רעיונות! מא אתם חושבים?

מצב
הנושא נעול.
רעיונות! מא אתם חושבים?

רעיונות! מא אתם חושבים?
Hine kama ra'ayonot legabei tachanot rakevet nosafot ve atid rakevet be Gush Dan Im mistaklim al hamapa az roim she harakevet overet leyad ezorim she lefi da'ati kedai livnot tachanot rakevet Al ha mesila Tel Aviv-Lod ani ro'e shnei efsharuyot Azor: Livnot tachana bein ha otostrada, she teshamesh le toshvei Azor aval gam le kama toshvei Holon Beit Dagan: Gam kan tachana bein netivei ha otostrada, mitachat gesher Shapirim, , tachana she techamesh le toshvei Beit Dagan, ulai Rishon le Ziyon, ve Or Yehuda - Yehud Al hakav Rosh Ha'Ayin-Lod: Hakav zarich lehishtalev im hakav derech Natbag 2000 Al Zomet El-Al zreicha lihiyot tachana, she teshamesh et Ezor hata'asiya hechadash, et ha' ta'asiya ha'avirit, ve bimyuchad et toshvei Shoham Od tachana leyad Riantya ve Mazor, she yeshamesh et toshvei Elad. ir she tigdal harbe Tachana al kvish 471 leyad mechlaf Nachshonim shel Kvish 6, she teshamesh et toshvei Petach Tikva Mizrach Lefi da'ati baatid harakevet ha parvarit shel Gush Dan zarich she tihiye la 3 kavim Ma'agaliyim 1. Tel Aviv-Bnei Brak-Petach Tikva-Rosh Ha'ayin-Kfar Saba-Ra'anana-Herzliya-Tel Aviv 2. Tel Aviv-Bnei Brak-Petach Tikva-Rosh Ha'ayin-Elad-Shoham-Natbag-Beit Dagan-Azor-Tel Aviv 3. Tel Aviv- Azor-Beit Dagan-Kfar Chabad-Lod-Be'er Ya'akov-Rishonim-Rishon Le Ziyon Merkaz- Rishon Leziyon Ma'arav-Bat Yam-Holon-Tel Aviv Rakavot zreichot kamuvan la'asot et hamaslul mi shnei kivunim Hakavim ha parvari'yim ha acherim ve jakavim ha'arzi'yim yachlefu derech kama tva'im ve lo rak derech ha' Ayalon Mashal: Be'er Sheva- Haifa derech Lod-Rosh Ha'ayin- Kfar Saba- Ra'anana Ashdod -Tel Aviv derech Rishonim-Bat Yam Holon o derech Lod -Natbag And so on Lefi da'ati ba' atid yihiye hevdel gadol yoter bein kavim parvari'im ve arzi'yim, zot omeret she rak tachanot mesuyamot yeshamshu ke parvari'yim ve arzi'yim bevat achat. Kacha ha tachanot lo ye'akvu et mi she rotze lachazot et Gush Dan. Asiti ziyur al machshavotai Ma atem choshvim??? Dash me Zürich
 

luckydude

Active member
בקשר למפה

רעיונות! מא אתם חושבים?
Hine kama ra'ayonot legabei tachanot rakevet nosafot ve atid rakevet be Gush Dan Im mistaklim al hamapa az roim she harakevet overet leyad ezorim she lefi da'ati kedai livnot tachanot rakevet Al ha mesila Tel Aviv-Lod ani ro'e shnei efsharuyot Azor: Livnot tachana bein ha otostrada, she teshamesh le toshvei Azor aval gam le kama toshvei Holon Beit Dagan: Gam kan tachana bein netivei ha otostrada, mitachat gesher Shapirim, , tachana she techamesh le toshvei Beit Dagan, ulai Rishon le Ziyon, ve Or Yehuda - Yehud Al hakav Rosh Ha'Ayin-Lod: Hakav zarich lehishtalev im hakav derech Natbag 2000 Al Zomet El-Al zreicha lihiyot tachana, she teshamesh et Ezor hata'asiya hechadash, et ha' ta'asiya ha'avirit, ve bimyuchad et toshvei Shoham Od tachana leyad Riantya ve Mazor, she yeshamesh et toshvei Elad. ir she tigdal harbe Tachana al kvish 471 leyad mechlaf Nachshonim shel Kvish 6, she teshamesh et toshvei Petach Tikva Mizrach Lefi da'ati baatid harakevet ha parvarit shel Gush Dan zarich she tihiye la 3 kavim Ma'agaliyim 1. Tel Aviv-Bnei Brak-Petach Tikva-Rosh Ha'ayin-Kfar Saba-Ra'anana-Herzliya-Tel Aviv 2. Tel Aviv-Bnei Brak-Petach Tikva-Rosh Ha'ayin-Elad-Shoham-Natbag-Beit Dagan-Azor-Tel Aviv 3. Tel Aviv- Azor-Beit Dagan-Kfar Chabad-Lod-Be'er Ya'akov-Rishonim-Rishon Le Ziyon Merkaz- Rishon Leziyon Ma'arav-Bat Yam-Holon-Tel Aviv Rakavot zreichot kamuvan la'asot et hamaslul mi shnei kivunim Hakavim ha parvari'yim ha acherim ve jakavim ha'arzi'yim yachlefu derech kama tva'im ve lo rak derech ha' Ayalon Mashal: Be'er Sheva- Haifa derech Lod-Rosh Ha'ayin- Kfar Saba- Ra'anana Ashdod -Tel Aviv derech Rishonim-Bat Yam Holon o derech Lod -Natbag And so on Lefi da'ati ba' atid yihiye hevdel gadol yoter bein kavim parvari'im ve arzi'yim, zot omeret she rak tachanot mesuyamot yeshamshu ke parvari'yim ve arzi'yim bevat achat. Kacha ha tachanot lo ye'akvu et mi she rotze lachazot et Gush Dan. Asiti ziyur al machshavotai Ma atem choshvim??? Dash me Zürich
בקשר למפה
רעיונות טובים, מקווה שזה יתבצע. חסרים 2 קווים מתוככנים במפה שלך: באר יעקב לכיוון פיצול מסילת נתב"ג-ירושליים/מודיעין במפגש דניאל דרך רמלה (מה שיאפשר נסיעה מדרום ת"א\אשדוד לי"ם ומודיעין בלי לעבור בת"א או לוד). אם המפה שלך היתה קצת יותר לפי קנה מידה זה גם היה נראה כמעט כמו קו ישר לשם. מתוכננת שלוחה חדשה לתוך מרכז פ"ת מקו אוניברסיטה - רה"ע. הצעה - אם לא אכפת לך, אנא השתמש במקלדת הוירטואלית כדי לכתוב בעברית. קשה לקרוא את האנגעברית הזאת.
 
תגובה

בקשר למפה
רעיונות טובים, מקווה שזה יתבצע. חסרים 2 קווים מתוככנים במפה שלך: באר יעקב לכיוון פיצול מסילת נתב"ג-ירושליים/מודיעין במפגש דניאל דרך רמלה (מה שיאפשר נסיעה מדרום ת"א\אשדוד לי"ם ומודיעין בלי לעבור בת"א או לוד). אם המפה שלך היתה קצת יותר לפי קנה מידה זה גם היה נראה כמעט כמו קו ישר לשם. מתוכננת שלוחה חדשה לתוך מרכז פ"ת מקו אוניברסיטה - רה"ע. הצעה - אם לא אכפת לך, אנא השתמש במקלדת הוירטואלית כדי לכתוב בעברית. קשה לקרוא את האנגעברית הזאת.
תגובה
המה שצירתי הי בהחלת לא בקנה מידה וגם לא מושלמת. פשות רציתי לשרתת מהר את רעיונותי. נא אל תיתבוננו במפתי כמשהו משמעותי
סלח לי על כך שכתבתי בלועזית, לוקח לי המון זמן לכתוב עם ה Keyboard הוירטואלי, אקח לעצמי יותר זמן בעתיד כדי לכתוב, גם אם אתכל בבעיות אורטוגרפיות בעיברית ה" חו"לניקית" שלי... דש, דוד
 
רוב הרעיונות האלה כבר הועלו מזמן

רעיונות! מא אתם חושבים?
Hine kama ra'ayonot legabei tachanot rakevet nosafot ve atid rakevet be Gush Dan Im mistaklim al hamapa az roim she harakevet overet leyad ezorim she lefi da'ati kedai livnot tachanot rakevet Al ha mesila Tel Aviv-Lod ani ro'e shnei efsharuyot Azor: Livnot tachana bein ha otostrada, she teshamesh le toshvei Azor aval gam le kama toshvei Holon Beit Dagan: Gam kan tachana bein netivei ha otostrada, mitachat gesher Shapirim, , tachana she techamesh le toshvei Beit Dagan, ulai Rishon le Ziyon, ve Or Yehuda - Yehud Al hakav Rosh Ha'Ayin-Lod: Hakav zarich lehishtalev im hakav derech Natbag 2000 Al Zomet El-Al zreicha lihiyot tachana, she teshamesh et Ezor hata'asiya hechadash, et ha' ta'asiya ha'avirit, ve bimyuchad et toshvei Shoham Od tachana leyad Riantya ve Mazor, she yeshamesh et toshvei Elad. ir she tigdal harbe Tachana al kvish 471 leyad mechlaf Nachshonim shel Kvish 6, she teshamesh et toshvei Petach Tikva Mizrach Lefi da'ati baatid harakevet ha parvarit shel Gush Dan zarich she tihiye la 3 kavim Ma'agaliyim 1. Tel Aviv-Bnei Brak-Petach Tikva-Rosh Ha'ayin-Kfar Saba-Ra'anana-Herzliya-Tel Aviv 2. Tel Aviv-Bnei Brak-Petach Tikva-Rosh Ha'ayin-Elad-Shoham-Natbag-Beit Dagan-Azor-Tel Aviv 3. Tel Aviv- Azor-Beit Dagan-Kfar Chabad-Lod-Be'er Ya'akov-Rishonim-Rishon Le Ziyon Merkaz- Rishon Leziyon Ma'arav-Bat Yam-Holon-Tel Aviv Rakavot zreichot kamuvan la'asot et hamaslul mi shnei kivunim Hakavim ha parvari'yim ha acherim ve jakavim ha'arzi'yim yachlefu derech kama tva'im ve lo rak derech ha' Ayalon Mashal: Be'er Sheva- Haifa derech Lod-Rosh Ha'ayin- Kfar Saba- Ra'anana Ashdod -Tel Aviv derech Rishonim-Bat Yam Holon o derech Lod -Natbag And so on Lefi da'ati ba' atid yihiye hevdel gadol yoter bein kavim parvari'im ve arzi'yim, zot omeret she rak tachanot mesuyamot yeshamshu ke parvari'yim ve arzi'yim bevat achat. Kacha ha tachanot lo ye'akvu et mi she rotze lachazot et Gush Dan. Asiti ziyur al machshavotai Ma atem choshvim??? Dash me Zürich
רוב הרעיונות האלה כבר הועלו מזמן
אבל נחמד בכל מקרה.
 
למעשה, הכל כבר נידון ברכבת ישראל

איזה רעיונות הועלו ואיזה לא?
למעשה, הכל כבר נידון ברכבת ישראל
במהלך 10 השנים האחרונות. אפילו מפה מאוד דומה קיימת ברכבת. הרעיונות האלה בין אם שלך, בין אם לאו, הם רעיונות נכונים ומומלצים בלב חם אך אל נא תשכח שמה שצריך זה תקציב ! ואת זה אין ! כל עוד לא יוכרע מעמדה של הרכבת, אין הזרמה של כסף ! ראיתי כמות שרטוטים גדולה בתל-אביב אך אינני יכול לקחת או לצלם לצערי. כרגע עוסקים גם במרץ בתכנון המפורט של הקו לאריאל. האבסורד הכי נורא בעיניי: לראש-העין (עיירה שכוחת אל) יש 2 תחנות רכבת !!! ולעיר הבירה שהיא העיר הכי גדולה בישראל ושבה יש הכי הרבה אוכלוסייה ושטח, אין אפילו תחנה אחת. אפילו לתל-אביב שהיא יחסית קטנה לעומת ירושלים, יש 5 תחנות רכבת ! כלומר שבמערב הארץ יש רכבת ובמרכז הארץ אין בכלל רכבת ! היתכן ?? הקו המהיר לירושלים יהיה רווחי פי 1.8 מהקו תל-אביב חיפה !!! הרכבת לא רוצה להרוויח ??? הרי הכסף שוכב בקו לירושלים ואין מי שיקטוף אותו ֱֱֱֱֱֱ!!!
 
