רעיונות מקוריים להובלת המון מזוודות לנתב״ג?

טסים יונייטד, 4 נוסעים עם 2 לכל אחד

אחד מאיתנו זה infant on laps שמשלם 10% מהכרטיס וככל הנראה זכאי למזוודה, אנחנו מבררים איתם סופית שאפשר להביא עבורו גם מזוודה + אחת נוספת.
כל מזוודה נוספת זה 100 דולר, מעבר לכך אנחנו מביאים איתנו לתא הנוסעים את המקסימום האפשרי.

כל הנ״ל זה התכנון, אם איכשהו נצליח להוריד כמות - מצויין, אם לא, אז נחליט אם אנחנו צריכים מזוודה נוספת שכבר תעלה 200 דולר, או רק להגדיל מעט את אחת מהקיימות תמורת 100 דולר נוספים.

שים לב שמזוודה ממוצעת יכולה לשקול מעל 4 ק״ג, כשמביאים 6 מזוודות, הן לבד שוקלות מעבר למגבלת המשקל... אז זה אומר להשתמש גם בארגזי קרטון או דאפל-באגס. וכמובן שכל מה שאפשר, תצמצמו בוואקום.
 

Fellowship

New member
תלוי בחברה התעופה, טסנו עם Aeroflot ובזכות הפורום

הבנו שזו חברה רצינית, וכל עוד אין בעיות אז הכל מתקתק,
ואם יש בעיות, אז לצפות לשירות בסגנון פוטין.
לא היו בעיות


בכל מקרה, שלחנו 8 מזוודות לבטן המטוס מכיוון שכל כרטיס טיסה היה זכאי לשליחת 2 מזוודות ללא תשלום.
אגב, עבור 8 מזוודות + ציוד שעולה אתכם למטוס, צריך מקסימום 4 עגלות,אנחנו הסתדרנו עם 3 ושחררנו את המשפחה לדרכה.
אגב, אם כל אחד לוקח עגלה אחת, לא אמור להיות סיפור גדול לדחוף עוד 2 בשלבים, אם אתם לבד.

לאחר הנחיתה, כנ"ל והזמנו Uber XL לנסיעה.
 
רעיונות מקוריים להובלת המון מזוודות לנתב״ג?

הי,
משפחה של 4, עם הרבה מזוודות (לבטן המטוס + איתנו), ועגלת תינוק וכו׳.
רעיונות לגבי איך מגיעים לנתב״ג עם הרבה ציוד, שלא על ידי חברים או משפחה?
לפני שנתיים, היה ילד אחד פחות, הרבה פחות מזוודות אבל כלוב טיסה + כלבה. לקחנו מונית גדולה מאוד (ואן ל9 נוסעים או משהו כזה, אבל תא המטען לא היה מאוד גדול) ודי מילאנו אותה...
יש איזו המלצה? הרבה נכתב כאן על כמות מזוודות שלוקחים בטיסה, אף פעם לא ראיתי הסבר לדרך בה הביאו אותן לשם.
תודה!

(בארה״ב יהיה לנו כנראה פתרון הובלה מהשדה הביתה)
 

ilanvag

New member
נשמע בדיוק כמו הסיפור שלנו, לפני 10 שנים

ההבדל היחיד הוא שאנחנו היינו רק עם ילד וחצי (האישה הייתה בהיריון מתקדם).
&nbsp
בשביל לקצר את הסיפור - לקחתי אז מוביל (סבל) מקצועי עם משאית - אלה שמעבירים דירות. זה היה אדם אחד (לא היה צריך יותר), אשר הוריד את כל המזוודות והארגזים למשאית (גרנו בקומה 3 בלי מעלית, והיו המון מזוודות וארגזים - קרוב ל-20 למיטב זכרוני), נסע לנתב"ג, ושם פרק את זה עבורנו ועזר להעמיס על הרבה עגלות. היה שווה כל אגורה.
&nbsp
אנחנו נסענו עם המשפחה - היו לפחות 4-5 רכבים של בני משפחה שנסעו איתנו לנתב"ג, ובטרמינל הייתה שורה ארוכה של עגלות, אשר נדחפו על-ידי בני משפחה שונים.
 
עלה לי רעיון - אולי יהיה כדאי לקחת מיניבוס

״מיניבוס״ שהוא סוג של וואן ל-16 נוסעים כנראה יספיק. ואם לא, אז אולי מיניבוס אמיתי. לא בטוח שזה יותר יקר מלשלם למוביל לציוד + מונית לנוסעים.
רעיון של מוביל עבר לי בראש, אבל חשבתי על זה שאם לא רוצים לשקר לביטחון, והציוד מגיע עם מוביל, אז הבידוק הבטחוני עשוי להיות מסובך יותר (האם המזוודות היו איתך כל הזמן? ״לא, הבאתי אותם לאיזה בחור שיעביר אותן לכאן, לא מישהו שאני מכיר אישית אלא סתם אחד שנתן לי את הצעת המחיר הכי זולה״).

סיוע ממשפחה אצלנו לא יתאפשר, אז ננסה להקדים מאוד את ההגעה, ואולי לקבל איזו התחשבות מהבטחון כדי לא לזגזג בין החבלים עם כל הציוד, ונקווה לטוב.

נראה שהנקודה שתהיה הכי בעייתית תהיה בארה״ב בין הכניסה לבין הקונקשיין. לעבור את ה-100 מטרים בין המסוע לבין הפקדת הכבודה אחרי ביקורת מכס, נראה מאתגר... זה אומר לגלגל 9 מזוודות, 3 קארי-און, תיקים אישיים, עגלת תינוק, ושני ילדים.

(לכתוב את הדברים כאן זה סוג של לחשוב בקול, בעידן שלנו.)
 

Boston Guy

New member
מיניבוס זה רעיון מעניין.

יצא לי בשנים האחרונות להזמין כמה פעמים שרותי הסעות בישראל לצורך כל מני ארועים משפחתיים שערכנו - וזה לא היה מסובך מדי ולא היה נורא יקר.

אבל... קח בחשבון רק שנהג מיניבוס לא בהכרח יגדיר את עצמו בתור סבל שלך - ולכן יש מצב שאתה תמצא את עצמך מעמיס ופורק הכל לבד.
וגם את זה שלהגיע משפת המדרכה שלידה המיניבוס יוריד אתכם עד לנקודת הפקדת המזוודות זה גם לא מרחק קטן, אם באמת אין לך שום עזרה. נפח הציוד שהגדרת בהודעתך אומר משהו בסדר גודל של לפחות 3 עגלות מטען לתיקים ולמזוודות (אולי 4 עגלות), עגלת תינוק, ילדים...

הייתי מציע לך לבדוק אם קיימת אפשרות של "שירות טרום טיסה" או של שרות VIP במקרה שלכם. אני יודע שיש שרות כזה אצל "אל על", ושחברות שירות כמו "טל לימוזין" או "לאופר תעופה" מתעסקות בתחום.
אם יש לך אפשרות להיפטר מהמזוודות כבר בבית ושמישהו אחר יסחוב אותן לשדה זה כבר יהיה עז אחת פחות.

לגבי שדה התעופה בארה"ב - פשוט תוציא חופן דולארים מהכיס ותשכור לך SKY CAP - מה שבעברית נקרא סבל. ברוב השדות הבינלאומיים בארה"ב יש כזה דבר.
נכון - אתה תשלם לו כמה עשרות דולארים עבור רבע שעה עבודה - אבל זה עדיף על ניתוח לתיקון בקע במפשעה...
 

iris mom of two

New member
אם אני הסתדרתי עם

חמש מזוודות, אישה מבוגרת בכסא גלגלים שהיתה רעבה והצטרכה פיפי, והתנהגה אלי מאד לא יפה, לגמרי לבד. הוא יכול בעזרת המבוגר האחראי הנוסף במשפחה להסתדר.
&nbsp
לא זה לא נוח, לא זה לא קל. אבל מסתדרים.
&nbsp
אה, וארבעה מחמש המזוודות לא היו שלי. והאשה המבוגרת לא היתה מישהי שיכולתי להזניח, או להתעלם (אמא שלי).
 
כמובן שאנסה

אבל (בלי ליצור השוואות לא נאותות :) ) בפעם העמוסה הקודמת, היינו עם 3 מזוודות גדולות, כלוב טיסה, כלבה, ילדה, עגלה, קארי און וכו׳, והסתדרנו איכשהו.

הפעם זה יהיה יותר מורכב.
כנראה שיהיו לנו 8 מזוודות גדולות במשקל המקסימלי + ארגז אופניים (שאי אפשר לערום בקלות), וגם 3 מזוודות קטנות למטוס, וגם תיקים, ועגלה, וכסא בטיחות...

אגב, לא היה מי שניגש לעזור לך? ככל שאני יודע, יש בשדות תעופה התייחסות לבעלי צרכים מיוחדים, החל מלסייע עם כסא גלגלים ועד לתת טרמפ עם הרכבים החשמליים. ולפעמים גם סתם אנשים טובים באמצע הדרך.
 

iris mom of two

New member
לא ממש

מהמלון העמסתי הכל לאוטו, וזה היה יותר קל, כי היא יכלה לחכות בלובי, ויכולתי לעשות טיולים לאוטו.
&nbsp
בחברת ההשכרה האיש הסיע אותנו לאוטובוס למלון השני (ספור ארוך, אבל התברברתי קשות לחפש את המלון, בהולנד). כשחיכינו לאוטובוס היתה לי עגלה של שדה תעופה להעמיס את כל המזוודות, והסתדרתי איכשהו. נהג האוטובוס עזר לי קצת. אני גם מאלו שפשוט עושים ולא מחפשת עזרה, ונראית כזו שמסוגלת, אז מעט מאד מציעים אפילו. רוב הטיול היינו עם עוד משפחה, ואז ממש לא היתה בעיה.
&nbsp
כשאני לבד, אין לי שום בעיה אף פעם.
&nbsp
כמובן שלהיות חכם מראש זה הרבה יותר טוב.
 
זה יהיה מסורבל, בוודאות

סבל בארה״ב - רעיון נהדר אם נמצא אחד, לא זכור לי שראיתי כאלה בין המסוע לבין המכס (בניוארק, אחרי המכס זה כבר מרחק מאוד קצר להפקדת הכבודה (אסור להגיד מטען בהקשר של שדה תעופה, לא?) לטיסת המשך, הבעיה שלי זה להתגלגל בתור לביקורת מכס), אבל אם נראה שאנחנו מתקשים גם עם הילדים + מה שעולה למטוס, אז נחפש סבל.

בנתב״ג - יונייטד לא מפעילה שירות כזה ככל שראיתי, אבל אולי טל לימוזין / לאופר תעופה יהיו הפתרון החל מהאיסוף שלנו בבית עם רכב גדול מספיק ועד סיוע בהעברת המזוודות לדלפקים? שווה בדיקה.

אנחנו יודעים שיש קו דק, לפעמים, בין לעשות את הדברים אחרת ואולי יעיל יותר לבין להיות טיפשים. חסכון גדול בכסף וזמן עשינו לטעמנו בכך שוויתרנו על מכולה. חלק מהחסכון נשמח להפנות לנושא ההתארגנות לפני טיסה.
 

Boston Guy

New member
לדעתי יש סבלים בניוארק באזור עליו דיברת.

במקסימום תיגש לאחד מדלפקי השרות של חברות התעופה לענייני "מטען אבוד" (או - יותר טוב - שלח את אישתך עם התינוק) ותעשה להם PUPPY EYES שאתה צריך עזרה. הם מן הסתם יודעים איפה הסבלים מתחבאים.

לגבי ישראל - אני מסכים איתך. יש מספיק לחץ בשעות שלפני טיסה, ואם היכולת הכלכלית קיימת - מיותר (לדעתי) לעשות לעצמך יותר קשה בגלל כמה מאות שקלים.

לגבי ספקי שירות בארץ - תבדוק גם אצל אירו-הנדלינג ("פלטינום VIP") אם יש להם משהו רלוונטי להציע.
 
כשיודעים מה לחפש, לפעמים מוצאים...

אז חיפוש ממוקד יותר, ומצאתי את המידע הבא באתר של רשות שדות התעופה:
אתקשר לברר בתחילת השבוע כדי לוודא שאני מקבל תשובה מהימנה, ואדע עד כמה ניתן לסמוך על השירות ומה העלות.

נוסעים המעוניינים בשירותי סבלות לנשיאת כבודה מהרכב ועד לאזור הבידוק הביטחוני יפנו אל דלפק המודיעין, קומה 3 מול שער כניסה 32 או לטלפון מספר: 053-5352011.
השירות כרוך בתשלום, במזומן בלבד.
שעות פעילות: 24/7.
נוסעים המעוניינים בשירותי סבלות לאיסוף המזוודות מהמסוע ועד אל מחוץ לבית הנתיבות - הזמנה בדלפק השירות במקום, בכניסה לאולם סמוך לעמדת מאגר עגלות לשירות עצמי או בטלפון
053-5352011.
השירות כרוך בתשלום במזומן בלבד.
שעות פעילות 24/7.
 
וואלללה, סביב 80 שקלים לסיוע עם 8 מזוודות

התקשרתי עכשיו לברר, המחיר מפתיע לטובה! אם את המזוודות/ארגזים הסבל לוקח, אנחנו בקלות מסתדרים עם השאר.
נותר לקוות לשירות מקביל בצד האמריקאי.
 

ilanvag

New member
לא הייתה בזמנו בעיה עם הביטחון,

כי אחד מבני המשפחה (לא זוכר מי) נסע איתו בקבינה של המשאית - כך שהיה אפשר לומר בלב שקט שהמזוודות היו תחת השגחה כל הזמן (כן, חשבנו על זה אז...)
&nbsp
לגבי "הצעה הכי זולה", וכדומה, השיקול שלי היה:
1. אני לא רוצה לסחוב את כל הציוד בעצמי; מעדיף לשלם למישהו שיעביר את זה.
2. כמה כבר יהיה הפרש בין ההצעות? כמה מאות שקלים? אלף שקל? זהו סכום זניח לגמרי ובטל בשישים, בהשוואה לעלות כל המעבר לארה"ב ועלות ההתאקלמות; המוביל שלקחתי היה אחד שכבר עבדתי איתו בעבר (העביר לנו דירה כמה שנים לפני כן), וסמכתי עליו. הוא נתן הצעה שנשמעה הגיונית, אז אפילו לא חשבתי לבקש הצעות מתחרות - הסכום שהייתי (אולי) חוסך לא היה שווה את כאב הראש.
&nbsp
לגבי ארה"ב, בכל נמל תעופה (ובטח הגדולים שבהם) יש לך סבלים ייעודיים עם עגלות ענקיות, שישמחו מאוד לעזור לך בתמורה לתשלום - זו הפרנסה שלהם.
&nbsp
 

idan306

New member
אתם שני מבוגרים ושני ילדים כן?

מה לגבי פשוט לנסוע בשתי מוניות? מבוגר + ילד בכל מונית. אני יוצא מנקדות הנחה שיש לכם 2 מזוודות לגולגולת, היינו 8 מזוודות. לא נראה לי שתהיה בעיה להזמין מונית למבוגר+ילד+4 מזוודות (2 מוניות כאלה הכוונה).
&nbsp
מהרגע שהתגעת לטרמינל תעמיסו הכל על עגלות ותתגלגלו לאט ובזהירות. זה רק לתוך הטרמינל - ברגע שתתקרבו לבידוק (ובהנחה שהכל על עגלות), העובדים במקום יכוונו אתכם ויעזרו להזיז קצת את העגלות למקום פחות כיאוטי.
&nbsp
אני בטוח שאם תרימו טלפון לטל לימוזין, הם יתפרו לכם פיתרון בגנון כזה או אחר לנסיעה
 
אני חושב שהמחיר יהיה דומה, ואולי יותר זול לאצ״ז

״אוטובוס ציבורי זעיר״ (אני מתוודע למושגים, תוך כדי החיפוש), שהוא רכב מסחרי ענק, לא יעלה כנראה הרבה יותר משתי מוניות, ובתמורה ניסע יחד כמשפחה. שקלתי בעבר להזמין מונית אחת גדולה ואחת רגילה.

חישוב המזוודות יהיה מורכב יותר כמו שפירטתי קודם: 2 מזוודות לכל נוסע + ארגז אופניים (לא ניתן לערום בקלות) + קארי און + תיקים אישיים + עגלה + שני ילדים (אולי התינוק בעגלה והילדה תלך ברגל, אולי הם יקשו עלינו...)
 

iris mom of two

New member
אל תצפו מהילדה ללכת ברגל

זה אולי יקרה, אולי לא. אבל אם תתכוננו לרע...
&nbsp
אם יש סבל זה בהחלט יעזור. מנסיון, מה שכן עוזר לילדה ללכת ברגל זה שאם היא בת 3 ומעלה, תנו לה לסחוב את כבודת היד שלה. רצוי בטרולי על גלגלים. זה נותן לה להרגיש כמו גדולה, זה לא מעמסה עליה, וזה חמוד נורא. בנוסף, זה עוזר לכם כי אתם לא צריכים לסחוב בשבילה.
&nbsp
זה עובד רק עם ילדים מסויימים, אתה בלבד יודע אם זה יעבוד עם שלך, ורק כשהם לא עייפים, נרגשים או רעבים.
 
ממש לא מצפה ממנה


הגיוני שהתינוק ירצה להיות על אמא במנשא, מה שיקשה עליה לעזור. והילדה תרצה להיות על אבא, או על המזוודות שעל העגלה.
זה מה שהיה בטיסות הקודמות, ואני לא חושב שזה הולך להשתנות.
תיק מתגלגל קטן היא קיבלה בגיל שנתיים בטיסה הראשונה, ואז זה הקשה עלינו כי היא התעקשה לסחוב אותו לבד אבל לא הצליחה.
עכשיו זה עובד מצויין, היא מסתדרת איתו (אותו תיק, פרופורציות יותר הגיוניות כשהיא כבר בת חמש) ויש לה שם את הדברים שלה.

לזכותם אגיד שבמטוס הם מדהימים (4 טרנס אטלנטיות איתה, 2 אחרונות גם עם התינוק) והשעות הארוכות במטוס הרבה יותר חשובות מאשר חצי שעה יותר או פחות על הקרקע.
 

ilanvag

New member
מונית ישראלית שאפשר להעמיס עליה 4 מזוודות גדולות,

ובנוסף עוד תיקים?
&nbsp
מכיר דבר שכזה?
&nbsp
כי מהיכרותי עם מוניות ישראליות, שתי מזוודות גדולות + תיק או שניים סותמים את תא המטען של מונית ממוצעת (ולפעמים אפילו פחות מכך).
 
למעלה