רעיונות להרפתקאות ברמה 1

ASP zone

New member
רעיונות להרפתקאות ברמה 1

אני צריך עזרה עם זה כי זה נראה לי קצת משעמם להתחיל להילחם בגובלינים או קובולדים וכל הקלאסיקות האלו...
 

Break Dance BoY

New member
אתה לא חייב....

אתה לא חייב להתחיל את המשימה שלך עם גובלים וקובולדים, האמת אתה לא חייב להתחיל אותה עם מפלצות, אתה יכול להתחיל אותה נגד בני אדם וכל היומנואידים שיש.... נ.ב. יופי טופי... אני הרבה זמן מחכה שאתה תעשה משימה.! אני מפתיח לא לראות מה אנשים כותבים לך יענו איזה רעיונות למשימה...
 

ננסק

New member
רעיון אפשרי

בנו של אחד השומרים בעיירה הורעל, והוא מאשים את המכשפה הקובולדית שגרה בביצות הקרובות. השחקנים ילחמו במשרתיה (זוג קובולדים ואיזה תנין, למשל) אך כשיתעמתו מול המכשפה הקובולדית המרושעת, יסתבר שהיא לא עשתה זאת. אין לה מושג על מה הם מדברים, והיא בכלל לא מתעסקת ברעלים. חיפוש בבקתה יראה לכל מי שמבין בכך, שהיא באמת לא מתעסקת ברעלים - אין שום נוזלים כימיים או דברים כאלה. מי שעומד מאחורי מאחורי ההרעלה הוא ילד אחר בכפר, שאביו הוא (בחשאי) כוהן של אל מרושע כלשהו. הילד לקח איזה חומר מהמזבח הקטן שאביו הקים במרתף, והרעיל את הבן של השומר בגלל שהוא קרא לו בשמות גנאי או משהו כזה. ראוי להדגיש שגם הבן וגם האבא הם אנשים רעים למדי. הדמויות יצטרכו כנראה לתשאל את שאר הילדים בשכונה (אין בתי ספר מסודרים בעיירה הזאת, הילדים חיים כל היום בבית הוריהם ונפגשים כמה פעמים במשך היום לשחק בכמה מקומות קבועים באזור), כדי ללמוד על מה שקרה בין שני הילדים. הם יחשפו את הכוהן המרושע, וילחמו נגדו. הוא יקים כנגדם את הגופות שהוא גרר הביתה מבית הקברות לצורך טקסים אפלים, וגם אישתו הכוהנת תלחם בהם. אפשר להכניס עוד איזה קרב באמצע, אבל מלבד זאת, זה נראה כמו הרפתקה של ערב אחד.
 

ננסק

New member
כדי לסבך עניינים

אפשר שהשומר האבא לא משתכנע שהקובולדית לא אחראית, מארגן כמה חברים ויוצא להרוג אותה. אפשר לגרום לשחקנים לנסות לשכנע אותו אחרת (כי הם יודעים שהמכשפה, שהשיגה תגבורת בצורת טרול או עוג, תהרוג את השומרים, או מסיבה אחרת כלשהי).
 

l o r e

New member
רעיון יפה

יש פה בהחלט סטייה מהשגרה של בואו נהרוג את הקובולד הרשע.
 

ASP zone

New member
לא רע, בעצם רעיון די טוב

וזה מסתדר לי עם ההרפתקה המרכזית יותר. אני יאריך את זה קצת... אבל כמה רמות נראה לך שהם יעלו מזה? יש לך במקרה מפה של כל מיסטרה? ואת כל הפוליטיקה והשאר?
 

ננסק

New member
אולי דרגה אחת

זה בערך יספיק להם להגיע לדרגה שנייה, שזה טוב, כי צריך (מקסימום) דרגה אחת להרפתקה, בשביל התקדמות נורמלית. מפה של מיסטרה בוודאי לא קשה למצוא, אבל לא ממש צריך בינתיים. בדרגות הנמוכות, כל מה שחשוב זה הסביבה המקומית. אגב, אישית אני לא כל כך אוהב את מיסטרה. יש מערכות דומות ומעניינות יותר, כמו רוג'-אמאר שלנו בתעשייה, שמנסה לתת דגש על תחושה יותר חברתית ופוליטית, ואיי הסערה של הפונדק, שמאפשרת גיוון בין סוגי הרפתקאות שונים, ונותנת כמה רעיונות ליחסים פוליטיים בין כל מני קבוצות כוח. אני מציע לך לשלב באופן שהולם את המערכה שלך. למשל, בשביל הרפתקה מדברית כדאי להשתמש ברוג'-אמאר ובמדבר באנדראו שבו היא מתרחשת, ובשביל איזו ממלכה גדולה אפשר לקחת את צור של איי הסערה.
 

l o r e

New member
השאלה היא לא כמה רמות הם יעלו

את כמות הרמות אתה יכול לווסת בהתאם לקביעת האתגרים. זו השאלה הכי גרועה בחשיבה על הרפתקאה. השאלות החשובות יותר הן האם זה מתאים לשחקנים שלך מבחינה מנטאלית, האם הם יהנו מזה, והאם אתה תהנה להריץ את זה. מידע על מיסטרה באינטרנט תוכל למצוא בקישורים המצורפים.
 

ASP zone

New member
אוקי אז ככה

אחד מהכוהנים של הלאב, מולירון שביקר בעיר פנהליגון הורעל ונגנב ממנו חפץ קדושה כל שהוא. חברו של הכוהן, סיירון שהתלווה אליו שכר חבורה של הרפתקנים כדי לחקור את הרצח לאחר שהמשמר לא מצא את הרוצח. סידרה של רציחות של כוהנים עברה בעיר וזהו הכוהן הטוב השלישי שנרצח. חשודים אפשריים: 1) לארק "הצלקת": רוצח שכיר (לוחם דרגה 2), מולירון עצר אותו פעם אחת ומסר אותו לידי המשמר בפנהליגון, ברח מהכלא לאחרונה. 2) בוריס ומוריס: אחים תאומים, חומדים את חפץ הקדושה ואף ניסו לגנוב אותו פעם. 3) אולידור מהנטיג: כוהן של תנאטוס, אוייב מושבע של מולירון. נראה לאחרונה ע"י משמר העיר וברח ממנה. (זהו הרוצח האמיתי) כמובן שנגד הכוהן עצמו הם לא ילחמו אך נגד העל מתים שלו כן. זה כבר נשמע יותר ארוך. עכשיו למישהו יש מושג איך אני מקדם את החקירה? איך אני נותן רמזים בלי שיהיו עבים מדי?
 

l o r e

New member
תתחיל בבניית רקע לדמויות החשובות

בסיפורך. לפני שתתחיל יש לי מס' הצעות חלופיות. אני הייתי מציע לוותר על כוהן מרושע, כאויב המרכזי. הייתי משתמש דווקא בכוהן 'טוב', שמנסה לקדם את מעמדו בכנסייה ע"י חשיפת הרוצח "האמיתי". לכן סביר, שחפץ הקסם יושתל על/בביתו של החשוד, ועקבות יותר מדי טובים יובילו אל החשוד המיידי. אחד הרמזים לדמויות יהיה רמז 'זה יותר מדי קל' הקלאסי. אפשרות אחרת היא רצח חסר משמעות: שוד, רוצח מטורף, התקלות בגנב שהופתע בעת מעשיו וכו'... ותמיד קיימת אפשרות הרצח על רקע רומנטי. אנשי כהונה רבים בכל הדורות נטו להיות הומוסקסואלים ולעתים גם פדופילים. רצח ע"י נער מקהלה יכול להטיל אור חדש על דמותו של אולירון.
 

ASP zone

New member
העיקרון של הכהן המרושע הוא כזה

אתה זוכר אז שאמרתי לך על הכוהן המרושע שרצה לגנוב את כוחותיו של הליץ' זה אותו כוהן. אני רוצה שיהיה קשר. וזאת ההרפתקה המקדימה. באופן בסיסי אני יתכנן את ההרפתקאה הזאת ואז יתן נראה מה יקרה. בקשר לנער מקהלה זה רעיון נחמד. אני אשקול את זה.
 

l o r e

New member
זה פשטני מדי

אם הכוהן כל כך חזק, תהפוך אותו לעכביש שמושך בחוטים. הוא לא צריך להופיע עכשיו. סביר להניח שכוהן חזק יהיה שמור מאוד. אתה צריך עלילה קצת יותר רצינית כדי שתחזיק מים.
 

ASP zone

New member
אפשר להפוך את זה לנער מקהלה

אפשר להפוך אותו למרגל של תנאתוס. [הקשר שבין שניהם לא כל כך ברור] לכאורה אותו נער מקהלה יכול לטעון שמולירון הוא המאהב שלו ומולירון החליט לסיים את הקשר אך בעצם הוא יהיה מרגל של אולידור. עכשיו השאלה היא האם נער המקהלה הוא מרושע או שאולידור השתלט עליו בעזרת קמיו או לקח את אחותו כבת ערובה או משהו.
 

l o r e

New member
זה כבר מתחיל להיות מעניין יותר

תמשיך לפתח את הקשר ביניהם.
 

ASP zone

New member
עכשיו אני רוצה קצת בנתיים לפתח

את העלילה. כוהנים כאלו ואחרים של תנאתוס הגיעו לדרגים גבוהים ומייעצים לשליטים בגלאנטרי ובאלפטייה. עכשיו אני רוצה שיווצר סיכסכוך בין שתי המדינות האלו עד כדי כך ששאר המדינות יצטרכו לבחור צד והלתערב. אני גם רוצה שלמלחמה הזאת יהיה סיכוי די טוב להרוס את העולם. אני אתחיל ככה: גלאנטרי פורשת לשממות הצפוניות ונוגסת קצת קצת בשטח ההוא. לא ברור למה אך בהמשך יתברר שהם מנסים להגיע לשערה של אלפטיה הקדומה שנשאר שם וננטש. השער לא פעיל וצריך כוח קסום כל שהוא בשביל להפעיל אותו. באלפטיה הקדומה נמצא כוח קסום חזק מאוד שלא ברור מהו. כשאלפטיה שומעת על זאת כשהיועץ של המלך מגלאנטרי [שהוא במקרה גם כוהן של תנתוס] מספר את זה ליועץ של המלך של אלפטיה [שהוא גם במקרה במקרה גם כוהן של תנאתוס]. ואלפטיה גם רוצה את אותו כוח מסתורי. מכאן מתחילה מתיחות מסויימת. יופי אז איך אני: 1) מביא את המדינות למלחמה ואחרי זה את העולם למלחמה כוללת. 2) איך החבורה יכולה למנוע מזה לקרות. 3) איך אני נותן יותר עומק לסיכסוך? אגב לצורך כל העסק הזה כוהני תנאתוס שכרו את טבעת הברזל כדי שתתנקש באחד מהנסיכים הגלאנטריים ואז זהיועץ "יעשה חקירה" ויאשים את אלפטייה. כן אני יודע שאני חלקית לוקח את הרעיון ממלחמת העולם הראשונה אבל איך אמרת DM טוב הוא גנב טוב לא?
 

l o r e

New member
מכת ארבה

מכת ארבה - כפרן של הדמויות נהנה מארבה, חרקים קטנים שזוללים את התבואה. אנשי הכפר שולחים את הדמויות כמשלחת לדרואיד המקומי, כדי שיעזור להם להלחם כנגד הארבה. הדמויות מגיעות לדרואיד ומגלות שהוא אחראי למעשה למכה. מסתבר שלדרואיד נמאס מהציד הפרוע של מס' אנשים מהכפר ביער, והוא לא מוכן להפסיק עם הארבה עד שהציד ייפסק. לרוע המזל, הציד הוא הדבר היחידי שמונע מאנשי הכפר מלרעוב. ניתן כמובן לחסל את הדרואיד, אבל זהו אינו הרעיון, ויש להבהיר לדמויות שהדרואיד עוצמתי מספיק מכדי להשמידו בקלות. הרעיון הוא דיפלומטיה וניסיון לתווך בין אנשי הכפר לבין הדרואיד, ולמצוא מקורות מזון חלופיים. היות וההרפתקאה אינה מכילה אויבים למעשה, סביר להניח שאם יהיו קרבות, הם יהיו למטרות עצירה ולא למטרות הריגה, דבר המתאים במיוחד לדמויות בדרגות נמוכות.
 

ASP zone

New member
זה נשמע כמו הרפתקאת צד כזו

חוץ מזה איך אני מבהיר לבר ואמין שזו דמות חזקה מדי בשבילהם?
 
למעלה