רציתי לשתף בהתחבטויות בשטח לגבי רקע תומך.

  • פותח הנושא z2s3
  • פורסם בתאריך

z2s3

New member
רציתי לשתף בהתחבטויות בשטח לגבי רקע תומך.

תוכלו לראות בסדרה הזאת את המודעות, וההתמודדות עם נושא הרקע, וזאת במקביל לעבודה על האובייקט העיקרי, על כל הקשור לכך...הבעות, זוויות, וכיוצ'ב.
הצילומים היו לכתבה על צילה מכברי, אשה מדהימה, שהייתה חברתה הקרובה של המשוררת זלדה, והחליטה לפרסם כעת מכתבים וגם שירים מקוריים של זלדה, שלא פורסמו עד היום.
פה אפשר לראות את הרקע הכללי, היא יושבת במטבח הקטן שלה בקיבוץ. הסביבה הטבעית שלה ברקע חשובה להשלמת האישיות שלה, אבל עם המון "רעשים", אובייקטים, חלקם גם מודרניים יחסית כמו מיקרוגל, וארובת מטבח...שלא כל כך תומכים בסגנון ובסיפור.
 

z2s3

New member
פה יש כבר ניטרול חלקי של הרקע,

ובכל מקרה, הוא כבר לא משמעותי כמעט. את המכתב הקדמי ובו הכותרת "צילה יקירתי", אני הצבתי שם כדי לכלול בפריים. זאת גם התמונה שניכנסה לכתבה , אגב.
 

רשר

Well-known member
מנהל
הצילום הזה מציג "אמת" הרקע חשוב ותורם כאן

החל מצילה וכלה בוילון משנות ה 70 דרך הציוד החדיש שמציג אותה כמי שלא קופאת על שמריה אלא מעודכנת בחיים היום,
 

z2s3

New member
גם זאת דרך להתמודד עם רקע בעייתי - קלוז אפ.

פה השארתי את בדל הווילון, אבל בהחלט ניתן להסיר אותו בעיבוד, ולגיטמי לטעמי. אבל נכון, שזה נטו אובייקט, והסביבה הבעייתית לטעמי נישללת לחלוטין.
 

z2s3

New member
ולבסוף...נמאס לך להתמודד ?...

תזרוק את כל הרקע הזה קיבינימאט, ולך לזווית ורקע אחר. במקרה זה השולחן, הממתקים והחפצים שבו. פשוט לזוז...
וזהו.
אלברטינו גונדולף , ורביב, ומי שמעניין אותו...אשמח לתגובות. גם אצלי זה לא סגור, ואשמח לשמוע עוד רעיונות. בכל מקרה, אין ספק לחשיבות הרקע בצילום, ואמנותי בפרט...
 
אהבתי

את הקטע של לחפש זויות צילום נוספות אחרות,או לחשוב על כאלה מראש.
חשיבה.תכנון מראש.למידת הנושא ומה מאפיין אותו .ראיית דברים בקונספט גדול וכוללני יותר.
התמקדות בתוצאה המוצלחת ביותר שיכולה להיות.

עדיין חושבת שהצילום אמור לספר בעצמו את הסיפור,באמצעות האלמנטים הבונים אותו,נושא וגם רקע,במקרה זה,הרקע אמור לתמוך או להוביל או באיזשהו אופן להשתלב או להבליט את הנושא .
צילום טוב מסקרן את הצופה,גם יוביל לקריאת הכתבה המצורפת אליו.

המצלמה קולטת הכל ,ללא הגבלה.זה הצלם שמסנן ומחליט.

סדרה מעניינת,מבחינת הסברים.
 
