רקדנית הרוח האם יש לך ידע בהכנת

רובנס

New member
רקדנית הרוח האם יש לך ידע בהכנת

גרגרי קוסקוס לא אחת ניסיתי ומשהו חסר לי בכל המשחק הזה של הכנת הקוסקוס הגרגרים יוצאים יבשים וחוליים מידי ולא כפי שאכלתי אצל ידיד שם גרגרי הקוסקוס היו תפוחים ולחים תודה על העזרה
 

אמירה

New member
אמנם אני לא רקדנית, אבל אני עושה

קוסקוס לפי שיטה שלימדה אודטה דנין שלמדה ממרגרט תייר. קוסקוס המצרכים 1 ק``ג סולת 2/3 כוס שמן 4 כפיות שטוחות מלח 3/4 כוס מי ברז 2+2 כוסות מי ברז 1 כפית כורכום( לא הכרחי, למי שאוהב קוסקוס צהוב כמוני) אופן ההכנה בקערה גדולה שמים את הסולת, ומתיזים עליה 3/4 כוס מים(הכי טוב להשתמש בצינצנת עם מכסה מחורר להתזה אחידה. עם היד מערבבים את את גרגרי הסולת והמים (לא לדאוג אם חלק נשאר יבש) מסננים את הגרגרים בנפה המיוחדת לקוסקוס לקערה אחרת,מתיזים את השמן,מוסיפים את המלח והכורכום, ומערבבים, עד שהשמן נספג. בינתיים מרתיחים מים בסיר התחתון של הקוסקוס(לא למלא יותר מחצי סיר מים) לחלק העליון המחורר של הסיר שופכים את הגרגרים, מניחים על הסיר עם המים הרותחים,מניחים מגבת,ועליה מכסה. מאדים למשך חצי שעה. מרוקנים את הגרגרים לקערה גדולה, ומתיזים 2 כוסות מים, בעזרת כף(כי רותח) מערבבים את הגרגרים, ונותנים לנוח 10 דקות, בינתיים מוסיפים מים לסיר. לאחר 10 דקות מערבבים שוב, ומחזירים לאידוי נוסף של חצי שעה, מרוקנים לקערה, מתיזים את 2 כוסות המים הנותרות, ו ל א מערבבים במשך 10 דקות, לאחר מכן מערבבים היטב, שוב בעזרת כף, וזהו, אפשר להתחיל לאכול.. דרך אגב אני מקפיאה את הקוסקוס המוכן ומפשירה באידוי כמו תהליך ההכנה, יוצא כמו טרי. בתאבון
 

droli

New member
אני מכינה קוסקוס כמעט אותו הדבר אבל

קצת שונה אז ככה: לקערה מכניסים קילו סולת + כף מלח + 1/2 כוס שמן- לערבב היטב- (אפשר בכף) בסיר אידוי(סיר קוסקוס) ממלאים מים, ומרתיחים. מעבירים את הסולת לחלק העליון של הסיר, מכסים עם מגבת והמכסה. אחרי 1/2 שעה מעבירה לקערה, מפרידה את הגושים בעדינות, ושופכת כוס ו-1/2 מים בטפטוף. ומכסה במגבת ל-1/4 שעה. מעבירים את הסולת דרך נפה של קוסקוס את הסולת, ומחזירים לחלק העליון של הסיר - יש לבדוק שבסיר התחתון יש מספיק מים כמובן. אחרי כ-10 דק` מוסיפה 100 גר` מרגרינה (כן, זה לא טעות!) חתוכה לקוביות קטנות מכסה לעוד 20 דקות ומורידים מהאש. שוב שופכים לקערה, מפרידים את הגושים בעדינות, מטפטפים כוס ו-1/2 מים מכסים במגבת, וממתינים כ-1/4 שעה. מעבירים שוב דרך נפה - וזהו - קוסקוס אלוהי, דק, עדין, וטעים. נראה מסורבל? אם אשכנזיה כמוני מכינה כזה קוסקוס ``אסלי`` כל אחד יכול. העיקרון שחייבים את סיר האידוי ואת הנפה. בהצלחה
 
למעלה