רק יומיים חלפו - וכבר רואים בית....

איריסג

New member
רק יומיים חלפו - וכבר רואים בית....

מקווה שתפוז ישתף פעולה הפעם. תמונות מהיום בבוקר - אחרי שאתמול התחילו להניח את האלמנטים של האיטונג טק - מרבית המעטפת של הבית כבר גמורה - כנראה יסתיים סופית מחר. הנה כמה תמונות - פה כבר ממש רואים את הייחוד של השיטה: קודם כל - מבט כללי מרחוק - אפשר לראות את שאר האלמנטים ממתינים לתורם.
 

איריסג

New member
מבט מכיוון דרום

החניה (שעוד לא יצקו לה את הרצפה), הכניסה והממד
 

איריסג

New member
ואחרון חביב - מבט מתוך הבית

זה פעם יהיה חדר השינה והסלון שלנו...
 

איריסג

New member
ובאותה תמונה של הסלון וחדר השינה

רואים גם את ההכנה לקירות של האמבטיות (הפס השקוע). ומה הלאה? עכשיו מתחילים קירות פנים... על האלמנטים של האיטונג, לכשיסיימו להניח אותם - תבוא חגורת בטון - ועליה יונחו הפלטות של התיקרה. המשך יבוא....
 

avi5199

New member
הבלוקים הענקיים מהאיטונג חלולים או מלאים ?

מעניינת מאד השיטה הזאת. זה יוצר חזית לבנה, וכך הבידוד יותר מושלם מהבניה בבלוקים הרגילים. זה דומה קצת לשיטה של בית ישראלי של בינא, רק שיש כאן גמישות כמו של בניה קונבנציונלית .
 

איריסג

New member
מלאים . כמו בלוקים של איטונג בדיוק

השוני הוא בגודל הבלוק - במקום בלוק איטונג סטנדרטי - יש פה אלמנט שבמקור מגיע ברוחב 50 ס"מ, ובעובי של 22 ס"מ, ובגובה הקומה כולה. כאשר יש צורך בקיר צר יותר - פשוט חותכים אותו מראש במפעל לרוחב הרצוי (למשל - אם יש קיר שהוא 3 מ"ר ו 20 ס"מ - אז יהיו 6 אלמנטים של חצי מ"ר רוחב ועוד אלמנט אחד שנחתך מראש ל 20 ס"מ רוחב). ואם תשים לב - כשיש חלון נניח ברוחב 80 - אז פשוט לוקחים אלמנט ו"משכיבים" אותו לרוחב - וחותכים אותו לאורך 80 ס"מ.
 

איריסג

New member
הנה תמונה שממחישה את המשחק של

ההנחה של האלמנטים לגובה ולרוחב.
 

msvnk

New member
ממש כמו הבנייה הטרומית במעברות

הקירות בנויים מחתיכות כל-כך גדולות. הן אמנם מדוייקות אבל כיצד מונעים סדיקה ואיך תופרים הכל לקיר הומוגני אחד ?
 

איריסג

New member
ברור. המעברות היו בנויות כולן באיטונג...

מאחר ולא היית בפרקים הקודמים - להלן תקציר - לפני שאתה משמיץ סתם בלי להבין: 1. האלמנטים מוצמדים האחד לשני על ידי דבק מיוחד. 2. מבחוץ - יש עבודת טיח על רשתות - לא רק בפינות - אלא רשתות על כל הקיר. בפנים הבית - הציפוי של הקירות כולם (קירות חיצוניים ומחיצות פנים ) הוא באמצעות לוחות גבס - יותר טובמכל שפכטל אמריקאי ויותר נקי ומהיר מכל טיח שחור. עכשיו תסביר לי - מה הקשר של המעברות לשיטת הבניה הזו?
 

msvnk

New member
לא התכוונתי להשמיץ

כשראתי אח"כ את מה שכתבתי באמת חשבתי שאולי זה עלול להתפרש בשלילה. לא זו הייתה הכוונה ואם השתמע מדבריי זלזול אני מצטער. פשוט מייד כשראיתי את זה נזכרתי בבתים האלה של פעם שהיו בנויים מפלטות של בטון שהצמידו אחד לשני ואפילו לא טרחו לחפות מבחוץ. ולכמה שאלות ענייניות יותר: יצא לך לראות בתים גמורים מסוג זה שעומדים כבר כמה זמן ? התפרים בין האלמנטים נראים לי נקודת תורפה ממש רצינית, קשה לי להאמין שדבק, חזק ככל שיהיה, יכול באמת לקשור אותם בחוזק כזה שיתגבר על העבודה של המבנה. גם טיח עם רשת לא יצליח לספוג את כל התזוזות נראה לי.
 

איריסג

New member
שתי תשובות:

אחת - מאחר ומדובר , בסופו של דבר בבלוקים של איטונג - גם אם הם בגודל משמעותית יותר גדול מבלוק "סטנדרטי" - אני לא רואה הבדל בין היכולות שלהם להקשר האחד לשני - לעומת בלוק איטונג רגיל. מה, כשבונים באיטוןנג ומדביקים כל בלוק לבלוק השני עם טיח - זה בסדר? שנית - מה שעוד קושר את כל האלמנטים היא חגורת בטון שיוצקים מעל הכל - לפני הנחת התקרה - אני משערת שגם היא תורמת לכך שהם לא יזוזו. ולגבי בתים כאלה - ראינו ממש במו עיננו בית כזה כשהיה בתהליך בניה - וראינו תמונות של בתים כאלה שנבנו לפני שנתיים ושלוש - והם נראים נפלא. אני חושבת שלמרות שהשימטה קיימת בארץ מעט מאד זמן (כשלוש שנים) לקחנו סיכון מאד מאד מחושב) - בעיקר בגלל העובדה שלא מדובר פה על משהו שהוא לגמרי מתועש, חלול וכו' - אלא כי בבסיס - זה איטונג.
 

פנסטרה

New member
זה לא מהפכה. לפני 25 שנה כבר בנו עם בטרום

מדובר בבטרום שהתקדם בדור אחד קדימה ומיושם בעמידה. השיטה טובה מאוד והחיסרום הבולט שלה הוא המחיר היקר של החומר. חוץ מזה הבידוד טוב מאוד, הביצוע מהיר, ואם הקבלן מקצועי התוצאות יהיו טובות. בהצלחה
 

איריסג

New member
נו, אז עוד יותר טוב....

למרות שאני חושבת שזה לא בדיוק בדיוק בטרום, אבל ממה שאני זוכרת שקראתי - זה מאד קרוב. ומבחינת עלויות - לא יודעת - אנחנו מלכתחילה בחרנו לבנות ככה - כי בסופו של דבר גם הצעת המחיר שקיבלנו - היתה הכי טובה מכל הצעת מחיר "קונבנציונאלית" אחרת. כך שלפי דברייך - הרווחתי פה פעמיים....
 

איריסג

New member
קשה לעשות תחשיב מדוייק אחד לאחד

במקרה שלנו, היה הבדל (אבל אני חייבת לציין שיחסית מינורי) בין הבניה בשיטה הזו לבין הצעות מחיר נוספות שקיבלנו. העניין הוא שכשנכנסים לעובי הקורה מגלים שבאותה הצעת מחיר - מקבלים רמת גמר ורמת חומרים הרבה יותר גבוהה - שאם היינו מבקשים אותה בבניה קונבנציונאלית - סביר שזה היה מייקר את המחיר באופן יותר דרמטי. סתם כדי לסבר את האוזן - למיטב ידיעתי יש הפרש לא קטן בעלויות כאשר מבקשים הצעת מחיר לבלוק שחור רגיל וכאשר מבקשים הצעה לבנייה בבלוקי איטונג. כי האיטונג יותר יקר. פה האיטונג בא "בילט אין". בבנייה קונבנציונאלית - הנמכות תקרה בגבס - זה משהו שהוא לרוב מתומחר בנפרד - ואם רוצים תקרות גבס בכל הבית - זה סיפור לא זול. פה זה חלק מהשיטה ונכלל בהצעת המחיר המקורית. כנ"ל לגבי מדה מתפלסת ברצפה - זה אלמנט שבבניה רגילה מוסיפים עליו לא מעט כסף - פה הוא חלק מהשיטה. החיסרון הוא שהשיטה הזו לא מתאימה לכל סוג בית. זאת אומרת שמלכתחילה התכנון צריך להיות מותאם לשיטה - אחרת זה מאד מאד מייקר את העסק והופך אותו ללא כדאי. (למשל - ריבוי חצאי מפלסים, או קירות מעוגלים וכו')
 

avi5199

New member
"אם היסדות טובים והבניה איכותית לא צריכים

להיות סדקים בשום סוג של בלוקים ". זה מה שאמר לי מהנדס הקונסטרוקציה שלי בנתיים כבר שנה וחצי מסיום השלד של הבית שלי אין שום זכר לסדק.
 

msvnk

New member
זה משפט שרק נשמע נכון

מאוד קשה להימנע לחלוטין מסדקים. גם אם השלד תוכנן ונבנה בצורה הכי מקצועית, יש מקומות שפשוט אי אפשר להימנע מזה. יש מקומות שהקרקע כל הזמן עובדת, למשל. גם אופי חומרי הבנייה קובע מאוד. בשביל שלא יהיו סדקים בכלל בטיח, למשל, צריך לתת לשלד לעבוד הרבה זמן לפני שמטייחים. אם טייחת מייד בסוף בניית השלד לא יעזור גם אלוהים, יהיו סדקים. בין אם אתה רואה אותם או לא.
 

avi5199

New member
ראיתי עוד כמה בתים שהמהנדס הזה תיכנן

ופיקח עליהם, הוא עשה לנו סיור מקיף בכמה בתים וובאמת אין להם סדקים, בכל אופן לא כאלה שרואים. ומאף אחד לא שמעתי שחיכה שהשלד יפסיק לעבוד.
 

msvnk

New member
זה מה שאמרתי

אין קרקע מושלמת, ואין חומרים מושלמים, ואף אח דלא מחכה שהשלד יעבוד. אנחנו לא בונים בוואקום ולא באוויר ולא באיזור חסר כוח כבידה וללא שינויי טמפרטורה. בגלל זה תמיד, אבל תמיד יהיו סדקים, נראים יותר או נראים פחות.
 
למעלה