רעיונות לבני הנוער....

e t i p

New member
רעיונות לבני הנוער....

היי לכולם. אני מורה למוסיקה, מלמדת בעיקר שירה מעבדת ומנצחת מקהלות. נתבקשתי לחשוב על רעיונות לחינוך מוסיקלי לבני נוער כיתות ה - ו שלא רוצים לשיר.אין אפשרות גם ללמד על כלי נגינה פרט לחלילית שלדעתי הם ידחו רעיון זה, למישהוא יש רעיון? חינוך מוסיקלי??? תודה אתי.
 

lexigali

New member
אולי להתחיל

בהשמעת שירים, לשלב פעילות כלשהי לפני/אחרי. למשל: * לנחש מאיזו תקופה השיר * להשמיע כמה שירים ושיישיכו לסגנונות (שירי חלומים, שירים חסידיים, רוק ישראלי, או מה שלא יהיה) * לספר את סיפור השיר * אויל שמי שמנגן ביניהם יביא את כלי הנגינה שלו ולעשות עם זה משהו
 

F a l k o r

New member
אפשר אולי

לנסות ללמד אותם לזהות סגנונות שונים (רוק, היפ הופ, וכו')- כמו שהציע הקודם לי. אפשר ליצור מיקסים של שני שירים מתחומים שונים, ואח"כ מאותו תחום, וכך להראות להם את מהות ההבדל בסגנונות. לנגן להם שיר מאוד מוכר בזיוף משמעותי באחד הכלים, ולתת להם לעלות על "מה לא בסדר פה". כך הם יכולים להבין משמעות של הרמוניה בנגינה. לנסות ולעשות איתם עיבוד לא מסובך שישנה סגנון של שיר (לקחת שיר רוק של אמן למשל, ולהפוך אתו להיפ הופ- כמו שסבלימינל עושה, אותו הם בטח מכירים). הכי חשוב לדעתי, ליצור דמיון בהפעלות מול האמנים שהם מעריצים ואופן היצירה שלהם, וזה תלוי בילדים הספציפיים. אם תרצי עוד רעיונות אשמח לעזור.
 

e t i p

New member
איש יקר

אני אוהבת את כיוון החשיבה שלך.אשמח לעוד רעיונות.
 

F a l k o r

New member
אני חושב שהשאלה הנכונה היא

מה היעד שלך? מה המטרה אותה את רוצה להשיג באמצעות החינוך הזה? הערכת המוסיקה? נגינה? שירה? הלחנה ועיבוד? אני חושב שאם תציבי לעצמך יעד ריאלי, לאן את שואפת להגיע איתם, תוכלי להציב את התחנות בדרך אליו ביתר קלות. אם תרצי לפרט כאן, אשמח לעזור ברעיונות.
 
למעלה