רפואה אלטרנטיבית

עובדייה

New member
רפואה אלטרנטיבית

אני מקווה שהגעתי לפורם הנכון. מישהו מכיר את מכללת אלימה ויכול להמליץ עלה(או על מכללה טובה אחרת)?
 

lernery

New member
רפואה אלטרנטיבית

השיטה האלטרנטיבית לקבלת תואר "ד"ר" אם לא התקבלת לרפואה רגילה..
 

lernery

New member
התנשאות וזלזול

בעיקר לטראראם המיותר שכל המרפאים האלטרנטיביים למיניהם עושים... ואני מצטער אבל לקרוא למרפא אלטרנטיבי ד"ר, אחרי לימודים של חצי שנה (או שנתיים מצידי) והשתלמות (מעמיקה!!) בצמחי מרפא, זו לא יותר מבדיחה גרועה. גם הד"ר ה-M.D. בלימודי רפואה הוא למעשה לא דוקטורט "אמיתי" וזה למעשה נחשב כמו תואר שני, אבל ריפוי אלטרנטיבי? לקרוא לעצמך רופא??
 

יוסי n

New member
הייתי נזהר מעט יותר במקומך.

ראשית, אל לך לזלזל בשום תואר "ד"ר", ולא משנה באיזה מקצוע הוא. שנית, ישנם מקרים שבו רופאים (קונוונציונאליים), בעת מצוא, מפנים את מטופליהם לרופאים אלטרנטיביים ע"מ שינסו לספק מרפא למחלה/תופעה שהרפואה הקונוונציונאלית אינה יודעת להתמודד איתה (באופן מלא או חלקי). השילוב בין הרפואה הרגילה, והרפואה האלטרנטיבית כ"טיפול משלים", הולך ונעשה רווח בימינו. אני מסכים איתך שגם תואר .M.D אינו ממש "דוקטורט", אך דווקא בהיותנו מועמדים בפתחו של מסלול לימודי הרפואה, חשוב (לדעתי) לשמור על מידת צניעות, ולהיזהר מנטייה ל"התנשאות וזלזול", כדבריך.
 

lernery

New member
הוא מספק מרפא לתופעות של חוסר שינה

לחץ, מתח וכו' וכו' - כל התופעות שהשורש שלהן הינו נפשי, ואותן ניתן לרפא באמצעות מלמולים של כל מיני דברים וניסיון להיות רגוע ושליו יותר. חיידק טורף לא כל כך יתרשם מהעובדה שאתה מחליט להיות רגוע יותר (זה משפיע מעט על יכולת התגובה של הגוף... אבל בסופו של דבר בלי טיפול אמיתי - אתה תמות..)
 

johngalt2

New member
מי קורא למרפא אלטרנטיבי ד"ר?

תראה, אני מסכים איתך לחלוטין שרפואה אלטרנטיבית זה חרטה במקרה הטוב ושרלטנות במקרה הרע, אבל המכללות האלו בכלל לא נותנות תואר דוקטור, ואף אחד מהבוגרים שלהן לא מתיימר לקרוא לעצמו רופא. מקסימום הם קוראים לעצמם מטפלים (שגם זה מוגזם בעיני).
 

lernery

New member
קראתי לאחרונה בעיתונים על כמה כאלה

שנקראו בעיתון "ד"ר" על אף שהם מרפאים אלטרנטיביים בלבד ולא רופאים ממש. האמת, שקראתי גם על איזשהוא מרפא שאמר שהוא מטפל באנשים באמצעות שינוי אורח החיים שלהם, שינוי התזונה וההרגלים הבריאותיים, הורדת הלחץ והמתח, ובשילוב של ויטמינים וצמחי מרפא - וסך הכל טיפול במצב הנפשי והרפואי-המונע בשילוב לרפואי-הקליני. סך הכל מטפלים כאלה נשמעים לי בסדר פחות או יותר, ומחלה היא גם עניין של מצב נפשי, אבל לקרוא לבן אדם כזה "ד"ר"? זה זלזול בכל הרופאים האמיתיים ובכלל בתואר אקדמי...
 

עובדייה

New member
קודם תירגעו!

רפואה אלטרנטיבית. יש תואר ד"ק ואני מכיר את התואר רק ברפואה סינית ואפשר לקבל אותו רק בחו"ל ולומדים 4 שנים! ורפואה סינית ותיקה יותר באלפי שנים מרפואה קונבנציונאלית! והלא מילירד סינים לא טועים.
 

lernery

New member
למה רק מיליארד סינים?

אולי כל תושבי כדור הארץ לא טועים והשמש בעצם מסתובבת סביב כדור הארץ? ובלי להכיר את סין יותר מדי, מדיווחים בעיתונות לא מקבלים את הרושם שרפואה "סינית" נחשבת שם היום יותר מרפואה מערבית.. ולימודים של 4 שנים - גם כן לא מצדיקים תואר ד"ר לעניות דעתי..
 

lernery

New member
אגב למה ותיקה באלפי שנים?

לפני 3000 שנה כבר היו ביוון ואצלנו "רופאים" למיניהם... לפני 2000 שנה היפוקרטס האמין בתורת 4 המרות ויישם אותה על החולים שלו ... לפני 200 שנה הבנו שתורת 4 המרות איננה נכונה ויש חיידקים שגורמים למחלות וזה לא סתם חוסר איזון בגוף... אז בואו נחזור לרפואה ה"סינית" שלך שנמצאת באותו מקום שהיינו בו לפני 3000 שנה... כי מיליארד סינים לא טועים!! (ואני מוכן להמר שהסינים העשירים מעדיפים רפואה מערבית בשביל בעיות רפואיות קליניות [=לא בעיות כמו מתח, לחץ, נדודי שינה וכו' ])
 

עובדייה

New member
יש ויש

קודם אני לא סותר רפואה רגילה. דבר שני אני חושב שאם אפשר לגרום לגוף לעזור לעצמו או להישתמש בטבע בשביל זה זה עדיף מהתערבות של חומרים כימים או היתערבות כרוגית.
 

lernery

New member
אפשר

רק להגיד טיעון כמו "הרפואה הסינית עתיקה מהרפואה המערבית אלפי שנים" ולכן היא נכונה, זה בערך כמו להגיד "האלכימיה עתיקה מהכימיה באלפי שנים, ולכן היא נכונה" יש צורות שונות של שמירה על אורח חיים בריא פיזית ונפשית שאינן קשורות לרפואה, שאותן הזכרתי בהודעות האחרות, אבל ה*עקרונות* שעליהם מבוססת הרפואה הסינית והיחס שלהם לרפואה המודרנית, זהים פחות או יותר ליחס בין עקרונות האלכימיה (אפשר להפוך עופרת לזהב בפעולה כימית פשוטה, רק צריך לגלות איזה, וצריך לדעת כמה דם עטלפים לשים) לעקרונות הכימיה... פעם חשבו שיש הבדל מהותי בין תרכובות וכימיה אורגנית, או בכלל לפעולה של גוף, לבין מה שרואים בטבע, הכימיה האנאורגנית. קראו להבדל הזה "כוח החיים" vital force, הכוח החיוני. חשבו שהוא זה שנותן את החיים לחיות (וחשבו שאין אותו לצמחים, אגב). כל הקשקושים ה*רעיוניים* (מבחינה מעשית זה משהו אחר) של הרפואה הסינית מבוססים על הרעיון הזה, שעבר ובטל מן העולם כבר המון זמן, מאז שגילו שאפשר לייצר את המולקולה urea, שיתנן, באמצעים מלאכותיים. היום כבר אפשר לייצר הרבה מאוד מולקולות אורגנית באמצעים מלאכותיים, ככה שלמעשה מסתבר שההבדל בין יצורים חיים כדוגמת חיידקים לבין סלעים שאינם חיים - לא קיים, וכל היסוד להבדל הינו המולקולות השונות, אבל אלו אותם חוקים *בדיוק*. ככה שאם הסיני החכם שחשב על "כוח החיים", או היווני שחשב על רעיון דומה לפני 3000 שנה, היה חי היום - הוא היה יודע שאין סיבה לחשוב שיש דבר כזה. אבל ה"גאונים" של ימינו דווקא כן חושבים שיש דבר כזה, או מה שיותר גרוע - לא מודעים בכלל לעקרונות שעליהם ה"רפואה" שלהם מתבססת...
 

anabioein

New member
4 שנים, זה המון!

גם סינים לוקחים אנטיביוטיקה כשהם חולים. גם סינים מתים מסרטן. גם סינים לא נותנים תואר ד"ר למי שלמד 4 שנים.
 

עובדייה

New member
נ.ב.

אני אוהב רפואה בכלל ועם פסיכומטרי של 764 ניראה לי שהיתי יכול לנסות להיתקבל לרפואה פשוט רפואה סינית יותר מענינת אותי. ויש לי רקע ברפואה רגילה.
 

lernery

New member
תסלח לי אבל

בלי קשר לפסיכומטרי גבוה או נמוך, אני מגדיר בצורה אקסיומטית את כל מה שמאמין ברפואה אלטרנטיבית מסוג הצ'אקרות והאנרגיות - כטיפש.
 

Dr casper

New member
לרנר

אתה אדם אינטליגנטי, איך זה שאתה פוסל אוטומטית מה שאתה לא מבין?
 

lernery

New member
זה לא כלל את מה שהתווכחנו עליו

(הבשר ומה ש*אתה* מאמין בו). ובכל מקרה קל לי מאוד להבין את זה, אבל קשה לי מאוד להבין למה בימינו מישהו עדיין יחשוב שזה נכון... בדיוק כמו שקל לי להבין איך בזמנו אנשים המציאו את הקבלה וחשבו על הרעיונות שבה, שהם די ברורים מבחינה פילוסופית, אבל קשה לי להבין למה אנשים עדיין מתעקשים להאמין בהם כשהיום אנחנו חכמים יותר ויודעים שהם לא בהכרח נכונים...
 

lernery

New member
או בקיצור

לא דיברתי על טבעונות פרופר, למרות שאתה יודע שגם בזה אני מפקפק, אני לא חושב שזה מטופש לחלוטין להאמין בזה..
 
דווקא ממה ששמעתי

האוכלוסיה שמעורבת במערכת הבריאות, משתמשת בשירותי הבריאות האלטרנטיביים באחוזים נרחבים יותר מכלל האוכלוסייה.
 
למעלה