גם לי אתה גורם נחת

למעשה, הכל כבר נידון ברכבת ישראל
במהלך 10 השנים האחרונות. אפילו מפה מאוד דומה קיימת ברכבת. הרעיונות האלה בין אם שלך, בין אם לאו, הם רעיונות נכונים ומומלצים בלב חם אך אל נא תשכח שמה שצריך זה תקציב ! ואת זה אין ! כל עוד לא יוכרע מעמדה של הרכבת, אין הזרמה של כסף ! ראיתי כמות שרטוטים גדולה בתל-אביב אך אינני יכול לקחת או לצלם לצערי. כרגע עוסקים גם במרץ בתכנון המפורט של הקו לאריאל. האבסורד הכי נורא בעיניי: לראש-העין (עיירה שכוחת אל) יש 2 תחנות רכבת !!! ולעיר הבירה שהיא העיר הכי גדולה בישראל ושבה יש הכי הרבה אוכלוסייה ושטח, אין אפילו תחנה אחת. אפילו לתל-אביב שהיא יחסית קטנה לעומת ירושלים, יש 5 תחנות רכבת ! כלומר שבמערב הארץ יש רכבת ובמרכז הארץ אין בכלל רכבת ! היתכן ?? הקו המהיר לירושלים יהיה רווחי פי 1.8 מהקו תל-אביב חיפה !!! הרכבת לא רוצה להרוויח ??? הרי הכסף שוכב בקו לירושלים ואין מי שיקטוף אותו ֱֱֱֱֱֱ!!!
גם לי אתה גורם נחת
בתובנתך המחזקת את טענותי מזה שנים רבות: לרכבת לא חסרות תכניות לספק שירות לכל מקום בארץ - מה שחסרה זו ההכרה הממלכתית שפיתוח הרכבת חיוני למדינה, שתביא בעקבותיה ההתארגנות והמשאבים המסיביים הדרושים לזירוזו.
 