אלברטינו גונדולף

מתחיל דווקא מהסוף
התמונה האחרונה טובה מאד ובמקומה - יש בה הבעה ויש בה סיפור, הטשטוש במקום, משאיר אותך ב"מתח" - מה כתוב שם?
יש כפילות בין התמונה השנייה לשלישית, הייתי מסתפק בתמונה אחת.
מבין השתיים, בשלישית יש הבעת פנים נהדרת, אבלללל, למה חתכת לה את היד הימנית, לטעמי, הידיים האלו הם חלק בלתי נפרד מהסיפור.
לכן בלית ברירה, אני בוחר בשנייה.
בראשונה, עפעס יש יותר מדי בלגן ברקע, הייתי מחפש רקע מעט יותר רגוע - הווילון מצוין ובזה זה נגמר (היא המבשלת והאופה של הקיבוץ?
.
אני בטוח, שבסלון דירתה, בוודאי היית מוצא רקע שבהחלט מתאים יותר לאישיותה של צילה.
אי לכך, הייתי מוותר על התמונה הראשונה ומסתפק בשתיים.
זו דעתי.
 

dudi4321

Member
כל אחת ואחת עומדת בפני עצמה

עם ובלי הרקעים. אילו תמונות מדברות. ביחוד הראשונה שהבחורה עם פה פעור כנראה מדברת או שרה או מספרת נוסטלגיה. זו ההכי טובה בעיני שגם היתר בסט מיוחדות.
 

dudi4321

Member
ומשהו קטן

הסידור המכוון של המחברת והדף מראים התערבות של הצלם. מעט מאד פוגע באוטנטיות. אני מבין שרצית שגם נצפה בכיתוב.
 

da^Lord

New member
במקרה הזה הרקע לא מפריע לי

רק 2 דברים שהייתי מסיר לפני הצילום.. הכרית הצהובה מהכסא והקלמר מהשולחן.
וזה בגלל שיש אן סיפור והרקע הוא חלק ממנו. מה גם שיש התאמה בצבעים פחות או יותר.

דווקא בתמונה האחרונה הרקע מפריע לי
 
זוהר אתה כבר ילד גדול,לא צריך להסביר לך

העורכים עשו טוב שהכניסו את הצילום ההוא כי זה מה שמעביר את המסר בכפית לפה כיאה לקהל המפגר של העיתון שאתה עובד בו. אבל אם זה היה מגזין יוקרתי הצילום הנפלא האחרון היה נכנס.
שם הרקע תומך ויש את הכתבה בצד ,נפלא.
 

z2s3

New member
אני לא עוסק פה בביקורת על העיתון

שמעסיק אותי. אפשר, ורצוי להתייחס לעבודות עצמן, ללא התעסקות עם העיתון וכיוצ'ב. ותודה על המחמאה. זאת אשה מקסימה, ושמח שהצלחתי להעביר זאת, ואת האישיות שלה. הדבקתי לה נשיקה כשניפרדנו.
 
קשה מאוד לנטרל את הרקע בתמונה הראשונה

ומצד שני צריך איזה שהוא רקע שמטושטש ולא מפריע בכדי ליצור אווירה
לדעתי בתמונה האחרונה הצלחת לעשות את זה בגדול

חוץ מזה שגם זווית הצילום מאוד יצירתית. אהבתי
 

z2s3

New member
תודה על התגובות
אמצעי נוסף,

אם לא ציינתי קודם, זה להשתמש באובייקט עצמו כדי להסתיר אלמנט מיותר או לא רצוי ברקע. אבל זה לא תמיד מסתדר, וזה מגביל את הטיפול באובייקט עצמו.
אני כל הזמן, ובכל צילום כמעט מתעסק עם הנושא הזה, ובשבילי הוא לא פחות חשוב מהאובייקט. לרוב לפני שאני מרים את המצלמה בכלל...
יש פה דעות שונות, אבל המטבח שם כן חשוב, כי חדר האוכל הקטן הצמוד לו, הוא מרכז ההווייה שלה. צילמתי אותה גם ליד ארון הספרים בסלון, אבל לא אהבתי את זה. בנאלי מידי.
 

zeshe shoel

New member
זו התמונה הטובה ביותר לדעתי

הקרע מוסיף לאווירה ומעביר יופי של סיפור. גם השולחן החצי מבולגן מוסיף המון. טכנית היה אפשר לעשות אותה קצת יותר טוב. בדיוק אותו פריים יותר חד וחלון פחות שרוף. אהבתי.
 
למעלה