רעיונות לשינוי קווים באזור רמת השרון

מצב
הנושא נעול.

EHP12

Member
רעיונות לשינוי קווים באזור רמת השרון

רעיונות לשינוי קווים באזור רמת השרון
יש לי מספר רעיונות לגבי הקווים באזור:
1. אתחיל מקווים 47 ו48. יש לפצל את המסלול שלהם:
קו 47 יעשה את המסלול של 501 עד לסמינר הקיבוצים, ומשם ימשיך במסלול הרגיל שלו עד לכרמלית.
לעומת זאת, קו 48 לא יפנה בהרצליה שמאלה לרב קוק בנסיעה מכיוון תל אביב, אלא ימשיך ישר בבן גוריון ויסיים בתחנה המרכזית בהרצליה.
כך מצד אחד, זה ימנע מתושבי הרצליה ורעננה שרוצים להגיע למרכז תל אביב, לעשות את הסיבוב של 47/48, יקל את העומס בקווים הנ"ל. קווים אלו יסיימו את פעילותם בחצות ויפעלו במוצ"ש. מה שיבטל את קו 247, צעד שבעקבותיו קו 149 יפעל גם בערבים.
תדירות קו 48: כל 10 דקות
תדירות קו 47: כל 20 דקות.
2. קו 24: מיותר לציין שזהו קו טלאי על טלאי, שעד שהוא מגיע לתל אביב יש לו מסלול מפותל למדי ברמת השרון. כאשר קו 1 די חופף אותו. לכן אני מציע להוציא אותו מרמת השרון, ויעשה את המסלול הבא: עתידים, דבורה הנביאה, פנחס רוזן, שלונסקי והמשך במסלול הרגיל. במקום זאת קו 572 יתוגבר לתדירות דומה לזאת של קו 49.
3. קווי 521/524/525/531:
קו 531 יבוטל, במקום זאת 521 יפעל בתדירות של כרבע שעה בממוצע.
קו 524 ישנה מסלול. יעשה את המסלול הנוכחי של קו 48 מלב הפארק עד לצומת הפיל, משם ימשיך עד לדבורה הנביאה, שמאלה לדבורה הנביאה, ימשיך ישר על רחוב ראול ולנברג, ובעשר תחנות יפנה שמאלה, ויסיים את מסלולו בקניון איילון. תדירות: דומה לזאת של קו 366.
קו 525, יתחיל ממסוף רמת השרון, ייסע במסלול של קו 24 הנוכחי עד לדרך הראשונים פינת אוסישקין, ימשיך בדרך הראשונים עד לסקולוב, ומשם בסלול הרגיל עד לתחנה מרכזית תל אביב. תדירות: כל חצי שעה בשעות היום.
תדירות קו 27 תעלה לכל 20 דקות ויפעל עד חצות.
 

olli3

New member
מנהל
בשינויי שירות שרשמת כאן יש לא מעט בעיות.

רעיונות לשינוי קווים באזור רמת השרון
יש לי מספר רעיונות לגבי הקווים באזור:
1. אתחיל מקווים 47 ו48. יש לפצל את המסלול שלהם:
קו 47 יעשה את המסלול של 501 עד לסמינר הקיבוצים, ומשם ימשיך במסלול הרגיל שלו עד לכרמלית.
לעומת זאת, קו 48 לא יפנה בהרצליה שמאלה לרב קוק בנסיעה מכיוון תל אביב, אלא ימשיך ישר בבן גוריון ויסיים בתחנה המרכזית בהרצליה.
כך מצד אחד, זה ימנע מתושבי הרצליה ורעננה שרוצים להגיע למרכז תל אביב, לעשות את הסיבוב של 47/48, יקל את העומס בקווים הנ"ל. קווים אלו יסיימו את פעילותם בחצות ויפעלו במוצ"ש. מה שיבטל את קו 247, צעד שבעקבותיו קו 149 יפעל גם בערבים.
תדירות קו 48: כל 10 דקות
תדירות קו 47: כל 20 דקות.
2. קו 24: מיותר לציין שזהו קו טלאי על טלאי, שעד שהוא מגיע לתל אביב יש לו מסלול מפותל למדי ברמת השרון. כאשר קו 1 די חופף אותו. לכן אני מציע להוציא אותו מרמת השרון, ויעשה את המסלול הבא: עתידים, דבורה הנביאה, פנחס רוזן, שלונסקי והמשך במסלול הרגיל. במקום זאת קו 572 יתוגבר לתדירות דומה לזאת של קו 49.
3. קווי 521/524/525/531:
קו 531 יבוטל, במקום זאת 521 יפעל בתדירות של כרבע שעה בממוצע.
קו 524 ישנה מסלול. יעשה את המסלול הנוכחי של קו 48 מלב הפארק עד לצומת הפיל, משם ימשיך עד לדבורה הנביאה, שמאלה לדבורה הנביאה, ימשיך ישר על רחוב ראול ולנברג, ובעשר תחנות יפנה שמאלה, ויסיים את מסלולו בקניון איילון. תדירות: דומה לזאת של קו 366.
קו 525, יתחיל ממסוף רמת השרון, ייסע במסלול של קו 24 הנוכחי עד לדרך הראשונים פינת אוסישקין, ימשיך בדרך הראשונים עד לסקולוב, ומשם בסלול הרגיל עד לתחנה מרכזית תל אביב. תדירות: כל חצי שעה בשעות היום.
תדירות קו 27 תעלה לכל 20 דקות ויפעל עד חצות.
בשינויי שירות שרשמת כאן יש לא מעט בעיות.
1. 48 - זה שחלק מהמסלול שלו מוחלף ב524 שהצעת לא פותר את חוסר הקישור לשרות רוקח ואת הקישור הבעייתי שנוצר בין בני אפריים לת"א. ו521 לא נותן את הקישור הרלוונטי למקומות רבים בת"א.
&nbsp
לגבי 47, אתה רוצה להוציא אותו מרמת השרון כך שיסע כמו 501 מהרלציה לסמינר הקיבוצים? אם לא, אז גם ככה יש כבר את קו 147 שנוסע מרמת השרון דרך כביש 5 לגלילות ומשם על נמיר.
&nbsp
149 בערב הוא לא פתרון למי שרוצה להגיע מרמת השרון לרעננה או מהרצליה לרעננה או מרעננה להרציה/רמת השרון וכו'. זה ש149 צריך לפעול יותר מאוחר (לאחרוניה האריכו את שעות הפעילות של 567 בערב גם), זה צעד מתבקש בלי קשר ל247.
&nbsp
2. אין מקום בעתידים גם ככה, אז קודם כל טכנית זה יורד מהפרק.
&nbsp
3. ביטול 531 גורע את השירות לקניון איילון ואבא הילל הן מת"א והן מהרצליה ורמת השרון. שימוש ב524 לנסיעה בין הרצליה לקניון איילון עם הסיבוב בעתידים פחות סימפטי.
&nbsp
מילה כללית שלי: לא צריך להיצמד רק לקווים הקיימים, לא סתם ייצא (בעתיד) מכרז על קווי 5XX ולא עוד זמן כה רב.
 

EHP12

Member
תגובה

בשינויי שירות שרשמת כאן יש לא מעט בעיות.
1. 48 - זה שחלק מהמסלול שלו מוחלף ב524 שהצעת לא פותר את חוסר הקישור לשרות רוקח ואת הקישור הבעייתי שנוצר בין בני אפריים לת"א. ו521 לא נותן את הקישור הרלוונטי למקומות רבים בת"א.
&nbsp
לגבי 47, אתה רוצה להוציא אותו מרמת השרון כך שיסע כמו 501 מהרלציה לסמינר הקיבוצים? אם לא, אז גם ככה יש כבר את קו 147 שנוסע מרמת השרון דרך כביש 5 לגלילות ומשם על נמיר.
&nbsp
149 בערב הוא לא פתרון למי שרוצה להגיע מרמת השרון לרעננה או מהרצליה לרעננה או מרעננה להרציה/רמת השרון וכו'. זה ש149 צריך לפעול יותר מאוחר (לאחרוניה האריכו את שעות הפעילות של 567 בערב גם), זה צעד מתבקש בלי קשר ל247.
&nbsp
2. אין מקום בעתידים גם ככה, אז קודם כל טכנית זה יורד מהפרק.
&nbsp
3. ביטול 531 גורע את השירות לקניון איילון ואבא הילל הן מת"א והן מהרצליה ורמת השרון. שימוש ב524 לנסיעה בין הרצליה לקניון איילון עם הסיבוב בעתידים פחות סימפטי.
&nbsp
מילה כללית שלי: לא צריך להיצמד רק לקווים הקיימים, לא סתם ייצא (בעתיד) מכרז על קווי 5XX ולא עוד זמן כה רב.
תגובה
1. הרעיון שלי היה אם לא הבנת, ש48 יעשה את המסלול של מרכזית הרצליה-בן גוריון-סוקולוב-משה סנה-בני אפרים-רוקח והמשך למרכז תל אביב. כך ש48 ישרת רק את ציר בני אפרים/משה סנה ורמת השרון למרכז תל אביב. בעוד שתושבי הרצליה שרוצים להגיע למרכז תל אביב יהיה להם מסלול מהיר יותר. מאשר הנסיעה דרך רמת השרון ועבר הירקון. והקישור בין רמת השרון וציר בני אפרים לרוקח ומרכז העיר לא נפגע.
וכן הרעיון שלי ש47 ייסע כמו 501 ממסוף רעננה עד לסמינר הקיבוצים שם יפנה ימינה לרוקח וימשיך במסלול הרגיל. וזה מייתר את הצורך ב147 שעם התדירות המאוד נמוכה שלו צריך להתבטל.
בנוגע ל247. הוא קו מיותר, מרעננה להרצליה יש את 29, ומרמת השרון לרעננה יש את 32. (שאני לא מכיר אותו כל כך לכן לא כתבתי עליו).
2. שמעתי משהו על זה שאין מקום בעתידים. אבל תסכים איתי שהמסלול של 24 הוא ספגטי רציני. ואין הצדקה לנסוע איתו ממורשה לתל אביב עם הסיבוב שהוא עושה. אולי יש לך רעיון אחר לעשות איתו.
3. אם מתגברים את 521 לתדירות גבוהה, הצורך ב531 מופחת. שיש מסלול מהיר יותר לרכבת מרכז, עזריאלי ותחנה מרכזית. מה גם ש525 אמור עדיין לפי התכנית שלי לעבור דרך קניון איילון. כך שהקשר לא מנותק לגמריי.
 

olli3

New member
מנהל
כמה דברים>>>

תגובה
1. הרעיון שלי היה אם לא הבנת, ש48 יעשה את המסלול של מרכזית הרצליה-בן גוריון-סוקולוב-משה סנה-בני אפרים-רוקח והמשך למרכז תל אביב. כך ש48 ישרת רק את ציר בני אפרים/משה סנה ורמת השרון למרכז תל אביב. בעוד שתושבי הרצליה שרוצים להגיע למרכז תל אביב יהיה להם מסלול מהיר יותר. מאשר הנסיעה דרך רמת השרון ועבר הירקון. והקישור בין רמת השרון וציר בני אפרים לרוקח ומרכז העיר לא נפגע.
וכן הרעיון שלי ש47 ייסע כמו 501 ממסוף רעננה עד לסמינר הקיבוצים שם יפנה ימינה לרוקח וימשיך במסלול הרגיל. וזה מייתר את הצורך ב147 שעם התדירות המאוד נמוכה שלו צריך להתבטל.
בנוגע ל247. הוא קו מיותר, מרעננה להרצליה יש את 29, ומרמת השרון לרעננה יש את 32. (שאני לא מכיר אותו כל כך לכן לא כתבתי עליו).
2. שמעתי משהו על זה שאין מקום בעתידים. אבל תסכים איתי שהמסלול של 24 הוא ספגטי רציני. ואין הצדקה לנסוע איתו ממורשה לתל אביב עם הסיבוב שהוא עושה. אולי יש לך רעיון אחר לעשות איתו.
3. אם מתגברים את 521 לתדירות גבוהה, הצורך ב531 מופחת. שיש מסלול מהיר יותר לרכבת מרכז, עזריאלי ותחנה מרכזית. מה גם ש525 אמור עדיין לפי התכנית שלי לעבור דרך קניון איילון. כך שהקשר לא מנותק לגמריי.
כמה דברים>>>
1. אם 48 יהיה בתדירות של כל 20 דקות כש47 בכלל לא בצירים האלו = קו מת. 48 מבצע קישור בין שכונות בת"א, בין מוקדי משיכה בת"א (וגם 47 כמובן לצפון ת"א). תדירות של כל 20 דקות הורגת אותו וכבר אי אפשר להסתמך עליו לנסיעה (ולא על 47 שכבר לא יסע משם).
&nbsp
הרעיון ל47 בסך הכל מעניין, אבל לא אומר שצריך לבטל את 47 העכשווי בשבילו. אנידיי בטוח ש521 הולך להיות קו סדיר יותר והוא יספק קישור מספק לתושבי רמת השרון לציר נמיר. מציר נמיר ניתן לבצע החלפות לקווים הממשיכים לאבן גבירול וכו' בלי בעיות. לא צריך קישור ישיר מכל מקום לכל מקום.
&nbsp
2. 24 הוא קו יעיל לרמת השרון כמו שכתבו כאן מתחתיי, לא נכנסתי לזה כי עצם הרעיון להמשיך לעתידים נפסל טכנית. אבל אם נסתכל על 24, הוא קו שמשרת מספר מוקדי משיכה ומטרת הנסיעה בו היא לא נסיעה מרמת השרון למרכז ת"א למרות שיש אנשים שעושים זאת כי הם פשוט לא אוהבים להחליף. 24 נותן תגבור מצירים שונים לאונ' ת"א, מקשר את אונו' ת"א לשכונות הסמוכות בצפון ת"א ולרמת השרון. יש לו יעילות רבה לרמת השרון לרבות שירות פנימי ברמת השרון. אז הארכתו לעתידים זה פשוט חיסול שלו.
&nbsp
3. הצורך ב531 נשאר כקו לקישור מהיר בין הרצליה לאיזור עתידים, קניון איילון ואבא הילל. לא סתם יש לו גם חלופות בוקר שמתחילות ברעננה. החלופות האלו משרתות יותר את תושבי מערב רעננה ותושבי הרצליה שממערב לתחנה המרכזית בהרצליה. מן הסתם שאף אחד לא יסע ב524 מהרצליה לעתידים רק כי הוא "ישיר" לעתידים למרות שהוא מאסף ברמת השרון... ואני מבין את הרעיון למסלול של 524 כיעיל עבור הגעה לעתידים גם לתושבי הרצליה, יש לכך מקום במערכת (אולי), כי מערכת יעילה היא מערכת של החלפות ויותר יעיל להגיע לולנברג/מבצע קדש/רוזן מאשר להסתובב דרך עתידים.
&nbsp
עכשיו, גם לקישור בין ציר המסגר דרך עזריאלי ואבא הילל לקניון איילון, עתידים ופנחס רוזן יש חשיבות. 524 הוא היחיד שעובד כל היום ומקשר באופן יעיל בין עזריאלי והמסגר לעתידים. 524/525/531 נותנים תגבור ל42 בקטע שבין עזריאלי ואבאב הילל לפנחס רוזן. בלעדיהם 42 פשוט קורס. אז קיצור שלהם או ביטול - יפגע קשות בשירות.
 

EHP12

Member
עדיין יש לי תחושה שלא הייתי מובן

כמה דברים>>>
1. אם 48 יהיה בתדירות של כל 20 דקות כש47 בכלל לא בצירים האלו = קו מת. 48 מבצע קישור בין שכונות בת"א, בין מוקדי משיכה בת"א (וגם 47 כמובן לצפון ת"א). תדירות של כל 20 דקות הורגת אותו וכבר אי אפשר להסתמך עליו לנסיעה (ולא על 47 שכבר לא יסע משם).
&nbsp
הרעיון ל47 בסך הכל מעניין, אבל לא אומר שצריך לבטל את 47 העכשווי בשבילו. אנידיי בטוח ש521 הולך להיות קו סדיר יותר והוא יספק קישור מספק לתושבי רמת השרון לציר נמיר. מציר נמיר ניתן לבצע החלפות לקווים הממשיכים לאבן גבירול וכו' בלי בעיות. לא צריך קישור ישיר מכל מקום לכל מקום.
&nbsp
2. 24 הוא קו יעיל לרמת השרון כמו שכתבו כאן מתחתיי, לא נכנסתי לזה כי עצם הרעיון להמשיך לעתידים נפסל טכנית. אבל אם נסתכל על 24, הוא קו שמשרת מספר מוקדי משיכה ומטרת הנסיעה בו היא לא נסיעה מרמת השרון למרכז ת"א למרות שיש אנשים שעושים זאת כי הם פשוט לא אוהבים להחליף. 24 נותן תגבור מצירים שונים לאונ' ת"א, מקשר את אונו' ת"א לשכונות הסמוכות בצפון ת"א ולרמת השרון. יש לו יעילות רבה לרמת השרון לרבות שירות פנימי ברמת השרון. אז הארכתו לעתידים זה פשוט חיסול שלו.
&nbsp
3. הצורך ב531 נשאר כקו לקישור מהיר בין הרצליה לאיזור עתידים, קניון איילון ואבא הילל. לא סתם יש לו גם חלופות בוקר שמתחילות ברעננה. החלופות האלו משרתות יותר את תושבי מערב רעננה ותושבי הרצליה שממערב לתחנה המרכזית בהרצליה. מן הסתם שאף אחד לא יסע ב524 מהרצליה לעתידים רק כי הוא "ישיר" לעתידים למרות שהוא מאסף ברמת השרון... ואני מבין את הרעיון למסלול של 524 כיעיל עבור הגעה לעתידים גם לתושבי הרצליה, יש לכך מקום במערכת (אולי), כי מערכת יעילה היא מערכת של החלפות ויותר יעיל להגיע לולנברג/מבצע קדש/רוזן מאשר להסתובב דרך עתידים.
&nbsp
עכשיו, גם לקישור בין ציר המסגר דרך עזריאלי ואבא הילל לקניון איילון, עתידים ופנחס רוזן יש חשיבות. 524 הוא היחיד שעובד כל היום ומקשר באופן יעיל בין עזריאלי והמסגר לעתידים. 524/525/531 נותנים תגבור ל42 בקטע שבין עזריאלי ואבאב הילל לפנחס רוזן. בלעדיהם 42 פשוט קורס. אז קיצור שלהם או ביטול - יפגע קשות בשירות.
עדיין יש לי תחושה שלא הייתי מובן
1. אני לא חושב שקו 48 אמור להיות פעם ב20 דקות, אלא פעם ב10 דקות ואפילו פחות בשעות השיא, ורבע שעה בשעות השפל.
2. דעתי על 24 כתבתי בהמשך השרשור
3. קודם כל החלפת קווים בעשר תחנות היא לא אידיאלית. המרחק בין התחנות רב כדי להצדיק את זה. גם אני לא מסתכל על קווים 524/525/531 כתגבור לקו 42 בקטעים הרלוונטים בפנחס רוזן ואבא הלל. אני בדעה שצריך מעט קווים עם תדירות גבוהה, מאשר הרבה קווים עם תדירות נמוכה. כך קשה לחשב את התדירות של המזלג 525/525/531 שלא מותאמים תדירותית, וזמן המתנה בין אוטובוס לאוטובוס יכול להשתנות מהותית. אתה יכול לחכות לאוטובוס 5 דקות פעם אחת, ו20 דקות בפעם שנייה. בקו אחד דברים כאלה לא קורים. למה אני מציין את זה, כי אני חושב שקו 42 יכול לשרת לבדו את הציר הזה. במיוחד אחרי הרפורמה ש240 הוריד ממנו הרבה נוסעים, וגם התדירות טובה. גם קו 524 בתדירות המוגחכת שלו כיום לא יכול להיות קישור בין רמת החייל לציר בגין/המסגר.
 
סליחה, אבל זה ממש מגוחך

רעיונות לשינוי קווים באזור רמת השרון
יש לי מספר רעיונות לגבי הקווים באזור:
1. אתחיל מקווים 47 ו48. יש לפצל את המסלול שלהם:
קו 47 יעשה את המסלול של 501 עד לסמינר הקיבוצים, ומשם ימשיך במסלול הרגיל שלו עד לכרמלית.
לעומת זאת, קו 48 לא יפנה בהרצליה שמאלה לרב קוק בנסיעה מכיוון תל אביב, אלא ימשיך ישר בבן גוריון ויסיים בתחנה המרכזית בהרצליה.
כך מצד אחד, זה ימנע מתושבי הרצליה ורעננה שרוצים להגיע למרכז תל אביב, לעשות את הסיבוב של 47/48, יקל את העומס בקווים הנ"ל. קווים אלו יסיימו את פעילותם בחצות ויפעלו במוצ"ש. מה שיבטל את קו 247, צעד שבעקבותיו קו 149 יפעל גם בערבים.
תדירות קו 48: כל 10 דקות
תדירות קו 47: כל 20 דקות.
2. קו 24: מיותר לציין שזהו קו טלאי על טלאי, שעד שהוא מגיע לתל אביב יש לו מסלול מפותל למדי ברמת השרון. כאשר קו 1 די חופף אותו. לכן אני מציע להוציא אותו מרמת השרון, ויעשה את המסלול הבא: עתידים, דבורה הנביאה, פנחס רוזן, שלונסקי והמשך במסלול הרגיל. במקום זאת קו 572 יתוגבר לתדירות דומה לזאת של קו 49.
3. קווי 521/524/525/531:
קו 531 יבוטל, במקום זאת 521 יפעל בתדירות של כרבע שעה בממוצע.
קו 524 ישנה מסלול. יעשה את המסלול הנוכחי של קו 48 מלב הפארק עד לצומת הפיל, משם ימשיך עד לדבורה הנביאה, שמאלה לדבורה הנביאה, ימשיך ישר על רחוב ראול ולנברג, ובעשר תחנות יפנה שמאלה, ויסיים את מסלולו בקניון איילון. תדירות: דומה לזאת של קו 366.
קו 525, יתחיל ממסוף רמת השרון, ייסע במסלול של קו 24 הנוכחי עד לדרך הראשונים פינת אוסישקין, ימשיך בדרך הראשונים עד לסקולוב, ומשם בסלול הרגיל עד לתחנה מרכזית תל אביב. תדירות: כל חצי שעה בשעות היום.
תדירות קו 27 תעלה לכל 20 דקות ויפעל עד חצות.
סליחה, אבל זה ממש מגוחך
אין לי עצבים אפילו להתייחס לכל מה שרשמת אבל פחות או יותר ההצעה שלך זה לחתוך את שירות האוטובוסים ברמת השרון ב20% ואת זה של מורשה כמעט ולבטל לגמרי..
אתה באמת חושב שככה סתם רחובות שהיו רגילים לקבל שירות של ארבעה אוטובוסים בשעה יהיו מוכנים לאפס אוטובוסים בשנה?!
וששכונה שלמה שהיו לה קווים לתל אביב כל 10 דקות, למרכז הרצליה, לרמת גן ולבני ברק כל חצי שעה ולמרכז רמת השרון 16-12 אוטובוסים בשעה יסתפקו באוטובוס לתל אביב פעם בשעה שעובר דרך רמת גן ובני ברק, ארבעה חמישה אוטובוסים למרכז רמת השרון וביטול השירות למרכז הרצליה??
וזה בלי להתייחס ל48 שאם יעבור פעם ב10 דקות עם מפרקיות "אורבנית" ישאיר את חלק מהנוסעים בתחנה..
 

EHP12

Member
אני בתחושה שלא הייתי מובן מספיק

סליחה, אבל זה ממש מגוחך
אין לי עצבים אפילו להתייחס לכל מה שרשמת אבל פחות או יותר ההצעה שלך זה לחתוך את שירות האוטובוסים ברמת השרון ב20% ואת זה של מורשה כמעט ולבטל לגמרי..
אתה באמת חושב שככה סתם רחובות שהיו רגילים לקבל שירות של ארבעה אוטובוסים בשעה יהיו מוכנים לאפס אוטובוסים בשנה?!
וששכונה שלמה שהיו לה קווים לתל אביב כל 10 דקות, למרכז הרצליה, לרמת גן ולבני ברק כל חצי שעה ולמרכז רמת השרון 16-12 אוטובוסים בשעה יסתפקו באוטובוס לתל אביב פעם בשעה שעובר דרך רמת גן ובני ברק, ארבעה חמישה אוטובוסים למרכז רמת השרון וביטול השירות למרכז הרצליה??
וזה בלי להתייחס ל48 שאם יעבור פעם ב10 דקות עם מפרקיות "אורבנית" ישאיר את חלק מהנוסעים בתחנה..
אני בתחושה שלא הייתי מובן מספיק
לגבי מורשה: הוצאתי רק את 24 שהוא קו מאוד לא יעיל ומפותל, וקו 524 מאותה סיבה. אמרתי ש525 יישאר במורשה עם תדירות של פעם בחצי שעה, וקו 27 יתוגבר. גם אני חושב שקווים 1 ו32 חיוניים וצריך להשאיר אותם
 
הוצאת את קו 24 מהתפקיד הכי משמעותי שלו

אני בתחושה שלא הייתי מובן מספיק
לגבי מורשה: הוצאתי רק את 24 שהוא קו מאוד לא יעיל ומפותל, וקו 524 מאותה סיבה. אמרתי ש525 יישאר במורשה עם תדירות של פעם בחצי שעה, וקו 27 יתוגבר. גם אני חושב שקווים 1 ו32 חיוניים וצריך להשאיר אותם
הוצאת את קו 24 מהתפקיד הכי משמעותי שלו
לעיתים לפיתול של קו יש מטרה. הוא לא סתם מפותל. והפיתולים של 24 קיימים על מנת שימלא את המטרות היחודיות להן הוא נועד.
לא סתם מדובר בקו מבוקש עם תדירות די גבוהה.
כשאתה מציע לשנות קו אתה צריך לשאול את עצמך האם התפקידים שלו ממשיכים להתבצע ברמה מספקת והאם הקו לאחר השינוי ממשיך לשרת מטרות כלשהן.
איזו מטרה ממלא קו 24 לאחר שאתה מוציא אותו מרמת השרון ומעביר אותו לעתידים? במסלול כזה למה בכלל צריך אותו?
אפשר לחשוב על מסלול יעיל יותר לקו 24, אבל הוצאתו מרמת השרון זה לא ייעול שלו, זה באופן מעשי ביטול שלו.
 
אז אתה עדיין טועה..


אני בתחושה שלא הייתי מובן מספיק
לגבי מורשה: הוצאתי רק את 24 שהוא קו מאוד לא יעיל ומפותל, וקו 524 מאותה סיבה. אמרתי ש525 יישאר במורשה עם תדירות של פעם בחצי שעה, וקו 27 יתוגבר. גם אני חושב שקווים 1 ו32 חיוניים וצריך להשאיר אותם
אז אתה עדיין טועה..

באמת שאתה בא מכוונה טובה והכל ורואים את זה אבל זה פשוט לא הגיוני ולא משנה איך אתה מנסה להסתכל על זה תאמין לי שהבנתי את כל מה שאמרת ומעבר לתגבור של 521 ו27 אני לא מסכים איתך על שום דבר..
לדוגמה תושב רחוב בית הלל שנוסע לסידורים ברחוב סוקולוב רגיל לחכות בתחנה שבכניסה לביתו ל24/524/525 שעוברים יחד בתדירות משולבת של 7 פעמים בשעה. לפי מה שאתה מציע אותו אזרח מסכן יצטרך ללכת 10 דקות ברגל (750 מטר) לתחנה בשבטי ישראל כדי לחכות לקו 1 המפותל והארוך אשר יעריך לו את משך הנסיעה בעשר דקות נוספות או את 27 כאשר התדירות המשולבת של שני אלה תהא 4-5 נסיעות בשעה בלבד.
ומה שהכי, אבל הכייייייי משגע אותי זה שמכל הקווים שבחרת לשנות, לקצץ, לבטל ולהסיט דווקא את קו הרפאים המצ'וקמק שתדירותו היא 4 נסיעות בלבד לכל כיוון עם שתי חלופות שונות אשר שתיהן מפותלות להחריד ושמות את הפיתולים של 24 בכיס הקטן שבתוך הכיס האחורי אתה בוחר להשאיר וחושב שהוא חיוני
 
521 מפותל?!

אז אתה עדיין טועה..

באמת שאתה בא מכוונה טובה והכל ורואים את זה אבל זה פשוט לא הגיוני ולא משנה איך אתה מנסה להסתכל על זה תאמין לי שהבנתי את כל מה שאמרת ומעבר לתגבור של 521 ו27 אני לא מסכים איתך על שום דבר..
לדוגמה תושב רחוב בית הלל שנוסע לסידורים ברחוב סוקולוב רגיל לחכות בתחנה שבכניסה לביתו ל24/524/525 שעוברים יחד בתדירות משולבת של 7 פעמים בשעה. לפי מה שאתה מציע אותו אזרח מסכן יצטרך ללכת 10 דקות ברגל (750 מטר) לתחנה בשבטי ישראל כדי לחכות לקו 1 המפותל והארוך אשר יעריך לו את משך הנסיעה בעשר דקות נוספות או את 27 כאשר התדירות המשולבת של שני אלה תהא 4-5 נסיעות בשעה בלבד.
ומה שהכי, אבל הכייייייי משגע אותי זה שמכל הקווים שבחרת לשנות, לקצץ, לבטל ולהסיט דווקא את קו הרפאים המצ'וקמק שתדירותו היא 4 נסיעות בלבד לכל כיוון עם שתי חלופות שונות אשר שתיהן מפותלות להחריד ושמות את הפיתולים של 24 בכיס הקטן שבתוך הכיס האחורי אתה בוחר להשאיר וחושב שהוא חיוני
521 מפותל?!
 
אני חושב שזה ברור אבל אבהיר את העניין שוב

אני חושב שזה ברור אבל אבהיר את העניין שוב
קו 521 הוא קו מהיר ומעולה! על התגבור שלו רשמתי שזה הדבר היחיד כמעט שאני מסכים עם EHP12.
החלק שרשמתי בסוף ההודעה הקודמת מתייחס לקו 32 של מטרופולין מכפר סבא או מבית ברל שנוסע בדרך לא דרך ובתדירות מגוכחת לרמת השרון
 
באמת קו הזוי בעידן ההחלפות.

אני חושב שזה ברור אבל אבהיר את העניין שוב
קו 521 הוא קו מהיר ומעולה! על התגבור שלו רשמתי שזה הדבר היחיד כמעט שאני מסכים עם EHP12.
החלק שרשמתי בסוף ההודעה הקודמת מתייחס לקו 32 של מטרופולין מכפר סבא או מבית ברל שנוסע בדרך לא דרך ובתדירות מגוכחת לרמת השרון
באמת קו הזוי בעידן ההחלפות.
 
*מגוחכת (כמובן)

אני חושב שזה ברור אבל אבהיר את העניין שוב
קו 521 הוא קו מהיר ומעולה! על התגבור שלו רשמתי שזה הדבר היחיד כמעט שאני מסכים עם EHP12.
החלק שרשמתי בסוף ההודעה הקודמת מתייחס לקו 32 של מטרופולין מכפר סבא או מבית ברל שנוסע בדרך לא דרך ובתדירות מגוכחת לרמת השרון
*מגוחכת (כמובן)
 

אורי404

New member
מה הבעיה במסלול קו 32?

אני חושב שזה ברור אבל אבהיר את העניין שוב
קו 521 הוא קו מהיר ומעולה! על התגבור שלו רשמתי שזה הדבר היחיד כמעט שאני מסכים עם EHP12.
החלק שרשמתי בסוף ההודעה הקודמת מתייחס לקו 32 של מטרופולין מכפר סבא או מבית ברל שנוסע בדרך לא דרך ובתדירות מגוכחת לרמת השרון
מה הבעיה במסלול קו 32?
אולי הסיבוב בלב הרצליה. ייתכן, שאפשר לוותר על הסיבוב הזה ושבמקום זה הוא ייסע מכיוון התחנה המרכזית בהרצליה לכיוון דרמת השרון דרך בן גוריון, בדומה לדרך של קווים 47 ו-572.
מאז הפעלת "מטרופולין" התווספו נסיעות לקו.
 

EHP12

Member
אולי לכם יש רעיון מה לעשות עם קו 24

סליחה, אבל זה ממש מגוחך
אין לי עצבים אפילו להתייחס לכל מה שרשמת אבל פחות או יותר ההצעה שלך זה לחתוך את שירות האוטובוסים ברמת השרון ב20% ואת זה של מורשה כמעט ולבטל לגמרי..
אתה באמת חושב שככה סתם רחובות שהיו רגילים לקבל שירות של ארבעה אוטובוסים בשעה יהיו מוכנים לאפס אוטובוסים בשנה?!
וששכונה שלמה שהיו לה קווים לתל אביב כל 10 דקות, למרכז הרצליה, לרמת גן ולבני ברק כל חצי שעה ולמרכז רמת השרון 16-12 אוטובוסים בשעה יסתפקו באוטובוס לתל אביב פעם בשעה שעובר דרך רמת גן ובני ברק, ארבעה חמישה אוטובוסים למרכז רמת השרון וביטול השירות למרכז הרצליה??
וזה בלי להתייחס ל48 שאם יעבור פעם ב10 דקות עם מפרקיות "אורבנית" ישאיר את חלק מהנוסעים בתחנה..
אולי לכם יש רעיון מה לעשות עם קו 24
חברי הפורום שממליצים תמיד על מסלולים ישירים ומהירים אם ניתן. כי המסלול שלו לא אידיאלי. ומנסיעות שלי בו עיקר הנוסעים בו הם בתוך תל אביב, ולא בין רמת השרון לתל אביב. הקישור בין רמת השרון למרכז תל אביב מתבצע בקווים 47/48. אם כבר לא ראיתי נוסעים מרמת השרון שממשיכים מעבר לאוניברסיטה. ואם מתגברים את 572 למשך כל שעות היום, אני לא רואה הצדקה לקו ממורשה לאוניברסיטה.
 
כן, הוא מפותל והיה עדיף אם הקישור מרמת השרון למרכז תל אביב

אולי לכם יש רעיון מה לעשות עם קו 24
חברי הפורום שממליצים תמיד על מסלולים ישירים ומהירים אם ניתן. כי המסלול שלו לא אידיאלי. ומנסיעות שלי בו עיקר הנוסעים בו הם בתוך תל אביב, ולא בין רמת השרון לתל אביב. הקישור בין רמת השרון למרכז תל אביב מתבצע בקווים 47/48. אם כבר לא ראיתי נוסעים מרמת השרון שממשיכים מעבר לאוניברסיטה. ואם מתגברים את 572 למשך כל שעות היום, אני לא רואה הצדקה לקו ממורשה לאוניברסיטה.
כן, הוא מפותל והיה עדיף אם הקישור מרמת השרון למרכז תל אביב
היה בקו מהיר יותר. הייתי מבטל את המעבר שלו ברמת אביב ומוסיף קו נוסף ייעודי מרמת השרון לרמת אביב. אפשר להתלבש על 572 הקיים.
 

olli3

New member
מנהל
יש ל24 חלופת בוקר דרך גלילות ונמיר.

כן, הוא מפותל והיה עדיף אם הקישור מרמת השרון למרכז תל אביב
היה בקו מהיר יותר. הייתי מבטל את המעבר שלו ברמת אביב ומוסיף קו נוסף ייעודי מרמת השרון לרמת אביב. אפשר להתלבש על 572 הקיים.
יש ל24 חלופת בוקר דרך גלילות ונמיר.
אבל, להוציא את 24 מתוך רמת השרון כקו עם קישור ישיר לאונ' ת"א ולהסתמך על קו שיוצא מכפר סבא כקו קישור יחיד לאונ' ת"א - זה מתכון לאסון.
&nbsp
מדובר כאן גם בצורך בהחלפה בסוקולוב וגם בהסתמכות על קו שיוצא מכפר סבא. קרי, הרעת שירות גדולה.
&nbsp
צריך שיהיה וקו שנוסע בתוך רמת השרון ולא רק על סוקולוב אל אונ' ת"א הקרובה. ולא סתם יש נוסעים ב24 שנוסעים בו מרמת השרון לאונ' ת"א. הוא תדיר, אתה יודע מתי הוא יוצא מרמת השרון ואמינות זה דבר חשוב והוא עובד עד מאוחר. דבר שלא יקרה עם 572 יפעל בפריסה רחבה יותר.
 
טוב, זה קצת טפשי מלכתחילה ש-572 מתחיל מכפר סבא, לא?

יש ל24 חלופת בוקר דרך גלילות ונמיר.
אבל, להוציא את 24 מתוך רמת השרון כקו עם קישור ישיר לאונ' ת"א ולהסתמך על קו שיוצא מכפר סבא כקו קישור יחיד לאונ' ת"א - זה מתכון לאסון.
&nbsp
מדובר כאן גם בצורך בהחלפה בסוקולוב וגם בהסתמכות על קו שיוצא מכפר סבא. קרי, הרעת שירות גדולה.
&nbsp
צריך שיהיה וקו שנוסע בתוך רמת השרון ולא רק על סוקולוב אל אונ' ת"א הקרובה. ולא סתם יש נוסעים ב24 שנוסעים בו מרמת השרון לאונ' ת"א. הוא תדיר, אתה יודע מתי הוא יוצא מרמת השרון ואמינות זה דבר חשוב והוא עובד עד מאוחר. דבר שלא יקרה עם 572 יפעל בפריסה רחבה יותר.
טוב, זה קצת טפשי מלכתחילה ש-572 מתחיל מכפר סבא, לא?
למה שמישהו יסע את כל הדרך הזאת מכפר סבא? היה הגיוני יותר להפעיל את כל הנסיעות שלו כ-575 ולעשות קווים נפרדים מרעננה לאוניברסיטה ומהרצליה לאוניברסיטה. או אחד מרעננה והרצליה ואחד מרמת השרון.
 

olli3

New member
מנהל
אז תקצר אותו למסוף רעננה, עדיין.

טוב, זה קצת טפשי מלכתחילה ש-572 מתחיל מכפר סבא, לא?
למה שמישהו יסע את כל הדרך הזאת מכפר סבא? היה הגיוני יותר להפעיל את כל הנסיעות שלו כ-575 ולעשות קווים נפרדים מרעננה לאוניברסיטה ומהרצליה לאוניברסיטה. או אחד מרעננה והרצליה ואחד מרמת השרון.
אז תקצר אותו למסוף רעננה, עדיין.
היית סומך על קו שיוצא ממסוף רעננה דרך אחוזה והרצליה? ואיך תצקשר את תושבי רמת השרון ביעילות נדרשת לציר סוקולוב כך שלא יפספסו את 572 שסביר שלא יהיה בתדירות של כל 10 דקות, כן?
&nbsp
קווים ארוכים - יעילים למערכת. ככל שהם יותר ארוכים, כך ניתן להפעיל אותם בתדירות גבוהה יותר. את יכול לראות את זה גם בקווים בין עירוניים כמו 369, 301. הם קווים תדירים שחלק נכבד מהשירות שלהם חופף לקווים אחרים וחלק קטן מהשירות הוא בלעדי. אפשר למשל להסתכל על 348/367/368/369 כמזלג מרובע :) ואם תרצה להוסיף גם את 354 לעסק. לכולם ציר משותף בין באר שבע לפלוגות, כאשר מלבד 368 לכולם יש ציר משותף בין באר שבע לצומת אחים (מכללת אחווה) ומלבד 348/368, לכולם יש ציר משותף מבאר שבע עד צומת גדרה.
&nbsp
המזלג הזה עם התדירות הגבוהה מאפשר שירות יעיל בין היישובים. אם נפצל את הקווים לכמה קווים שונים, לא יהיו מספיק נוסעים, התדירות תיאלץ לרדת (גם מאילוצי הפסקות של נהגים והגדרות זמן נסיעה).
&nbsp
כנ"ל קווים כמו 24,25,83,84 ועוד קווים רבים בגוש דן. הם לא יכולים להצליח ולהיות תדירים עד שעה מאוחרת (יחסית לתדירות בשעה מאוחרת ובמקרים שונים אפילו לא יחסית, הם ממשיכים להיות תדירים), בלי שיהיה להם מסלול ארוך שישרת מגוון של נוסיעם לקטעי נסיעה שונים. אז 24 אולי יהפוך להיות יעיל כקישור בין רמת השרון לציר נמיר, אבל בעוד להגיע למרכז ת"א יהיה קל יותר, להגיע לאונ' ת"א יהיה קשה מתמיד וזה הפסד משמעותי.
 
24, 83 ו-84 הם לא קווים שצריכים להתקיים. גם לא 301.

אז תקצר אותו למסוף רעננה, עדיין.
היית סומך על קו שיוצא ממסוף רעננה דרך אחוזה והרצליה? ואיך תצקשר את תושבי רמת השרון ביעילות נדרשת לציר סוקולוב כך שלא יפספסו את 572 שסביר שלא יהיה בתדירות של כל 10 דקות, כן?
&nbsp
קווים ארוכים - יעילים למערכת. ככל שהם יותר ארוכים, כך ניתן להפעיל אותם בתדירות גבוהה יותר. את יכול לראות את זה גם בקווים בין עירוניים כמו 369, 301. הם קווים תדירים שחלק נכבד מהשירות שלהם חופף לקווים אחרים וחלק קטן מהשירות הוא בלעדי. אפשר למשל להסתכל על 348/367/368/369 כמזלג מרובע :) ואם תרצה להוסיף גם את 354 לעסק. לכולם ציר משותף בין באר שבע לפלוגות, כאשר מלבד 368 לכולם יש ציר משותף בין באר שבע לצומת אחים (מכללת אחווה) ומלבד 348/368, לכולם יש ציר משותף מבאר שבע עד צומת גדרה.
&nbsp
המזלג הזה עם התדירות הגבוהה מאפשר שירות יעיל בין היישובים. אם נפצל את הקווים לכמה קווים שונים, לא יהיו מספיק נוסעים, התדירות תיאלץ לרדת (גם מאילוצי הפסקות של נהגים והגדרות זמן נסיעה).
&nbsp
כנ"ל קווים כמו 24,25,83,84 ועוד קווים רבים בגוש דן. הם לא יכולים להצליח ולהיות תדירים עד שעה מאוחרת (יחסית לתדירות בשעה מאוחרת ובמקרים שונים אפילו לא יחסית, הם ממשיכים להיות תדירים), בלי שיהיה להם מסלול ארוך שישרת מגוון של נוסיעם לקטעי נסיעה שונים. אז 24 אולי יהפוך להיות יעיל כקישור בין רמת השרון לציר נמיר, אבל בעוד להגיע למרכז ת"א יהיה קל יותר, להגיע לאונ' ת"א יהיה קשה מתמיד וזה הפסד משמעותי.
24, 83 ו-84 הם לא קווים שצריכים להתקיים. גם לא 301.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה