רעש חיתוך האוויר ברכבות

מצב
הנושא נעול.
רעש חיתוך האוויר ברכבות

רעש חיתוך האוויר ברכבות
דיברתי עם מכר תושב היישוב נוף איילון, שסיפר לי על מרמור של תושבים הגרים סמוך למסילת הרכבת לירושלים הנבנית סמוך לבתיהם (מרחק של כמאה חמישים - מאתיים מטרים) על רעש שיישמע לדבריהם כתוצאה מחיתוך האוויר של הרכבת. במחשבה ראשונה זה נשמע לי כמו בכיינות קלאסית הנהוגה במקומותינו (במיוחד האירוניה של התלונות על רעש מצד המסכנים שבונים לידם רכבת חשמלית)
אם כי במחשבה שנייה - האם יש ממש בחששותיהם? כמה רעש עושה רכבת חשמלית במהירות בה עתידה הרכבת לירושלים לנסוע? למישהו יש מקורות שיכולים להפריך או לתמוך בטענות?
 
רכבות מונעות בחשמל הן דבר שקט מאוד.

רעש חיתוך האוויר ברכבות
דיברתי עם מכר תושב היישוב נוף איילון, שסיפר לי על מרמור של תושבים הגרים סמוך למסילת הרכבת לירושלים הנבנית סמוך לבתיהם (מרחק של כמאה חמישים - מאתיים מטרים) על רעש שיישמע לדבריהם כתוצאה מחיתוך האוויר של הרכבת. במחשבה ראשונה זה נשמע לי כמו בכיינות קלאסית הנהוגה במקומותינו (במיוחד האירוניה של התלונות על רעש מצד המסכנים שבונים לידם רכבת חשמלית)
אם כי במחשבה שנייה - האם יש ממש בחששותיהם? כמה רעש עושה רכבת חשמלית במהירות בה עתידה הרכבת לירושלים לנסוע? למישהו יש מקורות שיכולים להפריך או לתמוך בטענות?
רכבות מונעות בחשמל הן דבר שקט מאוד.
הם כנראה לא ישמעו דבר וחצי דבר ממרחק של 150-200 מטרים.
 

GLSRA

Member
בטוח יותר שקט מרכבת דיזל

רעש חיתוך האוויר ברכבות
דיברתי עם מכר תושב היישוב נוף איילון, שסיפר לי על מרמור של תושבים הגרים סמוך למסילת הרכבת לירושלים הנבנית סמוך לבתיהם (מרחק של כמאה חמישים - מאתיים מטרים) על רעש שיישמע לדבריהם כתוצאה מחיתוך האוויר של הרכבת. במחשבה ראשונה זה נשמע לי כמו בכיינות קלאסית הנהוגה במקומותינו (במיוחד האירוניה של התלונות על רעש מצד המסכנים שבונים לידם רכבת חשמלית)
אם כי במחשבה שנייה - האם יש ממש בחששותיהם? כמה רעש עושה רכבת חשמלית במהירות בה עתידה הרכבת לירושלים לנסוע? למישהו יש מקורות שיכולים להפריך או לתמוך בטענות?
בטוח יותר שקט מרכבת דיזל
התושבים הקימו את ביתם ביישוב שנים אחרי שידעו שתקום שם רכבת מהירה לירושלים.
למה הם מלינים, לו חשבו שיש בעייה יכלו לבנות את ביתם במקום אחר.
אם יבחרו לסגור את הנוף המשגע הנשקף מביתם לעבר הדרום וכל עמק איילון, יוכלו להקים קיר אקוסטי. יש כאן דילמה, אוויר צח ונוף מדהים מול מטרד רעש .....
למען הדיוק, אכן המרחק הוא 200 מטר לבית הקרוב ביותר. כמובן שהבתים האחרים יותר רחוקים.
צרפתי צילום של המקום מתוך אתר mapa.co.il כולל מדידת המרחק

 

jp3raptor

New member
כך נשמעת רכבת חשמלית ממרחק מטרים בודדים

רעש חיתוך האוויר ברכבות
דיברתי עם מכר תושב היישוב נוף איילון, שסיפר לי על מרמור של תושבים הגרים סמוך למסילת הרכבת לירושלים הנבנית סמוך לבתיהם (מרחק של כמאה חמישים - מאתיים מטרים) על רעש שיישמע לדבריהם כתוצאה מחיתוך האוויר של הרכבת. במחשבה ראשונה זה נשמע לי כמו בכיינות קלאסית הנהוגה במקומותינו (במיוחד האירוניה של התלונות על רעש מצד המסכנים שבונים לידם רכבת חשמלית)
אם כי במחשבה שנייה - האם יש ממש בחששותיהם? כמה רעש עושה רכבת חשמלית במהירות בה עתידה הרכבת לירושלים לנסוע? למישהו יש מקורות שיכולים להפריך או לתמוך בטענות?
כך נשמעת רכבת חשמלית ממרחק מטרים בודדים
https://youtu.be/KF74O4xyn2o
 

Rubim88

New member
רעש מ"חיתוך האוויר" לא רלוונטי במהירות שבה תנסע הרכבת

רעש חיתוך האוויר ברכבות
דיברתי עם מכר תושב היישוב נוף איילון, שסיפר לי על מרמור של תושבים הגרים סמוך למסילת הרכבת לירושלים הנבנית סמוך לבתיהם (מרחק של כמאה חמישים - מאתיים מטרים) על רעש שיישמע לדבריהם כתוצאה מחיתוך האוויר של הרכבת. במחשבה ראשונה זה נשמע לי כמו בכיינות קלאסית הנהוגה במקומותינו (במיוחד האירוניה של התלונות על רעש מצד המסכנים שבונים לידם רכבת חשמלית)
אם כי במחשבה שנייה - האם יש ממש בחששותיהם? כמה רעש עושה רכבת חשמלית במהירות בה עתידה הרכבת לירושלים לנסוע? למישהו יש מקורות שיכולים להפריך או לתמוך בטענות?
רעש מ"חיתוך האוויר" לא רלוונטי במהירות שבה תנסע הרכבת
העוצמה שלו חלשה מסוגי הרעשים האחרים והוא "נבלע" בהם, רק במהירויות גבוהות מאוד הוא עולה עליהם ואז הוא זה שקובע את העוצמה.
הרעש שישמעו הוא בעיקר תוצר של רעשים מכנים והעוצמה הגבוהה ביותר תהיה ברגע מעבר הקטר. לגבי עוצמתו - יש סרטונים רבים באינטרנט שמראים רכבות קומותיים כמו של ר"י החולפות במהירויות הדומות לאלו שבהן ינועו הרכבות בA1, הנה כמה לדוגמא 1, 2, 3, 4, 5. הבעיה עם סרטונים שקיימים בהם עיוותים שונים והם לא משקפים את המציאות ב100 אחוז, במיוחד לא כשרוצים לדעת מה יהיה מקרה ספיציפי במרחק X במיקום Y ביחס למסילה - אפשר לחוות בהם רק סדרי גודל.
 

down under

New member
בפרפבר היוקרתי של מלבורן סאות' יאררה (דרום יאררה* בעברית)

רעש חיתוך האוויר ברכבות
דיברתי עם מכר תושב היישוב נוף איילון, שסיפר לי על מרמור של תושבים הגרים סמוך למסילת הרכבת לירושלים הנבנית סמוך לבתיהם (מרחק של כמאה חמישים - מאתיים מטרים) על רעש שיישמע לדבריהם כתוצאה מחיתוך האוויר של הרכבת. במחשבה ראשונה זה נשמע לי כמו בכיינות קלאסית הנהוגה במקומותינו (במיוחד האירוניה של התלונות על רעש מצד המסכנים שבונים לידם רכבת חשמלית)
אם כי במחשבה שנייה - האם יש ממש בחששותיהם? כמה רעש עושה רכבת חשמלית במהירות בה עתידה הרכבת לירושלים לנסוע? למישהו יש מקורות שיכולים להפריך או לתמוך בטענות?
בפרפבר היוקרתי של מלבורן סאות' יאררה (דרום יאררה* בעברית)
הייתי במרחק של כמעט 100 מ' בקו אוירי מערוץ שקוע של 6 מסילות במקביל שנסעו עליהן אך ורק רכבות פרברים כבדות אבל חשמליות לעילא ולחלוטין.
שמעו גם שמעו. אמנם לא את המנוע אלא את שקשוק הגלגלים במסילה.
רעש לא חזק ואם ישנים בלילה לא שומעים אותן אבל ביום אם החלון פתוח שומעים גם שומעים.

יותר חלש, ובהרבה מרכבת דיזל או אוטובוס או אופנוע שנותן פול גז אבל זה ממש לא שקט ודממה מוחלטים. ממש לא.


* יאררה - שם של נהר במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה. על שמו יש את אחד הפרברים היותר יוקרתיים במטרופולין מלבורן
 
אני מניח

בפרפבר היוקרתי של מלבורן סאות' יאררה (דרום יאררה* בעברית)
הייתי במרחק של כמעט 100 מ' בקו אוירי מערוץ שקוע של 6 מסילות במקביל שנסעו עליהן אך ורק רכבות פרברים כבדות אבל חשמליות לעילא ולחלוטין.
שמעו גם שמעו. אמנם לא את המנוע אלא את שקשוק הגלגלים במסילה.
רעש לא חזק ואם ישנים בלילה לא שומעים אותן אבל ביום אם החלון פתוח שומעים גם שומעים.

יותר חלש, ובהרבה מרכבת דיזל או אוטובוס או אופנוע שנותן פול גז אבל זה ממש לא שקט ודממה מוחלטים. ממש לא.


* יאררה - שם של נהר במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה. על שמו יש את אחד הפרברים היותר יוקרתיים במטרופולין מלבורן
אני מניח
שלא מפריע להם לשים שרכבת עוברת, אבל האם רעש כזה מהווה מטרד? יותר מאשר למשל אוושת המכוניות מכביש אחד העובר במרחק 200 מטרים נוספים?

תודה רבה אגב לכל העונים!
 

wapy

New member
חצי
"תיקון" ו"ג'רוזלם" בפסטיבל ירושלים


רעש חיתוך האוויר ברכבות
דיברתי עם מכר תושב היישוב נוף איילון, שסיפר לי על מרמור של תושבים הגרים סמוך למסילת הרכבת לירושלים הנבנית סמוך לבתיהם (מרחק של כמאה חמישים - מאתיים מטרים) על רעש שיישמע לדבריהם כתוצאה מחיתוך האוויר של הרכבת. במחשבה ראשונה זה נשמע לי כמו בכיינות קלאסית הנהוגה במקומותינו (במיוחד האירוניה של התלונות על רעש מצד המסכנים שבונים לידם רכבת חשמלית)
אם כי במחשבה שנייה - האם יש ממש בחששותיהם? כמה רעש עושה רכבת חשמלית במהירות בה עתידה הרכבת לירושלים לנסוע? למישהו יש מקורות שיכולים להפריך או לתמוך בטענות?
חצי
"תיקון" ו"ג'רוזלם" בפסטיבל ירושלים

בילדותי עד גיל 14 גרתי בירושלים בבקעה על תוואי המסילה
היום זה פארק המסילה המפורסם - עם מטיילים רצים ואופניים
הבית הערבי עם גג רעפים עצי תות וגינה - היה ממש קרוב למסילה
שקשוק הרכבת והצפירה - חדרו לי לתוך הדם והנשמה
היום אני נוהג לעמוד ממש קרוב ךמסילה של הרכבת הקלה
וכשהיא חולפת לידי - הדופק מואץ קורה דבר מה לנשמה
---------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------

"תיקון" ו"ג'רוזלם" יתמודדו בתחרות בפסטיבל ירושלים
מה לעשות ומה לראות - מקומות בילוי בירושלים - כל האירועים
בתחרות סרטי העלילה הישראליים, הניצבת בכל שנה במרכז הפסטיבל ובה מוענק פרס בסך 120 אלף שקל לזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר, יתמודדו "תיקון", סרטו של אבישי סיון, מספר על בחור ישיבה חסידי שמתמוטט ומאבד את הכרתו, ופרמדיקים שמנסים להחיותו נכשלים במשימה. אביו לעומת זאת מצליח להחזירו לחיים, אבל לאחר שמתברר כי הצעיר אינו כשהיה, האב מתייסר וחושש שמא הפר את רצון הבורא בהתערבותו בהחייאה. וכן "ג'רוזלם", שביימו יואב ודורון פז, סרט אימה המספר על סטודנטית אמריקאית שמגיעה לטיול בעיר העתיקה בירושלים עם חברים, אבל אז, בערב יום כיפור, דברים מתחילים להשתבש: דמויות מסתוריות פושטות על הסמטאות ואנשים נרצחים ברחבי העיר.

מאחר והסרטים צולמו בירושלים הם קיבלו תמיכה של
"המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים"
פרוט כל הסרטים המועמדים בתחרות הסרטים העלילתיים
http://www.jff.org.il/?CategoryID=1367
מה לעשות ומה לראות בירושלים
מקומות בילוי בירושלים - כל האירועים
http://www.mouse.co.il/CM.jerusalem_main,1874,,,.aspx
ללחוץ כדי לדעת
בשביל ירושלים
https://www.facebook.com/wapy.land
ש.ח. ירושלים



 

wapy

New member
אריה בפסגה

חצי
"תיקון" ו"ג'רוזלם" בפסטיבל ירושלים

בילדותי עד גיל 14 גרתי בירושלים בבקעה על תוואי המסילה
היום זה פארק המסילה המפורסם - עם מטיילים רצים ואופניים
הבית הערבי עם גג רעפים עצי תות וגינה - היה ממש קרוב למסילה
שקשוק הרכבת והצפירה - חדרו לי לתוך הדם והנשמה
היום אני נוהג לעמוד ממש קרוב ךמסילה של הרכבת הקלה
וכשהיא חולפת לידי - הדופק מואץ קורה דבר מה לנשמה
---------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------

"תיקון" ו"ג'רוזלם" יתמודדו בתחרות בפסטיבל ירושלים
מה לעשות ומה לראות - מקומות בילוי בירושלים - כל האירועים
בתחרות סרטי העלילה הישראליים, הניצבת בכל שנה במרכז הפסטיבל ובה מוענק פרס בסך 120 אלף שקל לזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר, יתמודדו "תיקון", סרטו של אבישי סיון, מספר על בחור ישיבה חסידי שמתמוטט ומאבד את הכרתו, ופרמדיקים שמנסים להחיותו נכשלים במשימה. אביו לעומת זאת מצליח להחזירו לחיים, אבל לאחר שמתברר כי הצעיר אינו כשהיה, האב מתייסר וחושש שמא הפר את רצון הבורא בהתערבותו בהחייאה. וכן "ג'רוזלם", שביימו יואב ודורון פז, סרט אימה המספר על סטודנטית אמריקאית שמגיעה לטיול בעיר העתיקה בירושלים עם חברים, אבל אז, בערב יום כיפור, דברים מתחילים להשתבש: דמויות מסתוריות פושטות על הסמטאות ואנשים נרצחים ברחבי העיר.

מאחר והסרטים צולמו בירושלים הם קיבלו תמיכה של
"המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים"
פרוט כל הסרטים המועמדים בתחרות הסרטים העלילתיים
http://www.jff.org.il/?CategoryID=1367
מה לעשות ומה לראות בירושלים
מקומות בילוי בירושלים - כל האירועים
http://www.mouse.co.il/CM.jerusalem_main,1874,,,.aspx
ללחוץ כדי לדעת
בשביל ירושלים
https://www.facebook.com/wapy.land
ש.ח. ירושלים
אריה בפסגה



 

wapy

New member
ניר ברקת, חנך בשיתוף סיטיפס הצבת פסלי האריות בתחנות פסגת זאב

אריה בפסגה
ניר ברקת, חנך בשיתוף סיטיפס הצבת פסלי האריות בתחנות פסגת זאב
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חנך בשיתוף סיטיפס את פרויקט הצבת פסלי האריות בתחנות הרכבת הקלה בפסגת זאב
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חנך ביום חמישי האחרון פרויקט של הצבת פסלי אריות מעוטרים בתחנות הרכבת הקלה בפסגת זאב. חברת סיטיפס הייתה שותפה לפרויקט, והאריות עוצבו ע"י תלמידי בתי ספר יסודיים ובתי ספר תיכון, לצד חניכי תנועות נוער – כולם משכונת פסגת זאב.
"אני מברך על הפעילות הקהילתית שנעשתה בשיתוף הילדים מבתי הספר בשכונה והנוער בפסגת זאב. הצבת פסלי האריות בתחנות הרכבת הקלה מחברת את הילדים לשכונה ע"י היצירה שלהם, ונותנת להם הרגשה של בית גם במרחב הציבורי", אמר ראש העיר, ניר ברקת.
עיצוב הפסלים נעשה בהשראת נושא שנבחר על ידי הילדים, ובהנחייה מקצועית של מורות לאומנות.
בין הנושאים שנבחרו היו סמלי תרבויות שונות שעוצבו כשמיכת טלאים, עונות השנה, אזורים בארץ ישראל ומגמות לימוד בבתי הספר. 14 אריות הוצבו ברחבי השכונה, לאורך תחנות הרכבת הקלה "חיל האוויר", "סיירת דוכיפת", "פסגת זאב מרכז" ו"יקותיאל אדם". כל אחד מבתי הספר שהשתתפו הופקד על עיצוב האריות באחת מהתחנות בשכונה.
מנכ"ל סיטיפס, ירון רביד, ציין כי "הרכבת הקלה הפכה לסמל של ירושלים. מדי יום נוסעים בה למעלה מ- 140,000 נוסעים, אשר עוברים בתחנות הניצבות במקומות מרכזיים בעיר. הפרויקט הזה, בשיתוף עם העירייה, הינו פרויקט קהילתי-שכונתי שנועד לשפר את נראות התחנות והשכונה, הוא מביא ללב השכונה אומנות ססגונית ומחבר בין אנשי הקהילה. הפרויקט מתקיים במסגרת פעילויות רחבה של סיטיפס בקהילות השכונות השונות בירושלים, שמטרתן לחבר בין הרכבת הקלה לשכונות ובין קהלים שונים בשכונות השונות".
הודעות עיריית י-ם
https://www.jerusalem.muni.il/Messages/Khila/Pages/Lions.aspx
 
מגניב!

ניר ברקת, חנך בשיתוף סיטיפס הצבת פסלי האריות בתחנות פסגת זאב
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חנך בשיתוף סיטיפס את פרויקט הצבת פסלי האריות בתחנות הרכבת הקלה בפסגת זאב
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חנך ביום חמישי האחרון פרויקט של הצבת פסלי אריות מעוטרים בתחנות הרכבת הקלה בפסגת זאב. חברת סיטיפס הייתה שותפה לפרויקט, והאריות עוצבו ע"י תלמידי בתי ספר יסודיים ובתי ספר תיכון, לצד חניכי תנועות נוער – כולם משכונת פסגת זאב.
"אני מברך על הפעילות הקהילתית שנעשתה בשיתוף הילדים מבתי הספר בשכונה והנוער בפסגת זאב. הצבת פסלי האריות בתחנות הרכבת הקלה מחברת את הילדים לשכונה ע"י היצירה שלהם, ונותנת להם הרגשה של בית גם במרחב הציבורי", אמר ראש העיר, ניר ברקת.
עיצוב הפסלים נעשה בהשראת נושא שנבחר על ידי הילדים, ובהנחייה מקצועית של מורות לאומנות.
בין הנושאים שנבחרו היו סמלי תרבויות שונות שעוצבו כשמיכת טלאים, עונות השנה, אזורים בארץ ישראל ומגמות לימוד בבתי הספר. 14 אריות הוצבו ברחבי השכונה, לאורך תחנות הרכבת הקלה "חיל האוויר", "סיירת דוכיפת", "פסגת זאב מרכז" ו"יקותיאל אדם". כל אחד מבתי הספר שהשתתפו הופקד על עיצוב האריות באחת מהתחנות בשכונה.
מנכ"ל סיטיפס, ירון רביד, ציין כי "הרכבת הקלה הפכה לסמל של ירושלים. מדי יום נוסעים בה למעלה מ- 140,000 נוסעים, אשר עוברים בתחנות הניצבות במקומות מרכזיים בעיר. הפרויקט הזה, בשיתוף עם העירייה, הינו פרויקט קהילתי-שכונתי שנועד לשפר את נראות התחנות והשכונה, הוא מביא ללב השכונה אומנות ססגונית ומחבר בין אנשי הקהילה. הפרויקט מתקיים במסגרת פעילויות רחבה של סיטיפס בקהילות השכונות השונות בירושלים, שמטרתן לחבר בין הרכבת הקלה לשכונות ובין קהלים שונים בשכונות השונות".
הודעות עיריית י-ם
https://www.jerusalem.muni.il/Messages/Khila/Pages/Lions.aspx
מגניב!
 

davidfainshtein

New member
מנהל
האריות פה כבר חודשים...

ניר ברקת, חנך בשיתוף סיטיפס הצבת פסלי האריות בתחנות פסגת זאב
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חנך בשיתוף סיטיפס את פרויקט הצבת פסלי האריות בתחנות הרכבת הקלה בפסגת זאב
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חנך ביום חמישי האחרון פרויקט של הצבת פסלי אריות מעוטרים בתחנות הרכבת הקלה בפסגת זאב. חברת סיטיפס הייתה שותפה לפרויקט, והאריות עוצבו ע"י תלמידי בתי ספר יסודיים ובתי ספר תיכון, לצד חניכי תנועות נוער – כולם משכונת פסגת זאב.
"אני מברך על הפעילות הקהילתית שנעשתה בשיתוף הילדים מבתי הספר בשכונה והנוער בפסגת זאב. הצבת פסלי האריות בתחנות הרכבת הקלה מחברת את הילדים לשכונה ע"י היצירה שלהם, ונותנת להם הרגשה של בית גם במרחב הציבורי", אמר ראש העיר, ניר ברקת.
עיצוב הפסלים נעשה בהשראת נושא שנבחר על ידי הילדים, ובהנחייה מקצועית של מורות לאומנות.
בין הנושאים שנבחרו היו סמלי תרבויות שונות שעוצבו כשמיכת טלאים, עונות השנה, אזורים בארץ ישראל ומגמות לימוד בבתי הספר. 14 אריות הוצבו ברחבי השכונה, לאורך תחנות הרכבת הקלה "חיל האוויר", "סיירת דוכיפת", "פסגת זאב מרכז" ו"יקותיאל אדם". כל אחד מבתי הספר שהשתתפו הופקד על עיצוב האריות באחת מהתחנות בשכונה.
מנכ"ל סיטיפס, ירון רביד, ציין כי "הרכבת הקלה הפכה לסמל של ירושלים. מדי יום נוסעים בה למעלה מ- 140,000 נוסעים, אשר עוברים בתחנות הניצבות במקומות מרכזיים בעיר. הפרויקט הזה, בשיתוף עם העירייה, הינו פרויקט קהילתי-שכונתי שנועד לשפר את נראות התחנות והשכונה, הוא מביא ללב השכונה אומנות ססגונית ומחבר בין אנשי הקהילה. הפרויקט מתקיים במסגרת פעילויות רחבה של סיטיפס בקהילות השכונות השונות בירושלים, שמטרתן לחבר בין הרכבת הקלה לשכונות ובין קהלים שונים בשכונות השונות".
הודעות עיריית י-ם
https://www.jerusalem.muni.il/Messages/Khila/Pages/Lions.aspx
האריות פה כבר חודשים...
 
צר לי, אבל המכר שלך קוטר בכיין

רעש חיתוך האוויר ברכבות
דיברתי עם מכר תושב היישוב נוף איילון, שסיפר לי על מרמור של תושבים הגרים סמוך למסילת הרכבת לירושלים הנבנית סמוך לבתיהם (מרחק של כמאה חמישים - מאתיים מטרים) על רעש שיישמע לדבריהם כתוצאה מחיתוך האוויר של הרכבת. במחשבה ראשונה זה נשמע לי כמו בכיינות קלאסית הנהוגה במקומותינו (במיוחד האירוניה של התלונות על רעש מצד המסכנים שבונים לידם רכבת חשמלית)
אם כי במחשבה שנייה - האם יש ממש בחששותיהם? כמה רעש עושה רכבת חשמלית במהירות בה עתידה הרכבת לירושלים לנסוע? למישהו יש מקורות שיכולים להפריך או לתמוך בטענות?
צר לי, אבל המכר שלך קוטר בכיין
עפ"י תת"ל 18 שעוסק בחשמול הרכבת, החל מעמוד 142 ישנה סקירה של עוצמות הרעש העשויות להגרם ע"י הרכבת החשמלית (והייתרונות שלה מול רכבת בהנעת דיזל גם בהיבט זה). בעמוד 156 ישנו גרף שמראה שמהירות של 160 קמ"ש, הרכבת כולה תפיק רעש בעוצמה של כ-60.5 דציבל (ככל הנראה למרחק של 100 מטרים).
מחיפוש קל באינטרנט, זה שווה ערך לרעש שיחה ממרחק מטר.

קישור לתת"ל:
https://www.rail.co.il/HE/Development/Ttl18/Documents/3/7001.pdf



 
הנושא האקוסטי מאד מדעי ומסודר

צר לי, אבל המכר שלך קוטר בכיין
עפ"י תת"ל 18 שעוסק בחשמול הרכבת, החל מעמוד 142 ישנה סקירה של עוצמות הרעש העשויות להגרם ע"י הרכבת החשמלית (והייתרונות שלה מול רכבת בהנעת דיזל גם בהיבט זה). בעמוד 156 ישנו גרף שמראה שמהירות של 160 קמ"ש, הרכבת כולה תפיק רעש בעוצמה של כ-60.5 דציבל (ככל הנראה למרחק של 100 מטרים).
מחיפוש קל באינטרנט, זה שווה ערך לרעש שיחה ממרחק מטר.

קישור לתת"ל:
https://www.rail.co.il/HE/Development/Ttl18/Documents/3/7001.pdf
הנושא האקוסטי מאד מדעי ומסודר
ויש מדדים מדויקים לצורך במיגון אקוסטי. (זה לא בהכרח קיר, זה יכול להיות גם חלונות מבודדים יותר).

ככלל הקטר עצמו אכן שקט כי הוא יהיה חשמלי, רעש נוסף יבוא מחיכוך הגלגלים במסילה וגם הוא כנראה בטל בשישים במסילה חדשה ומרותכת.
לכך יש להוסיף צפירה מפעם לפעם, אם כי בגלל שאין מפגשי כביש מסילה לאורך כל הקטע האמור גם זה יהיה לעיתים מאד מאד רחוקות.
ההבדל העיקרי בין רכבת לבין אוטוסטראדה הוא שבאוטוסטראדה הרעשים קבועים לאורך רוב היום ומייצרים מעין רעש לבן שקל להתעלם ממנו (חוץ מאופנועים ש"טסים" ומרעידים את הלב) בעוד רכבת מייצרת רעש נקודתי אחת לכמה דקות כשהיא עוברת ולכן יותר קשה להתעלם ממנה.
יש פה חשש מוצדק של אנשים שלא בקיאים במדע שנקרא אקוסטיקה אך יש כלים מדויקים להוכיח או להזים את החשש שלהם, וכלים מדויקים נוספים לטפל בחריגות רעש אם ישנם. במקרה דנן כנראה אין צפי לחריגות רעש בהתאם לחוק. ולא נדרשו צעדי מניעה מקדימים, אך לאחר שהרכבת תתחיל לפעול יהיה אפשר לבצע בדיקות אמיתיות ולהציע פתרונות בהתאם.
חשוב לציין שבגלל שהמסילה נמוכה מהבתים, חלק מהרעש גם נבלם על ידי המדרון שמשמש מעין "סוללה אקוסטית טבעית". לו המסילה היתה גבוהה מהבתים הרעש היה מורגש הרבה יותר.
 

d70

Well-known member
................

רעש חיתוך האוויר ברכבות
דיברתי עם מכר תושב היישוב נוף איילון, שסיפר לי על מרמור של תושבים הגרים סמוך למסילת הרכבת לירושלים הנבנית סמוך לבתיהם (מרחק של כמאה חמישים - מאתיים מטרים) על רעש שיישמע לדבריהם כתוצאה מחיתוך האוויר של הרכבת. במחשבה ראשונה זה נשמע לי כמו בכיינות קלאסית הנהוגה במקומותינו (במיוחד האירוניה של התלונות על רעש מצד המסכנים שבונים לידם רכבת חשמלית)
אם כי במחשבה שנייה - האם יש ממש בחששותיהם? כמה רעש עושה רכבת חשמלית במהירות בה עתידה הרכבת לירושלים לנסוע? למישהו יש מקורות שיכולים להפריך או לתמוך בטענות?
................
דווקא רכבות נוסעים לא עושות רעש.הרכבות הרועשות יותר היו רכבות המשא הארוכות ורעש קטר הדיזל.
הרעש הכי משמעותי זכור לי היה בזמן שרכבות המשא היו צריכות לבלום (משהו כמו חצי דקה - דקה של חריקת בלימה כפול הקרונות).
 

GLSRA

Member
לא נראה שיש בכלל אופציה לרכבות משא לירושלים.

................
דווקא רכבות נוסעים לא עושות רעש.הרכבות הרועשות יותר היו רכבות המשא הארוכות ורעש קטר הדיזל.
הרעש הכי משמעותי זכור לי היה בזמן שרכבות המשא היו צריכות לבלום (משהו כמו חצי דקה - דקה של חריקת בלימה כפול הקרונות).
לא נראה שיש בכלל אופציה לרכבות משא לירושלים.
המסילה מגיעה לתחנה ואין, למיטב ידיעתי, שום היערכות או תכנון לפרוק מכולות בירושלים
 
אתה טועה איש! קיים תכנון מפורט להקמת מסוף משא במלחה

לא נראה שיש בכלל אופציה לרכבות משא לירושלים.
המסילה מגיעה לתחנה ואין, למיטב ידיעתי, שום היערכות או תכנון לפרוק מכולות בירושלים
אתה טועה איש! קיים תכנון מפורט להקמת מסוף משא במלחה
ויש בידינו אפילו את המפות עם תכנון המסילות לכך. זה נקרא מלחה ב' והתכנון הסתיים כבר בשנת 2003 עוד בטרם נפתחה התחנה לנוסעים ביום 09.04.2005. היות וכביש 4 מגיע קרוב לתחנה, אפשר להעמיס עליו טריילרים בכיף...
 
במלחה ז"א על המסילה הישנה, לא?

אתה טועה איש! קיים תכנון מפורט להקמת מסוף משא במלחה
ויש בידינו אפילו את המפות עם תכנון המסילות לכך. זה נקרא מלחה ב' והתכנון הסתיים כבר בשנת 2003 עוד בטרם נפתחה התחנה לנוסעים ביום 09.04.2005. היות וכביש 4 מגיע קרוב לתחנה, אפשר להעמיס עליו טריילרים בכיף...
במלחה ז"א על המסילה הישנה, לא?
 
כן. היא לא כל כך ישנה.....הנה שלוש

במלחה ז"א על המסילה הישנה, לא?
כן. היא לא כל כך ישנה.....הנה שלוש
תמונות של ההקמה שלה שצילמתי בזמנו. בארכיון הפורום למעלה מ-400 תמונות שצילמתי מההקמה של מסילה זו והתחנה במלחה.
שבוע טוב.





 

GLSRA

Member
תודה על התיקון, לא הייתי מודע לכך, אבל אני

אתה טועה איש! קיים תכנון מפורט להקמת מסוף משא במלחה
ויש בידינו אפילו את המפות עם תכנון המסילות לכך. זה נקרא מלחה ב' והתכנון הסתיים כבר בשנת 2003 עוד בטרם נפתחה התחנה לנוסעים ביום 09.04.2005. היות וכביש 4 מגיע קרוב לתחנה, אפשר להעמיס עליו טריילרים בכיף...
תודה על התיקון, לא הייתי מודע לכך, אבל אני
התכוונתי כמובן למסילה החדשה.
האם בעתיד לאחר פתיחת המסילה המחושמלת המהירה ימשיכו לתחזק את המסילה הנוכחית ? האם יהיו בכלל נוסעים במסילה הזו ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה