רק יומיים חלפו - וכבר רואים בית....

פיטנגו4

New member
איזו מהירות !

היה הריון ארוך, אז לפחות הבניה מהירה
 

gabby011

New member
רווחים

בתמונות רואים רווחים בקירות . איך ימלאו אותם ובמה? זה תקין?
 

איריסג

New member
לא הייית היום בשטח אז אני לא יודעת להעריך

מה רוחב הרווחים - אני משערת שאתה מתכוון בעיקר לרווח שרואים ליד הכניסה לבית. בכל מקרה - למיטב הבנתי זה ימולא או בבלוק איטונג רגיל שינוסר לעובי הרצוי - או בבטון.
 

איריסג

New member
רווחים - בדקתי את הסוגיה עם מנהל הפרוייקט

הרווחים הללו יסגרו בשלב יציקת החגורה והנחת התיקרות - בבטון.
 
פשוט מדהים - מספר שאלות ברשותך

1) האם ידוע לך השם המדוייק של השיטה? ערכתי חיפוש ברשת לפי "איטונג טק" ולא מצאתי שום דבר לעניין פרט להודעות שלך. 2) האם ניתן לבנות בשיטה זאת בית דו קומתי או רק חד קומתי? תודה והסבר: כנראה שנתחיל לבנות בדרום השרון. המהירות היא קריטית מבחינתנו כי אנחנו בונים בלי למכור את הבית הישן ולכן ככל שניתן יהיה לעבור מהר יותר לבית החדש ולהשכיר את הישן, אשלם פחות זמן מכיסי משכנתה דרקונית.
 

איריסג

New member
כמה תשובות:

1. עוד חומר על השיטה אפשר למצוא באתר של החברה שבונה עבורנו - שהיא אחת החברות לדעתי היחידות בארץ שכרגע מתמחה בשיטה הזו. קוראים להם רוח סתיו, והמשרדים שלהם נמצאים באזור התעשיה של קדימה. ונדמה לי שגם באתר של איטונג יש התייחסות לזה כבר. 2. בהחלט אפשר לבנות בית דו קומתי - ואפילו בית עם מרתף (המרתף ייבנה כמובן קונבנציונאלי) אפילו ראינו בית כזה בכפר הס. הסייגים היחידיים לעניין הזה הם: שהמבנה יהיה מתוכנן באופן שמתאים לשיטה (בלי קירות מעוגלים או אלמנטים זוויתיים מדי) קשתות וכו' אפשר לעשות - אבל זה יהיה עלות יותר גבוהה לדעתי - שווה לבדוק עם דביר (המנכ"ל של רוח סתיו) - הוא יודע להסתכל על התוכניות של הבית ולהגיד אם הוא מתאים לשיטה או לא מבחינת תכנון. אצלנו היינו צריכים לעשות שינויים ממש מינורים בתוכנית כדי להתאים אותה לשיטה (ויתרנו על 3 חלונות עליונים שמלכתחילה לא היינו בטוחים שאנחנו רוצים כך שממש לא כאב לנו הלב לוותר עליהם, ואת גובה החלונות בחדרים מהרצפה - הגבהנו ב 5 ס"מ - במקום שיתחילו ב 45 ס"מ מהרצפה - הם מתחילים בגובה 50 - וככה בעצם אפשר להשכיב אלמנט שלם ורק לחתוך אותו לרוחב הרצוי) הסייג הנוסף לגבי קומה שניה הוא שזו החלטה שצריכה להתקבל מראש - זאת אומרת שגם אם אתם רוצים לבנות חד קומתי - אבל אתם חושבים שבעתיד תרצו לעלות עוד קומה - צריך להחליט על זה בשלב הבניה הראשון - כי יש לזה השפעה על הלוחות שיוזמנו לתיקרה - אנחנו יודעים בוודאות שלא נרצה עוד קומה - ולכן התקרה שלנו לא מיועדת לשאת קומה נוספת. אם רוצים שתהיה האפשרות - או רוצים לבנות בית של שתי קומות - זה רק אומר שהתיקרות צריכות להיות נושאות - וזה, מטבע הדברים אלמנט טיפה יותר יקר - כי זה בטון יותר עבה (לא משהו שאמור באמת לשנות מבחינת הבנייה....)
 

איריסג

New member
אה, ועוד הערה לעניין המהירות

חייבים להיות הוגנים ולהגיד - לא מדובר על שיטת בנייה מהירה בסדרי גודל של בנייה בעץ - על פי החוזה - קבלת מפתח היא 8 חודשים מיום סיום תוכניות העבודה. שלב השלד בשיטה מאד מהיר - ויש לה עוד יתרונות רבים אחרים - אבל אני מעריכה שניכנס לבית , אחרי כל הפינישים - כעשרה חודשים לאחר תחילת הבנייה (רוח שתיו לדעתי יעמדו כמו גדולים ביעד מבחינת זמנים - אבל לנו יהיו עוד כל מיני פינישים קטנטנים.... )
 

yobara

New member
לענין המהירות

1. בעץ מדובר על כ-6 חודשים 2. בבניה קונבנציונלית יש הרבה שמסימים תוך 8 -10 חודשים לכן כל הדיון על זמן הבניה כפקטור בבחירת סוג הבניה לבית נראה לי לא רציני. לא צריך לקבל החלטה על בנית בית לפי כמה חודשים תארך הבניה, זה לא משנה 6 או 10 חודשים. שולי לגמרי. אנחנו נמצאים כבר למעלה מחצי שנה בתוך התכנון, וזה נראה לי השלב הקריטי שאין להאיץ אותו, כמה שיקח שיקח. וחוץ מזה, איריס, התמונות יפות, תמשיכי לשתף ושיהיה בהצלחה.
 

איריסג

New member
אני מסכימה איתך לחלוטין.

בזמנו כשבדקנו את "אוסטק שמיר" שנחשבים בנייה מאד מהירה - גם אז דובר איתנו לפחות על 6 חודשים - ואם לוקחים בחשבון פה עיכוב, ושם רצון להכנס כשהבית גמור לחלוטין - שוב מגיעים לסדרי גודל של 8-10 חודשים. ובהתחשב בזה שאצלנו התכנון לקח אולי חודשיים - אבל הבירוקרטיות. הו הבירוקרטיות.... לקחו שנתיים! - אז עוד חודש / חודשיים - קטן עלי!
 

kitt

New member
אנחנו בנינו בעץ עם א.ד. לקח בדיוק 4 חודשים

מרגע עליה לקרקע עד מפתח. וזה כולל מחסן שנבנה קונבנציונלי לחלוטין, ובניה בחורף.
 

איריסג

New member
ברור שיש שיטות יותר מהירות

אבל אם מישהוא (ותסכימו איתי שיש הרבה אנשים כאלה....) שלא מעוניין מסיבות כאלה או אחרות לבנות בעץ - וכן רוצה בית בבניה "קונבנציונאלית" - אז מרכיב המהירות הוא לא שיקול . ואתה (את?) יודע מה? מבחינתי, 4 חודשים - או 8 חודשים - בסופו של דבר זה לא מה שיכריע.
 
מסכימה איתך מאוד

בסופו של דבר ארבעת החודשים יעברו וישארו חיים שלמים של מגורים בבית ללא פשרות והבנייה נראיית מדהים ככ נקי חד ומסודר תזכירי לי (וסליחה אם שאלו את זה כבר) האם הצעת המחיר של רוח סתיו היתה יקרה יותר מהצעות בבניה הקונבנציונלית? שיהיה בהצלחה מגיע לכם ככ שיעבור חלק ומהר
 

איריסג

New member
לא. במקרה שלנו הם לא היו יקרים יותר

וכמו שכבר כתבתי - במבט ראשון - הם היו בהבדל מינורי מהצעת מחיר אחרת ששקלנו מאד ברצינות לקחת את הקבלן שהציע אותה. אחרי שנכנסנו לעובי הקורה הבנו שבשיטה הזו - אנחנו פשוט מקבלים באותו מחיר - יותר תמורה לכסף - משמע - דברים שאם היינו רוצים בבנייה קונבנציונאלית היו מייקרים את העסק בעוד עשרות אם לא למעלה מזה אלפי שקלים - פה נכללו מראש בהצעת המחיר.
 
לפעמים זזמן ה כן שיקול וכן יכריע

אני מתייחס לזה כפרוייקט כלכלי לכל דבר ולכן זמן = כסף. אמנם אנחנו חיים באיזור של העולם שזריזות ועמידה בלוחות זמנים לא מושרשים בתרבות, אם להתנסח בעדינות אבל להגיד "שיקול המהירות הוא לא שיקול" במרה האישי שלי פשוט לא נכון. אמנם צריך להשוות עלויות בשתי החלופות כי ייתכן שהבנייה המהירה תתברר כל כך יקרה שעולה יותר מההוצאות הנגרמות כתוצאה מבנייה איטית אבל זה משהו שטעון בדיקה ולא איזו עובדה חקוקה בסלע.
 
העניין הוא שמדובר בחודשים ספורים

גם אם מדובר במחצית הזמן עדיין מדובר רק על חמישה- שישה חודשים במקרה שהכל הולך לאט מהמצופה בשכר דירה של 1000 דולר לחודש, זה מתבטא ב 6000 דולר אני לא אשאל כמה זה יתבטא בהרגשה לגור בבית מעץ, כי זה עניין של העדפה אישית אלא אשאל בכמה זה יתבטא כשתרצה למכור את הבית
 
כפי שכתבתי העץ לא אופציה

ותאמיני לי שאין שום דבר יותר מתסכל מלראות ששבועות לא עושים שום דבר באתר כי החשמלאי מחכה לטייח שמחכה לאינסטלטור שמחכה לרצף שמחכה למשיח כשבעצם כולם עובדים במקומות אחרים ומסבנים אותך. מסתובבת לה האגדה על הבית שבנו בחודשיים כי באמת עבדו עליו חודשיים. והמאת? אני יכול להאמין לסיפור הזה כי ראיתי את הסחבת הזאת כל כך הרבה פעמים. מצד שני ראיתי שמסיימים גימור פנים תוך 45 יום, משלד לבית.
 

איריסג

New member
ואחר כך אומרים שאני פסיכית כי לקחתי קבלן מפתח

זו בדיוק היתה אחת הסיבות שבחרנו באופצייה של קבלן מפתח - שמחוייב לעמוד בלוחות זמנים על כל הפרוייקט. שיודע שאם הוא חורג מעבר למה שנכתב בחוזה (ולא מעניין אותנו למה - אלא אם כן מדובר במלחמה) - הוא צריך לשלם לנו את מלוא שכר הדירה שאנחנו משלמים כרגע. ושיש לו צוותים קבועים - שהוא יודע בדיוק איזה פרוייקטים יש על הפרק והוא יודע לנתב - ואני לא צריכה להיות הגננת שתתאם את כולם.
 
למעלה