רעיונות של מהנדס העיר - חיפה

מצב
הנושא נעול.
רעיונות של מהנדס העיר - חיפה

רעיונות של מהנדס העיר - חיפה
http://www.dmag.co.il/pub/shoken/kolbohaifa/2399/index.html#16

כמה דברים נראים הזויים כמו רכבל חוף הכרמל - חורב, או מנהרת רכס הכרמל כדי לפנות מקום למטרונית (מי אמר שיקוע?)

במוסף מקומי אחר נתקלתי ברעיון לקו מטרונית יגור - לב המפרץ דרך נשר ותל חנן.
 
על קו המטרונית בנשר הייתה כתבה

רעיונות של מהנדס העיר - חיפה
http://www.dmag.co.il/pub/shoken/kolbohaifa/2399/index.html#16

כמה דברים נראים הזויים כמו רכבל חוף הכרמל - חורב, או מנהרת רכס הכרמל כדי לפנות מקום למטרונית (מי אמר שיקוע?)

במוסף מקומי אחר נתקלתי ברעיון לקו מטרונית יגור - לב המפרץ דרך נשר ותל חנן.
על קו המטרונית בנשר הייתה כתבה
של עידן יוסף ב NEWS1 שהבאתי לכאן לפני מספר ימים:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-350378-00.html[/URL]

וכתבה נוספת מהיום:
[URL]http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4538336,00.html[/URL]
 
אם התכנון הוא שקו המטרונית ישאר רק

על קו המטרונית בנשר הייתה כתבה
של עידן יוסף ב NEWS1 שהבאתי לכאן לפני מספר ימים:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-350378-00.html[/URL]

וכתבה נוספת מהיום:
[URL]http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4538336,00.html[/URL]
אם התכנון הוא שקו המטרונית ישאר רק
בדרך בין יהודה אז אין צורך בו. רכבת העמק תענה על הצורך הזה.
הרי היא תביא את הנוסעים לתחנת לב המפרץ מזרח.
 
זה לא מדוייק כי למטרונית יהיו תחנות

אם התכנון הוא שקו המטרונית ישאר רק
בדרך בין יהודה אז אין צורך בו. רכבת העמק תענה על הצורך הזה.
הרי היא תביא את הנוסעים לתחנת לב המפרץ מזרח.
זה לא מדוייק כי למטרונית יהיו תחנות
ביניים, אבל סביר להניח שבשלב מסויים הקו הזה לא ייעצר במרכזית המפרץ ויוארך לתוך חיפה.
השאלה האם קו 1 יישאר כפי שהוא או ישתנה.
אם קו 1 יועבר לטירת הכרמל ויסע דרך האיצטדיון ונווה דוד, אז יכול להיות שהקו של נשר יסתיים נניח בהדר או במושבה הגרמנית.
אם קו 1 לא יועבר לטירת הכרמל, ייתכן שקו המטרונית של נשר יחליף את קו 111 של אגד ויגיע עד טירת הכרמל.
לקו 111 יש מסלול שמתאים לקו מטרונית.
 
אז שאלה טכנית בנושא הזה.

זה לא מדוייק כי למטרונית יהיו תחנות
ביניים, אבל סביר להניח שבשלב מסויים הקו הזה לא ייעצר במרכזית המפרץ ויוארך לתוך חיפה.
השאלה האם קו 1 יישאר כפי שהוא או ישתנה.
אם קו 1 יועבר לטירת הכרמל ויסע דרך האיצטדיון ונווה דוד, אז יכול להיות שהקו של נשר יסתיים נניח בהדר או במושבה הגרמנית.
אם קו 1 לא יועבר לטירת הכרמל, ייתכן שקו המטרונית של נשר יחליף את קו 111 של אגד ויגיע עד טירת הכרמל.
לקו 111 יש מסלול שמתאים לקו מטרונית.
אז שאלה טכנית בנושא הזה.
לא סללו ציר מטרונית לאורך הצ'ק פוסט. המטרוניות לחיפה יוצאות מאחורי הצ'ק פוסט ועוקפות אותו. כלומר, יש כאן 2 אופציות:
1. יסללו ציר מטרונית בצ'ק פוסט - ואז עולה השאלה למה לא עשו זאת מראש?
2. המטרונית תסע עד להצטלבות הקיימת בפאתי העיר התחתית ו"תשבור ימינה" לכיוון לב המפרץ בציר הקיים.
&nbsp
חלופה 2 תצריך זמן נסיעה נוסף שיהפוך את המסלול לארוך ומוזר.
חלופה 1 תצריך הון כסף.
 
ויש אופציה נוספת שגם מתייחסים אליה

אז שאלה טכנית בנושא הזה.
לא סללו ציר מטרונית לאורך הצ'ק פוסט. המטרוניות לחיפה יוצאות מאחורי הצ'ק פוסט ועוקפות אותו. כלומר, יש כאן 2 אופציות:
1. יסללו ציר מטרונית בצ'ק פוסט - ואז עולה השאלה למה לא עשו זאת מראש?
2. המטרונית תסע עד להצטלבות הקיימת בפאתי העיר התחתית ו"תשבור ימינה" לכיוון לב המפרץ בציר הקיים.
&nbsp
חלופה 2 תצריך זמן נסיעה נוסף שיהפוך את המסלול לארוך ומוזר.
חלופה 1 תצריך הון כסף.
ויש אופציה נוספת שגם מתייחסים אליה
בכתבה של עידן יוסף - המסלול לא יהיה בלעדי למטרונית אלא גם לאוטובוסים אחרים כמו בהדר ובדרך ההגנה.
 
ואיך לא שמתי לב - למנהר את הרכבת בחיפה

רעיונות של מהנדס העיר - חיפה
http://www.dmag.co.il/pub/shoken/kolbohaifa/2399/index.html#16

כמה דברים נראים הזויים כמו רכבל חוף הכרמל - חורב, או מנהרת רכס הכרמל כדי לפנות מקום למטרונית (מי אמר שיקוע?)

במוסף מקומי אחר נתקלתי ברעיון לקו מטרונית יגור - לב המפרץ דרך נשר ותל חנן.
ואיך לא שמתי לב - למנהר את הרכבת בחיפה
ולהשתמש בתואי הקיים לרכבת קלה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה