רעיון מחשבתי - השקעת כל תקציב מדינת ישראל בתחבורה ציבורית

מצב
הנושא נעול.

david80

Member
לכן כתבתי "דמיון פרוע" כדי להימנע מביקורות כמו "אתה שוכח..."

זה שיש לך תקציב עתק כדי לבנות כל דבר שתרצה לא אומר שאתה צריך
אתה שוכח שגם אם יש לך תקציב כזה, בסופו של דבר גם הוא מוגבל.
כל מערכת שאתה בונה אתה צריך גם לתחזק ומערכת שלא כדאי לתחזק (בין אם כאינטרס כלכלי ובין אם כאינטרס לאומי) סופה להסגר ולהפוך לפיל לבן.
&nbsp
אז לחבר ישוב קטנטן ברק"ל מורכב זה לא מומלץ, אלא אם אתה אומר לי שיש תוכנית מתאר להגדלת הישוב ל 50000 תושבים עד שהרק"ל יהיה מוכן
לכן כתבתי "דמיון פרוע" כדי להימנע מביקורות כמו "אתה שוכח..."
וגם אם זה לא דמיון, לא "שכחתי" שהתקציב מוגבל, אחרת הייתי כותב על קווי רכבת כבדה סטנדרטית בסדר גודל השקעה של פרויקט A1.
כמובן שחיבור ישוב קטנטן ברכבת לא בראש סדר עדיפות אך יכול להביא פיתוח אסטרטגית ארוכת טווח (לא ארחיב בנושא מאחר ואנו כל הזמן דנים על זה בפורום).
 

Ccyclist

Well-known member
מניסיוני בשווי כוונתך למסילות צרות ולא לרק"ל.

דמיון פרוע - חיבור ישובים הרריים בעזרת רכבות קלות:
- קו מערד לירושלים עם שלוחה מחברון לקרית גת
- קו מירושלים לים המלח (עם תחנת השקה במסילה כבדה עתידית לאורך הירדן)
- קו מירושלים לאריאל
- קו חוצה רמת הגולן מצמח שבדרום ועד לחרמון שבצפון, עם 2 שלוחות: מקצרין לראש פינה וממסעדה לקריית שמונה (יאפשר לחיילים, גולשים ושאר מטיילים להגיע לחרמון בכל ימות החורף)
- קו ראש פינה - צפת - נהריה עם שלוחה ממעלות לכרמיאל

בהנחה שהערים ערד, אריאל, צמח, ראש פינה וקריית שמונה יחוברו לרשת הכבדה של רכבת ישראל
מניסיוני בשווי כוונתך למסילות צרות ולא לרק"ל.
הרק"ל הירושלמית משתמשת המסילות ברוחב סטנדרטי שאין להן יתרון כלשהו בתוואי הררי.
&nbsp
מסילות צרות (מטר בערך) לעומת זאת מאפשרות פניות חדות יותר ובשיפועים גדולים השוויצרים משלבים בהן גם פס שיניים באמצע המסילה. כלי הרכב שנוסע על המסילות האלו כפי שניתן היה לראות משירשורי השוויץ שלי הוא רכבת ולא רק"ל.
&nbsp
כמו כן יש מדינות בהן מסילה צרה היא הנורמה כי הרוחב מתאים יותר לתנאי השטח. כל דרא"פ רבתי, והודו מתבססות על רוחב של קצת יותר מ3 רגל שזה בערך מטר.
&nbsp
"רכבות קלות בהרים" זו שורת תעמולה של מתנגדי הרכבת ומתנגדים החימום בחיפה. אין בה אמת או רבע אמת, לפסגות ההרים יש פניקולרים או רכבלים.
 

david80

Member
כוונתי למסילה זולה יחסית

מניסיוני בשווי כוונתך למסילות צרות ולא לרק"ל.
הרק"ל הירושלמית משתמשת המסילות ברוחב סטנדרטי שאין להן יתרון כלשהו בתוואי הררי.
&nbsp
מסילות צרות (מטר בערך) לעומת זאת מאפשרות פניות חדות יותר ובשיפועים גדולים השוויצרים משלבים בהן גם פס שיניים באמצע המסילה. כלי הרכב שנוסע על המסילות האלו כפי שניתן היה לראות משירשורי השוויץ שלי הוא רכבת ולא רק"ל.
&nbsp
כמו כן יש מדינות בהן מסילה צרה היא הנורמה כי הרוחב מתאים יותר לתנאי השטח. כל דרא"פ רבתי, והודו מתבססות על רוחב של קצת יותר מ3 רגל שזה בערך מטר.
&nbsp
"רכבות קלות בהרים" זו שורת תעמולה של מתנגדי הרכבת ומתנגדים החימום בחיפה. אין בה אמת או רבע אמת, לפסגות ההרים יש פניקולרים או רכבלים.
כוונתי למסילה זולה יחסית
ובפרויקטים כאלה בד"כ שוקלים סוגי רכבות שונים.
לעניות דעתי, גם לרכבת קלה בעלת רוחב סטנדרטי יש יתרונות, הן על פני "מסילות צרות" לאור האפשרות של קרונועי "טראם-טריין" לנוע על מסילות רגילות, והן על פני "מסילות כבדות" שהם הרבה יותר מוגבלים בשיפועים ועיקולים.
 

Ccyclist

Well-known member
שוויץ, חישמול. מתקן האיות הארור בסמארטפון החדש...

מניסיוני בשווי כוונתך למסילות צרות ולא לרק"ל.
הרק"ל הירושלמית משתמשת המסילות ברוחב סטנדרטי שאין להן יתרון כלשהו בתוואי הררי.
&nbsp
מסילות צרות (מטר בערך) לעומת זאת מאפשרות פניות חדות יותר ובשיפועים גדולים השוויצרים משלבים בהן גם פס שיניים באמצע המסילה. כלי הרכב שנוסע על המסילות האלו כפי שניתן היה לראות משירשורי השוויץ שלי הוא רכבת ולא רק"ל.
&nbsp
כמו כן יש מדינות בהן מסילה צרה היא הנורמה כי הרוחב מתאים יותר לתנאי השטח. כל דרא"פ רבתי, והודו מתבססות על רוחב של קצת יותר מ3 רגל שזה בערך מטר.
&nbsp
"רכבות קלות בהרים" זו שורת תעמולה של מתנגדי הרכבת ומתנגדים החימום בחיפה. אין בה אמת או רבע אמת, לפסגות ההרים יש פניקולרים או רכבלים.
שוויץ, חישמול. מתקן האיות הארור בסמארטפון החדש...
בשבועות הקרובים אצטרך הרבה "הנחות" בהבנת הנכתב כי עד שמתקן האיות יתרגל אלי הוא ישבש מילות מפתח.
&nbsp
אם תראו אצלי מילה אחת שממש לא מתאימה - תנסו לנחש איזו מילה תח"צית / לועזית / בהטייה עם מילות יחס של אות אחת היא אמורה להחליף.
 

nitro11

New member
משהו קטן להשקיע

רעיון מחשבתי - השקעת כל תקציב מדינת ישראל בתחבורה ציבורית
שלום לכולם, כחלק מפרוייקט גמר, בנושא תח״צ, אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם בנושא מה ניתן היה לעשות בתקציב שלם של מדינת מישראל בתח״צ (כ-400 מיליארד ש״ח). אשמח לקבל חוות דעת שתכלול פרוייקטים ורעיונות להשקעה בתשתית רכבתית ואחרת, עירונית ובינעירונית,. אני מבקש לא להתייחס לפרוייקטים שהיום נמצאים בבניה כגון קו רכבת לכרמיאל, רכבת העמק וכו׳. בחוות הדעת שלכם אשמח לקבל גם דירוג עדיפויות ותקציבים משוערים לפרוייקטים. שוב תודה על השיתוף פעולה.
משהו קטן להשקיע
שתחנה מרכזית (במקרה הזה טבריה) לא תראה כמו איזה כיכר בונציה אחרי גשם קטן.
התמונות מהיום.





 

Subi777

New member
האם התחנה היא בבעלות המדינה \ הרשות המקומית?

משהו קטן להשקיע
שתחנה מרכזית (במקרה הזה טבריה) לא תראה כמו איזה כיכר בונציה אחרי גשם קטן.
התמונות מהיום.
האם התחנה היא בבעלות המדינה \ הרשות המקומית?
 

cwen

New member
בתקציב כזה אפשר לחשמל את כל התחבורה הציבורית

רעיון מחשבתי - השקעת כל תקציב מדינת ישראל בתחבורה ציבורית
שלום לכולם, כחלק מפרוייקט גמר, בנושא תח״צ, אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם בנושא מה ניתן היה לעשות בתקציב שלם של מדינת מישראל בתח״צ (כ-400 מיליארד ש״ח). אשמח לקבל חוות דעת שתכלול פרוייקטים ורעיונות להשקעה בתשתית רכבתית ואחרת, עירונית ובינעירונית,. אני מבקש לא להתייחס לפרוייקטים שהיום נמצאים בבניה כגון קו רכבת לכרמיאל, רכבת העמק וכו׳. בחוות הדעת שלכם אשמח לקבל גם דירוג עדיפויות ותקציבים משוערים לפרוייקטים. שוב תודה על השיתוף פעולה.
בתקציב כזה אפשר לחשמל את כל התחבורה הציבורית
ועוד לאפשר נסיעות בחינם בתוך הערים ומאוד בזול מחוץ לערים. כמובן, הגדלה של צי האוטובוסים ושיפור תדירויות, ולדעתי רוב המדינה תתחיל לנסוע בתחבורה ציבורית, מה שיקטין מאוד את זיהום האוויר.
 

Subi777

New member
אי חשמול תחבורה ציבורית אינה בעיה תקציבית

בתקציב כזה אפשר לחשמל את כל התחבורה הציבורית
ועוד לאפשר נסיעות בחינם בתוך הערים ומאוד בזול מחוץ לערים. כמובן, הגדלה של צי האוטובוסים ושיפור תדירויות, ולדעתי רוב המדינה תתחיל לנסוע בתחבורה ציבורית, מה שיקטין מאוד את זיהום האוויר.
אי חשמול תחבורה ציבורית אינה בעיה תקציבית
היא קודם כל בעיה רצונית, ראשי הראשויות לא רוצים שיפרסו קווי חשמל ברחובות, הם חושבים שזה יכעת את הערים שלהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה