רפורמת הקווים בצפון/חיפה

מצב
הנושא נעול.

orchilit

New member
רפורמת הקווים בצפון/חיפה

רפורמת הקווים בצפון/חיפה
אז איך עוברים השינויים ? למישהו יש דיווחים ?
 

olli3

New member
מנהל
אם כבר פתחת,למישהו יש רשמים מקו 259מטרופולין?

רפורמת הקווים בצפון/חיפה
אז איך עוברים השינויים ? למישהו יש דיווחים ?
אם כבר פתחת,למישהו יש רשמים מקו 259מטרופולין?
המקשר בין כפר סבא לרמת החייל.
 

אורי404

New member
ראיתי אותו בשבועות הראשונים

אם כבר פתחת,למישהו יש רשמים מקו 259מטרופולין?
המקשר בין כפר סבא לרמת החייל.
ראיתי אותו בשבועות הראשונים
בנסיעות מתל אביב לכיוון כפר סבא.
באותם ימים ראשונים הייתי בצומת, שבו פונים לאם המושבות. היה שם רק הנהג.
אחרי זה במהלך השבועיים הראשונים הייתי רואה אותה בכפר סבא עם נוסעים בודדים. אינני יודע, האם הם עלו בתל אביב או בהמשך המסלול.
זה כאמור היה במהלך השבועות הראשונים של הקו. לא יצא לי לראות את זה מאז.

קו אחר חדש 347 - ממה, שאני שומע ממכרים יש שימוש של הנוסעים. אבל זה ממה, שמתארים לי. טרם ראיתי את זה מקרוב.
 
נסעתי ביום רביעי בערב בקו 347.

ראיתי אותו בשבועות הראשונים
בנסיעות מתל אביב לכיוון כפר סבא.
באותם ימים ראשונים הייתי בצומת, שבו פונים לאם המושבות. היה שם רק הנהג.
אחרי זה במהלך השבועיים הראשונים הייתי רואה אותה בכפר סבא עם נוסעים בודדים. אינני יודע, האם הם עלו בתל אביב או בהמשך המסלול.
זה כאמור היה במהלך השבועות הראשונים של הקו. לא יצא לי לראות את זה מאז.

קו אחר חדש 347 - ממה, שאני שומע ממכרים יש שימוש של הנוסעים. אבל זה ממה, שמתארים לי. טרם ראיתי את זה מקרוב.
נסעתי ביום רביעי בערב בקו 347.
יצאתי מאלנבי בת"א בשעה 20:37. כמה דקות לפני 21:00 עברנו את רכבת מרכז, בשעה 21:10 כבר היינו אחרי הבינתחומי, וב-21:25 הגענו לאיזור התעשייה רעננה.
היו בערך 10 נוסעים, כולם מתל אביב לרעננה. אף אחד לא ירד או עלה בבינתחומי.
 
259 - מסלול ולוח זמנים הזויים לגמרי

אם כבר פתחת,למישהו יש רשמים מקו 259מטרופולין?
המקשר בין כפר סבא לרמת החייל.
259 - מסלול ולוח זמנים הזויים לגמרי
נוסע דרך כל פקק אפשרי, 3-4 נסיעות ביום, נסיעה אחרונה מרמת החייל ב 17:30, בכיוון מרמת החייל לכפר סבא הוא עושה את העיקוף מדרך אם המושבות לכביש 4 דרך מחלף גהה ... לא מבין מה עבר בראש של מי שתכננן את הקו הזה. הדבר היחיד שהקו הזה עושה ביעילות זה לחבר בכפר סבא בין וייצמן לתחנת רכבת סוקולוב
 
מדרך אם המושבות אין יציאה לכביש 4 לכוון צפון

259 - מסלול ולוח זמנים הזויים לגמרי
נוסע דרך כל פקק אפשרי, 3-4 נסיעות ביום, נסיעה אחרונה מרמת החייל ב 17:30, בכיוון מרמת החייל לכפר סבא הוא עושה את העיקוף מדרך אם המושבות לכביש 4 דרך מחלף גהה ... לא מבין מה עבר בראש של מי שתכננן את הקו הזה. הדבר היחיד שהקו הזה עושה ביעילות זה לחבר בכפר סבא בין וייצמן לתחנת רכבת סוקולוב
מדרך אם המושבות אין יציאה לכביש 4 לכוון צפון
ולכן הקו עובר דרך מחלף גהה.
האלטרנטיבות הן רחוב משה סנה וכביש 5 העמוסים או להמשיך בדרך אם המושבות לתוך פתח תקוה ודרך בית עלמין ירקון למחלף תקוה ומשם לכביש 5.
למשרד התחבורה יש נטייה חזקה להעביר כל קו אפשרי דרך ז'בוטינסקי הקדוש, אז מעדיפים שגם ל-259 יהיה קטע סימלי בז'בוטינסקי (מתחת למחלף גהה) מאשר שיסע בדרך אם המושבות בפתח תקוה שמקפידים להרחיק ממנה קווי אוטובוס פן יינתן בה חס וחלילה שירות תחבורה ציבורית.
 
ברור לי

מדרך אם המושבות אין יציאה לכביש 4 לכוון צפון
ולכן הקו עובר דרך מחלף גהה.
האלטרנטיבות הן רחוב משה סנה וכביש 5 העמוסים או להמשיך בדרך אם המושבות לתוך פתח תקוה ודרך בית עלמין ירקון למחלף תקוה ומשם לכביש 5.
למשרד התחבורה יש נטייה חזקה להעביר כל קו אפשרי דרך ז'בוטינסקי הקדוש, אז מעדיפים שגם ל-259 יהיה קטע סימלי בז'בוטינסקי (מתחת למחלף גהה) מאשר שיסע בדרך אם המושבות בפתח תקוה שמקפידים להרחיק ממנה קווי אוטובוס פן יינתן בה חס וחלילה שירות תחבורה ציבורית.
ברור לי
השאלה היא למה לא לנסוע דרך משה סנה והכפר הירוק או אפילו שטרית ורוקח לכיוון גלילות. לא מסתדרת לי הנסיעה הזאת דרך אם המושבות וגהה.
 
זה לא יהיה יותר מהיר בשעות העומס אחר הצהריים

ברור לי
השאלה היא למה לא לנסוע דרך משה סנה והכפר הירוק או אפילו שטרית ורוקח לכיוון גלילות. לא מסתדרת לי הנסיעה הזאת דרך אם המושבות וגהה.
זה לא יהיה יותר מהיר בשעות העומס אחר הצהריים
הדרך שעשויה להיות יותר מהירה זו הדרך שכתבתי. גם לא בטוח.
ודבר נוסף, במסלול הנוכחי נוצר קישור גם לקניון איילון.
 
אני עושה את הדרך מרמת החייל לכפר סבא מדי יום

זה לא יהיה יותר מהיר בשעות העומס אחר הצהריים
הדרך שעשויה להיות יותר מהירה זו הדרך שכתבתי. גם לא בטוח.
ודבר נוסף, במסלול הנוכחי נוצר קישור גם לקניון איילון.
אני עושה את הדרך מרמת החייל לכפר סבא מדי יום
קו 259 עושה את הדרך הכי איטית וארוכה שאפשר, מנסיון.
 

cwen

New member
היום משום מה הוא עצר להעלות נוסעים בב"ב

אני עושה את הדרך מרמת החייל לכפר סבא מדי יום
קו 259 עושה את הדרך הכי איטית וארוכה שאפשר, מנסיון.
היום משום מה הוא עצר להעלות נוסעים בב"ב
לא עליתי כי לא הייתי בטוחה שהמכשיר יזהה את נסיעת ההמשך שלי ברב קו וידעתי שתוך דקה צריך להגיע 142.
 

olli3

New member
מנהל
דרך אם המושבות פקוקה עקב היעדר

מדרך אם המושבות אין יציאה לכביש 4 לכוון צפון
ולכן הקו עובר דרך מחלף גהה.
האלטרנטיבות הן רחוב משה סנה וכביש 5 העמוסים או להמשיך בדרך אם המושבות לתוך פתח תקוה ודרך בית עלמין ירקון למחלף תקוה ומשם לכביש 5.
למשרד התחבורה יש נטייה חזקה להעביר כל קו אפשרי דרך ז'בוטינסקי הקדוש, אז מעדיפים שגם ל-259 יהיה קטע סימלי בז'בוטינסקי (מתחת למחלף גהה) מאשר שיסע בדרך אם המושבות בפתח תקוה שמקפידים להרחיק ממנה קווי אוטובוס פן יינתן בה חס וחלילה שירות תחבורה ציבורית.
דרך אם המושבות פקוקה עקב היעדר
גל ירוק. הרמזור הכי בעייתי הוא הרמזור של רכבת קרית אריה אשר נותן אור ירוק קצר יחסית ליוצאים מהרכבת ובמקביל נותן אור ירוק קצר גם לנוסעים ממזרח למערב וממערב למזרח.

הנסיעה בקטע שבין מחלף אם המושבות לבין צומת רכבת קרית אריהבשעות העומס לוקחת בין 15-25 דקות.
 
בשעות הבוקר העומס העיקרי נובע לא בגלל הקטע

דרך אם המושבות פקוקה עקב היעדר
גל ירוק. הרמזור הכי בעייתי הוא הרמזור של רכבת קרית אריה אשר נותן אור ירוק קצר יחסית ליוצאים מהרכבת ובמקביל נותן אור ירוק קצר גם לנוסעים ממזרח למערב וממערב למזרח.

הנסיעה בקטע שבין מחלף אם המושבות לבין צומת רכבת קרית אריהבשעות העומס לוקחת בין 15-25 דקות.
בשעות הבוקר העומס העיקרי נובע לא בגלל הקטע
בפ"ת אלא דווקא בגלל הקטע בבני ברק והרמזורים שם.
בשעות אחר הצהריים זמן הנסיעה הרבה יותר קצר ממה שכתבת ויש לי נסיון בכך.
ו-259 נתקע בפקק בבוקר בקטע של בני ברק בכל מקרה.
 

olli3

New member
מנהל
עשיתי את הדרך הזאת כ-15 פעמים וזה הזמן

בשעות הבוקר העומס העיקרי נובע לא בגלל הקטע
בפ"ת אלא דווקא בגלל הקטע בבני ברק והרמזורים שם.
בשעות אחר הצהריים זמן הנסיעה הרבה יותר קצר ממה שכתבת ויש לי נסיון בכך.
ו-259 נתקע בפקק בבוקר בקטע של בני ברק בכל מקרה.
עשיתי את הדרך הזאת כ-15 פעמים וזה הזמן
שנתקעתי שם. 25 דקותלקח לי כמה פעמים בימי חמישי אחה"צ
.

בבוקר אין לי מושג מה קורה שם, אני לא מגיע בשעות הבוקר למרכז כמעט אף פעם.

הכי מהר שלקח לי לחצות את דרך אם המושבות ממחלף אם המושבות לרכבת היה 15 דקות בשעות העומס של אחה"צ.

אם בשעות שאתה נוסע זה פחות מ15 דקות זה מבורך, כמובן שאני מניח שנסעת שם הרבה יותר ממני, אבל עדיין יש דרכים יותר מהירות להגיע מרמת החייל לכפר סבא והוד השרון.
 
בשעות אחה"צ הרמזור הבעייתי הוא דווקא לא

עשיתי את הדרך הזאת כ-15 פעמים וזה הזמן
שנתקעתי שם. 25 דקותלקח לי כמה פעמים בימי חמישי אחה"צ
.

בבוקר אין לי מושג מה קורה שם, אני לא מגיע בשעות הבוקר למרכז כמעט אף פעם.

הכי מהר שלקח לי לחצות את דרך אם המושבות ממחלף אם המושבות לרכבת היה 15 דקות בשעות העומס של אחה"צ.

אם בשעות שאתה נוסע זה פחות מ15 דקות זה מבורך, כמובן שאני מניח שנסעת שם הרבה יותר ממני, אבל עדיין יש דרכים יותר מהירות להגיע מרמת החייל לכפר סבא והוד השרון.
בשעות אחה"צ הרמזור הבעייתי הוא דווקא לא
הרמזור של הרכבת אלא הרמזור שאחריו עם זבולון המר.
הצומת של אם המושבות - זבולון המר לא מצליח לנקז את התנועה הרבה שעוברת בו בשעות העומס. זה צומת שמתאים להיות עם הפרדה מפלסית.
בשעות אחר הצהריים הרבה יוצאים מהרחובות של אזור התעשיה לכוון מזרח והתנועה הזו מתנקזת לרמזור של אם המושבות - זבולון המר.
ברור שהעומס שיוצר הרמזור הזה משפיע גם על מהירות הנסיעה בקטע המערבי יותר, אבל את עיקר זמן ההמתנה גוזל דווקא הקטע שבין הרכבת לזבולון המר.
אגב, בימי חמישי אחר הצהריים בדרך כלל העומס גדול יותר מאשר בשאר ימי השבוע, כפי שביום ראשון בבוקר הוא גדול יותר.
אבל בשעות השיא גם כביש 5 המקביל עמוס ואני בכלל לא בטוח שדרך כביש 4 וכביש 5 ממורשה יותר מהירה.
לכפר סבא המסלול של 259 בטוח לא מהיר ואם רצו שיהיה מהיר הוא היה נוסע במורשה ישר בכביש 4.
להוד השרון אני לא בטוח שהדרך של 259 יותר מהירה מלהמשיך ישר בדרך אם המושבות ולגבי משה סנה והכפר הירוק זה עניין של מזל כי גם שם עמוס בשעות השיא.
 

cwen

New member
יצא לי לראות אותו לפני שבועיים כשעמדתי

אם כבר פתחת,למישהו יש רשמים מקו 259מטרופולין?
המקשר בין כפר סבא לרמת החייל.
יצא לי לראות אותו לפני שבועיים כשעמדתי
בתחנת הרכבת בני ברק וחיכיתי לאוטובוס לעבודה. הוא לא עצר כי זו רק תחנת הורדה בשבילו. נדמה לי שהיו עשרה נוסעים או משהו כזה.

אני מצטרפת למה שבובי וביט אמר. השעות שלו הזויות. מישהו שכח שזה קו שאמור לשרת איזור הייטק.
 

אורי404

New member
האם הכוונה גם בקווים לצפת?

רפורמת הקווים בצפון/חיפה
אז איך עוברים השינויים ? למישהו יש דיווחים ?
האם הכוונה גם בקווים לצפת?
קווים 981, 984 [ו-567]

אתמול ביום שישי עמדתי בתחנה בבני ברק בז'בוטינסקי פינת אהרונוביץ'.
הגיע קו 981, הפעם בתפעול "נתיב אקספרס". עמד בתחנה כעשר דקות לאיסוף הנוסעים - מצב שכיח, שניתן לראות בתחנה הזו גם בקו 422 לירושלים או בקווים אחרים לצפת.
עובר הזמן, כאשר 981 עדיין עומד בתחנה ומגיע עוד אוטובוס של "נתיב אקספרס". הפעם קו 984. כיוון, ש-981 עומד בתוך התחנה, עצר 981 בכביש וממנו אסף נוסעים.
חלפו דקות, כאשר שני האוטובוסים עומדים ומרחוק מגיע אוטובוס "אגד" בקו 567 לכפר סבא. כיוון, שנתיב חסום לו, היה על הנהג לעבור נתיב ולחלוף על האוטובוס של 984, ולעבור שני נתיבים לתחנת האיסוף. עליתי אני ונוסעים נוספים וכעבור דקה, המשכנו בנסיעה.
האוטובוסים בקווים 981 ו-984 המשיכו להיות בתחנה.
זהו כאמור מצב שכיח, גם בקו 422, שהוא כבר לא ממש חדש. הנוסעים, אני מניח ברובם משלמים לנהג ולא משתמשים ב"רב קו". גם התשלום כנראה לא עובר באופן חלק.

סוג האוטובוסים
בקו 981 מרצדס OC500 מרכב "מארס". לא זוכר את מספר הרישוי. הסיומת הייתה 64. כנראה מהשנים האחרונות, אלא אם יש שימוש חוזר בסיומת הזו, לכלי רכב חדשים.
בקו 984 "סולאריס" פרברי.

קו 969 "אגד" בני ברק-טבריה
הגיעו שני אוטובוסים לתחנה, בהפרש דקות זה מזה. עלו נוסעים לאוטובוס הראשון, שהגיע, אך לא רבים. ממה, שאני רואה באתר "אגד" אין לקו נסיעות רבות.
גם כאשר אני רואה את האוטובוסים בקו הזה בימים שונים ובזמנים שונים, האוטובוסים אינם מלאים. תכולת אוטובוס בין חצי אוטובוס לאוטובוס שלם.
לדעתי הוא לא רע לתושבי פתח תקווה, גבעת שמואל וקרית אונו. ניתן לעלות במחלף גהה ולנסוע לכיוון טבריה, במקום נסיעה דרך תל אביב או שימוש ב-821 המאסף.
יש גם תחנה במחלף קסם וזה טוב לתושבי אזור ראש העין ואריאל.
 

olli3

New member
מנהל
סקירה מעניינת. ולגבי השימוש ברב קו

האם הכוונה גם בקווים לצפת?
קווים 981, 984 [ו-567]

אתמול ביום שישי עמדתי בתחנה בבני ברק בז'בוטינסקי פינת אהרונוביץ'.
הגיע קו 981, הפעם בתפעול "נתיב אקספרס". עמד בתחנה כעשר דקות לאיסוף הנוסעים - מצב שכיח, שניתן לראות בתחנה הזו גם בקו 422 לירושלים או בקווים אחרים לצפת.
עובר הזמן, כאשר 981 עדיין עומד בתחנה ומגיע עוד אוטובוס של "נתיב אקספרס". הפעם קו 984. כיוון, ש-981 עומד בתוך התחנה, עצר 981 בכביש וממנו אסף נוסעים.
חלפו דקות, כאשר שני האוטובוסים עומדים ומרחוק מגיע אוטובוס "אגד" בקו 567 לכפר סבא. כיוון, שנתיב חסום לו, היה על הנהג לעבור נתיב ולחלוף על האוטובוס של 984, ולעבור שני נתיבים לתחנת האיסוף. עליתי אני ונוסעים נוספים וכעבור דקה, המשכנו בנסיעה.
האוטובוסים בקווים 981 ו-984 המשיכו להיות בתחנה.
זהו כאמור מצב שכיח, גם בקו 422, שהוא כבר לא ממש חדש. הנוסעים, אני מניח ברובם משלמים לנהג ולא משתמשים ב"רב קו". גם התשלום כנראה לא עובר באופן חלק.

סוג האוטובוסים
בקו 981 מרצדס OC500 מרכב "מארס". לא זוכר את מספר הרישוי. הסיומת הייתה 64. כנראה מהשנים האחרונות, אלא אם יש שימוש חוזר בסיומת הזו, לכלי רכב חדשים.
בקו 984 "סולאריס" פרברי.

קו 969 "אגד" בני ברק-טבריה
הגיעו שני אוטובוסים לתחנה, בהפרש דקות זה מזה. עלו נוסעים לאוטובוס הראשון, שהגיע, אך לא רבים. ממה, שאני רואה באתר "אגד" אין לקו נסיעות רבות.
גם כאשר אני רואה את האוטובוסים בקו הזה בימים שונים ובזמנים שונים, האוטובוסים אינם מלאים. תכולת אוטובוס בין חצי אוטובוס לאוטובוס שלם.
לדעתי הוא לא רע לתושבי פתח תקווה, גבעת שמואל וקרית אונו. ניתן לעלות במחלף גהה ולנסוע לכיוון טבריה, במקום נסיעה דרך תל אביב או שימוש ב-821 המאסף.
יש גם תחנה במחלף קסם וזה טוב לתושבי אזור ראש העין ואריאל.
סקירה מעניינת. ולגבי השימוש ברב קו
הציבור החרדי משתמש לא מעט ברב קו וזה בדיוק מה שגורם לקליטת נוסעים איטית.
 

amitk83

New member
קצת

רפורמת הקווים בצפון/חיפה
אז איך עוברים השינויים ? למישהו יש דיווחים ?
קצת
שמעתי שהיו לא מעט איחורים ביום שישי והיה מעניין
אתמול הדבר המצחיק שבשעה 14:00 כאשר נסעתי במטרונית לחוף הכרמל היא היתה מפוצצת ברמות.
 

cwen

New member
בינתיים ראיתי תלונות בפייסבוק של חברים

רפורמת הקווים בצפון/חיפה
אז איך עוברים השינויים ? למישהו יש דיווחים ?
בינתיים ראיתי תלונות בפייסבוק של חברים
שנוסעים בימי שישי לפעמים מתל אביב לכפר תבור. מבחינתם הרפורמה היא הרעת תנאים - אלא אם הדיילות לא ידעו איך לעזור להם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה