רק אני רואה שסופרבוס הולכת להפוך למונופול במטרופולין חיפה??

segevk

Member
סופרבוס כבר מפעילה חלק נכבד מהתחבורה הציבורית בצפון (טבריה, בית שאן, מגדל העמק, עפולה ויקנעם) ובתוך האשכול הזה גם קווים בינעירוניים בחיפה
ולפני כמה שנים גם לראשונה התחילה להפעיל קו עירוני בתוך חיפה מתחנת רכבת מרכז השמונה לדאלית אל כרמל דרך סטלה מאריס ושדרות מוריה, לפני כמה חודשים פורסם פה שזכתה במכרז המטרונית במקום דן בצפון (מכרז אמנם עם 3 קווים בלבד ועוד 2 עתידיים אבל מכרז מאוד מאוד חשוב), ותחושת בטן קטנה שסופרבוס גם תזכה בהפעלת הקווים העירוניים בחיפה כשיצאו למכרז
האם זה לא מוגדר כמונופול על אזור מסוים? הרי משרד התחבורה אוסר להשתתף לחברה במכרז אם באזור של המכרז החברה כבר מחזיקה בנתח מכובד
 

846

Active member
סופרבוס כבר מפעילה חלק נכבד מהתחבורה הציבורית בצפון (טבריה, בית שאן, מגדל העמק, עפולה ויקנעם) ובתוך האשכול הזה גם קווים בינעירוניים בחיפה
ולפני כמה שנים גם לראשונה התחילה להפעיל קו עירוני בתוך חיפה מתחנת רכבת מרכז השמונה לדאלית אל כרמל דרך סטלה מאריס ושדרות מוריה, לפני כמה חודשים פורסם פה שזכתה במכרז המטרונית במקום דן בצפון (מכרז אמנם עם 3 קווים בלבד ועוד 2 עתידיים אבל מכרז מאוד מאוד חשוב), ותחושת בטן קטנה שסופרבוס גם תזכה בהפעלת הקווים העירוניים בחיפה כשיצאו למכרז
האם זה לא מוגדר כמונופול על אזור מסוים? הרי משרד התחבורה אוסר להשתתף לחברה במכרז אם באזור של המכרז החברה כבר מחזיקה בנתח מכובד
חכה ותראה,
בינתיים תאכל טוב ותשמור על הבטן
 

asifpz1

Member
סופרבוס כבר מפעילה חלק נכבד מהתחבורה הציבורית בצפון (טבריה, בית שאן, מגדל העמק, עפולה ויקנעם) ובתוך האשכול הזה גם קווים בינעירוניים בחיפה
ולפני כמה שנים גם לראשונה התחילה להפעיל קו עירוני בתוך חיפה מתחנת רכבת מרכז השמונה לדאלית אל כרמל דרך סטלה מאריס ושדרות מוריה, לפני כמה חודשים פורסם פה שזכתה במכרז המטרונית במקום דן בצפון (מכרז אמנם עם 3 קווים בלבד ועוד 2 עתידיים אבל מכרז מאוד מאוד חשוב), ותחושת בטן קטנה שסופרבוס גם תזכה בהפעלת הקווים העירוניים בחיפה כשיצאו למכרז
האם זה לא מוגדר כמונופול על אזור מסוים? הרי משרד התחבורה אוסר להשתתף לחברה במכרז אם באזור של המכרז החברה כבר מחזיקה בנתח מכובד
כל עוד אגד עדיין בעירוני בחיפה, הם לא לבד במשחק, והם שם ב3-4-5 שנים הקרובות.
בהחלט סביר שכשאשכול חיפה עירוני ייצא למכרז, סופרבוס לא תזכה בין היתר בגלל זה.
 
סופרבוס כבר מפעילה חלק נכבד מהתחבורה הציבורית בצפון (טבריה, בית שאן, מגדל העמק, עפולה ויקנעם) ובתוך האשכול הזה גם קווים בינעירוניים בחיפה
ולפני כמה שנים גם לראשונה התחילה להפעיל קו עירוני בתוך חיפה מתחנת רכבת מרכז השמונה לדאלית אל כרמל דרך סטלה מאריס ושדרות מוריה, לפני כמה חודשים פורסם פה שזכתה במכרז המטרונית במקום דן בצפון (מכרז אמנם עם 3 קווים בלבד ועוד 2 עתידיים אבל מכרז מאוד מאוד חשוב), ותחושת בטן קטנה שסופרבוס גם תזכה בהפעלת הקווים העירוניים בחיפה כשיצאו למכרז
האם זה לא מוגדר כמונופול על אזור מסוים? הרי משרד התחבורה אוסר להשתתף לחברה במכרז אם באזור של המכרז החברה כבר מחזיקה בנתח מכובד
הדרך למונופול עוד ארוכה.
ראשית, בצפון יש את אגד (עם כמה אשכולות, חיפה לחוד, הקריות לחוד ועוד כמה קטנים כמו חיפה-כרמיאל-ק"ש). יש את נתיב אקספרס בגליל, את קווים ששולחים זרוע לחיפה מחוף הכרמל ואת שלושת הנצרתיות הקטנות ההסטוריות.
שנית הקו העירוני בתוך חיפה (58 מלדית אל כרמל) הוא בדיוק דוגמה לכוח שיש לתחרות במתכונתה הנוכחית להניע דברים. באותה תקופה היה קשה לעבוד עם אגד מכל מיני סיבות ולכן קידמו את הקו עם סופרבוס. לאחרונה היה קל יותר יותר לעבוד עם אגד על תוספות שירות ולכן הקו החדש לחוף הכרמל (54) הוא של אגד. הנוסע די אדיש לשם המפעיל בעידן הכירטוס המשותף וכל מה שחסר זה החלטה על סכימת צביעה אחידה כדי שזה לגמרי לא ישנה (בלונדון ה-TFL מפעילה מעל 20 מפעילים פרטיים, כולם עם סכימת הצביעה האדומה).

בנוסף. יש מגבלות גיאוגרפיות ואני לא יודע אם ירשו או לא ירשו לסופרבוס להתמודד על חיפה עירוני כשהיא תמוכרז (תלוי באחוזים מהיקף השירות בצפון טרם הפרסום), אבל גם אם כן. אני מאמין שזה לא יקרה לפני 2025. ב-2027 לכל המאוחר מכרז העמקים יצא שוב למכרז. גם עוד פעם תעלה השאלה אם מותר לה הלשתתף או לא וגם אין ודאות שהיא תזכה.
בקיצור, לא הייתי חושש ממונופול.
 

Bus Nerd

Active member
כל מה שחסר זה החלטה על סכימת צביעה אחידה כדי שזה לגמרי לא ישנה (בלונדון ה-TFL מפעילה מעל 20 מפעילים פרטיים, כולם עם סכימת הצביעה האדומה).
כשיהיו רשויות מטרופוליניות צריך צביעה אחידה לכל מטרופולין + צביעה אחידה לבין עירוניים חוצי מטרופוליניים.
אני מקווה שזה יקרה יום אחד. לנוסע לא צריך להיות איכפת איזה זכיין מפעיל את השירות, וכל שירות הלקוחות והמידע צריך לבוא מהרשות המטרופולינית, לא זכייני הפעלה
 
למעלה