רעיונות לשינוי קווים באזור רמת השרון

מצב
הנושא נעול.
אז תציע חלוקה של העוגה. אתה לא מציע לחלק עוגה מחדש.

לדעתי זה המשך טבעי של "חלוקת העוגה" של קווי ת"א-ב"ש
שעברו מהפך בשנים האחרונות עם קווים ישירים חדשים בין ערים שונות במקום הבלעדיות שהיתה ל-369 על רוב הנסיעות הבינעירוניות לאורך מסלולו.
אז תציע חלוקה של העוגה. אתה לא מציע לחלק עוגה מחדש.
אתה מציע לאפות עוגה חדשה הרבה יותר גדולה מהקיימת.

שינוי שמתבסס על הקיים לא יוכל להחזיק פיצול כפי שאתה מציע. שינוי ריאלי שאפשר לעשות ללא אפיית עוגה חדשה זה לקצר את 301 לראשון לציון (אפילו לא לרחובות). למה? כי, למרות מה שכתבת קודם, יש הבדל אחד מהותי בין צומת רעננה לרחובות. צומת רעננה כלולה במעברים החופשיים בגוש דן. רחובות לא. ואם אתה הופך את רחובות לבסיס קישור בין גוש דן לבין האזור הגדול שבין צומת בילו, קרית מלאכי ואשקלון, גם את זה צריך לקחת בחשבון. אם נוסע יצטרך לשלם גם על קטע עד רחובות, גם על קטע בין רחובות לתחומי רפורמת גוש דן וגם על נסיעה פנימית בתוך תחומי הרפורמה, השינוי גורם להרעה.
 
נראה לי שהמטפורה של העוגה הלכה רחוק מדי...

אז תציע חלוקה של העוגה. אתה לא מציע לחלק עוגה מחדש.
אתה מציע לאפות עוגה חדשה הרבה יותר גדולה מהקיימת.

שינוי שמתבסס על הקיים לא יוכל להחזיק פיצול כפי שאתה מציע. שינוי ריאלי שאפשר לעשות ללא אפיית עוגה חדשה זה לקצר את 301 לראשון לציון (אפילו לא לרחובות). למה? כי, למרות מה שכתבת קודם, יש הבדל אחד מהותי בין צומת רעננה לרחובות. צומת רעננה כלולה במעברים החופשיים בגוש דן. רחובות לא. ואם אתה הופך את רחובות לבסיס קישור בין גוש דן לבין האזור הגדול שבין צומת בילו, קרית מלאכי ואשקלון, גם את זה צריך לקחת בחשבון. אם נוסע יצטרך לשלם גם על קטע עד רחובות, גם על קטע בין רחובות לתחומי רפורמת גוש דן וגם על נסיעה פנימית בתוך תחומי הרפורמה, השינוי גורם להרעה.
נראה לי שהמטפורה של העוגה הלכה רחוק מדי...
אם ככה, גם קווים 345, 375, 377 וכו' הם בבחינת אפייה של עוגה חדשה.
לדעתי אתם סתם פסימי. אין שום חוק שאומר ששיפור בתחבורה הציבורית לא יכול לכלול תוספת תשומות, לפעמים גם תוספת גדולה.
 
נכון, אבל אז נכנסת השאלה של סדרי עדיפויות ולמה להקצות את

נראה לי שהמטפורה של העוגה הלכה רחוק מדי...
אם ככה, גם קווים 345, 375, 377 וכו' הם בבחינת אפייה של עוגה חדשה.
לדעתי אתם סתם פסימי. אין שום חוק שאומר ששיפור בתחבורה הציבורית לא יכול לכלול תוספת תשומות, לפעמים גם תוספת גדולה.
נכון, אבל אז נכנסת השאלה של סדרי עדיפויות ולמה להקצות את
תוספות התשומות קודם.
חוק פיסיקלי שכן קיים הוא שגם כאשר יש תוספת תשומות, עדיין התשומות מוגבלות.
 

olli3

New member
מנהל
369 מהיר יותר מ377. ו377 לא פועל הרבה בראשון וחמישי

לדעתי זה המשך טבעי של "חלוקת העוגה" של קווי ת"א-ב"ש
שעברו מהפך בשנים האחרונות עם קווים ישירים חדשים בין ערים שונות במקום הבלעדיות שהיתה ל-369 על רוב הנסיעות הבינעירוניות לאורך מסלולו.
369 מהיר יותר מ377. ו377 לא פועל הרבה בראשון וחמישי
כי 374 פועל במקומו ומסתיים ברחובות מה שפוגע במי שצריך להגיע לנס ציונה וראשון מרכז בעיקר. וכן, עולה כבר יותר מידי...
&nbsp
המהפך אינו גדול כל כך, הקווים האלו לא הוכיחו את עצמם, התדירות שלהם פחתה והועברה לקווים אחרים. בתכל'ס גילו ש377 לא מספיק מלא ונסיעות שלו הועברו ל367 ו371 וכנ"ל הועברו נסיעות מ381 ל377.
&nbsp
369 הוא אחד הקווים החזקים ביותר שמטרופולין מפעילה בדרום אם לא הקו הכי חזק. הפדיון שיש בנסיעה בקו הזה פשוט גדול. הוא גם תדיר מ6 בבוקר ועד 10 בערב. ולפני ואחרי פועל בתדירות של כל חצי שעה וזה לא משהו טרוויאלי כל כך לשעות מאוחרות.
&nbsp
לגבי החלופות מקרית גת לת"א (375) ומקרית מלאכי, קסטינה, אחים, מסמיה, צומת גדרה לת"א (345), ברור שיש להם השפעה על השירות ועל לקיחת נוסעים מ369. אבל 369 ממשיך להיות מלא ולנסוע עם נוסעים בעמידה.
&nbsp
אז בשורה התחתונה, מבורך שהקווים קיימים אבל היה יותר מבורך אם הם היו מתמלאים עד לכדי מצב בו צריך לתגבר אותם אבל זה לא קורה בנתיים.
 

olli3

New member
מנהל
אתה עושה מקרית מלאכי יותר ממה שהיא.

לו"ז אמין מקרית מלאכי הוא לא פגיעה אלא שיפור.
אתה עושה מקרית מלאכי יותר ממה שהיא.
רוב הנסיעות הן בין שתי הקריות - בין קרית גת לקרית מלאכי ולהיפך. דר"א, כשרוצים להגיד קרית מלאכי, בעגה המקומית אומרים פשוט "קריה". אני בקריה. מתי אתה יוצא מהקריה? וכו'. השירות הזה הוא לא מדוייק, כל הקווים יוצאים מיעדים שונים בארץ וכמעט תמיד הם מגיעים ביחד לקסטינה :) ועדיין, למרות אוטובוסים מפוצצים ונוסעים בעמידה, השירות לא יכול להשתפר ללכדי הפעלת קו ייעודי בין הקריה לקרית גת. זה פשוט יצריך יותר מידי משאבים, לא יבטיח שירות לילי טוב וכו'.
&nbsp
לאחר מכן מדובר על נסיעות לאשדוד ואשקלון. רמה אחת מתחת הן נסיעות לרחובות, נס ציונה, ראשון ומתחת לאלו מדובר בנסיעות לבאר שבע, ירושלים ותל אביב.
&nbsp
בפועל, כמעט לכל הקווים אתה נדרש להגיע לקסטינה והמסוף לא קרוב מרוב חלקי העיר. 301 ו310 נכנסים לרחוב וחצי בקריה ולא באמת מקצרים את ההגעה לתושבי הקריה אליהם ולכן גם כמעט ואף אחד לא עולה עליהם בתוך הקריה.
&nbsp
הרוב המוחלט של הנסיעות מתבצע, איך לא, בשעות היוממים. התדירות בקסטינה בשעות האלו פנומנאלית.
&nbsp
למרות כל זאת, יש לא מעט נוסעים בין אשקלון למכללת אחווה למשל וליעדים נוספים בדרך. ויש לא מעט נוסעים בין ראשון, נס ציונה ורחובות למכללת אחווה עצמה וליעדים נוספים בדרך. קסטינה מרכז גם את תושבי המושבים והקיבוצים באיזור שתושביהם מוקפצים למסוף בעיקר עבור קווים שלא עוברים על כביש 3. כך שמי שירצה להשתמש ב301 כדי להגיע למכללת אחווה או לגדרה או לבילו, יצטרך לבצע החלפה ולשלם לא מעט על כך.
&nbsp
וכל זה עוד לפני שהתדירות בלילה יורדת וכל עניין ההחלפות הופך לבזבוז זמן משווע.
&nbsp
השורה התחתונה היא שקו 301 הוא קו יעיל, מאד יעיל. הוא מאסף כללי והוא עוצר בכל תחנה בדרך בכביש 3 וכביש 40 בעוד קווים אחרים לא עוצרים בכל תחנה. הוא מקשר את כל המושבים והקיבוצים למגוון מקומות וחלק לא קטן ממסלול נסיעתו עובר דרך יישובים כאלו ואנשים משתמשים בו לשני הכיוונים.
&nbsp
אם כבר לקצר אותו אז זה לראשון לציון אבל להשאיר אותו כפי שהוא בין ראשון לאשקלון. יש לו יותר מידי שימושים ויותר מידי קישורים שפגיעה בהם תוביל להארכת זמן הנסיעה ליותר מידי ולאוטובוסים ריקים מידי, גם אם תנהיג כרטיס מעבר. אם אני יוצא מאשקלון וצריך להגיע למכללת אחווה למשל או מאחד המושיבם שבדרך ולשם כך אני נאלץ לבצע החלפה בקסטינה לאחד הקווים שממשיכים לאחווה ולמרות התדירות הגבוהה שלהם, לא פעם ועאפילו לרוב - כולם מגיעים יחדיו - אאלץ לשלם על כך יותר. ואי אפשר לצפות מבן אדם להסתמך רק על הקו שהצעת מקסטינה לראשון עבור כל מי שמגיע מאשקלון וצריך החלפה... ברור שיעלו על כל מה שמגיע קודם.
&nbsp
דר"א במכרז הנגב היה מתוכנן לפעול קו בין קרית גת לבאר שבע וזה נפל לבסוף כי גילו שאם יבצעו את זה, יהיה עומס מטורף על כל השירות שבין קסטינה לקרית גת ולהיפך (הפעלת הקו מקרית גת לבאר שבע הייתה צריכה לבוא על חשבון קווים אחרים הנוסעים בתוואי הזה).
 
במכרז צפון הנגב החדש דווקא מתוכנן קו בין קרית מלאכי לקרית גת

אתה עושה מקרית מלאכי יותר ממה שהיא.
רוב הנסיעות הן בין שתי הקריות - בין קרית גת לקרית מלאכי ולהיפך. דר"א, כשרוצים להגיד קרית מלאכי, בעגה המקומית אומרים פשוט "קריה". אני בקריה. מתי אתה יוצא מהקריה? וכו'. השירות הזה הוא לא מדוייק, כל הקווים יוצאים מיעדים שונים בארץ וכמעט תמיד הם מגיעים ביחד לקסטינה :) ועדיין, למרות אוטובוסים מפוצצים ונוסעים בעמידה, השירות לא יכול להשתפר ללכדי הפעלת קו ייעודי בין הקריה לקרית גת. זה פשוט יצריך יותר מידי משאבים, לא יבטיח שירות לילי טוב וכו'.
&nbsp
לאחר מכן מדובר על נסיעות לאשדוד ואשקלון. רמה אחת מתחת הן נסיעות לרחובות, נס ציונה, ראשון ומתחת לאלו מדובר בנסיעות לבאר שבע, ירושלים ותל אביב.
&nbsp
בפועל, כמעט לכל הקווים אתה נדרש להגיע לקסטינה והמסוף לא קרוב מרוב חלקי העיר. 301 ו310 נכנסים לרחוב וחצי בקריה ולא באמת מקצרים את ההגעה לתושבי הקריה אליהם ולכן גם כמעט ואף אחד לא עולה עליהם בתוך הקריה.
&nbsp
הרוב המוחלט של הנסיעות מתבצע, איך לא, בשעות היוממים. התדירות בקסטינה בשעות האלו פנומנאלית.
&nbsp
למרות כל זאת, יש לא מעט נוסעים בין אשקלון למכללת אחווה למשל וליעדים נוספים בדרך. ויש לא מעט נוסעים בין ראשון, נס ציונה ורחובות למכללת אחווה עצמה וליעדים נוספים בדרך. קסטינה מרכז גם את תושבי המושבים והקיבוצים באיזור שתושביהם מוקפצים למסוף בעיקר עבור קווים שלא עוברים על כביש 3. כך שמי שירצה להשתמש ב301 כדי להגיע למכללת אחווה או לגדרה או לבילו, יצטרך לבצע החלפה ולשלם לא מעט על כך.
&nbsp
וכל זה עוד לפני שהתדירות בלילה יורדת וכל עניין ההחלפות הופך לבזבוז זמן משווע.
&nbsp
השורה התחתונה היא שקו 301 הוא קו יעיל, מאד יעיל. הוא מאסף כללי והוא עוצר בכל תחנה בדרך בכביש 3 וכביש 40 בעוד קווים אחרים לא עוצרים בכל תחנה. הוא מקשר את כל המושבים והקיבוצים למגוון מקומות וחלק לא קטן ממסלול נסיעתו עובר דרך יישובים כאלו ואנשים משתמשים בו לשני הכיוונים.
&nbsp
אם כבר לקצר אותו אז זה לראשון לציון אבל להשאיר אותו כפי שהוא בין ראשון לאשקלון. יש לו יותר מידי שימושים ויותר מידי קישורים שפגיעה בהם תוביל להארכת זמן הנסיעה ליותר מידי ולאוטובוסים ריקים מידי, גם אם תנהיג כרטיס מעבר. אם אני יוצא מאשקלון וצריך להגיע למכללת אחווה למשל או מאחד המושיבם שבדרך ולשם כך אני נאלץ לבצע החלפה בקסטינה לאחד הקווים שממשיכים לאחווה ולמרות התדירות הגבוהה שלהם, לא פעם ועאפילו לרוב - כולם מגיעים יחדיו - אאלץ לשלם על כך יותר. ואי אפשר לצפות מבן אדם להסתמך רק על הקו שהצעת מקסטינה לראשון עבור כל מי שמגיע מאשקלון וצריך החלפה... ברור שיעלו על כל מה שמגיע קודם.
&nbsp
דר"א במכרז הנגב היה מתוכנן לפעול קו בין קרית גת לבאר שבע וזה נפל לבסוף כי גילו שאם יבצעו את זה, יהיה עומס מטורף על כל השירות שבין קסטינה לקרית גת ולהיפך (הפעלת הקו מקרית גת לבאר שבע הייתה צריכה לבוא על חשבון קווים אחרים הנוסעים בתוואי הזה).
במכרז צפון הנגב החדש דווקא מתוכנן קו בין קרית מלאכי לקרית גת
לפי המכרז מספרו יהיה 70.
 

olli3

New member
מנהל
לא מדויק. בין קסטינה לקרית גת דרך היישובים הכפריים.

במכרז צפון הנגב החדש דווקא מתוכנן קו בין קרית מלאכי לקרית גת
לפי המכרז מספרו יהיה 70.
לא מדויק. בין קסטינה לקרית גת דרך היישובים הכפריים.
מטרת קו 70 היא קישור היישובים הכפריים מצד אחד לקסטינה ומצד שני לרכבת בקרית גת. לכן, גם המסלול בקרית גת שונה משל שאר הקווים הבין עירוניים.
&nbsp
בשורה התחתונה, הוא לא ישרת קריית גתים שרוצים להגיע לקריה והוא לא ישרת קרייתים שרוצים להגיע לקרית גת.
 

אורי404

New member
גדרה - היה קו 303. גם קו 311 קוצר

איך תיצור ל-301 תחליפים?
301 מספק קישורים ייחודיים שקווים אחרים לא מספקים.
תצטרך ליצור קו תדיר בין אשקלון לקרית מלאכי, קו תדיר בין קסטינה וגדרה לרחובות, נס ציונה וראשון לציון, קו תדיר בין גדרה לתל אביב.
כלומר יהיה צורך בהרבה יותר משאבים לעומת המשאבים שמשמשים היום בקו 301.
אין קווים קיימים שפועלים בתדירות סבירה במהלך כל היום שמהווים תחליפים לקישורים ש-301 מספק.
301 לא מיועד לקשר את אשקלון עם תל אביב, אלא לספק קישורים אזוריים שקווים אחרים לא מספקים.

כשקיצרו את 821 לצומת רעננה, התבססו על הקישור הטוב שקיים בין צומת רעננה להמשך המסלול שלו עד תל אביב ועל כך שמחדרה וצפונה יש קווים רבים שמקשרים באופן הרבה יותר יעיל לתל אביב.
כשמדברים על קיצור 921 לצומת רעננה גם כן מתבססים על כך.
כשמדברים על קיצור 947 מתבססים על כך ש 950 יחליף אותו בין נתניה לירושלים.
כשמדברים על קיצור 641 לפתח תקוה מתבססים על הקישור הסופר תדיר שקיים בין פתח תקוה להמשך המסלול לתל אביב ועל הקישורים המהירים יותר בין נתניה, צומת רעננה והוד השרון ללב גוש דן.
על אילו קווים תבסס ביטול או קיצור של 301?
אפילו לקצר את 301 לרחובות או ראשון לציון ולהוציא אותו מכביש 44 ומתל אביב בעייתי כי אז הקישור בין גדרה לתל אביב ייפגע.
לא כל קו מאסף שעושה מסלול ארוך זה קו שלא צריך להתקיים. פשוט צריך להתייחס אליו כשילוב של מספר קווים שונים שעל מנת לחסוך משאבים מאוחדים לקו אחד.
אם בקטעים הללו יש לו תחליפים תדירים ויעילים, אז נכון לקצרו או לבטלו (גם במחיר של החלפה לחלק מהנוסעים). אם אין - לא נכון לבטלו.
גדרה - היה קו 303. גם קו 311 קוצר
לפני כחמש שנים התחיל לפעול קו 303 המהיר מגדרה לתל אביב.
לא מצאתי את הקו באתר האינטרנט של "אגד". כנראה הוא כבר לא פועל כל יום, אם בכלל.
בעקבות פתיחת קו 303, קוצר קו 311 המהיר לראשון לציון-אשקלון.
כך, שעל-פניו אין סיבה שגם 301 לא יקוצר לרחובות או לראשון לציון.
 
אין את קו 303. לקו 311 יש נסיעות בודדות ביום והוא נוסע דרך

גדרה - היה קו 303. גם קו 311 קוצר
לפני כחמש שנים התחיל לפעול קו 303 המהיר מגדרה לתל אביב.
לא מצאתי את הקו באתר האינטרנט של "אגד". כנראה הוא כבר לא פועל כל יום, אם בכלל.
בעקבות פתיחת קו 303, קוצר קו 311 המהיר לראשון לציון-אשקלון.
כך, שעל-פניו אין סיבה שגם 301 לא יקוצר לרחובות או לראשון לציון.
אין את קו 303. לקו 311 יש נסיעות בודדות ביום והוא נוסע דרך
יבנה ובכלל לא קרוב לגדרה.
יש נסיעות בודדות של קו 310 שנוסע מאשקלון דרך קרית מלאכי, מחלף גדרה, כביש 41 וכביש 42 דרך יבנה ובהמשך לתל אביב.
אבל מגדרה עצמה לתל אביב רק קו 301 נוסע ונסיעה בודדת בבוקר של חלופה של 201.
כך שקיצור 301 לרחובות או לראשון לציון ינתק את הקישור הישיר בין גדרה עצמה לתל אביב.
קיצור לרחובות הוא בעייתי, מכיוון שרחובות לא כלולה במעברים החופשיים של גוש דן. קיצור סביר יותר זה קיצור לראשון לציון.
 

אורי404

New member
קו 303 החל לפעול לפני מספר שנים

אין את קו 303. לקו 311 יש נסיעות בודדות ביום והוא נוסע דרך
יבנה ובכלל לא קרוב לגדרה.
יש נסיעות בודדות של קו 310 שנוסע מאשקלון דרך קרית מלאכי, מחלף גדרה, כביש 41 וכביש 42 דרך יבנה ובהמשך לתל אביב.
אבל מגדרה עצמה לתל אביב רק קו 301 נוסע ונסיעה בודדת בבוקר של חלופה של 201.
כך שקיצור 301 לרחובות או לראשון לציון ינתק את הקישור הישיר בין גדרה עצמה לתל אביב.
קיצור לרחובות הוא בעייתי, מכיוון שרחובות לא כלולה במעברים החופשיים של גוש דן. קיצור סביר יותר זה קיצור לראשון לציון.
קו 303 החל לפעול לפני מספר שנים
אני לא יודע מתי הוא בוטל.
אני חושב (אבל לא בטוח), שכאשר קו 311 פעל מתל אביב, לא היו לא נסיעות בודדות ביום, אלא כמות גדול יותר, לאורך כל שעות היום.
אולי מיכאל או איליה זוכרים את זה. לבטח טוב ממני.
כתבת, עמוד השדרה "קיצור לרחובות הוא בעייתי, מכיוון שרחובות לא כלולה במעברים החופשיים של גוש דן.".
היה תכנון לפריסת אזורי תעריפים עד אשקלון בקיץ 2014. הדבר הזה, מסיבות לא-סיבות עד כה לא יצא לפועל ומוטב יהיה לקדם אותו.
 
אין תכלית לקו שתחנות הקצה שלו ברמת השרון ובאוניברסיטה

טוב, זה קצת טפשי מלכתחילה ש-572 מתחיל מכפר סבא, לא?
למה שמישהו יסע את כל הדרך הזאת מכפר סבא? היה הגיוני יותר להפעיל את כל הנסיעות שלו כ-575 ולעשות קווים נפרדים מרעננה לאוניברסיטה ומהרצליה לאוניברסיטה. או אחד מרעננה והרצליה ואחד מרמת השרון.
אין תכלית לקו שתחנות הקצה שלו ברמת השרון ובאוניברסיטה
וקו שיקשר את רעננה והרצליה לאוניברסיטה ללא נסיעה דרך רמת השרון יהיה קו סטייל 501 שבמקום לנסוע בדרך נמיר דרומה לכיוון התמח"ת יפנה לאוניברסיטה.
לא כדאי בשנתיים הקרובות לשנות את המערך של הקווים הללו כי בעוד כשנתיים - שנתיים וחצי הולכים לקרות לפחות שלושה דברים שישנו את החשיבה לגבי הקישורים המדוברים:
1. מסילת השרון
2. כביש 531
3. הקטע הצפוני של כביש 20

אז למשל אחת האפשרויות תהיה לקשר את רעננה לאוניברסיטה באמצעות קו 347 שבמקום לנסוע בכביש 2 יוכל לנסוע מכפר שמריהו עד מחלף קק"ל דרך כביש 20, לצאת לקק"ל, לבנון, איינשטיין ולהמשיך בנמיר במסלול שלו.
זה יאפשר לקצר את 572 למרכז הרצליה ולעשות את ההפרדה בין קישור כפר סבא, רעננה, והרצליה ורמת השרון לאוניברסיטה.
וכמובן שגם לרכבת יהיה אז תפקיד משמעותי יותר בקישור ערי השרון לאוניברסיטה ולמרכז תל אביב.
 

אורי404

New member
הגיעה בקשה לקיצור קו 572 לצומת רעננה. בקשות נוספות

טוב, זה קצת טפשי מלכתחילה ש-572 מתחיל מכפר סבא, לא?
למה שמישהו יסע את כל הדרך הזאת מכפר סבא? היה הגיוני יותר להפעיל את כל הנסיעות שלו כ-575 ולעשות קווים נפרדים מרעננה לאוניברסיטה ומהרצליה לאוניברסיטה. או אחד מרעננה והרצליה ואחד מרמת השרון.
הגיעה בקשה לקיצור קו 572 לצומת רעננה. בקשות נוספות
בין הבקשות של תושבי כפר סבא, לשינוי קווי 5XX:
* כאמור קיצור קו 572 לצומת רעננה ובמקום זה הוספת נסיעות לקו 575 המהיר
* 'מתיחת' קו 561: הארכה למסוף התעש והארכה לבית החולים בלינסון
* הארכת קו 567 למסוף התעש
* הוצאה של קו 564 מהוד השרון

בנוגע להגעה מכפר סבא לכיוון אוניברסיטת תל אביב: קיימת גם האפשרות של נסיעה ברכבת.
 
להוציא את קו 564 מהוד השרון זה לא הוגן

הגיעה בקשה לקיצור קו 572 לצומת רעננה. בקשות נוספות
בין הבקשות של תושבי כפר סבא, לשינוי קווי 5XX:
* כאמור קיצור קו 572 לצומת רעננה ובמקום זה הוספת נסיעות לקו 575 המהיר
* 'מתיחת' קו 561: הארכה למסוף התעש והארכה לבית החולים בלינסון
* הארכת קו 567 למסוף התעש
* הוצאה של קו 564 מהוד השרון

בנוגע להגעה מכפר סבא לכיוון אוניברסיטת תל אביב: קיימת גם האפשרות של נסיעה ברכבת.
להוציא את קו 564 מהוד השרון זה לא הוגן
לכפר סבא יש גם את קו 640 והוצאת 564 מהוד השרון תנתק את הקישור הישיר בין הוד השרון לתל השומר.
לא סביר שיפעילו שני קווים נפרדים לתל השומר עבור כפר סבא והוד השרון.
 

אורי404

New member
אלה היו בקשות, עמוד השדרה

להוציא את קו 564 מהוד השרון זה לא הוגן
לכפר סבא יש גם את קו 640 והוצאת 564 מהוד השרון תנתק את הקישור הישיר בין הוד השרון לתל השומר.
לא סביר שיפעילו שני קווים נפרדים לתל השומר עבור כפר סבא והוד השרון.
אלה היו בקשות, עמוד השדרה
לא אמרתי/כתבתי האם הדברים אושרו.
אני כמוך חושב, שהוד השרון בהחלט ראויים לקו אוטובוס מהיר. הוד השרון גדלה מאוד וממשיכה לגדול.
אולי הגיוני שיהיה קו נפרד, שייתן שירות לא רק בדרך רמתיים, אלא גם באזורים המזרחיים יותר של הוד השרון, כמו אזור גיל עמל, מתחם 200, מתחם 2000 ומגדיאל.
בדומה לקווים 248, 249, 565 או 570.
 
אבל זה לא דומה, כי יש הבדל בין קישור לתל אביב לקישור

אלה היו בקשות, עמוד השדרה
לא אמרתי/כתבתי האם הדברים אושרו.
אני כמוך חושב, שהוד השרון בהחלט ראויים לקו אוטובוס מהיר. הוד השרון גדלה מאוד וממשיכה לגדול.
אולי הגיוני שיהיה קו נפרד, שייתן שירות לא רק בדרך רמתיים, אלא גם באזורים המזרחיים יותר של הוד השרון, כמו אזור גיל עמל, מתחם 200, מתחם 2000 ומגדיאל.
בדומה לקווים 248, 249, 565 או 570.
אבל זה לא דומה, כי יש הבדל בין קישור לתל אביב לקישור
לתל השומר.
 

אורי404

New member
אני מסכים איתך

אבל זה לא דומה, כי יש הבדל בין קישור לתל אביב לקישור
לתל השומר.
אני מסכים איתך
גם להודעה, שהגבתי אליה וגם אני נוטה להסכים, למה שכתבת למעלה יותר.
הנסיעה ב-06:05 מכפר סבא (שבה אני נוסע כמעט כל יום) עוברת טוב מאוד. אני מעדיף אותה, מאשר לנסוע בקו 567 ובמחלף גהה להחליף לאוטובוס.
אבל בשעות עמוסות יותר, כמו 06:30 עד סביבות 09:00 יש לרב פקקי תנועה מנווה נאמן בהוד השרון. גם כביש 5 עמוס מאוד.
יש תכנון לנת"צ בכביש 5 ומוטב לקדם אותו. בשנים האחרונות הורחב באופן משמעותי שימוש האוטובוסים בו. לקו 286 התווספו הנסיעות, מנסיעות בודדות לכל כיוון, לקו סדיר למשך כל שעות היום. לצד זה נפתח קו 249, שפועל למשך כל שעות היום. הנת"צ הזה ישפר מאוד עבור קווים אלה ועבור קווי יוממים אחרים, ביניהם 248, 250, 282, 564, 565, 570. ייתכן, שיש מקום שיהיה נת"צ גם בדרך רמתיים, שישפר מאוד את 564, את הקווים לכיוון תל אביב, את הקווים הפנימיים בהוד השרון וקווים אחרים, כמו 561, 571 ו-641.
 
בדרך רמתיים מתוכנן לעתיד הרחוק קו BRT בין כפר סבא, הוד השרון

אני מסכים איתך
גם להודעה, שהגבתי אליה וגם אני נוטה להסכים, למה שכתבת למעלה יותר.
הנסיעה ב-06:05 מכפר סבא (שבה אני נוסע כמעט כל יום) עוברת טוב מאוד. אני מעדיף אותה, מאשר לנסוע בקו 567 ובמחלף גהה להחליף לאוטובוס.
אבל בשעות עמוסות יותר, כמו 06:30 עד סביבות 09:00 יש לרב פקקי תנועה מנווה נאמן בהוד השרון. גם כביש 5 עמוס מאוד.
יש תכנון לנת"צ בכביש 5 ומוטב לקדם אותו. בשנים האחרונות הורחב באופן משמעותי שימוש האוטובוסים בו. לקו 286 התווספו הנסיעות, מנסיעות בודדות לכל כיוון, לקו סדיר למשך כל שעות היום. לצד זה נפתח קו 249, שפועל למשך כל שעות היום. הנת"צ הזה ישפר מאוד עבור קווים אלה ועבור קווי יוממים אחרים, ביניהם 248, 250, 282, 564, 565, 570. ייתכן, שיש מקום שיהיה נת"צ גם בדרך רמתיים, שישפר מאוד את 564, את הקווים לכיוון תל אביב, את הקווים הפנימיים בהוד השרון וקווים אחרים, כמו 561, 571 ו-641.
בדרך רמתיים מתוכנן לעתיד הרחוק קו BRT בין כפר סבא, הוד השרון
פתח תקוה, לוד ורמלה.
הקו הזה והארכת הקו האדום לכוון ראש העין מוזכרים מדי פעם כאשר עולה עניין הבניה המאסיבית שהמדינה רוצה לבצע על אדמות בסיס סירקין.
 
אני ממליץ לך בחום לעשות בדיקת ראיה


אולי לכם יש רעיון מה לעשות עם קו 24
חברי הפורום שממליצים תמיד על מסלולים ישירים ומהירים אם ניתן. כי המסלול שלו לא אידיאלי. ומנסיעות שלי בו עיקר הנוסעים בו הם בתוך תל אביב, ולא בין רמת השרון לתל אביב. הקישור בין רמת השרון למרכז תל אביב מתבצע בקווים 47/48. אם כבר לא ראיתי נוסעים מרמת השרון שממשיכים מעבר לאוניברסיטה. ואם מתגברים את 572 למשך כל שעות היום, אני לא רואה הצדקה לקו ממורשה לאוניברסיטה.
אני ממליץ לך בחום לעשות בדיקת ראיה
 
קח את רמת השרון כולה ותעריך איזו שכונה בעיר היא

אולי לכם יש רעיון מה לעשות עם קו 24
חברי הפורום שממליצים תמיד על מסלולים ישירים ומהירים אם ניתן. כי המסלול שלו לא אידיאלי. ומנסיעות שלי בו עיקר הנוסעים בו הם בתוך תל אביב, ולא בין רמת השרון לתל אביב. הקישור בין רמת השרון למרכז תל אביב מתבצע בקווים 47/48. אם כבר לא ראיתי נוסעים מרמת השרון שממשיכים מעבר לאוניברסיטה. ואם מתגברים את 572 למשך כל שעות היום, אני לא רואה הצדקה לקו ממורשה לאוניברסיטה.
קח את רמת השרון כולה ותעריך איזו שכונה בעיר היא
הצרכנית הגדולה ביותר של תחבורה ציבורית.
אתה מציע להוציא משכונת מורשה את הקישור הישיר הן לאוניברסיטה והן למרכז תל אביב ולבסס את הקישור על קווים שנוסעים בסוקולוב בלבד.
השאלה היא האם אחרי שתעריך היכן מתגוררים צרכני התח"צ העיקריים ברמת השרון עדיין תסבור שמה שאתה מציע נכון.
וכשאתה מבסס קישור חשוב מרמת השרון ליעד חשוב בתל אביב כמו האוניברסיטה על קו 572, קח בחשבון איזה מסלול קו 572 עובר עד שהוא מגיע לרמת השרון.
הבעיה של שכונה מורשה היא שאין ממנה יציאה מהירה לכביש 4 או לכביש 5. וכל עוד קיים המצב הזה קווים המשרתים את שכונת מורשה יהיו קווים מפותלים.
במצב הנוכחי אפשר לייעל את קו 24 במעט, אבל לא באופן משמעותי. אפשר למשל להוציא אותו דרך נוה מגן ישר לכפר הירוק ללא הסיבוב במרכז רמת השרון (ולתגבר את קו 1) ואפשר לייעל אותו מעט בתל אביב.
ועל מנת שאפשר יהיה להתבסס על 572 יש צורך לקצר אותו להרצליה, לתגבר את 575 ולהוסיף קו שיקשר בין רעננה לאוניברסיטת תל אביב.
שינויים מערכתיים כאלה יתבצעו רק במסגרת מכרז.
 

אורי404

New member
קו 24 ורעננה לאוניברסיטה

קח את רמת השרון כולה ותעריך איזו שכונה בעיר היא
הצרכנית הגדולה ביותר של תחבורה ציבורית.
אתה מציע להוציא משכונת מורשה את הקישור הישיר הן לאוניברסיטה והן למרכז תל אביב ולבסס את הקישור על קווים שנוסעים בסוקולוב בלבד.
השאלה היא האם אחרי שתעריך היכן מתגוררים צרכני התח"צ העיקריים ברמת השרון עדיין תסבור שמה שאתה מציע נכון.
וכשאתה מבסס קישור חשוב מרמת השרון ליעד חשוב בתל אביב כמו האוניברסיטה על קו 572, קח בחשבון איזה מסלול קו 572 עובר עד שהוא מגיע לרמת השרון.
הבעיה של שכונה מורשה היא שאין ממנה יציאה מהירה לכביש 4 או לכביש 5. וכל עוד קיים המצב הזה קווים המשרתים את שכונת מורשה יהיו קווים מפותלים.
במצב הנוכחי אפשר לייעל את קו 24 במעט, אבל לא באופן משמעותי. אפשר למשל להוציא אותו דרך נוה מגן ישר לכפר הירוק ללא הסיבוב במרכז רמת השרון (ולתגבר את קו 1) ואפשר לייעל אותו מעט בתל אביב.
ועל מנת שאפשר יהיה להתבסס על 572 יש צורך לקצר אותו להרצליה, לתגבר את 575 ולהוסיף קו שיקשר בין רעננה לאוניברסיטת תל אביב.
שינויים מערכתיים כאלה יתבצעו רק במסגרת מכרז.
קו 24 ורעננה לאוניברסיטה
* אם אני לא טועה, הייתה כוונה להמשיך ברפורמה קווי התחבורה הציבורית: המשך לרפורמה, שהייתה ב-2011 בגוש דן, שיהיה באזורים אחרים, כמו בקעת אונו ואזור השרון הדרומי.
לא יודע עד כמה זה אמין, אך באזור השרון הייתה כוונה לבטל את קו 24 ובמקומו לפתוח קו עם שינויים במסלול. למשל שלא ייסע דרך אזור שיכון דן. בכל מקרה ארבע שנים אחרי הרפורמה של 2011, לא חלו רפורמות נוספות ולא נראה, שזה יהיה בקרוב.

* רעננה - אוניברסיטת תל אביב:
כיום יש אפשרות מהירה של נסיעה בקו 347. מדרך נמיר להמשיך בהליכה לא ארוכה במיוחד או להחליף לאוטובוס נוסף. ממילא לחלק גדול מהסטודנטים יש כרטיסי חופשי-חודשי או חופשי-סמסטריאלי וכו'.
בעתיד הקרוב תהיה אפרות נסיעה ברכבת. לקו 347 בהווה תדירות גבוהה יותר מ-572. גם לרכבת אני חושב, שתדירות הנסיעה תהיה גבוהה יותר. גם כנראה שעות פעילות ארוכות יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה