מבין, באמת כל כך קשה להביא נתונים מוכחים שמשתמשים בדמאגוגיה במקום זה?
זה כאילו סוג של אופנה כאן בפורום שמעדיפים רגש ונאומים חצי להבות במקום עובדות?
ולעניין עצמו, יש לי אותה שאלה, היית מעדיפה שפתיחתו של הקו תידחה בשנה עד שנה וחצי עד שהיו מגיעים קרונות חדשים?
אין פקקים בכביש מספר 1?
לאנשים שנוסעים מירושלים לתל אביב ובחזרה לא מגיעה שרות רכבתי?
ההפסדים מאנשים שעומדים בפקק בכביש מספר 1 שונים מכאלה שנוסעים מחיפה לתל אביב?
אולי את רוצה להביא חישובים שמראים שמצב הפקקים בכבישים המובילים מצפון לגוש דן החמיר באופן ניכר מאז פתיחת הקו לירושלים?
עכשיו אני לא אומר שזה לא המצב, אבל אני מציע בכל זאת להמתין לנתונים רשמיים של כמות הנוסעים בסוף השנה לפי כמות הנוסעים בכל תחנה לפני שתתחילי את הנאומים חוצבי להבות שלך.
ככה לפחות יהיה בסיס עבודתי לכך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה