רעיון שעלה במוחי

מצב
הנושא נעול.

oh-da

New member
רעיון שעלה במוחי

רעיון שעלה במוחי
אך אני חושב שאביתר יתנגד לו
הקמת חברת רכבות פרטית שתעבוד החל מכניסת השבת ועד מוצ"ש, כמו כן בחגים ואולי אף 2 רכבות לילה למשל? העניין הוא שהיא תשתמש בתשתית המסילות הקיימת של רכבת ישראל, כמו כן בתחנות של רכבת ישראל אך במסופים משלהם שיתווספו לתחנות, ובציוד נייד משלהם שיעלה לפסים מרגע כניסת השבת או סיום תנועת הרכבות של רכבת ישראל. משום שדתיים רבים משתמשים בשירותיה של רכבת ישראל, הרי שאם היא תפעל בשבתות וחגים היא לא תהיה "כשרה" לנסיעה, כך שהפעלת חברה פרטית, שאין כל קשר בינה לבין רכבת ישראל יכולה להיות רעיון טוב לדעתי. מה אתם חושבים?
 
תתפלא: רעיון מצויין ונכון לאנשים

רעיון שעלה במוחי
אך אני חושב שאביתר יתנגד לו
הקמת חברת רכבות פרטית שתעבוד החל מכניסת השבת ועד מוצ"ש, כמו כן בחגים ואולי אף 2 רכבות לילה למשל? העניין הוא שהיא תשתמש בתשתית המסילות הקיימת של רכבת ישראל, כמו כן בתחנות של רכבת ישראל אך במסופים משלהם שיתווספו לתחנות, ובציוד נייד משלהם שיעלה לפסים מרגע כניסת השבת או סיום תנועת הרכבות של רכבת ישראל. משום שדתיים רבים משתמשים בשירותיה של רכבת ישראל, הרי שאם היא תפעל בשבתות וחגים היא לא תהיה "כשרה" לנסיעה, כך שהפעלת חברה פרטית, שאין כל קשר בינה לבין רכבת ישראל יכולה להיות רעיון טוב לדעתי. מה אתם חושבים?
תתפלא: רעיון מצויין ונכון לאנשים
חילוניים מאוד כמוני. אני חושב שהגיע הזמן ליישם רעיון כזה בארץ. בעיר מנצ'סטר פועל קו אוטובוס "מג'יק-בס" - קו מס' 192 על-ידי 3 חברות שונות. 2 מתחרות ביום ואחרי חצות מפעילה חברה שלישית את קו 192 ממנצ'סטר לסטוקפורט עד לשעה 06:00 בבוקר, על אותו תוואי כמובן. הרעיון שלך פשוט ונכון !
 

oh-da

New member
באשר לאוטובוסים זה יותר פשוט,

תתפלא: רעיון מצויין ונכון לאנשים
חילוניים מאוד כמוני. אני חושב שהגיע הזמן ליישם רעיון כזה בארץ. בעיר מנצ'סטר פועל קו אוטובוס "מג'יק-בס" - קו מס' 192 על-ידי 3 חברות שונות. 2 מתחרות ביום ואחרי חצות מפעילה חברה שלישית את קו 192 ממנצ'סטר לסטוקפורט עד לשעה 06:00 בבוקר, על אותו תוואי כמובן. הרעיון שלך פשוט ונכון !
באשר לאוטובוסים זה יותר פשוט,
אבל אני מניח ששימוש במסילות של רכבת ישראל יתאפשר רק לאחר שהחברה הזו תערוב לאחזקת המסילות בצורה נכונה, לכן חשבתי שיהיו לכך מתנגדים.
 

omer landau

New member
זה בזבוז לקנות כל כך הרבה ציוד נייד

רעיון שעלה במוחי
אך אני חושב שאביתר יתנגד לו
הקמת חברת רכבות פרטית שתעבוד החל מכניסת השבת ועד מוצ"ש, כמו כן בחגים ואולי אף 2 רכבות לילה למשל? העניין הוא שהיא תשתמש בתשתית המסילות הקיימת של רכבת ישראל, כמו כן בתחנות של רכבת ישראל אך במסופים משלהם שיתווספו לתחנות, ובציוד נייד משלהם שיעלה לפסים מרגע כניסת השבת או סיום תנועת הרכבות של רכבת ישראל. משום שדתיים רבים משתמשים בשירותיה של רכבת ישראל, הרי שאם היא תפעל בשבתות וחגים היא לא תהיה "כשרה" לנסיעה, כך שהפעלת חברה פרטית, שאין כל קשר בינה לבין רכבת ישראל יכולה להיות רעיון טוב לדעתי. מה אתם חושבים?
זה בזבוז לקנות כל כך הרבה ציוד נייד
וציוד אחר בשביל להפעיל ביום שבת אם חברה בת של רכבת ישראל מפעילה קווים בשבת זה נחשב??? אפשר אולי להשכיר את לחברה מסויימת את הקווים בשבתות כדי שתפעיל תמורת אחוזים מהרווחים ילכו לרכבת ישראל אני בטוח שלכל רעיון כזה יהיו מתנגדים אני רוצה שיהיו רכבות בשבת ובכלל תחבורה ציבורית כמה אחוזים יש למדינה ברכבת???
 

oh-da

New member
הממ בקשר לחברת בת

זה בזבוז לקנות כל כך הרבה ציוד נייד
וציוד אחר בשביל להפעיל ביום שבת אם חברה בת של רכבת ישראל מפעילה קווים בשבת זה נחשב??? אפשר אולי להשכיר את לחברה מסויימת את הקווים בשבתות כדי שתפעיל תמורת אחוזים מהרווחים ילכו לרכבת ישראל אני בטוח שלכל רעיון כזה יהיו מתנגדים אני רוצה שיהיו רכבות בשבת ובכלל תחבורה ציבורית כמה אחוזים יש למדינה ברכבת???
הממ בקשר לחברת בת
אני עדיין חושב שתהיה בעיה מסויימת מבחינת הדתיים, וכך גם אולי באשר לשימוש בציוד הנייד של רכבת ישראל... בכל אופן, אפשר להתחיל מהפעלת קוים עיקריים (חיפה-ת"א, ת"א-ב"ש).
 

צחקן2

New member
הרעיון שלי :

רעיון שעלה במוחי
אך אני חושב שאביתר יתנגד לו
הקמת חברת רכבות פרטית שתעבוד החל מכניסת השבת ועד מוצ"ש, כמו כן בחגים ואולי אף 2 רכבות לילה למשל? העניין הוא שהיא תשתמש בתשתית המסילות הקיימת של רכבת ישראל, כמו כן בתחנות של רכבת ישראל אך במסופים משלהם שיתווספו לתחנות, ובציוד נייד משלהם שיעלה לפסים מרגע כניסת השבת או סיום תנועת הרכבות של רכבת ישראל. משום שדתיים רבים משתמשים בשירותיה של רכבת ישראל, הרי שאם היא תפעל בשבתות וחגים היא לא תהיה "כשרה" לנסיעה, כך שהפעלת חברה פרטית, שאין כל קשר בינה לבין רכבת ישראל יכולה להיות רעיון טוב לדעתי. מה אתם חושבים?
הרעיון שלי :
ב"ה כדרך אגב אני דתי. עם הפעלת רכבות יש בעיה,. אך ם יש את התנאים הנ"ל , אין א. ביצוע העבודות ע"י גויים. הרעיון, שתחזוקת הרכבת (כולל נהגי הקטרים, הסדרנים וכו'...) יהויו גויים. הןם אמורים להפעליל את הרכבת,לגבי לילה, אין שום בעכיה עם יהודים בתנאי שיהיה זמן לתחזות מסילה (זה גם חילוני יגיד). ב. כרטיסים. החילוני, לא ינקב על הכטיס ולא יקנה אותו בשבת אלא יום לפני (אםשר אפילו שבוע לפני. מאם זה כמו באטובוס, אפשר שהגוי הסדרן ינקב, ולא היהודי הקונה את הכרטיס. אם זה דיגטילי, גם אז יש בעיה, וחובה שהגוי עצמו יעביר הכרטיס. ג. דרך האמירה גוי לעבוד בשבת. אבסור להגיד לגוי, היום שבת אתה עובד אא דרך האמריה צריכה היות ע"י גוי כלומר: הפעלת הרכבוןות בלילה ובשבת. אסור להגיד לו כך אלא חובה לארמוז לו (למשל, יהודים רוצים לסוע ברכבת בשבת ואתה נהג קטר) מכיוון שאנינני רב אתם יכולים להעזר בשותי"ם (שאלות ותשובות) יש כמה אתרים לכך. אםתרצו אפרסם אח"כ. וכמו שסיכמתי עם אחד החברים פה, לגבי תח"צ בשבת והפיתארון ההילכתי הנ"ל . אני לללללאאאאאאא רב ולכן חוות הדדעת שלי היא אלך ורק חוות דעת שלי עצמי ואין לראות בה כתשובת רב. אם אתם רוצים לכו לשותי"ם . בתקווה שדברי מבובנים.
 

zvir1

New member
אבל כך בדיוק כבר עושים בארצנו ....

רעיון שעלה במוחי
אך אני חושב שאביתר יתנגד לו
הקמת חברת רכבות פרטית שתעבוד החל מכניסת השבת ועד מוצ"ש, כמו כן בחגים ואולי אף 2 רכבות לילה למשל? העניין הוא שהיא תשתמש בתשתית המסילות הקיימת של רכבת ישראל, כמו כן בתחנות של רכבת ישראל אך במסופים משלהם שיתווספו לתחנות, ובציוד נייד משלהם שיעלה לפסים מרגע כניסת השבת או סיום תנועת הרכבות של רכבת ישראל. משום שדתיים רבים משתמשים בשירותיה של רכבת ישראל, הרי שאם היא תפעל בשבתות וחגים היא לא תהיה "כשרה" לנסיעה, כך שהפעלת חברה פרטית, שאין כל קשר בינה לבין רכבת ישראל יכולה להיות רעיון טוב לדעתי. מה אתם חושבים?
אבל כך בדיוק כבר עושים בארצנו ....
כשאל-על לא יכולה לטוס בשבת אז היא קוראת לעצמה "סאן דור" וטסה כשהיא רוצה להטיס מטענים בשבת היא קוראת לזה "קא"ל" כשחברת "דן" הסיעה לים בשנות החמישים והששים בשבת קראו לזה "חוג חובבי ים" (בקיץ) אז בואו נמשיך עם הקומבינות האלו ונקרא לרכבת בשבת "חוג חובבי רכבות" ופתאום תהיה לנו רכבת בשבת....
 

צחקן2

New member
זה לא מדיוק!

אבל כך בדיוק כבר עושים בארצנו ....
כשאל-על לא יכולה לטוס בשבת אז היא קוראת לעצמה "סאן דור" וטסה כשהיא רוצה להטיס מטענים בשבת היא קוראת לזה "קא"ל" כשחברת "דן" הסיעה לים בשנות החמישים והששים בשבת קראו לזה "חוג חובבי ים" (בקיץ) אז בואו נמשיך עם הקומבינות האלו ונקרא לרכבת בשבת "חוג חובבי רכבות" ופתאום תהיה לנו רכבת בשבת....
זה לא מדיוק!
ב"ה מכיוון שאם תיהי תחנה בירושלים החרדים ישתמו, יצא לנו עוד יהודה משי זהב שישב בכלא להזכירכם, ויפוצךץ את הפסים או ישרוף או ישמיד. זה ידרום חרם חרדי מכיוון שהקרונות ינשאו את שמה של ר"י. אז בבקשה אינני ממליץ. לגבי רכבות אפשר להשתמש באטובוסים לגבי מטוסים אי אפשר להחליפם רק באונייות.
 

ליילנד

New member
../images/Emo45.gifאני מאוד בעד

זה לא מדיוק!
ב"ה מכיוון שאם תיהי תחנה בירושלים החרדים ישתמו, יצא לנו עוד יהודה משי זהב שישב בכלא להזכירכם, ויפוצךץ את הפסים או ישרוף או ישמיד. זה ידרום חרם חרדי מכיוון שהקרונות ינשאו את שמה של ר"י. אז בבקשה אינני ממליץ. לגבי רכבות אפשר להשתמש באטובוסים לגבי מטוסים אי אפשר להחליפם רק באונייות.
אני מאוד בעד
הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, אבל מה יקרה? הרבנים יאיימו על רכבת ישראל, שאם היא תעמיד את פסי הרכבת שלה לרשות חברה אחרת שתיסע בשבת, הם יחרימו אותה, את רכבת ישראל.
 
יש כבר תקדימים בארץ

אני מאוד בעד
הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, אבל מה יקרה? הרבנים יאיימו על רכבת ישראל, שאם היא תעמיד את פסי הרכבת שלה לרשות חברה אחרת שתיסע בשבת, הם יחרימו אותה, את רכבת ישראל.
יש כבר תקדימים בארץ
למסעדת "יוטבתה" בנתב"ג יש הכשר של הרבנות, אבל נדמה לי שהיא מופעלת בשבת על ידי גוף אחר, וכמובן שההכשר לא תקף בשבת. צריך לברר אם ניתן להגיע לסידורים מקבילים בתחומים אחרים כגון תחבורה ציבורית. בכל מקרה, כל סידור כזה חייב להבטיח שמי שרוצה לשמור שבת לא יקופח!
 

ליילנד

New member
כמו שאמרתי, אני מאוד בעד../images/Emo45.gif

יש כבר תקדימים בארץ
למסעדת "יוטבתה" בנתב"ג יש הכשר של הרבנות, אבל נדמה לי שהיא מופעלת בשבת על ידי גוף אחר, וכמובן שההכשר לא תקף בשבת. צריך לברר אם ניתן להגיע לסידורים מקבילים בתחומים אחרים כגון תחבורה ציבורית. בכל מקרה, כל סידור כזה חייב להבטיח שמי שרוצה לשמור שבת לא יקופח!
כמו שאמרתי, אני מאוד בעד

ואם יש פתרון, מה טוב. רק אם הסתייגות מסויימת, שזה לא יהפוך ל"עבדוּת", יש מקומות שמכריחים עובדים לעבוד בשבת ואפילו 7 ימים בשבוע. הלוואי שיאפשרו עבודה בשבת אבל שישמרו
על העובדים בחוקי הגנה עליהם.
 

novarex

New member
יפה אמרת!

כמו שאמרתי, אני מאוד בעד

ואם יש פתרון, מה טוב. רק אם הסתייגות מסויימת, שזה לא יהפוך ל"עבדוּת", יש מקומות שמכריחים עובדים לעבוד בשבת ואפילו 7 ימים בשבוע. הלוואי שיאפשרו עבודה בשבת אבל שישמרו
על העובדים בחוקי הגנה עליהם.
יפה אמרת!
מסכים עם כל מילה. השבת הייתה חידוש יהודי ששם קץ לעבדות שקדמה לה. צריכים למצוא את שביל הזהב המאפשר לאנשים לבלות ביום הפנאי היחיד בשבוע ללא שעיבוד העובדים המשרתים אותם. אם אין עדין חקיקה, יש לחוקק חוק המגביל את מספר ימי העבודה של עובד במשך השבוע. דוד
 

omer landau

New member
|נצלש| ביי ביי אני יוצא לחמישה ימים

רעיון שעלה במוחי
אך אני חושב שאביתר יתנגד לו
הקמת חברת רכבות פרטית שתעבוד החל מכניסת השבת ועד מוצ"ש, כמו כן בחגים ואולי אף 2 רכבות לילה למשל? העניין הוא שהיא תשתמש בתשתית המסילות הקיימת של רכבת ישראל, כמו כן בתחנות של רכבת ישראל אך במסופים משלהם שיתווספו לתחנות, ובציוד נייד משלהם שיעלה לפסים מרגע כניסת השבת או סיום תנועת הרכבות של רכבת ישראל. משום שדתיים רבים משתמשים בשירותיה של רכבת ישראל, הרי שאם היא תפעל בשבתות וחגים היא לא תהיה "כשרה" לנסיעה, כך שהפעלת חברה פרטית, שאין כל קשר בינה לבין רכבת ישראל יכולה להיות רעיון טוב לדעתי. מה אתם חושבים?
|נצלש| ביי ביי אני יוצא לחמישה ימים
לגדנע להתראווווות!!!!
 

ישראל ב

New member
נצל"ש : אני יוצא היום למילואים ../images/Emo10.gif

|נצלש| ביי ביי אני יוצא לחמישה ימים
לגדנע להתראווווות!!!!
נצל"ש : אני יוצא היום למילואים

למשך 26 יום.
ויש לי טרמפ ליחידה בעוד שעה בערך. סביר שלא אהיה כאן בזמן הקרוב אלא אם כן אצליח להגיע לחופשות בבית. להתראות.
 

איליה.

New member
בהצלחה לעומר ולישראל ../images/Emo13.gif

נצל"ש : אני יוצא היום למילואים

למשך 26 יום.
ויש לי טרמפ ליחידה בעוד שעה בערך. סביר שלא אהיה כאן בזמן הקרוב אלא אם כן אצליח להגיע לחופשות בבית. להתראות.
בהצלחה לעומר ולישראל
 

ארזS

New member
שמרו על עצמכם עומר וישראל.

נצל"ש : אני יוצא היום למילואים

למשך 26 יום.
ויש לי טרמפ ליחידה בעוד שעה בערך. סביר שלא אהיה כאן בזמן הקרוב אלא אם כן אצליח להגיע לחופשות בבית. להתראות.
שמרו על עצמכם עומר וישראל.
 

איליה.

New member
לא, של"ח וגדנ"ע אלה דברים שונים.

מה חזר הגדנ"ע

כפי שיוע לי כבר הרבה שנים זה של"ח, לא?
לא, של"ח וגדנ"ע אלה דברים שונים.
של"ח זה מקצוע שנלמד בבית ספר, שכולל טיולים ושיעורים על הגאוגרפיה של הארץ. אצלנו של"ח היה רק בחטיבת הביניים. גדנ"ע זאת מין הכנה לטירונות שעוברים תלמידי תיכון במשך כמה ימים, באופן חד פעמי. נוסעים לבט"ר בנגב, ועוברים את ההשפלה הרגילה של טירונים.
ככה זה לפחות בבית הספר שבו אני למדתי.
 

ליילנד

New member
../images/Emo51.gif בזמני היה גדנ"ע כל התיכון

לא, של"ח וגדנ"ע אלה דברים שונים.
של"ח זה מקצוע שנלמד בבית ספר, שכולל טיולים ושיעורים על הגאוגרפיה של הארץ. אצלנו של"ח היה רק בחטיבת הביניים. גדנ"ע זאת מין הכנה לטירונות שעוברים תלמידי תיכון במשך כמה ימים, באופן חד פעמי. נוסעים לבט"ר בנגב, ועוברים את ההשפלה הרגילה של טירונים.
ככה זה לפחות בבית הספר שבו אני למדתי.
בזמני היה גדנ"ע כל התיכון
כאשר המקצועות שנלמדים בשל"ח שולבו בחלקם בגדנ"ע. את של"ח אני כבר מכירה מהילדים ולא היה להם בכלל גדנ"ע. בגלל זה תפלאתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה