לא יודע איך חישבת את זה.
על פי הכתבה הזאת עלות ק"מ במכונית היא 2.05 נכפיל ב10 נקבל 20.5 לעומת זאת חופשי יומי מרמת השרון לתל אביב הוא 21.5 וזה חישוב לנוסע אחד, אם לוקחים במכונית כמה נוסעים העלות באוטובוס מתייקרת לעומת העלות במכונית שנשארת כמעט קבועה.
לא יודע איך חישבת את זה.תח"צ בישראל זולה בהרבה מרכב פרטי כמעט בכל מצב.
לא נכון להסתכל רק על עלות הדלק- צריך להוסיף בלאי, עלות של תאונות פוטנציאליות (תיקונים ועליית הפרמייה של הביטוח) וירידת ערך כתוצאה מעליית הקילומטראז'. לעניות דעתי אפילו במקרה כזה (שבו ההתלבטות היא בין לנסוע ברכב שגם ככה נמצא בחניה לבין נסיעה בתחבורה ציבורית) תחבורה ציבורית בישראל כמעט תמיד זולה יותר מנסיעה ברכב.
במקרה שבו השאלה היא האם בכלל להחזיק רכב או לנסוע בתחבורה ציבורית אין שום תחרות: לעלות של הרכב צריך להוסיף ירידת ערך, ביטוח, טסט ואגרת רישוי. בסך הכל, עלות אחזקת היא ברוב המקרים 1500-3000 ש"ח בחודש (תלוי בעיקר במרחק שנוסעים ובעלות הרכב), לעומת חופשי חודשי שבדרך כלל עולה 200-400 ש"ח.
המהלך ההגיוני הוא דווקא להעלות את מחירי התחבורה הציבורית, ולהשתמש בכסף שיחסך על סובסידיות כדי לשפר את השירות.
על פי הכתבה הזאת עלות ק"מ במכונית היא 2.05 נכפיל ב10 נקבל 20.5 לעומת זאת חופשי יומי מרמת השרון לתל אביב הוא 21.5 וזה חישוב לנוסע אחד, אם לוקחים במכונית כמה נוסעים העלות באוטובוס מתייקרת לעומת העלות במכונית שנשארת כמעט קבועה.