דוד - אתה צודק 100% ! נכון מאוד וכל

גם לי אתה גורם נחת
בתובנתך המחזקת את טענותי מזה שנים רבות: לרכבת לא חסרות תכניות לספק שירות לכל מקום בארץ - מה שחסרה זו ההכרה הממלכתית שפיתוח הרכבת חיוני למדינה, שתביא בעקבותיה ההתארגנות והמשאבים המסיביים הדרושים לזירוזו.
דוד - אתה צודק 100% ! נכון מאוד וכל
מילה שלך חצובה בסלע ! אכן יש תוכניות כמעט לכל אזור ואפילו ראיתי את התוכנית לטבריה, בית-שאן, סדום, ערד, וים המלח. ההכרה הממלכתית תמיד חסרה והדבר נובע גם עקב ראיה הסטורית של הרכבת בארץ למן שנות ה- 50. ככלל, נושא הרכבת לא פותח שנים רבות משום ש: מיעוט פיתוח הרכבת ומיעוט פרסום ספרים ומאמרים מקצועיים בנושאי תחבורה ציבורית מסילתית ותיעודה במדינת ישראל הינו תולדה של מיעוט השקעה בתחבורה מסוג זה. דבר זה נובע משישה גורמים: 1. זיהוי הרכבת עם שליטים קודמים בארץ-ישראל כאשר דווקא אותם שליטים הם שהביאו בתקופת שלטונם לפיתוח מואץ של תחבורה מסילתית שפיתוחה הוזנח עם קום המדינה. היו שגרסו שבעת שלטונה של ממשלת המנדאט, השתמשו היהודים תושבי הארץ, בעיקר בתחבורה הכבישית בדרכים, מאחר שהם ראו ברכבת מוסד עויין של ממשלת המנדאט. למרות שאין בסיס מוחלט להנחה זו, ניתן לומר בוודאות שאכן כך עשה ונהג חלק מהאוכלוסיה היהודית שהתרגל להשתמש בתחבורה הכבישית ולכן, לאחר קום המדינה, המשיך חלק זה באוכלוסיה להשתמש בתחבורה הכבישית בעקבות וכהמשך להרגלו מימי המנדאט הבריטי. העדפה זו לא תרמה לבטח לשיפור ההשקעות ברכבת ! 2. דחיקת חשיבותה של "רכבת-ישראל" על-ידי השפעתם של 2 הקואופרטיבים הגדולים לתחבורה ציבורית אוטובוסית: "אגד" ו-"דן" על מקבלי ההחלטות בממשלות השונות ומאבקים קשים עם ארגוני מובילי המשאיות השונים. 3. הזנחת פיתוח תחבורה מסילתית עקב סולם עדיפויות שבראשו עמד מכורח הנסיבות ובמשך שנים רבות נושא הבטחון. 4. מעט מאוד כספים הופנו להשקעות ברכבת לאחר קום המדינה הודות לכך שממשלת המנדאט הבריטי השאירה אחריה "ירושה רכבתית נכבדה" בדמות ציוד נייד ורכוש רב אחר שניתן היה להשמישו ולהפעילו באופן מיידי. מה שלא נלקח בחשבון על-ידי קברניטי הרכבת והאוצר באותה עת, היה הבלאי המואץ, הרב והמצטבר של הציוד הנייד המתיישן (שהשימוש בו בעת שנות המלחמה היה מעבר ליכולתו) והצורך הדחוף שנוצר באספקת חלקי חילוף בשנים הראשונות לאחר קום המדינה. מפעלים לייצור חלפים, לא היו כמעט בנמצא ושנות המיתון המתמשכות, לא איפשרו הקצאת כספים מסודרת למטרת פיתוח הרכבת, אחזקתה השוטפת ואספקת חלפים. 5. זכרונות טריים יחסית מתקופת השואה. רבים מיוצאי השואה הגיעו לעמדות מפתח במדינת ישראל בשנות ה-'1950 וראו ברכבת כלי תחבורה טראומטי בעבורם. רובם לבטח לא גילו עניין בפיתוח תחבורה מסילתית בה נהגו להשתמש הגרמנים אל ובתחומי מחנות ההשמדה ברחבי אירופה. 6. ד"ר א. ל. געתון במחקרו "כלכלת ישראל בשנת 1950" העריך את הכנסתו של עובד ברכבת ב-900 ל"י ובתעבורה בדרכים ב-2800 ל"י בשנה, כלומר עובד רכבת הרויח פי 3.1 פחות מעובד בתחבורה הכבישית הממונעת. מכאן, ניתן להסיק כי העבודה ברכבת לא היתה אטרקטיבית במיוחד ורבים העדיפו את העבודה בתחבורה הכבישית. מקום עבודה לא אטרקטיבי מביא בעקבות הרושם מיעוט השקעות וההעדפות התקציביות מופנות לפיכך לאפיקים אטרקטיבים אחרים.
 

alantan

New member
מסילה לטבריה

דוד - אתה צודק 100% ! נכון מאוד וכל
מילה שלך חצובה בסלע ! אכן יש תוכניות כמעט לכל אזור ואפילו ראיתי את התוכנית לטבריה, בית-שאן, סדום, ערד, וים המלח. ההכרה הממלכתית תמיד חסרה והדבר נובע גם עקב ראיה הסטורית של הרכבת בארץ למן שנות ה- 50. ככלל, נושא הרכבת לא פותח שנים רבות משום ש: מיעוט פיתוח הרכבת ומיעוט פרסום ספרים ומאמרים מקצועיים בנושאי תחבורה ציבורית מסילתית ותיעודה במדינת ישראל הינו תולדה של מיעוט השקעה בתחבורה מסוג זה. דבר זה נובע משישה גורמים: 1. זיהוי הרכבת עם שליטים קודמים בארץ-ישראל כאשר דווקא אותם שליטים הם שהביאו בתקופת שלטונם לפיתוח מואץ של תחבורה מסילתית שפיתוחה הוזנח עם קום המדינה. היו שגרסו שבעת שלטונה של ממשלת המנדאט, השתמשו היהודים תושבי הארץ, בעיקר בתחבורה הכבישית בדרכים, מאחר שהם ראו ברכבת מוסד עויין של ממשלת המנדאט. למרות שאין בסיס מוחלט להנחה זו, ניתן לומר בוודאות שאכן כך עשה ונהג חלק מהאוכלוסיה היהודית שהתרגל להשתמש בתחבורה הכבישית ולכן, לאחר קום המדינה, המשיך חלק זה באוכלוסיה להשתמש בתחבורה הכבישית בעקבות וכהמשך להרגלו מימי המנדאט הבריטי. העדפה זו לא תרמה לבטח לשיפור ההשקעות ברכבת ! 2. דחיקת חשיבותה של "רכבת-ישראל" על-ידי השפעתם של 2 הקואופרטיבים הגדולים לתחבורה ציבורית אוטובוסית: "אגד" ו-"דן" על מקבלי ההחלטות בממשלות השונות ומאבקים קשים עם ארגוני מובילי המשאיות השונים. 3. הזנחת פיתוח תחבורה מסילתית עקב סולם עדיפויות שבראשו עמד מכורח הנסיבות ובמשך שנים רבות נושא הבטחון. 4. מעט מאוד כספים הופנו להשקעות ברכבת לאחר קום המדינה הודות לכך שממשלת המנדאט הבריטי השאירה אחריה "ירושה רכבתית נכבדה" בדמות ציוד נייד ורכוש רב אחר שניתן היה להשמישו ולהפעילו באופן מיידי. מה שלא נלקח בחשבון על-ידי קברניטי הרכבת והאוצר באותה עת, היה הבלאי המואץ, הרב והמצטבר של הציוד הנייד המתיישן (שהשימוש בו בעת שנות המלחמה היה מעבר ליכולתו) והצורך הדחוף שנוצר באספקת חלקי חילוף בשנים הראשונות לאחר קום המדינה. מפעלים לייצור חלפים, לא היו כמעט בנמצא ושנות המיתון המתמשכות, לא איפשרו הקצאת כספים מסודרת למטרת פיתוח הרכבת, אחזקתה השוטפת ואספקת חלפים. 5. זכרונות טריים יחסית מתקופת השואה. רבים מיוצאי השואה הגיעו לעמדות מפתח במדינת ישראל בשנות ה-'1950 וראו ברכבת כלי תחבורה טראומטי בעבורם. רובם לבטח לא גילו עניין בפיתוח תחבורה מסילתית בה נהגו להשתמש הגרמנים אל ובתחומי מחנות ההשמדה ברחבי אירופה. 6. ד"ר א. ל. געתון במחקרו "כלכלת ישראל בשנת 1950" העריך את הכנסתו של עובד ברכבת ב-900 ל"י ובתעבורה בדרכים ב-2800 ל"י בשנה, כלומר עובד רכבת הרויח פי 3.1 פחות מעובד בתחבורה הכבישית הממונעת. מכאן, ניתן להסיק כי העבודה ברכבת לא היתה אטרקטיבית במיוחד ורבים העדיפו את העבודה בתחבורה הכבישית. מקום עבודה לא אטרקטיבי מביא בעקבות הרושם מיעוט השקעות וההעדפות התקציביות מופנות לפיכך לאפיקים אטרקטיבים אחרים.
מסילה לטבריה
האם מדובר בתכנית למסילה מבית שאן צפונה? עד כמה שראיתי, דווקא טבריה נזנחה בכל התכניות של רכבת ישראל בשל העלות היקרה של חיבורה לרשת המסילות יחסית למספר הנוסעים המועט הצפוי.
 
לא. מדובר על מסילה מצפון וכזו שתגיע

מסילה לטבריה
האם מדובר בתכנית למסילה מבית שאן צפונה? עד כמה שראיתי, דווקא טבריה נזנחה בכל התכניות של רכבת ישראל בשל העלות היקרה של חיבורה לרשת המסילות יחסית למספר הנוסעים המועט הצפוי.
לא. מדובר על מסילה מצפון וכזו שתגיע
במיוחד לקרית שמונה.
 

alantan

New member
אביתר, נדמה לי שהמסילה הזו לא

לא. מדובר על מסילה מצפון וכזו שתגיע
במיוחד לקרית שמונה.
אביתר, נדמה לי שהמסילה הזו לא
מתוכננת לעבור בטבריה. לפי תמ"א 23 ו-23א, קו זה ימצא בנקודה הקרובה ביותר לטבריה באיזור עמיעד. האם מתוכננת שלוחה לטבריה שלא מצויינת בתמ"א?
 
לא. מדובר על עמיעד אך יש מעבר

אביתר, נדמה לי שהמסילה הזו לא
מתוכננת לעבור בטבריה. לפי תמ"א 23 ו-23א, קו זה ימצא בנקודה הקרובה ביותר לטבריה באיזור עמיעד. האם מתוכננת שלוחה לטבריה שלא מצויינת בתמ"א?
לא. מדובר על עמיעד אך יש מעבר
לתוכנית המתאר הארצית שראתה אור בשנת 1981 גם שלוחה עתידית עד לטבריה עצמה. שלוחה זו אינה נכללת עדיין בתמ"א 23 כי טרם הוגשה לעיונה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. עדיין עובדים ברכבת על שינויים בתוואי ואין לי מספיק INFO על זה. אך, אל דאגה, בקרוב "אסחוב" עותק !
 

alantan

New member
מאוד מודה לך על המידע.

לא. מדובר על עמיעד אך יש מעבר
לתוכנית המתאר הארצית שראתה אור בשנת 1981 גם שלוחה עתידית עד לטבריה עצמה. שלוחה זו אינה נכללת עדיין בתמ"א 23 כי טרם הוגשה לעיונה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. עדיין עובדים ברכבת על שינויים בתוואי ואין לי מספיק INFO על זה. אך, אל דאגה, בקרוב "אסחוב" עותק !
מאוד מודה לך על המידע.
אגב, לטובת הגולשים האחרים מצ"ב שביב קטן מתשריט תמ"א (תכנית מתאר ארצית) מספר 23 למסילות ברזל. כל הזכויות שמורות למדינת ישראל, משרד הפנים. ניתן לגשת לתשריטים באינטרנט.
 

alantan

New member
ושכחתי לציין מפת הרקע של חברת "מפה"

מאוד מודה לך על המידע.
אגב, לטובת הגולשים האחרים מצ"ב שביב קטן מתשריט תמ"א (תכנית מתאר ארצית) מספר 23 למסילות ברזל. כל הזכויות שמורות למדינת ישראל, משרד הפנים. ניתן לגשת לתשריטים באינטרנט.
ושכחתי לציין מפת הרקע של חברת "מפה"
 

luckydude

Active member
הבעיה היא...

מאוד מודה לך על המידע.
אגב, לטובת הגולשים האחרים מצ"ב שביב קטן מתשריט תמ"א (תכנית מתאר ארצית) מספר 23 למסילות ברזל. כל הזכויות שמורות למדינת ישראל, משרד הפנים. ניתן לגשת לתשריטים באינטרנט.
הבעיה היא...
שב-GIS של משרד הפנים מראים רק את תמ"א 23 ה"אורגינלי" אך כבר נעשו כל כך הרבה שינויים לתוכנית הזאת שמה שרואים בGIS היום כבר כמעט לא אפקטיבי בכל הנוגע לקווים עתידיים, אם אפקטיבי בכלל. אפשר לשלוף את מרבית השינויים והתוספות הרבים לתוכנית במאגר הטקסט באתר שלהם אבל בכל שינוי\תוספת הפירוט דל מאוד ותמיד רשום "מצ"ב מפה המפרטת את השינויים/תוספות" כי בד"כל הם מסתמכים על המפה להראות מה בעצם מהות השינוי\תוספת. אבל המפות הקריטיות האלו אף פעם כלולות בPDF והם עצלנים מדי כדי להעלות אותם לממשק הGIS למרות שזה היה נהדר אילו היו עושים זאת. (אולי למישהו יש רעיון אך לגרום להם לעשות את זה?). בלי המפות, קווצי הPDF של תמ"א23א, תמ"א23ב, תמ"א23ב, וכו' (אלו מהם שקיימים בשרת בכלל) לא שווים הרבה.
 

alantan

New member
ניתן לדעת אילו קטעים בוטלו, ואילו

הבעיה היא...
שב-GIS של משרד הפנים מראים רק את תמ"א 23 ה"אורגינלי" אך כבר נעשו כל כך הרבה שינויים לתוכנית הזאת שמה שרואים בGIS היום כבר כמעט לא אפקטיבי בכל הנוגע לקווים עתידיים, אם אפקטיבי בכלל. אפשר לשלוף את מרבית השינויים והתוספות הרבים לתוכנית במאגר הטקסט באתר שלהם אבל בכל שינוי\תוספת הפירוט דל מאוד ותמיד רשום "מצ"ב מפה המפרטת את השינויים/תוספות" כי בד"כל הם מסתמכים על המפה להראות מה בעצם מהות השינוי\תוספת. אבל המפות הקריטיות האלו אף פעם כלולות בPDF והם עצלנים מדי כדי להעלות אותם לממשק הGIS למרות שזה היה נהדר אילו היו עושים זאת. (אולי למישהו יש רעיון אך לגרום להם לעשות את זה?). בלי המפות, קווצי הPDF של תמ"א23א, תמ"א23ב, תמ"א23ב, וכו' (אלו מהם שקיימים בשרת בכלל) לא שווים הרבה.
ניתן לדעת אילו קטעים בוטלו, ואילו
נוספו לפי הקוארדינטות שתמיד מצויינות ב-PDF-ים. אומנם זה רק מידע חלקי של נקודת ההתחלה והסיום, אבל זה יותר טוב מכלום. איך לשכנע את משרד הפנים? הדרך הקלאסית היא לכתוב למשרד, ואז אתה צפוי לקבל תשובה לאקונית שהמשרד מטפל בזה ושבקרוב מתוכנן משהו כזה או אחר וכו', אך בעצם שום דבר אף פעם לא קורה. לכן בניגוד למה שהייתי עושה בעברי הלוחמני, הייתי מוותר מראש ואומר לעצמי תודה שלפחות יש גישה למידע כלשהו. גם זה משהו באיזורנו.
 

luckydude

Active member
צפון

ניתן לדעת אילו קטעים בוטלו, ואילו
נוספו לפי הקוארדינטות שתמיד מצויינות ב-PDF-ים. אומנם זה רק מידע חלקי של נקודת ההתחלה והסיום, אבל זה יותר טוב מכלום. איך לשכנע את משרד הפנים? הדרך הקלאסית היא לכתוב למשרד, ואז אתה צפוי לקבל תשובה לאקונית שהמשרד מטפל בזה ושבקרוב מתוכנן משהו כזה או אחר וכו', אך בעצם שום דבר אף פעם לא קורה. לכן בניגוד למה שהייתי עושה בעברי הלוחמני, הייתי מוותר מראש ואומר לעצמי תודה שלפחות יש גישה למידע כלשהו. גם זה משהו באיזורנו.
צפון
האם הצלחת למצוא את הPDF של התוכנית הצפונית? פעם אחרונה שבדקתי זה לא היה באתר.
 

alantan

New member
לא בדקתי לגבי התכנית הזו ספציפית

צפון
האם הצלחת למצוא את הPDF של התוכנית הצפונית? פעם אחרונה שבדקתי זה לא היה באתר.
לא בדקתי לגבי התכנית הזו ספציפית
למרות שבאיזור הזה של הקו, כלומר מכרמיאל וצפונה-מזרחה לא נראה לי שבוצעו שינויים מאז פורסם תמ"א 23 (למעט אולי השלוחה שתיאר אביתר). זה מצער, כי יש כמה פיתולים שנראים מיותרים לחלוטין (מבחינה טופוגרפית) שכנראה נובעים מהחזקה על השטח.
 

יהוושע

New member
לא " אסחוב " כי אם " אסחב " !!

לא. מדובר על עמיעד אך יש מעבר
לתוכנית המתאר הארצית שראתה אור בשנת 1981 גם שלוחה עתידית עד לטבריה עצמה. שלוחה זו אינה נכללת עדיין בתמ"א 23 כי טרם הוגשה לעיונה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. עדיין עובדים ברכבת על שינויים בתוואי ואין לי מספיק INFO על זה. אך, אל דאגה, בקרוב "אסחוב" עותק !
לא " אסחוב " כי אם " אסחב " !!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה