רציתי להעלות סוגייה (בהקשר להודעה)

LONE WOLF 2

New member
רציתי להעלות סוגייה (בהקשר להודעה)

ואני חושב שעדיף שהיא תשאר כהודעה ולא כתגובה. צה"ל והמשמעות שלו. מרביתכם רואים בצה"ל צבא כיבוש וצבא אכזר ואת דעתכם אתם מבססים על מספר מקרים. אני טוען שאכן יש בצה"ל מספר דרעקים שבאמת מגיע להם לשבת בבית כלא ואני לא מצדיק שום התנהגות שלהם, שצה"ל באמת לא צריך להגן על ההתנחלויות וששרשרת הפיקוד שלו סובלת ממפקדים שלא כל כך מתאימים להיות מפקדים אבל אני לא מסוגל להאשים צבא שלם ואת כל חיילי המדינה במה שקורה. אני לא טוען שצבא הוא הומני בהחלט ונכון שרון דיפלומט ענק ואמר משהו נכון בהשוואה לשאר הצבאות בעולם אנחנו הכי מוסריים ונכון ביחס לצבא ארה"ב או צבאות אחרים באמת שאנחנו מוסריים אבל בכללי רק בהשוואה בתכלס אנחנו לא מוסריים כל כך. תבינו מדינת ישראל ללא צבא לא תהיה. מרבית האנשים שואפים שלא יהיה צורך בצבא שיהיה שלום (ואני ביניהם) אבל יש אנשים בשני הצדדים שלא רוצים שלום(ואני לא מדבר רק על פלסטין וישראל אלא גם על סוריה ועוד מדינות) והם המכשול. יש הרבה חיילים בצה"ל שכן משתמשים בטוהר הנשק וכן אכפת להם ואני אישית יודע על שניים כאלה וכל הכבוד להם שהם נהגו באופן כזה רק חבל שהם שילמו על זה בחייהם. אז בכללי אני מציע לא לשפוט את צה"ל רק לפי סיקורים בתקשורת אלא גם דרך עוד נושאים למשל עדויות שונות וכו'.
 
וולף יקר-בוקר טוב

אני יכולה להבין את האי נעימות ואולי הכעס שאתה מרגיש כשאתה קורא הודעות בפורום ערבים המתנוססת בהן הקביעה " שצה"ל הוא צבא לא מוסרי ואפילו צבא כיבוש שיודע רק לעשות עוול והרג ללא כל הצדקה" אז אכן אני מבינה מאיפה הכעס שלך בא.. ואולי באמת יש כמה חיילים בצה"ל ואולי עשרות והמונים אם נחפש שהם אנשים טובים.. אבל ידידי תבין.. אני לא יכולה להסתכל על חייל שנמצא בשטחים..ויורה בפלסטיני..ונותן יד להריגת העם הפלסטיני..ולשבת פה ולנסות להבין את המניעים שלו-או האם הוא עושה את זה ברצון רב או כופים עליו-כי לעזאזל את המניעים שלו לא ישנו מאומה למשפחת הפלסטיני שנרצח.ולא ישנו מאומה לי פה כאדם הצופה מהצד ורואה פלסטיני נופל מירי חייל צה"ל! בשבילי הוא לא מגן עליי-לא מגן על כלום-הוא מחרחר ריב-הוא נמצא במקום הלא נכון ומזה עשרות שנים- שום חייל לא צריך להיות שם-הוא לא חייל שפועל למען מולדתו-בעיניי הוא כלי של הממשלה כדי לשרת תאוות בצע וכיבוש מיותר הגורר טבחים ואסונות לעם הנכבש! ויבוא מי שיענה שאותו חייל שיורה באמצע ג'נין על פלסטיני-עושה זאת כי אותו פלסטיני התכוון להרוג אותו!!!! ואני תוהה..האם אותו חייל מבין שהוא בגנין-בעירו של הפלסטיני-האם אותו חייל מבין ששם הוא זר ואין לו כל זכות להסתובב עם נשק, האם אותו חייל קולט שהוא כובש ושהפלסטינים שם לא ימטירו עליו פרחים אלא אבנים ובצדק!?!! מישהו בכלל קולט כמה זה אבסורד לבוא בטענות לפלסטינים?!! מצטערת..כל עוד יש כמה לא מוסריים ובעצם המון לא מוסריים בצה"ל, וכל עוד זה לא מתוקן, ואנשים עם תווית שחורה שם ובממשלה ממשיכים לתפקד בעמדות מפתח.. אז כולם..כל הצבא הזה..אינו מוסרי בעיניי. תפוח רקוב מצליח לטמא סלסלת תפוחים שלמה-אז איך המוני מכונות טבח הנמצאים בצה"ל לא יוכלו לצבוע את כל הצבא באי מוסריות רבתית בלשון המעטה? ואם האמור נשמע קשה והינו קשה לקריאה לאלו ששירתו בצה"ל וראו בו יעד ובית-אז אני מצטערת..אך זו האמת שלי-איך שאני רואה אותה..
 

LONE WOLF 2

New member
תראי מה שאת עושה זה

הכללה נכון שתפוח רקוב מעיב על תפוחים טובים אבל עדיין זה באמת קיפוח של התפוחים הטובים. את טוענת שצה"ל צבא כיבוש ויכול להיות שלאורך מספר השנים האחרונות צה"ל הפך מצבא ההגנה לישראל לצבא ההגנה להתנחלויות או צבא ששולט בשטחים אבל שזה לא יטעה אותך הסיבה היחידה והמטרה היחידה של צהל היא להגן על מדינת ישראל מכל אוייב. נכון שצה"ל לא צריך לעשות את חלק מהדברים שהוא עושה היום וכהוכחה לכך ריבוי המקרים של התעללות בחפים מפשע אבל אין צורך להאשים גוף שלם, שלא רק הוא אחראי לצורת פעולתו, בהתעללות. אני שב ואומר ללא צה"ל לא תהיה מדינת ישראל.
 
אבל אשה ע ם אש מה את אומרת

על זה שאחמד טיבי החוצפן אומר בטלווזיה שחצי צהל הוא רוצח ועוד בדרגות הבכירות ביותר??! שהוא בעצמו נוסע להלוויה של אבי אבי המרצחים יאסר ערפת יימח שמו!!!! הריי אתם אומרים שכבר ב48 ולפניי זה אנחנו כובשים!! נתניה זה כיבוש ת"א זה כיבוש אילת זה כיבוש חיפה זה כיבוש!
 
אתה לא רוצה שנתחיל לדבר על אבי

אבי המרצחים אצלך יימח שמם! ובכלל..לא הזכרתי שמות ולא בא על ויכוחים חלולים שנטחנו מספיק פה.. את האנרגיות שנשארו לי הלילה אנתב למשהו יותר יעיל ברשותך.
 
שלא תעז אפילו להזכיר

אבות מרצחים.ושלא תבלבל לי את המוח במוסריות של צבא. מי שמחנך קצין לרצוח לידה בת 13 ואפילו לוודות הריגה, אז המושג רצח הוא פרי חינוכו של צבא זה. וזאת טיפה בים!! *סוף פסוק*
 
וולף אתה צודק לא במאה אחוז אלא

במיליון אחוז!!! כתבתי הודעה דומה לשלך למטה. אני מסכימה איתך מילה אחר מילה. ההבדל בינינו הוא שאני קיבלתי את ההערות כאן בצורה יותר קשה. אני לא טיפוס עצבני ובדרך כלל לא מענין אותי האימרות הפוליטיות שנאמרות כאן בפורום אבל הנושא הזה בשבילי די רגיש כי מכירה חילים שאכן נהרגו למען מולדתם וביושר ובטוהר. ופשוט לא מתאים ש"אחד" יבוא" ויזרוק מילים שהם פשוט מאוד לא במקום כמו הערה אחת שנאמרה , שהיא הסיבה לתגובתי למטה. וכמו שאמרתי אני איתך מילה במילה. :)
 

LONE WOLF 2

New member
תראי

אני לא חושב שניסו לפגוע בך או בחיילים שהקריבו את חייהם תוך כדי שמירה על טוהר הנשק. חוץ מזה אני רוצה לאמר לך מקרה שקשור לנושא טוהר הנשק. לפני כמה חודשים התפוצץ נגמש על ציר פילדלפי, צה"ל שלח חטיבות שלמות כדי לחפש אחר שרידי הגופות וכדי לאבטח את הציר. כתוצאה מכך נכנסו הכוחות גם לרפיח. אחת היחידות שהופקדו על אבטחת הציר הייתה עורבי גולני שם אדם בשם רותם אדם(ז"ל ) שירת. בזמן האבטחה של הציר זקנה שהייתה בבית שהחיילים תפסו רצתה לצאת ממנו או לקחת תרופות (לא זוכר במדוייק) וכתוצאה מכך רותם קיבל כדור שהרג אותו. רותם אדם ז"ל פעל לפי כל הכללים של טוהר הנשק. לאחר כמה חודשים מתוך רצון שלי להתנדב ביחד ניגשתי לאחד הסניפים ומה שמעתי שם בדיחה\ סיסמא על הנושא והיא: "עורב גולני לך חפש את החברים שלך". בחיים שלי הזדעזעתי מהרבה דברים וזה אחד מהם.
 

c a l y p s o

New member
וולף, אני סומכת את שתי ידיי

על ההצעה שלך, ולא שופטת את צה"ל על-פי סיקורים בתקשורת, אלא עפ"י עדויות של חיילים ועדויות של פלסטינים ועל-פי דברים שראיתי במו עיני בהפגנות ובמחסומים. תאמין לי, אין שום דבר מוסרי בצבא הזה. זה לא אומר שאני שופטת לחומרה כל ילד בן 18 שמתגייס לצבא. וברור שבין לובשי המדים יש גם אנשים טובים ומוסריים ביסודם, אלא שהפעילות הצבאית שהם נשלחים לבצע כוללת בהגדרה התעמרות באוכלוסיה אזרחית, פעילות שפשוט לא מאפשרת לחייל הבודד להתנהג באופן מוסרי. וכן, במובן מסויים גם הצעירים האלה הם קורבנות, אבל מהמפקדים שלהם ומקובעי המדיניות או אפילו מכל מילואמניק שמשרת בשטחים אני לא מוכנה להסיר אחריות.
 
למעלה