תודה darkshadow1
האם תוכל לדרג את העדיפות לביצוע הפרוייקטים? בנוסף ראיתי שלא לקחת בחשבון פרוייקטים נוספים, כגון מסילה לאורך כביש 4, הכפלת קו פלשת רחובות, חיבור מסילת אשדוד לקו ירושלים, מסילת גדרה ועוד.שוב בהנחה שיש פרוייקטים חשובים יותר וחשובים פחות, מה הדירוס בעינך?גם מומחים נוספים מוזמנים להגיב,תודה
תודה darkshadow1בוא נראה-
*הקמת כל רשת הסעת ההמונים של נת"ע כרכבת תחתית- 100 מיליארד ש"ח (עבור 200 ק"מ של רכבת תחתית)
*מסילה רביעית באיילון- 3 מיליארד ש"ח
*הקמת רשת רכבות קלות בירושלים- 10 מיליארד ש"ח (עבור 50 ק"מ של רכבות)
*החלפת המטרונית ברק"ל בנתיבים שניתן לעשות זאת, הוספת מסלולים חדשים- 10 מיליארד ש"ח
*הקמת מסלולי BRT ורק"ל בכל הערים הגדולות בארץ- 15 מיליארד ש"ח
*שדרוג קו באר שבע-חיפה למהירות של 250 קמ"ש- 15 מיליארד ש"ח
*הקמת המסילה המזרחית- 5 מיליארד ש"ח
*בניית מסילת כרמיאל-קרית שמונה- 10 מיליארד ש"ח
*בניית מסילת עפולה-טבריה- 3 מיליארד ש"ח
*הכפת מסילת העמק- מיליארד ש"ח
*הארכת A1 עד מלחה, כולל 2-3 תחנות חדשות בתוך ירושלים- 5 מיליארד ש"ח
*מסילת הראשונים-משה דיין- 3 מיליארד ש"ח
*שיקוע וריבוע המסילה בתוך תחומי העיר חיפה- 5 מיליארד ש"ח
*שדרוג מערך האוטובוס הארצי: החלפת אוטובוסים ישנים, הגדלת תדירות (והקטנת האוטובוסים אם אין מספיק ביקוש), כירטוס חכם ואוטומטי בכל האוטובוסים (בלי מגע עם הנהג), שיפור כל התחנות, הוספת נת"צים ומת"צים- 5 מיליארד ש"ח
*שדרוג חלק ניכר מתחנות הרכבת הקיימות, הוספת תחנות חדשות בקווים קיימים, רכישת ציוד נייד חדש, שיפור מערך התחזוקה- 5 מיליארד ש"ח
*הקמת קו באר שבע-אילת- 25 מיליארד ש"ח
 
כבר נגמרו הפרוייקטים שאני יכול לחשוב עליהם ובקושי עברתי חצי מהתקציב. עם כ"כ הרבה כסף אפשר להקים גם פרוייקטים הזויים כמו רכבת מגלב שתיסע במהירות של 400-500 קמ"ש בין באר שבע לחיפה ובין ת"א לירושלים.
האם תוכל לדרג את העדיפות לביצוע הפרוייקטים? בנוסף ראיתי שלא לקחת בחשבון פרוייקטים נוספים, כגון מסילה לאורך כביש 4, הכפלת קו פלשת רחובות, חיבור מסילת אשדוד לקו ירושלים, מסילת גדרה ועוד.שוב בהנחה שיש פרוייקטים חשובים יותר וחשובים פחות, מה הדירוס בעינך?גם מומחים נוספים מוזמנים להגיב,תודה