רעשים בשרשרת

nogistune

New member
רעשים בשרשרת

חזרתי מקצת התהפכויות שטח אתמול, וכשנפנתי לנקות את האופניים שמעתי רגע של גרידה מהציר המרכזי, אבל כשהורדתי את השרשרת לסיבוב חופשי, הרעש נפסק, לכן הסקתי, וכך התברר, כי הרעש מגיע מהשרשרת עצמה - נכנסו גרגרי חול בבפנים של השרשרת, והם משתפשים בפלטות. 2 שאלות: 1. איך אני מנקה את תוך החוליות בשרשרת? 2. איך אני מונע את זה? (גם הפדל שלי אכל איזה קילו חול, עכשיו, יש לו תערובת גריז\חול במיסבים - הוא בקושי מסתובב - איזה כיף. (זה צעד אחד לכיוון SPD)
 
יש מין מכשיר

כזה מפלסטיק - מכניסים לתוכו קצת חומר ממיס שומנים מיוחד סוגרים אותו על השרשרת ומסובבים את הפדלים כ 20 שניות - שוטפים במים והשרשרת יוצאת נקיה ומבריקה . אני משתמש בדבר הזה כבר כשנתיים , ממליץ בכל פה ויד.
 
שרשרת

אתה מוריד את השרשרת מהאופניים כשאתה עושה את כל התהליך הזה, או על האופניים? באיזה ממיס אתה משתמש?
 
לא צריך להוריד את השרשרת

החומר הוא חומר יעודי לשימוש עם הכלי הזה. תכנס לחנות אופניים ותשאל על הכלי הזה . כשקיבלתי אותו פעם מתנה זה נראה לי כמו איזה משהו מיותר אבל זה עושה את העבודה מצוין , יש שם בפנים כמה מברשות קטנות שמנקות את השרשרת למצב מבריק תוך כמה סיבובי פדלים.
 

wap mag

New member
תגיד גדי איזה חומר מומלץ

להוציא את כל הגריז משרשרת של אופניים? אני לא מדבר על חומרים מחנויות אופניים,אלא חומרים בהישג יד,פתחתי שרשור בנושא אבל שמעתי כ"כ הרבה דעות שכבר התבלבלתי...
 
כתוב עליו

pedros bio degreeser , לפני כשנה וחצי עלה לי 70 ש"ח ועדיין יש לי כשליש בקבוק. אני משתמש בו פעם בחודש בערך וצריך ממש מעט מאד חומר לכל שימוש .
 
גם אני קיבלתי מתנה

ועד שבכלל הבנתי שמיועד לשרשרת... ואיך מרכיבים אותו... רק שעד עכשיו לא ידעתי איזה חומר בפנים (ניחשתי שצריך משהו, אבל האמת שחשבתי ששמן או משהו כזה), אז רק השתמשתי כדי לנקות לכלוכים... אני רץ לקנות...
 

andnem

New member
אקדח אוויר

טוב אם יש בעבודה, אם אין - אפשר לבקש לכמה שניות בשטיפת מכוניות. לזמן הניקוי רצוי לכסות רוטורים של המעצורי דיסק. רעש משרשרת נקיה ומשומנת יכול להיות סימן שיש זוג חוליות תפוסות. סובב את פדלים אחורה במהירות ותסתכל על החלק התחתון של שרשרת, איפה שהיא יוצאת מהמעביר האחורי. תבדוק שאין חוליות תפוסות ביחד בצורת V. אם יש - שחרר אותן.
 

nogistune

New member
הרעש רציף

ז"א לכל אורך השרשרת, אני חושב שיש לנקות בצורה רצינית. האם שמן "מקצועי" יותר מונע אצליכם בעיות שכאלה?
 

nogistune

New member
טוב, זו אשמתי...

שימנתי לפני הרכיבה בשמן עבה במקום דק... זה אסף פול חול, וחבל. מחר אני אנסה להנדס איזה כלי לניקוי שרשרת, מבוסס סולר. אני אודיע לכם מה יצא.
 
הסולר הוא לא!

ישנו כלי יעודי לניקוי שרשרת.החומר המומלץ להמיס הוא נפט.הסולר הוא שומני וילכלך לך את השרשרת עוד יותר.
 

nogistune

New member
אני משתמש בנפט

אבל שמעתי שסולר הוא מה שמשתמשים בו ה"מקצוענים", בכל אופן, סולר מתנדף, ככה שאין בעיה איתו, והוא דגריזר מצויין.
 
לא נשמע הגיוני שהרעש בא פתאום

מכל השרשרת, תבדוק את הכיוונים של המעבירים, יכול להיות שאחרי הנפילה הכבל קצת נרפה והשרשרת משפשת בצד את אחת הפלטות או מלפנים או מאחור. אם יש חול בשרשרת שפריץ מים מנקה אותו ולאחר מכן לשמן שוב, כמובן שניקוי עם כלי מתאים וחומר הינו דבר טוב ומומלץ.
 

nogistune

New member
זה לא עובד במים

זה תקוע בשמן - גאנק. אני אבדוק כיוון, למרות שהוא לא פוגע במעביר. מה זה השרשרת משפשפת את הפלטות?
 
נוגע בפלטות - זאת אומרת שהמוביל לא

נמצא בדיוק מעל הגלגל"ש ואז השרשרת בקטע שבין המוביל לפלטה\גלגל"ש נוגעת מהצד ומשפשפת את הפלטה, זה יוצר רעש רציף כאשר מפדלים. כיוון של המעביר מעלים את הרעש. אני תמיד שוטף את השרשרת עם צינור מים ולרוב גם עם מברשת וסבון, לאחר הייבוש אני משמן ולאחר זמן מה מנגב, אסור לרכב עם שרשרת רטובה משמן כי השמן אוסף אליו אבק וניהיה לג'יפה שחורה.
 
למעלה