רעיונות לפרוייקט גמר? (אלק')

ilankt

New member
רעיונות לפרוייקט גמר? (אלק')

אני יודע שזה עוד רחוק, אבל אולי נוכל להוסיף את זה לטאגליינס או משהו כזה, אבל איזה רעיונות יש לכם לפרוייקט גמר באלקטרוניקה? אני אישית מחפש משהו עם הרבה תכנות, אולי משהו שמתחבר למחשב במקום להשתמש בבקר. קיצור אנשים, תשפכו
 
אמממ איזה כיוון?

אתה יכול ללכת לפרוייקט רובוטיקה, ושם לעבוד על רשתות עצביות, פוזי לוגיק, תוכנה של רובוט פשוטה ועוד. אפשר גם לעבוד על מיקרו-מחשבים (כל העניין של אסמבלי, ויש פרוייקטים דיי כבדים עליו). למרות שכמו שנאמר פה פעם, עדיף לעשות את זה בזוגות, כאשר אחד אוהב את כל העניין של החומרה והשני את כל העניין של התיכנות.
 

ilankt

New member
אצלנו לא נראה לי יש אפשרות לזוגות

אפשר פירוט או דוגמאות לפרוייקטים? או לפחות כיוון? כי לי ממש אין... ד"א, היית שוחר?
 
כן, הייתי שוחר

בנוגע לפרוייקטים : רובוטיקה * רובוט שנוסע בתוך מבוך * רובוט שמזהה את העצם שמולו (צורות וכדומה) * רובוט שמתקשר עם עוד רובוט (תקשורת בין רובוטים) מיקרו-מחשבים * מערכת חנייה * מכונת מילשייק * בקרה על "שמירת מרחק" בכלי רכב סתם דברים אחרים * מכונית על שלט רחוק * סינטיסיזר זה כל הרעיונות שאני זוכר שחבריי לכיתה עשו. בנוגע לזוגות, אני חושב שאתה טועה, כי אצלנו במכללה זה היה מאוד נפוץ ששניים או יותר יעבדו על פרוייקט גמר. לעומת זאת, אם אתה פרוייקטנט אז רוב הסיכויים שאת הפרוייקט אתה עושה הוא לבד, וברוב המקרים, המנחה בצבא נותן לך את נושא הפרוייקט או בחירה בין שני פרוייקטים.
 

ilankt

New member
אני לא פרוייקטנט :'(

רק אחד מכל אלקטרוניקה וחשמל נלקח השנה להיות פרוייקטנט. בכל מקרה אני מעדיף לעשות לבד... איזה פרוייקט אתה עשית?
 
מערכת בקרה על מרחק

הפרוייקט שלי עסק יותר בתחום של מערכות בקרה (אם לא למדת את הקורס "מע בקרה", אז השנה כנראה תלמד אותו). הפרוייקט היה נורא מאתגר, לפחות ככה זה אצלי. כאשר רוב האנשים עשו פרוייקטים מאוד דומים של אחד והשני, אני עבדתי לבד על פרוייקט שאם להגיד את האמת לא היה פשוט. אישית הוא תרם לי המון, כל העניין של החיישנים, אפקט דופלר, לפלס ושגיאת מערכת, תוכנה של מיקרו בקר, למרות שלא היה הרבה לתכנת והכי חשוב עמידה בזמנים. חשוב מאוד להזכיר, כי לפעמים פרוייקט הגמר שלך תורם לך גם בנושא השיבוץ. שמעתי מחבר שעכשיו בונה סימולציה למזל"טים ולמל"טים שהפרוייקט הגמר שלו עזר לו בלהגיע למקום הזה. הוא בעקרון בנה רובוט ביחד עם עוד 3 איש או 4 (מכונות ואלקטרוניקה) שעובר דרך מכשולים, אז זה היה נחשב לפרוייקט רציני. הוא עבד על התוכנה, אחר עסק בחומרה והשאר במבנה של הרובוט.
 
למעלה