רפורמת התעריפים חלק ג?

ערןל1

Active member
לא יודע איך חישבת את זה.

תח"צ בישראל זולה בהרבה מרכב פרטי כמעט בכל מצב.
לא נכון להסתכל רק על עלות הדלק- צריך להוסיף בלאי, עלות של תאונות פוטנציאליות (תיקונים ועליית הפרמייה של הביטוח) וירידת ערך כתוצאה מעליית הקילומטראז'. לעניות דעתי אפילו במקרה כזה (שבו ההתלבטות היא בין לנסוע ברכב שגם ככה נמצא בחניה לבין נסיעה בתחבורה ציבורית) תחבורה ציבורית בישראל כמעט תמיד זולה יותר מנסיעה ברכב.
במקרה שבו השאלה היא האם בכלל להחזיק רכב או לנסוע בתחבורה ציבורית אין שום תחרות: לעלות של הרכב צריך להוסיף ירידת ערך, ביטוח, טסט ואגרת רישוי. בסך הכל, עלות אחזקת היא ברוב המקרים 1500-3000 ש"ח בחודש (תלוי בעיקר במרחק שנוסעים ובעלות הרכב), לעומת חופשי חודשי שבדרך כלל עולה 200-400 ש"ח.
המהלך ההגיוני הוא דווקא להעלות את מחירי התחבורה הציבורית, ולהשתמש בכסף שיחסך על סובסידיות כדי לשפר את השירות.
לא יודע איך חישבת את זה.
על פי הכתבה הזאת עלות ק"מ במכונית היא 2.05 נכפיל ב10 נקבל 20.5 לעומת זאת חופשי יומי מרמת השרון לתל אביב הוא 21.5 וזה חישוב לנוסע אחד, אם לוקחים במכונית כמה נוסעים העלות באוטובוס מתייקרת לעומת העלות במכונית שנשארת כמעט קבועה.
 

darkshadow1

New member
הטעות שלך היא שאתה משווה לחופשי יומי.

לא יודע איך חישבת את זה.
על פי הכתבה הזאת עלות ק"מ במכונית היא 2.05 נכפיל ב10 נקבל 20.5 לעומת זאת חופשי יומי מרמת השרון לתל אביב הוא 21.5 וזה חישוב לנוסע אחד, אם לוקחים במכונית כמה נוסעים העלות באוטובוס מתייקרת לעומת העלות במכונית שנשארת כמעט קבועה.
הטעות שלך היא שאתה משווה לחופשי יומי.
התרחיש הסטנדרטי הוא אדם שבכל יום נוסע מהבית לעבודה ומהעבודה הביתה, ויש לו חניה בחינם בעבודה. בתרחיש כזה, בהנחה שהוא עובד בממוצע 18 יום בחודש- הוא ישלם 13.5 ש"ח ליום (חופשי חודשי עבור גוש דן מורחב עולה 243 ש"ח), פחות מה-20.5 ש"ח ליום שהוא ישלם על נסיעה במכונית. כמובן שאם הוא יסע מדי פעם בתחבורה ציבורית בנוסף לנסיעות לעבודה- המחיר ירד אפילו יותר (כי הוא לא ישלם דבר עבור הנסיעות הנוספות מעבר לחופשי-חודשי שהוא כבר רכש).
גם בתרחיש של נוסע מזדמן (כלומר אדם שלא נוסע לעבודה באופן קבוע)- המצב שאתה מתאר (נסיעה הלוך וחזור) לא מצדיק חופשי יומי: נסיעה לכל כיוון תעלה 9.3, ומזה צריך להוריד 20% הנחה על שימוש בערך צבור- ונקבל עלות של 15 ש"ח בלבד (לעומת 20.5 ש"ח ברכב לפי החישוב שלך).
לגבי אם "לוקחים כמה נוסעים"- מספר הנוסעים הממוצע ברכב בישראל הוא בסביבות 1.2. אז אם עלות הנסיעה ברכב היא 20.5 ש"ח, נקבל שבממוצע העלות לכל נוסע היא בסביבות 17 ש"ח.
וזה במקרה שמחזיקים רכב בכל מקרה. אם מדובר ברכב שני שמשמש בעיקר לנסיעות לעבודה- התחבורה הציבורית מנצחת בענק: גם אם נניח עלות אחזקת רכב של 1000 ש"ח בחודש בלבד, העלות ליום תהיה 50 ש"ח- לעומת כאמור 13.5 ש"ח בתחבורה ציבורית.
 

ערןל1

Active member
הנקודה העיקרית היא שזה לא מחיר סמלי

הטעות שלך היא שאתה משווה לחופשי יומי.
התרחיש הסטנדרטי הוא אדם שבכל יום נוסע מהבית לעבודה ומהעבודה הביתה, ויש לו חניה בחינם בעבודה. בתרחיש כזה, בהנחה שהוא עובד בממוצע 18 יום בחודש- הוא ישלם 13.5 ש"ח ליום (חופשי חודשי עבור גוש דן מורחב עולה 243 ש"ח), פחות מה-20.5 ש"ח ליום שהוא ישלם על נסיעה במכונית. כמובן שאם הוא יסע מדי פעם בתחבורה ציבורית בנוסף לנסיעות לעבודה- המחיר ירד אפילו יותר (כי הוא לא ישלם דבר עבור הנסיעות הנוספות מעבר לחופשי-חודשי שהוא כבר רכש).
גם בתרחיש של נוסע מזדמן (כלומר אדם שלא נוסע לעבודה באופן קבוע)- המצב שאתה מתאר (נסיעה הלוך וחזור) לא מצדיק חופשי יומי: נסיעה לכל כיוון תעלה 9.3, ומזה צריך להוריד 20% הנחה על שימוש בערך צבור- ונקבל עלות של 15 ש"ח בלבד (לעומת 20.5 ש"ח ברכב לפי החישוב שלך).
לגבי אם "לוקחים כמה נוסעים"- מספר הנוסעים הממוצע ברכב בישראל הוא בסביבות 1.2. אז אם עלות הנסיעה ברכב היא 20.5 ש"ח, נקבל שבממוצע העלות לכל נוסע היא בסביבות 17 ש"ח.
וזה במקרה שמחזיקים רכב בכל מקרה. אם מדובר ברכב שני שמשמש בעיקר לנסיעות לעבודה- התחבורה הציבורית מנצחת בענק: גם אם נניח עלות אחזקת רכב של 1000 ש"ח בחודש בלבד, העלות ליום תהיה 50 ש"ח- לעומת כאמור 13.5 ש"ח בתחבורה ציבורית.
הנקודה העיקרית היא שזה לא מחיר סמלי
אתה צודק שטעיתי כשלא הסתכלתי על מחיר נסיעה בודדת.

בתרחיש שלך הוא חסך בערך 30% שזה יפה מאוד אבל זה לא מטורף. במספרים מוחלטים זה יוצא 7 שקל ליום או 126 לחודש.

לעומת זאת אם ניקח דוגמא קיצונית לכיוון השני מי שיוצא מהראשונים באוטו למלון וסט נוסע 28.7 ק"מ כלומר זה עולה לו 117 ליום או 2,118 לחודש. אם הוא יקנה חופשי חודשי הוא ישלם 213 כלומר הנחה של כמעט 90% או 1,905 ש"ח. זה המון כסף שהולך לקבוצה מסוימת.

לעומת זאת אם נגבה 2.5 שקל לקילומטר פחות 200 שקל לחודש אז מכיוון שהמרחק האוירי הוא 21 ק"מ הוא ישלם 1690 שקל באחוזים זה יוצא רק 20 אחוז אבל במספרים מוחלטים קיבלנו 428 שקל שזה מכובד מאוד מאוד.

נניח שהמרחק האוירי מהבית לעבודה של רמת השרוני הוא 4 קילומטר אז הוא ישלם 160 כלומר הוא חסך מעל56% או במספרים מוחלטים 209 שקל שזה עדיין פחות ממה ששילמת לראשוני.

בשיטה השנייה אתה מעודד יותר אנשים לעבור לתחבורה ציבורית ובצורה יותר שוויונית.
 

darkshadow1

New member
הנקודה שלי היא שההתמקדות במחיר היא פשוט לא רלוונטית.

הנקודה העיקרית היא שזה לא מחיר סמלי
אתה צודק שטעיתי כשלא הסתכלתי על מחיר נסיעה בודדת.

בתרחיש שלך הוא חסך בערך 30% שזה יפה מאוד אבל זה לא מטורף. במספרים מוחלטים זה יוצא 7 שקל ליום או 126 לחודש.

לעומת זאת אם ניקח דוגמא קיצונית לכיוון השני מי שיוצא מהראשונים באוטו למלון וסט נוסע 28.7 ק"מ כלומר זה עולה לו 117 ליום או 2,118 לחודש. אם הוא יקנה חופשי חודשי הוא ישלם 213 כלומר הנחה של כמעט 90% או 1,905 ש"ח. זה המון כסף שהולך לקבוצה מסוימת.

לעומת זאת אם נגבה 2.5 שקל לקילומטר פחות 200 שקל לחודש אז מכיוון שהמרחק האוירי הוא 21 ק"מ הוא ישלם 1690 שקל באחוזים זה יוצא רק 20 אחוז אבל במספרים מוחלטים קיבלנו 428 שקל שזה מכובד מאוד מאוד.

נניח שהמרחק האוירי מהבית לעבודה של רמת השרוני הוא 4 קילומטר אז הוא ישלם 160 כלומר הוא חסך מעל56% או במספרים מוחלטים 209 שקל שזה עדיין פחות ממה ששילמת לראשוני.

בשיטה השנייה אתה מעודד יותר אנשים לעבור לתחבורה ציבורית ובצורה יותר שוויונית.
הנקודה שלי היא שההתמקדות במחיר היא פשוט לא רלוונטית.
כלומר, כבר היום התחבורה הציבורית זולה משמעותית מהרכב הפרטי- אז למה רוב האנשים עדיין נוסעים ברכב ולא משתמשים בתחבורה ציבורית? לא בגלל המחיר אלא בגלל רמת השירות: האוטובוסים בחלקם הגדול לא אמינים, לא נוחים ולא מהירים. כמה מתושבי רמת השרון לדעתך מעדיפים את הרכב הפרטי על התחבורה הציבורית משיקולים כלכליים? הייתי מהמר על בערך 0. גם אם תמכור ברמת השרון חופשי-חודשי ב-50 ש"ח לחודש אני מבטיח לך שכמות האנשים שתעביר לתחבורה הציבורית תהיה זניחה.
מה שיעודד את תושבי רמת השרון לעבור לתחבורה ציבורית זה לא עשרה שקלים לפה או לשם אלא שירות שיכול להוות איזושהי תחרות לרכב הפרטי. זול יותר מהרכב הפרטי הוא כנראה יהיה בכל מקרה. הנקודה שלי היא שהמהלך ההגיוני הוא לגבול יותר כסף ולהשתמש בו כדי לשפר את רמת השירות.
 

ערןל1

Active member
אני די מסכים

הנקודה שלי היא שההתמקדות במחיר היא פשוט לא רלוונטית.
כלומר, כבר היום התחבורה הציבורית זולה משמעותית מהרכב הפרטי- אז למה רוב האנשים עדיין נוסעים ברכב ולא משתמשים בתחבורה ציבורית? לא בגלל המחיר אלא בגלל רמת השירות: האוטובוסים בחלקם הגדול לא אמינים, לא נוחים ולא מהירים. כמה מתושבי רמת השרון לדעתך מעדיפים את הרכב הפרטי על התחבורה הציבורית משיקולים כלכליים? הייתי מהמר על בערך 0. גם אם תמכור ברמת השרון חופשי-חודשי ב-50 ש"ח לחודש אני מבטיח לך שכמות האנשים שתעביר לתחבורה הציבורית תהיה זניחה.
מה שיעודד את תושבי רמת השרון לעבור לתחבורה ציבורית זה לא עשרה שקלים לפה או לשם אלא שירות שיכול להוות איזושהי תחרות לרכב הפרטי. זול יותר מהרכב הפרטי הוא כנראה יהיה בכל מקרה. הנקודה שלי היא שהמהלך ההגיוני הוא לגבול יותר כסף ולהשתמש בו כדי לשפר את רמת השירות.
אני די מסכים
חוץ מו העובדה שקודם תשפר את השירות ורק אחר כך תגבה יותר כסף.

יש לי גם הצעה מעשית: להרחיב את bubble לכל התחבורה הציבורית.
להזמין מקומות שמורים לאוטובוס או לרכבת היה מאוד משדרג לי את החוויה.

חוץ מזה יש לי שאלה, איך מסבסדים את התחבורה הציבורית(פר נוסע? פר קילומטר?) וכמה? לא הצלחתי למצוא את התשובה בגוגל.
 

darkshadow1

New member
הסדר של הדברים לא ממש מעניין לדעתי לפחות.

אני די מסכים
חוץ מו העובדה שקודם תשפר את השירות ורק אחר כך תגבה יותר כסף.

יש לי גם הצעה מעשית: להרחיב את bubble לכל התחבורה הציבורית.
להזמין מקומות שמורים לאוטובוס או לרכבת היה מאוד משדרג לי את החוויה.

חוץ מזה יש לי שאלה, איך מסבסדים את התחבורה הציבורית(פר נוסע? פר קילומטר?) וכמה? לא הצלחתי למצוא את התשובה בגוגל.
הסדר של הדברים לא ממש מעניין לדעתי לפחות.
לגבי ההצעה שלך על bubble- באופן כללי מקומות שמורים רלוונטיים בעיקר לאמצעי תחבורה בינעירוניים עם נסיעות ארוכות ובלי נוסעים בעמידה. פחות רלוונטיים לאוטובוסים עמוסים בערים בישראל ולרכבות בשעות העומס.
לגבי סבסוד תחבורה ציבורית- הסבסוד הוא פר נסיעה של אוטובוס. לפי מה שאני יודע, הכסף שהנוסעים משלמים באמצעי התחבורה השונים מגיע ישירות למשרד התחבורה ולא למפעילות השונות. אני לא בטוח מה יוצא הסבסוד פר נסיעה- אבל בסך הכל מדובר על סבסוד של כ-5 מיליארד ש"ח בשנה.
 

ערןל1

Active member
אז מה אתה מציע?

הסדר של הדברים לא ממש מעניין לדעתי לפחות.
לגבי ההצעה שלך על bubble- באופן כללי מקומות שמורים רלוונטיים בעיקר לאמצעי תחבורה בינעירוניים עם נסיעות ארוכות ובלי נוסעים בעמידה. פחות רלוונטיים לאוטובוסים עמוסים בערים בישראל ולרכבות בשעות העומס.
לגבי סבסוד תחבורה ציבורית- הסבסוד הוא פר נסיעה של אוטובוס. לפי מה שאני יודע, הכסף שהנוסעים משלמים באמצעי התחבורה השונים מגיע ישירות למשרד התחבורה ולא למפעילות השונות. אני לא בטוח מה יוצא הסבסוד פר נסיעה- אבל בסך הכל מדובר על סבסוד של כ-5 מיליארד ש"ח בשנה.
אז מה אתה מציע?
איך אתה רוצה לשפר את התחבורה הציבורית?
 

darkshadow1

New member
אפשר להתחיל בלהחזיר את המע"ם על התחבורה הציבורית,

אז מה אתה מציע?
איך אתה רוצה לשפר את התחבורה הציבורית?
אפשר להתחיל בלהחזיר את המע"ם על התחבורה הציבורית,
בכמה פעימות, למשל 5% בכל שנה על פני 3 שנים. את הכסף אפשר להשקיע בנת"צים+מת"צים, צימצום המחסור בנהגים (מה שכנראה יגרור מהלך שיגמר בשיפור התנאים לנהגים, בעיקר שדרוג של מסופים והעלאות שכר) ומתן דגש משמעותי יותר על מצב תחזוקת האוטובוסים. אני לא חושב שהחצי מיליארד בשנה שהמהלך הזה יכניס לקופת משרד התחבורה יכולים לשנות את המצב מקצה לקצה- אבל אפשר לעשות לא מעט שיפורים משמעותיים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה נכון רק אם לא מתחשבים בכך שגם זמן = כסף...

תח"צ בישראל זולה בהרבה מרכב פרטי כמעט בכל מצב.
לא נכון להסתכל רק על עלות הדלק- צריך להוסיף בלאי, עלות של תאונות פוטנציאליות (תיקונים ועליית הפרמייה של הביטוח) וירידת ערך כתוצאה מעליית הקילומטראז'. לעניות דעתי אפילו במקרה כזה (שבו ההתלבטות היא בין לנסוע ברכב שגם ככה נמצא בחניה לבין נסיעה בתחבורה ציבורית) תחבורה ציבורית בישראל כמעט תמיד זולה יותר מנסיעה ברכב.
במקרה שבו השאלה היא האם בכלל להחזיק רכב או לנסוע בתחבורה ציבורית אין שום תחרות: לעלות של הרכב צריך להוסיף ירידת ערך, ביטוח, טסט ואגרת רישוי. בסך הכל, עלות אחזקת היא ברוב המקרים 1500-3000 ש"ח בחודש (תלוי בעיקר במרחק שנוסעים ובעלות הרכב), לעומת חופשי חודשי שבדרך כלל עולה 200-400 ש"ח.
המהלך ההגיוני הוא דווקא להעלות את מחירי התחבורה הציבורית, ולהשתמש בכסף שיחסך על סובסידיות כדי לשפר את השירות.
זה נכון רק אם לא מתחשבים בכך שגם זמן = כסף...
וזה לא רק במובן החומרי הבסיסי, כי יש דברים שאין להם בהכרח "מחיר" כמו עוד שעה ביום, למשל. זמן הוא משאב שאי אפשר לאגור...
 
גם בזה כמעט תמיד תחבורה ציבורית מנצחת

זה נכון רק אם לא מתחשבים בכך שגם זמן = כסף...
וזה לא רק במובן החומרי הבסיסי, כי יש דברים שאין להם בהכרח "מחיר" כמו עוד שעה ביום, למשל. זמן הוא משאב שאי אפשר לאגור...
גם בזה כמעט תמיד תחבורה ציבורית מנצחת
קודם כל צריך לחסוך כסף לקנות רכב, דבר שדורש שעות עבודה, אח"כ צריך לעבוד הרבה שעות לממן אותו, בנוסף לזמן שדורש לתדלק, לחפש חנייה ולשלוח למוסך לטיפולים ותיקונים.
צריך להרוויח משכורת מאוד גבוהה בשביל להרוויח מזה זמן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ממש לא כמו שאתה עושה מזה

גם בזה כמעט תמיד תחבורה ציבורית מנצחת
קודם כל צריך לחסוך כסף לקנות רכב, דבר שדורש שעות עבודה, אח"כ צריך לעבוד הרבה שעות לממן אותו, בנוסף לזמן שדורש לתדלק, לחפש חנייה ולשלוח למוסך לטיפולים ותיקונים.
צריך להרוויח משכורת מאוד גבוהה בשביל להרוויח מזה זמן.
ממש לא כמו שאתה עושה מזה
 

darkshadow1

New member
את מתפרצת לדלת פתוחה.

זה נכון רק אם לא מתחשבים בכך שגם זמן = כסף...
וזה לא רק במובן החומרי הבסיסי, כי יש דברים שאין להם בהכרח "מחיר" כמו עוד שעה ביום, למשל. זמן הוא משאב שאי אפשר לאגור...
את מתפרצת לדלת פתוחה.
כמו שכבר כתבתי- הנקודה שלי היא שההתמקדות במחיר הנסיעות לא רלוונטית. הבעיה של התחבורה הציבורית בישראל היא לא המחיר (כי כאמור היא זולה יותר משימוש ברכב פרטי כמעט בכל מצב) אלא איכות השירות- שזה אומר בעיקר מהירות, אמינות, נוחות וזמינות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מסכימה שהבעיה אינה המחיר, אבל גם ברכב צריך לזכור

את מתפרצת לדלת פתוחה.
כמו שכבר כתבתי- הנקודה שלי היא שההתמקדות במחיר הנסיעות לא רלוונטית. הבעיה של התחבורה הציבורית בישראל היא לא המחיר (כי כאמור היא זולה יותר משימוש ברכב פרטי כמעט בכל מצב) אלא איכות השירות- שזה אומר בעיקר מהירות, אמינות, נוחות וזמינות.
אני מסכימה שהבעיה אינה המחיר, אבל גם ברכב צריך לזכור
שהמחיר הקבוע אינו משנה בהכרח מאחר שהתחבורה הציבורית לא נותנת ולא יכולה לתת מענה של 100% לכולם ובכל מצב. לכן ברוב משקי הבית (למעט אלה שלא יכולים להרשות לעצמם) מחזיקים רכב אחד. לכן העלות הקבועה קיימת כך או כך, ועכשיו התחרות היא רק בעלות המשתנה, ובעצם להציע תחבורה טובה, נוחה ויעילה שתגרום לרבים להשאיר את הרכב בחניה במקרים שהוא לא נחוץ וכמובן, להימנע מהחזקת רכב נוסף.
 

darkshadow1

New member
את סותרת את עצמך.

אני מסכימה שהבעיה אינה המחיר, אבל גם ברכב צריך לזכור
שהמחיר הקבוע אינו משנה בהכרח מאחר שהתחבורה הציבורית לא נותנת ולא יכולה לתת מענה של 100% לכולם ובכל מצב. לכן ברוב משקי הבית (למעט אלה שלא יכולים להרשות לעצמם) מחזיקים רכב אחד. לכן העלות הקבועה קיימת כך או כך, ועכשיו התחרות היא רק בעלות המשתנה, ובעצם להציע תחבורה טובה, נוחה ויעילה שתגרום לרבים להשאיר את הרכב בחניה במקרים שהוא לא נחוץ וכמובן, להימנע מהחזקת רכב נוסף.
את סותרת את עצמך.
אם תחבורה ציבורית טובה מאפשרת להימנע מהחזקת רכב נוסף- אז בוודאי שהעלות הקבועה רלוונטית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו אינה סתירה, זה פשוט לא שחור-לבן. הסברתי

את סותרת את עצמך.
אם תחבורה ציבורית טובה מאפשרת להימנע מהחזקת רכב נוסף- אז בוודאי שהעלות הקבועה רלוונטית.
זו אינה סתירה, זה פשוט לא שחור-לבן. הסברתי
את הנקודה, לא רואה טעם לחזור על אותם הדברים.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תשלום לפי קילומטרים יהיה לבעלי אפליקציות בלבד, הרב-קו יפעל

תשלום לפי קילומטרים הוא מטופש ולא הגיוני
לא ככה עובדת תחבורה ציבורית. צריך תמחור לפי טבעות כך שככל שקרובים יותר למרכז המטרופולין התשלום גבוה יותר, כמו שנהוג בחו"ל. זה כי במרכז המטרופולין האוטובוסים עמוסים הרבה יותר מבשולי המטרופולין. מישהו שמגיע משולי המטרופולין למרכז המטרופולין מוסיף עומס. לעומת זאת מישהו שונסע 20 קילומטרים אבל נשאר בטבעות החיצוניות לא מעמיס על האוטובוסים במקומות הכי עמוסים שלהם.

השאלה היא פשוטה - על מה רוצים שהנוסע ישלם. הרי ההכנסות מהכרטיסים לא באמת מכסות את הפעלת האוטובוסים, אפילו לא מתקרבות לזה - אז התשלום של הנוסע לא בהכרח צריך לשקף את העלות התפעולית של קו מסויים, אלא יותר כמו אגרת-גודש-אוטובוסית.

ויותר מזה, אנשים צריכים לדעת את המחיר מראש. אני לא יודע כמה קילומטרים אני הולך לנסוע, אני יודע מאיפה לאיפה אני נוסע. לחשב קילומטרים בשביל לחשב עלות נסיעה זה מזכיר חישוב מחיר נסיעה במונית - שאנשים יכולים להגיד לך רק בערך ואף פעם לא בדיוק כמה אתה הולך לשלם עד שאתה תכלס מסיים את הנסיעה. זה רק מגוכח ומקשה על הנוסע להחליט את סוג הכרטיס שהכי משתלם בשבילו. במקום לקחת את המערכת הנוכחית ולפשט אותה כדי שתהיה יותר וודאות ושלא יהיה צריך מחשבון כדי לחשב אם עדיף חופשי יומי, שבועי, חודשי או נסיעות בודדות - מוסיפים עוד סיבוך מעל זה.
עכשיו אני אצטרך לשבור את הראש אם יותר זול לי תשלום לפי קילומטרים, כרטיס תקופתי, או בכלל תשלום בערך צבור? מגוכח לגמרי!
תשלום לפי קילומטרים יהיה לבעלי אפליקציות בלבד, הרב-קו יפעל
כמו היום
 

matrix200200

Active member
האמת שלא חייבים ליישם את זה עם GPS דולק במכשיר הנייד שלך

גם בדה מארקר
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.8188278

לא ברור לי הקטע בכלל. לבחור מראש לאן אני נוסע? בקווים בתוך הטבעת הפנימית של המטרופולין? קודם כל, לא תמיד אני יודע מראש איפה אני יורד. אני בודק בזמן אמת כמה קרובים האוטובוסים שאני צריך להחליף אליהם כדי לדעת איפה להחליף. אני יורד והולך ברגל אם יש פקקים. אם מתקשרים אלי דחוף ואומרים לי שאני צריך לחזור הביתה, אני יורד מהאוטובוס - וכו' וכו'.
בעצם מה שמציעים פה זו חזרה לשיטה של פעם "ציין יעד נסיעתך" (או כמו בקווים שחוצים כמה טבעות). אני צופה לdwell time גבוה יותר כי נוסעים יצטרכו להשתמש בממשקי ולידטור זוועתיים כדי להגיד לוולידטור לאן נוסעים. ואם האפליקציה "תדע לבד מתי ירדת" זה אומר שהיא תצטרך gps דולק כל הזמן שמבזבז בטרייה של הנייד. ובכלל לא ברור איך זה מתכתב עם מערכת התעריפים הקיימת של הרב קו.

במקום הבלאגן הנוראי הזה היה אפשר לעשות משהו פשוט בהרבה ופשוט להחליט שמי שמקשר כרטיס אשראי ובוחר ב post paid מקבל חיוב בסוף החודש לפי התעריף האופטימלי ביותר (חופשי חודשי, נסיעות בודדות, או שילוב של כרטיסים שבועיים/יומיים + נסיעות בודדות), תוך הבטחה ש post paid תמיד ייצא לא יותר מ pre paid. המקרה של נסיעה במרחק קצר בין טבעות באמת לא כזה קריטי, ומערכת שמחייבת שימוש באפליקציה או בכל מיני מכשירי מעקב מטופשים היא נוראית לטעמי. גם תיקוף בירידה מהאוטובוס כמו בהולנד לא יילך בארץ.

ברור שהאנשים שהחליטו על השטות הזו לא נוסעים בתחבורה ציבורית. היה עדיף להשתמש בתקציב בשביל לפשט את מערכת התעריפים הקיימת, במקום להוסיף עליה עוד אחת מעל.
האמת שלא חייבים ליישם את זה עם GPS דולק במכשיר הנייד שלך
אפשר לפנטז למשל, על וולידטור באוטובוס שאתה מעביר כשאתה יוצא ממנו ואוטובוס "יודע" איפה זה בעזרת GPS שלו.
תלוי באיזו טכנולוגיה משתמשים, אבל זה אפילו לא מחייב וולידטור בפועל.
זה יכול להיות פשוט מובנה בתוך הרצפה ליד דלת היציאה למשל.
אפשר ליישם את בתחנות ולדרוש מכל נוסע שיעביר את הכרטיס ליד עמדה כלשהיא שתהיה חלק מכל תחנה.
לא אומר שזה בהכרח נוח ורצוי, אבל אפשר לעשות מערכת שעובדת לדעתי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
GPS של האוטובוס (בעיקר בארץ) בהרבה מדי מקרים לא פועל

האמת שלא חייבים ליישם את זה עם GPS דולק במכשיר הנייד שלך
אפשר לפנטז למשל, על וולידטור באוטובוס שאתה מעביר כשאתה יוצא ממנו ואוטובוס "יודע" איפה זה בעזרת GPS שלו.
תלוי באיזו טכנולוגיה משתמשים, אבל זה אפילו לא מחייב וולידטור בפועל.
זה יכול להיות פשוט מובנה בתוך הרצפה ליד דלת היציאה למשל.
אפשר ליישם את בתחנות ולדרוש מכל נוסע שיעביר את הכרטיס ליד עמדה כלשהיא שתהיה חלק מכל תחנה.
לא אומר שזה בהכרח נוח ורצוי, אבל אפשר לעשות מערכת שעובדת לדעתי.
GPS של האוטובוס (בעיקר בארץ) בהרבה מדי מקרים לא פועל
תיקוף גם ביציאה כמו בהולנד לא ממש ילך כאן
מובנה ברצפה? ואיך בדיוק הטלפון יידע לסיים נסיעה ולתקשר עם ולידטור כזה? יקליט את הכל במיקרופון וימצא "תדר מתקף" כמו הופ-און (אגב איך זה פועל בכלל והאם פועל בכלל, כי כאשר אתה מדבר בו זמנית בטלפון כאשר אתה עולה לאוטובוס, המיקרופון בנייד מעביר הקלטה לאפליקציה יחידה בכל רגע זמן נתון, כלומר או הופ-און או אפליקציית החיוג)? לצערי לאור העובדה שבדרך כלל האוטובוסים בתחזוקה די יחסית לקויה, לא רואה את זה קורה. מפעילי האוטובוס בארץ לא ממש בקטע של לוודא שהכל באוטובוס תקין לפני יציאה (הולנד, אסטוניה, בריטניה וכו'), ושלטי תחנה הבאה וכריזה שלא תמיד פועלת, וכן ולידטורים אשר מותקנים לקישוט רק מוכיחים זאת
כמו כן עמדות תיקוף בכל תחנה בארץ וגם צורך לתחזק אותם, לא הכי שונה מהצעה של התקנת עמדת תשלום במזומן בכל תחנה בארץ וניסיון לוודא שלא יגנבו או לא ישחיתו אותה באמצע הלילה באיזו תחנה בנגב או אמצע שומקום
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שיטת חיוב בדיעבד מצריכה יותר מעקב = פגיעה גדולה יותר בפרטיות

רפורמת התעריפים חלק ג?
בהכרזה לעיתונות (שבה היו מעט מדי פרטים) היום, סמוטריץ' טוען שיהיו רק 4 תעריפים בכל הארץ, כחלק מהמעבר לתשלום באמצעות האפליקציות. יש למישהו מידע נוסף על איך זה יעבוד? לי זה נשמע הזוי לחלוטין.

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3774561,00.html


ככתוב "במקום 100 תעריפים יהיו 4 תעריפים בלבד!. כיום יש בעיה בצורת התשלומים (הטבעות). אדם שנוסע עשרה ק"מ בתוך הטבעת ישלם פחות מאדם שנוסע חמישה ק"מ מטבעת לטבעת. אנחנו עושים כעת רפורמה בתשלומים כך שיהיו ארבעה תעריפים לכל הארץ"

איך זה יעבוד? יחייבו לפי קילומטר באפליקציה? תיקוף בירידה כמו בהולנד?

והרי הרב קו ימשיך לעבוד כרגיל, אז זה לא באמת שיהיו פחות תעריפים, אלא *עוד* תעריפים, ואף אחד לא עושה סדר במערכת הישנה? בלאגן שלם.
שיטת חיוב בדיעבד מצריכה יותר מעקב = פגיעה גדולה יותר בפרטיות
גם ככה כל הרישום של "איפה הייתי ומה עשיתי" הוא רעה חולה בעיניי, אבל לפחות כיום יודעים רק היכן עליתי ולא היכן ירדתי (באוטובוס...). חייבת לציין שעצם קיומו של מאגר מידע כזה טורד מאוד את מנוחתי.
 

sweetums

New member
פה מדובר על 13 תעריפים בכל הארץ

רפורמת התעריפים חלק ג?
בהכרזה לעיתונות (שבה היו מעט מדי פרטים) היום, סמוטריץ' טוען שיהיו רק 4 תעריפים בכל הארץ, כחלק מהמעבר לתשלום באמצעות האפליקציות. יש למישהו מידע נוסף על איך זה יעבוד? לי זה נשמע הזוי לחלוטין.

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3774561,00.html


ככתוב "במקום 100 תעריפים יהיו 4 תעריפים בלבד!. כיום יש בעיה בצורת התשלומים (הטבעות). אדם שנוסע עשרה ק"מ בתוך הטבעת ישלם פחות מאדם שנוסע חמישה ק"מ מטבעת לטבעת. אנחנו עושים כעת רפורמה בתשלומים כך שיהיו ארבעה תעריפים לכל הארץ"

איך זה יעבוד? יחייבו לפי קילומטר באפליקציה? תיקוף בירידה כמו בהולנד?

והרי הרב קו ימשיך לעבוד כרגיל, אז זה לא באמת שיהיו פחות תעריפים, אלא *עוד* תעריפים, ואף אחד לא עושה סדר במערכת הישנה? בלאגן שלם.
פה מדובר על 13 תעריפים בכל הארץ
https://www.news1.co.il/Archive/001-D-420049-00.html
"כיום יש כ-100 תעריפים, ומפברואר 2020 נתחיל לאפשר תשלום בישומון כך שכל נוסע המחזיק בטלפון הסלולרי יוכל לשלם באמצעותו ונוכל לחשב את המרחק לפי איכון מקום העלייה"
כלומר תוספת של עוד מערכת תעריפים, מעניין כמה עקום יהיה המימוש בהתחלה.
 
למעלה