רעיונות! מא אתם חושבים?

מצב
הנושא נעול.
מקרה מקביל: התקשורת בארץ

דוד - אתה צודק 100% ! נכון מאוד וכל
מילה שלך חצובה בסלע ! אכן יש תוכניות כמעט לכל אזור ואפילו ראיתי את התוכנית לטבריה, בית-שאן, סדום, ערד, וים המלח. ההכרה הממלכתית תמיד חסרה והדבר נובע גם עקב ראיה הסטורית של הרכבת בארץ למן שנות ה- 50. ככלל, נושא הרכבת לא פותח שנים רבות משום ש: מיעוט פיתוח הרכבת ומיעוט פרסום ספרים ומאמרים מקצועיים בנושאי תחבורה ציבורית מסילתית ותיעודה במדינת ישראל הינו תולדה של מיעוט השקעה בתחבורה מסוג זה. דבר זה נובע משישה גורמים: 1. זיהוי הרכבת עם שליטים קודמים בארץ-ישראל כאשר דווקא אותם שליטים הם שהביאו בתקופת שלטונם לפיתוח מואץ של תחבורה מסילתית שפיתוחה הוזנח עם קום המדינה. היו שגרסו שבעת שלטונה של ממשלת המנדאט, השתמשו היהודים תושבי הארץ, בעיקר בתחבורה הכבישית בדרכים, מאחר שהם ראו ברכבת מוסד עויין של ממשלת המנדאט. למרות שאין בסיס מוחלט להנחה זו, ניתן לומר בוודאות שאכן כך עשה ונהג חלק מהאוכלוסיה היהודית שהתרגל להשתמש בתחבורה הכבישית ולכן, לאחר קום המדינה, המשיך חלק זה באוכלוסיה להשתמש בתחבורה הכבישית בעקבות וכהמשך להרגלו מימי המנדאט הבריטי. העדפה זו לא תרמה לבטח לשיפור ההשקעות ברכבת ! 2. דחיקת חשיבותה של "רכבת-ישראל" על-ידי השפעתם של 2 הקואופרטיבים הגדולים לתחבורה ציבורית אוטובוסית: "אגד" ו-"דן" על מקבלי ההחלטות בממשלות השונות ומאבקים קשים עם ארגוני מובילי המשאיות השונים. 3. הזנחת פיתוח תחבורה מסילתית עקב סולם עדיפויות שבראשו עמד מכורח הנסיבות ובמשך שנים רבות נושא הבטחון. 4. מעט מאוד כספים הופנו להשקעות ברכבת לאחר קום המדינה הודות לכך שממשלת המנדאט הבריטי השאירה אחריה "ירושה רכבתית נכבדה" בדמות ציוד נייד ורכוש רב אחר שניתן היה להשמישו ולהפעילו באופן מיידי. מה שלא נלקח בחשבון על-ידי קברניטי הרכבת והאוצר באותה עת, היה הבלאי המואץ, הרב והמצטבר של הציוד הנייד המתיישן (שהשימוש בו בעת שנות המלחמה היה מעבר ליכולתו) והצורך הדחוף שנוצר באספקת חלקי חילוף בשנים הראשונות לאחר קום המדינה. מפעלים לייצור חלפים, לא היו כמעט בנמצא ושנות המיתון המתמשכות, לא איפשרו הקצאת כספים מסודרת למטרת פיתוח הרכבת, אחזקתה השוטפת ואספקת חלפים. 5. זכרונות טריים יחסית מתקופת השואה. רבים מיוצאי השואה הגיעו לעמדות מפתח במדינת ישראל בשנות ה-'1950 וראו ברכבת כלי תחבורה טראומטי בעבורם. רובם לבטח לא גילו עניין בפיתוח תחבורה מסילתית בה נהגו להשתמש הגרמנים אל ובתחומי מחנות ההשמדה ברחבי אירופה. 6. ד"ר א. ל. געתון במחקרו "כלכלת ישראל בשנת 1950" העריך את הכנסתו של עובד ברכבת ב-900 ל"י ובתעבורה בדרכים ב-2800 ל"י בשנה, כלומר עובד רכבת הרויח פי 3.1 פחות מעובד בתחבורה הכבישית הממונעת. מכאן, ניתן להסיק כי העבודה ברכבת לא היתה אטרקטיבית במיוחד ורבים העדיפו את העבודה בתחבורה הכבישית. מקום עבודה לא אטרקטיבי מביא בעקבות הרושם מיעוט השקעות וההעדפות התקציביות מופנות לפיכך לאפיקים אטרקטיבים אחרים.
מקרה מקביל: התקשורת בארץ
עד שנות ה-70 מערכת התקשורת פיגרה מאוד - אנשים חיכו שנים רבות עד שהמדינה עשתה טובה והתקינה להם א פרקאקטע קו טלפון. גם הרמה הטכנית ורמת האמינות והשירות התאימו למדינת העולם הרביעי. עד שמנהיגי המדינה (ביניהם חיים הרצוג ז"ל) תפסו כמה שהדבר חיוני לעתיד המדינה. אז הוקמה חב' בזק, שבאמצעותה נעשו ההשקעות הדרושות (בעזרת כמה בולדוזרים רציניים כמו יצחק קאול יבל"א), והיום מדינת ישראל יכולה להתגאות במערכת תקשורת בין המתקדמות ביותר בעולם. משהו כזה חייב לקרות למערכת התחבורה הציבורית, ובמיוחד המסילתית, בארץ.
 

alexUK

New member
הבעיה היא ש...

מקרה מקביל: התקשורת בארץ
עד שנות ה-70 מערכת התקשורת פיגרה מאוד - אנשים חיכו שנים רבות עד שהמדינה עשתה טובה והתקינה להם א פרקאקטע קו טלפון. גם הרמה הטכנית ורמת האמינות והשירות התאימו למדינת העולם הרביעי. עד שמנהיגי המדינה (ביניהם חיים הרצוג ז"ל) תפסו כמה שהדבר חיוני לעתיד המדינה. אז הוקמה חב' בזק, שבאמצעותה נעשו ההשקעות הדרושות (בעזרת כמה בולדוזרים רציניים כמו יצחק קאול יבל"א), והיום מדינת ישראל יכולה להתגאות במערכת תקשורת בין המתקדמות ביותר בעולם. משהו כזה חייב לקרות למערכת התחבורה הציבורית, ובמיוחד המסילתית, בארץ.
הבעיה היא ש...
בזק הפכה למונופול כוחני, ויש לי הרגשה שאחת המטרות של התרחבות הרכבת היא לקבל כמה שיותר תקציבים ולהפוך גם כן מונופוליסטית כדוגמת החברה הנ"ל, חברת חשמל, אגד ועוד רבות.
 
אני מעדיף להיות אופטימיסט

הבעיה היא ש...
בזק הפכה למונופול כוחני, ויש לי הרגשה שאחת המטרות של התרחבות הרכבת היא לקבל כמה שיותר תקציבים ולהפוך גם כן מונופוליסטית כדוגמת החברה הנ"ל, חברת חשמל, אגד ועוד רבות.
אני מעדיף להיות אופטימיסט
(א) המונופול שהיה לבזק הולך ונשחק, וייעלם בקרוב. (ב) יש הרבה מודלים של מערכות תחבורה ציבורית בארצות שונות שכדאי למדינת ישראל ללמוד מהם, כדי למנוע את הנזקים הטמונים במונופולים. כמובן שצריך גם לראות את הסכנות של הקיצוניות השניה - לדוגמה, ע"ע מערכת הרכבות בבריטניה!
 

alexUK

New member
תל אביב זה מרכז הארץ,

למעשה, הכל כבר נידון ברכבת ישראל
במהלך 10 השנים האחרונות. אפילו מפה מאוד דומה קיימת ברכבת. הרעיונות האלה בין אם שלך, בין אם לאו, הם רעיונות נכונים ומומלצים בלב חם אך אל נא תשכח שמה שצריך זה תקציב ! ואת זה אין ! כל עוד לא יוכרע מעמדה של הרכבת, אין הזרמה של כסף ! ראיתי כמות שרטוטים גדולה בתל-אביב אך אינני יכול לקחת או לצלם לצערי. כרגע עוסקים גם במרץ בתכנון המפורט של הקו לאריאל. האבסורד הכי נורא בעיניי: לראש-העין (עיירה שכוחת אל) יש 2 תחנות רכבת !!! ולעיר הבירה שהיא העיר הכי גדולה בישראל ושבה יש הכי הרבה אוכלוסייה ושטח, אין אפילו תחנה אחת. אפילו לתל-אביב שהיא יחסית קטנה לעומת ירושלים, יש 5 תחנות רכבת ! כלומר שבמערב הארץ יש רכבת ובמרכז הארץ אין בכלל רכבת ! היתכן ?? הקו המהיר לירושלים יהיה רווחי פי 1.8 מהקו תל-אביב חיפה !!! הרכבת לא רוצה להרוויח ??? הרי הכסף שוכב בקו לירושלים ואין מי שיקטוף אותו ֱֱֱֱֱֱ!!!
תל אביב זה מרכז הארץ,
ירושלים - פריפריה. לכן העדיפות לפיתוח הרכבת, במרכז הארץ.
 
לא אתווכח. ירושלים מרכז העולם ומרכז

תל אביב זה מרכז הארץ,
ירושלים - פריפריה. לכן העדיפות לפיתוח הרכבת, במרכז הארץ.
לא אתווכח. ירושלים מרכז העולם ומרכז
הארץ. תל-אביב = מערב הארץ. ירושלים הרבה יותר גדולה והיא כמעט כמו כל גוש דן. ירושלים הכי ענייה בארץ והיא זקוקה נואשות לרכבת. תל-אביב מבחינת גודל פיזי היא רק במקום 5 בארץ. ראשון למשל הרבה יותר גדולה.
 

alexUK

New member
ירושלים מרכז העולם...

לא אתווכח. ירושלים מרכז העולם ומרכז
הארץ. תל-אביב = מערב הארץ. ירושלים הרבה יותר גדולה והיא כמעט כמו כל גוש דן. ירושלים הכי ענייה בארץ והיא זקוקה נואשות לרכבת. תל-אביב מבחינת גודל פיזי היא רק במקום 5 בארץ. ראשון למשל הרבה יותר גדולה.
ירושלים מרכז העולם...
ורחוב הנשיא הראשון ברחובות זה מרכז הגלקסיה
 

יהוושע

New member
ראש העין אינה עיירה שכוחת אל ,התחנה

למעשה, הכל כבר נידון ברכבת ישראל
במהלך 10 השנים האחרונות. אפילו מפה מאוד דומה קיימת ברכבת. הרעיונות האלה בין אם שלך, בין אם לאו, הם רעיונות נכונים ומומלצים בלב חם אך אל נא תשכח שמה שצריך זה תקציב ! ואת זה אין ! כל עוד לא יוכרע מעמדה של הרכבת, אין הזרמה של כסף ! ראיתי כמות שרטוטים גדולה בתל-אביב אך אינני יכול לקחת או לצלם לצערי. כרגע עוסקים גם במרץ בתכנון המפורט של הקו לאריאל. האבסורד הכי נורא בעיניי: לראש-העין (עיירה שכוחת אל) יש 2 תחנות רכבת !!! ולעיר הבירה שהיא העיר הכי גדולה בישראל ושבה יש הכי הרבה אוכלוסייה ושטח, אין אפילו תחנה אחת. אפילו לתל-אביב שהיא יחסית קטנה לעומת ירושלים, יש 5 תחנות רכבת ! כלומר שבמערב הארץ יש רכבת ובמרכז הארץ אין בכלל רכבת ! היתכן ?? הקו המהיר לירושלים יהיה רווחי פי 1.8 מהקו תל-אביב חיפה !!! הרכבת לא רוצה להרוויח ??? הרי הכסף שוכב בקו לירושלים ואין מי שיקטוף אותו ֱֱֱֱֱֱ!!!
ראש העין אינה עיירה שכוחת אל ,התחנה
שהיא היום הדרומית , הייתה שם כבר בימי הבריטים ( ואולי עוד קודם לכן ) והייתה תחנה מרכזית ממנה נסעו לכול גוש דן , טרם היות " ת'א מרכז " , וגם למצרים . אח"כ שימשה תחנה בקו חיפה - י-ם , אז נא לא להשמיץ ( אתה הרי יודע את כל זאת ) . בתחנה הנוכחית והקודמת משתמשים לא רק תושבי רה"ע ( שהיא כבר עיר בינונית כיום ) אלא גם תושבי אורנית , אלעד , קיבוצי הסביבה ( עינת ,נחשונים וגבעת השלושה ) ואפילו אריאל . אני מגדולי התומכים בהשבתה של הרכבת לי-ם , עד לתחנת החאן ההיסטורית - לא פחות , אך לא צריך להביא כדוגמא שלילית יישוב פורח ש " זכה " לתחנת רכבת כיוון שהוא ממוקם סמוך למסילה . אם יהיה סוף סוף לי-ם פרנס ראוי , שיעניינו אותו ענייני העיר ולא כיבודים ושררה ( כמאמרו המצויין של יעקב אחימאיר במעריב ) יהפוך נא שולחנות במשרדי הממשלה וישיב את הרכבת לעיר , לתחנתה ההיסטורית . אגב , אתה מתכוון להשתתף בבחירות לעיריית י-ם , או שגם אותן תחרים?
 
אחרים גם אותן כמובן ! הכל מושחת שם

ראש העין אינה עיירה שכוחת אל ,התחנה
שהיא היום הדרומית , הייתה שם כבר בימי הבריטים ( ואולי עוד קודם לכן ) והייתה תחנה מרכזית ממנה נסעו לכול גוש דן , טרם היות " ת'א מרכז " , וגם למצרים . אח"כ שימשה תחנה בקו חיפה - י-ם , אז נא לא להשמיץ ( אתה הרי יודע את כל זאת ) . בתחנה הנוכחית והקודמת משתמשים לא רק תושבי רה"ע ( שהיא כבר עיר בינונית כיום ) אלא גם תושבי אורנית , אלעד , קיבוצי הסביבה ( עינת ,נחשונים וגבעת השלושה ) ואפילו אריאל . אני מגדולי התומכים בהשבתה של הרכבת לי-ם , עד לתחנת החאן ההיסטורית - לא פחות , אך לא צריך להביא כדוגמא שלילית יישוב פורח ש " זכה " לתחנת רכבת כיוון שהוא ממוקם סמוך למסילה . אם יהיה סוף סוף לי-ם פרנס ראוי , שיעניינו אותו ענייני העיר ולא כיבודים ושררה ( כמאמרו המצויין של יעקב אחימאיר במעריב ) יהפוך נא שולחנות במשרדי הממשלה וישיב את הרכבת לעיר , לתחנתה ההיסטורית . אגב , אתה מתכוון להשתתף בבחירות לעיריית י-ם , או שגם אותן תחרים?
אחרים גם אותן כמובן ! הכל מושחת שם
ולי אין דריסת רגל במקומות כאלה וטוב שכך. כל הישובים שציינת - כבודם במקומו מונח אך כולם ביחד זה פחות מהאוכלוסייה של שכונה אחת בירושלים = פסגת זאב. זו שכונה בגודל של ... תל-אביב !! צריך שתהיה רכבת לכל ישוב גדול בארץ וירושלים לה יש הכי הרבה שטח ואוכלוסיה - זכות ראשונים. גם הגיונית, יהא זה הקו הרווחי ביותר בארץ וזה אינטרס של הרכבת. יש תושבים מאוד נחמדים בכפר ראש-העין אך זה כבר נושא לפורום אחר. לילה טוב. גוט-נאחט שיינה אינג'לה !!
 

יהוושע

New member
גם בכפר ירושלים יש אנשים נחמדים.

אחרים גם אותן כמובן ! הכל מושחת שם
ולי אין דריסת רגל במקומות כאלה וטוב שכך. כל הישובים שציינת - כבודם במקומו מונח אך כולם ביחד זה פחות מהאוכלוסייה של שכונה אחת בירושלים = פסגת זאב. זו שכונה בגודל של ... תל-אביב !! צריך שתהיה רכבת לכל ישוב גדול בארץ וירושלים לה יש הכי הרבה שטח ואוכלוסיה - זכות ראשונים. גם הגיונית, יהא זה הקו הרווחי ביותר בארץ וזה אינטרס של הרכבת. יש תושבים מאוד נחמדים בכפר ראש-העין אך זה כבר נושא לפורום אחר. לילה טוב. גוט-נאחט שיינה אינג'לה !!
גם בכפר ירושלים יש אנשים נחמדים.
אני לא מבין איך אתה רוצה לשנות דברים , אם אינך ממלא את חובתך המינימלית כאזרח - הצבעה בבחירות הכלליות והמוניציפליות . הרי יש לך אינטרס שבעיריה יישב מישהו שישיב את הרכבת לבירה , אז למה להחרים? אגב , אמרת לפני זמן מה שיש לך מידע חדש על תחנת החאן - אתה כבר יכול לשחרר את המידע הזה?
 
המועמדים כולם לא מתעניינים ברכבת

גם בכפר ירושלים יש אנשים נחמדים.
אני לא מבין איך אתה רוצה לשנות דברים , אם אינך ממלא את חובתך המינימלית כאזרח - הצבעה בבחירות הכלליות והמוניציפליות . הרי יש לך אינטרס שבעיריה יישב מישהו שישיב את הרכבת לבירה , אז למה להחרים? אגב , אמרת לפני זמן מה שיש לך מידע חדש על תחנת החאן - אתה כבר יכול לשחרר את המידע הזה?
המועמדים כולם לא מתעניינים ברכבת
ובתחנה ולכן יוחרמו. עדיין אין מידע. יום נפלא, שלך, אביתר.
 

gallia

New member
אפשר לגרום להם להתענין-וכבר נעשה

המועמדים כולם לא מתעניינים ברכבת
ובתחנה ולכן יוחרמו. עדיין אין מידע. יום נפלא, שלך, אביתר.
אפשר לגרום להם להתענין-וכבר נעשה
ביום א' שעבר, השתתפו 2 מועמדים במפגן הפתיחה של צעדת הרכבת - יוסי טל-גן ופפה אללו. שניהם דיברו על החשיבות הרבה של שני הקווים לעיר (שדרוג+A1), ויוסי טל-גן (לבקשתי) אף ציין את חשיבותה של תחנה בחאן. חבל שזה לא הגיע למקומונים (בעיקר בגלל החג), אבל לידיעתך נוצרו קשרים בנושא גם עם עמדי ועם ברקת, ואפילו עם לופוליאנסקי (אם כי נבצר מהם להשתתף באירוע ולהשמיע את קולם). ככה זה פוליטיקאים - אם תגרום להם להרגיש שזה חשוב, הם יסבירו לכולם למה הם חושבים שזה חשוב. ודרך אגב, יוסי טל-גן השתתף גם בשנים קודמות באירוע הפתיחה של הצעדה, הרבה הרבה לפני שהוא חשב לרוץ לראשות העיריה, אז במקרה שלו אני דווקא מאמינה שאכפת לו. (ובנוגע לתחנת החאן - אשמח אם תיצור קשר.)
 
אני מודה לך על העדכון. שימי לב:

אפשר לגרום להם להתענין-וכבר נעשה
ביום א' שעבר, השתתפו 2 מועמדים במפגן הפתיחה של צעדת הרכבת - יוסי טל-גן ופפה אללו. שניהם דיברו על החשיבות הרבה של שני הקווים לעיר (שדרוג+A1), ויוסי טל-גן (לבקשתי) אף ציין את חשיבותה של תחנה בחאן. חבל שזה לא הגיע למקומונים (בעיקר בגלל החג), אבל לידיעתך נוצרו קשרים בנושא גם עם עמדי ועם ברקת, ואפילו עם לופוליאנסקי (אם כי נבצר מהם להשתתף באירוע ולהשמיע את קולם). ככה זה פוליטיקאים - אם תגרום להם להרגיש שזה חשוב, הם יסבירו לכולם למה הם חושבים שזה חשוב. ודרך אגב, יוסי טל-גן השתתף גם בשנים קודמות באירוע הפתיחה של הצעדה, הרבה הרבה לפני שהוא חשב לרוץ לראשות העיריה, אז במקרה שלו אני דווקא מאמינה שאכפת לו. (ובנוגע לתחנת החאן - אשמח אם תיצור קשר.)
אני מודה לך על העדכון. שימי לב:
לצערי אני מכיר את עמדי מהימים שעבדתי בכנסת. רכבת לא מעניינת אותו. לצערי אני מכיר את ברקת מהימים שהיינו ילדים. רכבת לא מעניינת אותו. נקווה לטוב, אך אינני מעוניין לדבר איתך מחוץ לפורום. אשמח לענות על כל דבר במסגרת ציבורית זו ורק בה. תודה. אביתר.
 
תתקין תמיכה בעברית. זה לוקח 10 דקות

רעיונות! מא אתם חושבים?
Hine kama ra'ayonot legabei tachanot rakevet nosafot ve atid rakevet be Gush Dan Im mistaklim al hamapa az roim she harakevet overet leyad ezorim she lefi da'ati kedai livnot tachanot rakevet Al ha mesila Tel Aviv-Lod ani ro'e shnei efsharuyot Azor: Livnot tachana bein ha otostrada, she teshamesh le toshvei Azor aval gam le kama toshvei Holon Beit Dagan: Gam kan tachana bein netivei ha otostrada, mitachat gesher Shapirim, , tachana she techamesh le toshvei Beit Dagan, ulai Rishon le Ziyon, ve Or Yehuda - Yehud Al hakav Rosh Ha'Ayin-Lod: Hakav zarich lehishtalev im hakav derech Natbag 2000 Al Zomet El-Al zreicha lihiyot tachana, she teshamesh et Ezor hata'asiya hechadash, et ha' ta'asiya ha'avirit, ve bimyuchad et toshvei Shoham Od tachana leyad Riantya ve Mazor, she yeshamesh et toshvei Elad. ir she tigdal harbe Tachana al kvish 471 leyad mechlaf Nachshonim shel Kvish 6, she teshamesh et toshvei Petach Tikva Mizrach Lefi da'ati baatid harakevet ha parvarit shel Gush Dan zarich she tihiye la 3 kavim Ma'agaliyim 1. Tel Aviv-Bnei Brak-Petach Tikva-Rosh Ha'ayin-Kfar Saba-Ra'anana-Herzliya-Tel Aviv 2. Tel Aviv-Bnei Brak-Petach Tikva-Rosh Ha'ayin-Elad-Shoham-Natbag-Beit Dagan-Azor-Tel Aviv 3. Tel Aviv- Azor-Beit Dagan-Kfar Chabad-Lod-Be'er Ya'akov-Rishonim-Rishon Le Ziyon Merkaz- Rishon Leziyon Ma'arav-Bat Yam-Holon-Tel Aviv Rakavot zreichot kamuvan la'asot et hamaslul mi shnei kivunim Hakavim ha parvari'yim ha acherim ve jakavim ha'arzi'yim yachlefu derech kama tva'im ve lo rak derech ha' Ayalon Mashal: Be'er Sheva- Haifa derech Lod-Rosh Ha'ayin- Kfar Saba- Ra'anana Ashdod -Tel Aviv derech Rishonim-Bat Yam Holon o derech Lod -Natbag And so on Lefi da'ati ba' atid yihiye hevdel gadol yoter bein kavim parvari'im ve arzi'yim, zot omeret she rak tachanot mesuyamot yeshamshu ke parvari'yim ve arzi'yim bevat achat. Kacha ha tachanot lo ye'akvu et mi she rotze lachazot et Gush Dan. Asiti ziyur al machshavotai Ma atem choshvim??? Dash me Zürich
תתקין תמיכה בעברית. זה לוקח 10 דקות
של עבודה.
 

ארזS

New member
לא צריך להתקין תמיכה בעברית.

תתקין תמיכה בעברית. זה לוקח 10 דקות
של עבודה.
לא צריך להתקין תמיכה בעברית.
אבל לפני כן תרשו לי לברך את כולם בברכת שבוע טוב ! ובקשר לעברית : בדף של כתיבת ההודעה יש אפשרות לכתוב עברית במקלדת וירטואלית. נסו ותהנו. זה קצת לוקח זמן בהתחלה עד שמתרגלים, אבל זה נחמד ... למי שלא יודע, שימו לב שמתחת למסגרת שבתוכה כותבים את ההודעה כתובה המילה עברית ולחיצה עליה מפעילה את המקלדת.
 
שבוע נהדר לך איש יקר !!!

לא צריך להתקין תמיכה בעברית.
אבל לפני כן תרשו לי לברך את כולם בברכת שבוע טוב ! ובקשר לעברית : בדף של כתיבת ההודעה יש אפשרות לכתוב עברית במקלדת וירטואלית. נסו ותהנו. זה קצת לוקח זמן בהתחלה עד שמתרגלים, אבל זה נחמד ... למי שלא יודע, שימו לב שמתחת למסגרת שבתוכה כותבים את ההודעה כתובה המילה עברית ולחיצה עליה מפעילה את המקלדת.
שבוע נהדר לך איש יקר !!!
תודה על המידע. אבל נדמה לי שבכל דיסק של XP PRO יש כבר עברית גם אם הוא נמכר במיקרונזיה, אבל אולי אני טועה ? אמרו לי שעברית מובנית בכל מקום שבו יש XP. כך למשל, כשרציתי להכנס לאמזון יפן, המחשב נתן לי מיד את האותיות היפניות בלי שום עיכוב אבל נאלצתי להתעכב שעה עד שהשכן שלי שקורא יפנית הגיע למלאכת התרגום... אז אם אני טועה באשר לעברית, אני מתנצל ואם לא אז אולי יש גם אידיש מובנית ? רכבות נוסעות גם באידיש ??? שלך כתמיד, אביתר.
 

ארזS

New member
אהההההההההההה......

שבוע נהדר לך איש יקר !!!
תודה על המידע. אבל נדמה לי שבכל דיסק של XP PRO יש כבר עברית גם אם הוא נמכר במיקרונזיה, אבל אולי אני טועה ? אמרו לי שעברית מובנית בכל מקום שבו יש XP. כך למשל, כשרציתי להכנס לאמזון יפן, המחשב נתן לי מיד את האותיות היפניות בלי שום עיכוב אבל נאלצתי להתעכב שעה עד שהשכן שלי שקורא יפנית הגיע למלאכת התרגום... אז אם אני טועה באשר לעברית, אני מתנצל ואם לא אז אולי יש גם אידיש מובנית ? רכבות נוסעות גם באידיש ??? שלך כתמיד, אביתר.
אהההההההההההה......
ד"ר רייטר היקר ! אתה גורם לי בכל פעם להסמיק מחדש...
... תעשה לי טובה. זה לא נעים לי...יש כאן המון אנשים יקרים ! אה...ובקשר לעברית ב"חלונות" : לעניות דעתי לא לכולם יש XP , אבל לפי מה שידוע לי העברית אכן מובנית ב-XP . בקשר לאידיש אינני יודע...לא ניסיתי... בכל מקרה, גם למי שאין עברית במחשבו יש את הפתרון הנחמד שכתבתי עליו של המקלדת הוירטואלית.
 
תודה ! אל תסמיק לנו ואכן כולם יקרים

אהההההההההההה......
ד"ר רייטר היקר ! אתה גורם לי בכל פעם להסמיק מחדש...
... תעשה לי טובה. זה לא נעים לי...יש כאן המון אנשים יקרים ! אה...ובקשר לעברית ב"חלונות" : לעניות דעתי לא לכולם יש XP , אבל לפי מה שידוע לי העברית אכן מובנית ב-XP . בקשר לאידיש אינני יודע...לא ניסיתי... בכל מקרה, גם למי שאין עברית במחשבו יש את הפתרון הנחמד שכתבתי עליו של המקלדת הוירטואלית.
תודה ! אל תסמיק לנו ואכן כולם יקרים
בפורום הזה וכולם ללא יוצא מן הכלל אנשים יקרים ויחודיים כי אהבת הנושא שלנו היא יחודית ומראה על עומק ! כל מי שלא מבין אותנו לא יוכל להבין איזה כיף יש ברכבות ובאוטובוסים. שואלים אותי לפעמים: "מה מצאת בקטרים ?" ואני אומר: "ומה אתה מצאת באופנועים?". הרי בשבילי אופנוע הוא דבר משעמם עם רעש של מכונת גילוח ולבטח לא שווה בכוחו לBO-BO שלנו ! והדבר היפה בעניין: הרי קטר מהיר מאופנוע !!! ביפן נוסע קטר במהירות של 557 קמ"ש ! זה השיא העולמי ! שום אופנוע לא מסוגל להגיע למהירות כזו ! ואין חכם כבעל נסיון שהרי בצה"ל הכריחו אותי בזמנו לעשות טסט על אופנוע צבאי וזה לא היה משהו למרות שמדובר ב B.M.W בנפח של 850 סמ"ק. זה עדיין היה בשבילי מכונת גילוח. אבל תמיד הבטתי בקנאה בנהג האוטובוס של מ.צ - החיל המוזר שבו הייתי ! (מנאייק ו/או בראסו). טוב, ערב נהדר לכולם והכי חשוב שלא יהיו פיגועים ! אין כמו שקט !! שלכם, אביתר.
 

איליה.

New member
הבעיה במקלדת הוירטואלית

אהההההההההההה......
ד"ר רייטר היקר ! אתה גורם לי בכל פעם להסמיק מחדש...
... תעשה לי טובה. זה לא נעים לי...יש כאן המון אנשים יקרים ! אה...ובקשר לעברית ב"חלונות" : לעניות דעתי לא לכולם יש XP , אבל לפי מה שידוע לי העברית אכן מובנית ב-XP . בקשר לאידיש אינני יודע...לא ניסיתי... בכל מקרה, גם למי שאין עברית במחשבו יש את הפתרון הנחמד שכתבתי עליו של המקלדת הוירטואלית.
הבעיה במקלדת הוירטואלית
זה שהיא נורא לא נוחה ולוקח שעות לכתוב בה הודעה. תנסה פעם לכתוב הודעה בעזרת המקלדת הוירטואלית.
 

ארזS

New member
הנה אני מנסה

הבעיה במקלדת הוירטואלית
זה שהיא נורא לא נוחה ולוקח שעות לכתוב בה הודעה. תנסה פעם לכתוב הודעה בעזרת המקלדת הוירטואלית.
הנה אני מנסה
ואת ההודעה הזאת עד כאן לקח לי לכתוב בערך חצי דקה . ומכאן אני כבר כותב רגיל בלי המקלדת הוירטואלית: נכון שזה לא הכי נוח וגם אין שם ספרות ואין סימני פיסוק...אבל זה לא לוקח שעות. שכל אחד יעשה מה שנוח לו...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה