רעיון שעלה במוחי

מצב
הנושא נעול.
גדנ"ע

לא, של"ח וגדנ"ע אלה דברים שונים.
של"ח זה מקצוע שנלמד בבית ספר, שכולל טיולים ושיעורים על הגאוגרפיה של הארץ. אצלנו של"ח היה רק בחטיבת הביניים. גדנ"ע זאת מין הכנה לטירונות שעוברים תלמידי תיכון במשך כמה ימים, באופן חד פעמי. נוסעים לבט"ר בנגב, ועוברים את ההשפלה הרגילה של טירונים.
ככה זה לפחות בבית הספר שבו אני למדתי.
גדנ"ע
אנחנו עשינו את הגדנ"ע בבאר-אורה, ע"י אילת. הבסיס כבר לא קיים יותר היום, כמו בסיסי-גדנ"ע אחרים בנורית ובשדה-בוקר. אחותי עשתה את שירותה הסדיר בבאר-אורה כמד"נית, ג'וב קרבי לבנות באותם הימים (1967)
 

ליילנד

New member
../images/Emo13.gifלבאר אורה

גדנ"ע
אנחנו עשינו את הגדנ"ע בבאר-אורה, ע"י אילת. הבסיס כבר לא קיים יותר היום, כמו בסיסי-גדנ"ע אחרים בנורית ובשדה-בוקר. אחותי עשתה את שירותה הסדיר בבאר-אורה כמד"נית, ג'וב קרבי לבנות באותם הימים (1967)
לבאר אורה
היו בדרך כלל מגיעים מבתי הספר החקלאיים.
 
בעיה

רעיון שעלה במוחי
אך אני חושב שאביתר יתנגד לו
הקמת חברת רכבות פרטית שתעבוד החל מכניסת השבת ועד מוצ"ש, כמו כן בחגים ואולי אף 2 רכבות לילה למשל? העניין הוא שהיא תשתמש בתשתית המסילות הקיימת של רכבת ישראל, כמו כן בתחנות של רכבת ישראל אך במסופים משלהם שיתווספו לתחנות, ובציוד נייד משלהם שיעלה לפסים מרגע כניסת השבת או סיום תנועת הרכבות של רכבת ישראל. משום שדתיים רבים משתמשים בשירותיה של רכבת ישראל, הרי שאם היא תפעל בשבתות וחגים היא לא תהיה "כשרה" לנסיעה, כך שהפעלת חברה פרטית, שאין כל קשר בינה לבין רכבת ישראל יכולה להיות רעיון טוב לדעתי. מה אתם חושבים?
בעיה
הרעיון בעייתי, מכיוון שיש מפגשי כביש-מסילה (מחסומים, רמזורים) ואם תעבור שם רכבת בשבת, זה יפגע ברגשות הדתיים שנוסעים בכביש בדרכם לבית-הכנסת..... סתם.
 

novarex

New member
אחיזת עיניים הכרחית

רעיון שעלה במוחי
אך אני חושב שאביתר יתנגד לו
הקמת חברת רכבות פרטית שתעבוד החל מכניסת השבת ועד מוצ"ש, כמו כן בחגים ואולי אף 2 רכבות לילה למשל? העניין הוא שהיא תשתמש בתשתית המסילות הקיימת של רכבת ישראל, כמו כן בתחנות של רכבת ישראל אך במסופים משלהם שיתווספו לתחנות, ובציוד נייד משלהם שיעלה לפסים מרגע כניסת השבת או סיום תנועת הרכבות של רכבת ישראל. משום שדתיים רבים משתמשים בשירותיה של רכבת ישראל, הרי שאם היא תפעל בשבתות וחגים היא לא תהיה "כשרה" לנסיעה, כך שהפעלת חברה פרטית, שאין כל קשר בינה לבין רכבת ישראל יכולה להיות רעיון טוב לדעתי. מה אתם חושבים?
אחיזת עיניים הכרחית
אני מניח שהעדר תחבורה ציבורית בשבת הוא אחד הגורמים המדרבנים ישראלים להחזיק רכב פרטי, מאחר ובלעדיו הם די מושבתים באותו יום פנאי יחיד. וכידוע, מי שכבר מחזיק רכב פרטי אינו נוטה לוותר עליו גם בשעות הפקקים בכניסות הערים. באשר לחלוקת גופים לגופי חול וגופי שבת נפרדים, הפתרון הזה נראה לי אחיזת עיניים. אני מדמה זאת לפתרון העירוב, הפוטר אנשים מהדינים האוסרים על נשיאת חפצים ודחיפת עגלות ילדים, וכו' בשבת, באמצעות "גדר" המקיפה את היישוב וההופכת אותו למן הרחבה של הבית. למעשה, מדובר בהמצאת חוקים דרקוניים, ובמקביל המצאת פטנטים לחיסון בפני חוסר-הנוחות הכרוכה באותם חוקים ע"י עקיפתם. פתרונות יצירתיים אלה נראים לי נטולי יושר, ולכן משחיתים. הפשרות המוזרות הללו הן כנראה כורח המציאות שרק בזכותם אפשר לקיים מדינה המשרתת את כל תושביה, אולם אינני בטוח שהם מוסיפים לנו כבוד כעם. מי יודע אם הגישה הזו לחוקי הדת - שחוק קיים כדי שיעקפו אותו בערמומיות - אינה משליכה גם על התיחסותו של האזרח לחוקי המדינה בכללותם. לבסוף, היה רצוי לקיים יום פנאי נוסף במדינה, בדומה לארצות המפותחות, שיתיר למי שמעדיף לא להתפשר עם מצוות השבת לבלות ביום אחר. המצב הקיים היום מאפשר לאדם דתי לבלות רק בימי חול המועד של פסח וסוכות, וכן ביום עצמאות. דווקא בחו"ל, יהודים דתיים ומסורתיים יכולים לשמור על רוח השבת ועל דיניה, אבל יכולים גם לבלות כל שבוע ביום א' שבו מקיימים לרוב שירותי תחבורה ציבורית. דוד
 

oh-da

New member
הפתרון שהוצע הוא לחילונים בלבד

אחיזת עיניים הכרחית
אני מניח שהעדר תחבורה ציבורית בשבת הוא אחד הגורמים המדרבנים ישראלים להחזיק רכב פרטי, מאחר ובלעדיו הם די מושבתים באותו יום פנאי יחיד. וכידוע, מי שכבר מחזיק רכב פרטי אינו נוטה לוותר עליו גם בשעות הפקקים בכניסות הערים. באשר לחלוקת גופים לגופי חול וגופי שבת נפרדים, הפתרון הזה נראה לי אחיזת עיניים. אני מדמה זאת לפתרון העירוב, הפוטר אנשים מהדינים האוסרים על נשיאת חפצים ודחיפת עגלות ילדים, וכו' בשבת, באמצעות "גדר" המקיפה את היישוב וההופכת אותו למן הרחבה של הבית. למעשה, מדובר בהמצאת חוקים דרקוניים, ובמקביל המצאת פטנטים לחיסון בפני חוסר-הנוחות הכרוכה באותם חוקים ע"י עקיפתם. פתרונות יצירתיים אלה נראים לי נטולי יושר, ולכן משחיתים. הפשרות המוזרות הללו הן כנראה כורח המציאות שרק בזכותם אפשר לקיים מדינה המשרתת את כל תושביה, אולם אינני בטוח שהם מוסיפים לנו כבוד כעם. מי יודע אם הגישה הזו לחוקי הדת - שחוק קיים כדי שיעקפו אותו בערמומיות - אינה משליכה גם על התיחסותו של האזרח לחוקי המדינה בכללותם. לבסוף, היה רצוי לקיים יום פנאי נוסף במדינה, בדומה לארצות המפותחות, שיתיר למי שמעדיף לא להתפשר עם מצוות השבת לבלות ביום אחר. המצב הקיים היום מאפשר לאדם דתי לבלות רק בימי חול המועד של פסח וסוכות, וכן ביום עצמאות. דווקא בחו"ל, יהודים דתיים ומסורתיים יכולים לשמור על רוח השבת ועל דיניה, אבל יכולים גם לבלות כל שבוע ביום א' שבו מקיימים לרוב שירותי תחבורה ציבורית. דוד
הפתרון שהוצע הוא לחילונים בלבד
כמובן, כך שכל עניין ה"אחיזת עיניים" שדיברת עליו בטל. החילוני רוצה לנסוע בתחבורה ציבורית בשבת, אך משום שאין תח"צ בשבת, הוא נוסע (למי שיש) בכלי רכב פרטיים.
 

yblumann

New member
not a practical solution

הפתרון שהוצע הוא לחילונים בלבד
כמובן, כך שכל עניין ה"אחיזת עיניים" שדיברת עליו בטל. החילוני רוצה לנסוע בתחבורה ציבורית בשבת, אך משום שאין תח"צ בשבת, הוא נוסע (למי שיש) בכלי רכב פרטיים.
not a practical solution
hello, the idea of leasig track and equipment [to include use of track, stations and manning stations, trains and staff- is not very practical one. This is the model of rail privatisation in the UK, which has been judged to be a failure and has been partially reversed. The reason: nothing to do with religion and every thing to do with the conflict of interest between the various companies that operated the track, the trains, the stations and the lack of co-operation between them. regards Yoram
 

novarex

New member
נראה לי שלא...

הפתרון שהוצע הוא לחילונים בלבד
כמובן, כך שכל עניין ה"אחיזת עיניים" שדיברת עליו בטל. החילוני רוצה לנסוע בתחבורה ציבורית בשבת, אך משום שאין תח"צ בשבת, הוא נוסע (למי שיש) בכלי רכב פרטיים.
נראה לי שלא...
מאחר שצריכים את הסכמת הדתיים לסידורים כגון זה שהצעת (המשרתים את הציבור החילוני) כדי למנוע חרם בשאר ימות השבוע, ותגובות בלתי-נעימות אחרות. לא התכוונתי, כמובן, שדתיים יסעו בשבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה