רעיון מחשבתי - השקעת כל תקציב מדינת ישראל בתחבורה ציבורית

מצב
הנושא נעול.

Elad p

New member
רעיון מחשבתי - השקעת כל תקציב מדינת ישראל בתחבורה ציבורית

רעיון מחשבתי - השקעת כל תקציב מדינת ישראל בתחבורה ציבורית
שלום לכולם, כחלק מפרוייקט גמר, בנושא תח״צ, אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם בנושא מה ניתן היה לעשות בתקציב שלם של מדינת מישראל בתח״צ (כ-400 מיליארד ש״ח). אשמח לקבל חוות דעת שתכלול פרוייקטים ורעיונות להשקעה בתשתית רכבתית ואחרת, עירונית ובינעירונית,. אני מבקש לא להתייחס לפרוייקטים שהיום נמצאים בבניה כגון קו רכבת לכרמיאל, רכבת העמק וכו׳. בחוות הדעת שלכם אשמח לקבל גם דירוג עדיפויות ותקציבים משוערים לפרוייקטים. שוב תודה על השיתוף פעולה.
 

easylivin

New member
עם תקציב כזה אפשר להקים רשת תחבורה כמו בשוויץ...

רעיון מחשבתי - השקעת כל תקציב מדינת ישראל בתחבורה ציבורית
שלום לכולם, כחלק מפרוייקט גמר, בנושא תח״צ, אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם בנושא מה ניתן היה לעשות בתקציב שלם של מדינת מישראל בתח״צ (כ-400 מיליארד ש״ח). אשמח לקבל חוות דעת שתכלול פרוייקטים ורעיונות להשקעה בתשתית רכבתית ואחרת, עירונית ובינעירונית,. אני מבקש לא להתייחס לפרוייקטים שהיום נמצאים בבניה כגון קו רכבת לכרמיאל, רכבת העמק וכו׳. בחוות הדעת שלכם אשמח לקבל גם דירוג עדיפויות ותקציבים משוערים לפרוייקטים. שוב תודה על השיתוף פעולה.
עם תקציב כזה אפשר להקים רשת תחבורה כמו בשוויץ...
לפחות. בזמן שתקציב התחבורה השנתי עומד על מיליארדים בודדים, אתה מציע להכפיל אותו כמעט פי 100 (!) - בטוח שזה צריך להספיק. במאה שנות תקציב, התחבורה במדינה צריכה להשתנות ללא היכר.

לשדרג את הכבישים הבינעירוניים לרמת בטיחות ומהירות גבוהה יותר, לרשת את כל המדינה במסילות ברזל כבדות בדגש על המרכז (רשת רכבות תחתיות ופרבריות אמיתיות), לרשת את הערים היותר גדולות ברכבות קלות ו-BRT בפחות גדולות, או שילוב של שניהם כמובן. ויישאר עוד כסף בשביל לתקן את כל מה שחלמנו בפרישת קווי האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים, ולהוסיף אמצעים נוספים לעידוד שימוש בתח"צ כמו תשתית לרוכבי אופניים וקווי לילה אמיתיים ואמינים. אבל לא פחות חשוב מכל אלה - צריך לדאוג לתדירות, התמצאות קלה ולמעברים הכי קלים שאפשר בין כל אמצעי התחבורה. הנוסע ישלם רק לפי מרחק (חלוקה לאזורים), עליו לדעת רק את מספר הקו שלו ולא צריך לעניין אותו האם הוא נוסע על כביש או על מסילה, ואיך קוראים לחברה המפעילה אותו. לא צריך להיות שום הבדל במחיר בין אופציות שונות באותו מסלול (אולי רק חלוקה למחלקות בנסיעות בינעירוניות אם תתעקשו).

את שוויץ הבאתי כדוגמה רק בגלל שגודל האוכלוסייה שם דומה לזה של ישראל. אבל רק לראות את ההבדל בפרישת רשת הרכבות למשל... כן, יש לזה סיבות היסטוריות וגיאוגרפיות. אז מה? כמה זמן עוד נמשיך לסבול מחוליי העבר?! הנוסחה פשוטה: אם התחבורה שם טובה ועוד ממשיכה להתפתח בשנים האחרונות, אז פשוט תראו מה חסר פה מהדברים שיש שם, ותתחילו ללמוד ולהעתיק. ולא להעתיק אחד לאחד אלא גם להפיק לקחים ולשפר. לשאול את השוויצרים (שוב, רק לצורך הדוגמה) מה "לא בסדר" עם התחבורה שלהם, וליישם את זה כאן בצורה עוד יותר טובה.
 

Elad p

New member
תודה רבה easylivin

עם תקציב כזה אפשר להקים רשת תחבורה כמו בשוויץ...
לפחות. בזמן שתקציב התחבורה השנתי עומד על מיליארדים בודדים, אתה מציע להכפיל אותו כמעט פי 100 (!) - בטוח שזה צריך להספיק. במאה שנות תקציב, התחבורה במדינה צריכה להשתנות ללא היכר.

לשדרג את הכבישים הבינעירוניים לרמת בטיחות ומהירות גבוהה יותר, לרשת את כל המדינה במסילות ברזל כבדות בדגש על המרכז (רשת רכבות תחתיות ופרבריות אמיתיות), לרשת את הערים היותר גדולות ברכבות קלות ו-BRT בפחות גדולות, או שילוב של שניהם כמובן. ויישאר עוד כסף בשביל לתקן את כל מה שחלמנו בפרישת קווי האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים, ולהוסיף אמצעים נוספים לעידוד שימוש בתח"צ כמו תשתית לרוכבי אופניים וקווי לילה אמיתיים ואמינים. אבל לא פחות חשוב מכל אלה - צריך לדאוג לתדירות, התמצאות קלה ולמעברים הכי קלים שאפשר בין כל אמצעי התחבורה. הנוסע ישלם רק לפי מרחק (חלוקה לאזורים), עליו לדעת רק את מספר הקו שלו ולא צריך לעניין אותו האם הוא נוסע על כביש או על מסילה, ואיך קוראים לחברה המפעילה אותו. לא צריך להיות שום הבדל במחיר בין אופציות שונות באותו מסלול (אולי רק חלוקה למחלקות בנסיעות בינעירוניות אם תתעקשו).

את שוויץ הבאתי כדוגמה רק בגלל שגודל האוכלוסייה שם דומה לזה של ישראל. אבל רק לראות את ההבדל בפרישת רשת הרכבות למשל... כן, יש לזה סיבות היסטוריות וגיאוגרפיות. אז מה? כמה זמן עוד נמשיך לסבול מחוליי העבר?! הנוסחה פשוטה: אם התחבורה שם טובה ועוד ממשיכה להתפתח בשנים האחרונות, אז פשוט תראו מה חסר פה מהדברים שיש שם, ותתחילו ללמוד ולהעתיק. ולא להעתיק אחד לאחד אלא גם להפיק לקחים ולשפר. לשאול את השוויצרים (שוב, רק לצורך הדוגמה) מה "לא בסדר" עם התחבורה שלהם, וליישם את זה כאן בצורה עוד יותר טובה.
תודה רבה easylivin
תודה easylivin על התשובה המהירה והמעניינת.האם תוכל לפרט מהניסיון והידע המרשים שלך קצת יותר בנושא סדר עדיפויות ותקציבים, לדוגמא: עדיפות ראשונה קו רכבת כרמיאל קרית שמונה- עלות ₪₪₪. עדיפות שניה - קו רכבת מהיר מ... ל..., עלות ₪₪₪.וכו׳שוב תודה
 

ipv6

New member
זה לא עניין של תקציב זה עניין תרבותי

תודה רבה easylivin
תודה easylivin על התשובה המהירה והמעניינת.האם תוכל לפרט מהניסיון והידע המרשים שלך קצת יותר בנושא סדר עדיפויות ותקציבים, לדוגמא: עדיפות ראשונה קו רכבת כרמיאל קרית שמונה- עלות ₪₪₪. עדיפות שניה - קו רכבת מהיר מ... ל..., עלות ₪₪₪.וכו׳שוב תודה
זה לא עניין של תקציב זה עניין תרבותי
הבעיה בארץ שהאנשים "הקטנים" נהגים\נותני שירות\כרטיסנים הם חאפרים ובגלל זה הרבה דברים בארץ נראים כמו שהם נראים. התחבורה זה רק ענף אחד של העץ הזה.

יצא לי לנסוע עם Grey Hound באוסטרליה. אתם צריכים לראות איך נראה אוטובוס, איך נראה נהג, איך נראה לו"ז.
המזוודה שלך מונחת עם תווית בתא המטען בצורה מופתית, ואתה מקבל אותה בתחנה שלך. חס ושלום שתגע במזדווה או בתא המטען. רק הנהג והסבל\עוזר נהג מתעסקים עם ציוד של לקוחות.
שירותים באוטובוס. ניקיון ברמה של חדר יולדות.

הנהג מספר בדרך על הטבע שעוברים, על הכבישים ומה יש באזור. רואים שהבן אדם מקצוען..
 

easylivin

New member
אצלנו זה גם עניין של תקציב, של (חוסר) תשתיות והיסטוריה

זה לא עניין של תקציב זה עניין תרבותי
הבעיה בארץ שהאנשים "הקטנים" נהגים\נותני שירות\כרטיסנים הם חאפרים ובגלל זה הרבה דברים בארץ נראים כמו שהם נראים. התחבורה זה רק ענף אחד של העץ הזה.

יצא לי לנסוע עם Grey Hound באוסטרליה. אתם צריכים לראות איך נראה אוטובוס, איך נראה נהג, איך נראה לו"ז.
המזוודה שלך מונחת עם תווית בתא המטען בצורה מופתית, ואתה מקבל אותה בתחנה שלך. חס ושלום שתגע במזדווה או בתא המטען. רק הנהג והסבל\עוזר נהג מתעסקים עם ציוד של לקוחות.
שירותים באוטובוס. ניקיון ברמה של חדר יולדות.

הנהג מספר בדרך על הטבע שעוברים, על הכבישים ומה יש באזור. רואים שהבן אדם מקצוען..
אצלנו זה גם עניין של תקציב, של (חוסר) תשתיות והיסטוריה
אני מאמין שהדברים האלה באים עם הזמן. לפני 30 שנה לא ידעו מה זה דרגנוע בארץ, לפני 15 שנה לא ידעו מהי מנהרה... וחשבו שרכבת זה משהו ישן ונוסטלגי כזה, חורק ואיטי שבא פעמיים ביום, אטרקציה של חול המועד לילדים. כשאין תחבורה, גם אין את כל התרבות שמסביב לה. אז גם אם לא נהיה כמו האנגלו-סקסים מהבחינה הזאת, זה לא סוף העולם.
 
זה אוטובוס לתיירים, אני בטוח שבקו עירוני בסידני זה לא קורה

זה לא עניין של תקציב זה עניין תרבותי
הבעיה בארץ שהאנשים "הקטנים" נהגים\נותני שירות\כרטיסנים הם חאפרים ובגלל זה הרבה דברים בארץ נראים כמו שהם נראים. התחבורה זה רק ענף אחד של העץ הזה.

יצא לי לנסוע עם Grey Hound באוסטרליה. אתם צריכים לראות איך נראה אוטובוס, איך נראה נהג, איך נראה לו"ז.
המזוודה שלך מונחת עם תווית בתא המטען בצורה מופתית, ואתה מקבל אותה בתחנה שלך. חס ושלום שתגע במזדווה או בתא המטען. רק הנהג והסבל\עוזר נהג מתעסקים עם ציוד של לקוחות.
שירותים באוטובוס. ניקיון ברמה של חדר יולדות.

הנהג מספר בדרך על הטבע שעוברים, על הכבישים ומה יש באזור. רואים שהבן אדם מקצוען..
זה אוטובוס לתיירים, אני בטוח שבקו עירוני בסידני זה לא קורה
אגב, התחבורה הציבורית באוסטרליה רחוקה מלהיות מושלמת ורוב התושבים נוסעים באוטו.
 

easylivin

New member
בלי לזרוק לאוויר הערכות מספריות, בעדיפות הראשונה ללא ספק -

תודה רבה easylivin
תודה easylivin על התשובה המהירה והמעניינת.האם תוכל לפרט מהניסיון והידע המרשים שלך קצת יותר בנושא סדר עדיפויות ותקציבים, לדוגמא: עדיפות ראשונה קו רכבת כרמיאל קרית שמונה- עלות ₪₪₪. עדיפות שניה - קו רכבת מהיר מ... ל..., עלות ₪₪₪.וכו׳שוב תודה
בלי לזרוק לאוויר הערכות מספריות, בעדיפות הראשונה ללא ספק -
הסעת המונים בגוש דן, כולל רשת קווי רכבת תחתית, רכבת קלה ו-BRT. במקביל - הסעת המונים בחיפה, ירושלים ובאר שבע כולל פיתוח רשתות פרבריות מסביב להן, ושיפור הקישוריות הבין-מטרופולינית באמצעות רכבת מהירה ואמינה יותר. כל זה כולל את מה שנקרא "חיבור הפריפריה". בראש וראשונה הפריפריה צריכה להתחבר לאזור המטרופוליני הקרוב ביותר מתוך הארבעה שציינתי.

אבל למעשה "הקצית" לנו תקציב בלתי-מוגבל שבו אפשר לרשת את כל הארץ ממטולה ועד אילת בתחבורה מודרנית בלי להתחשב בסדרי עדיפויות. אה, וכמעט שכחתי... שני נמלי תעופה נוספים - בצפון ובדרום (לא כולל אילת).
 

davidfainshtein

New member
מנהל
מענין מה שכתבת:

עם תקציב כזה אפשר להקים רשת תחבורה כמו בשוויץ...
לפחות. בזמן שתקציב התחבורה השנתי עומד על מיליארדים בודדים, אתה מציע להכפיל אותו כמעט פי 100 (!) - בטוח שזה צריך להספיק. במאה שנות תקציב, התחבורה במדינה צריכה להשתנות ללא היכר.

לשדרג את הכבישים הבינעירוניים לרמת בטיחות ומהירות גבוהה יותר, לרשת את כל המדינה במסילות ברזל כבדות בדגש על המרכז (רשת רכבות תחתיות ופרבריות אמיתיות), לרשת את הערים היותר גדולות ברכבות קלות ו-BRT בפחות גדולות, או שילוב של שניהם כמובן. ויישאר עוד כסף בשביל לתקן את כל מה שחלמנו בפרישת קווי האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים, ולהוסיף אמצעים נוספים לעידוד שימוש בתח"צ כמו תשתית לרוכבי אופניים וקווי לילה אמיתיים ואמינים. אבל לא פחות חשוב מכל אלה - צריך לדאוג לתדירות, התמצאות קלה ולמעברים הכי קלים שאפשר בין כל אמצעי התחבורה. הנוסע ישלם רק לפי מרחק (חלוקה לאזורים), עליו לדעת רק את מספר הקו שלו ולא צריך לעניין אותו האם הוא נוסע על כביש או על מסילה, ואיך קוראים לחברה המפעילה אותו. לא צריך להיות שום הבדל במחיר בין אופציות שונות באותו מסלול (אולי רק חלוקה למחלקות בנסיעות בינעירוניות אם תתעקשו).

את שוויץ הבאתי כדוגמה רק בגלל שגודל האוכלוסייה שם דומה לזה של ישראל. אבל רק לראות את ההבדל בפרישת רשת הרכבות למשל... כן, יש לזה סיבות היסטוריות וגיאוגרפיות. אז מה? כמה זמן עוד נמשיך לסבול מחוליי העבר?! הנוסחה פשוטה: אם התחבורה שם טובה ועוד ממשיכה להתפתח בשנים האחרונות, אז פשוט תראו מה חסר פה מהדברים שיש שם, ותתחילו ללמוד ולהעתיק. ולא להעתיק אחד לאחד אלא גם להפיק לקחים ולשפר. לשאול את השוויצרים (שוב, רק לצורך הדוגמה) מה "לא בסדר" עם התחבורה שלהם, וליישם את זה כאן בצורה עוד יותר טובה.
מענין מה שכתבת:
"עליו לדעת רק את מספר הקו שלו ולא צריך לעניין אותו האם הוא נוסע על כביש או על מסילה"
יש לך דוגמא למשהו כזה מהעולם?
 

easylivin

New member
שמע, בשוויץ אפשר להגיד שזה כמעט המצב.

מענין מה שכתבת:
"עליו לדעת רק את מספר הקו שלו ולא צריך לעניין אותו האם הוא נוסע על כביש או על מסילה"
יש לך דוגמא למשהו כזה מהעולם?
שמע, בשוויץ אפשר להגיד שזה כמעט המצב.
אתה בא לתחנה וקונה כרטיס עירוני נניח, במפה או במכונת הכרטוס אותה רואה שצריך להחליף בדרך בתחנה X לקו Y. ואם אתה תייר שלא מכיר את המערכת, אתה עלול לגלות פתאום שאם התחלת את הנסיעה ברק"ל נניח, אז הקו הבא שלך הוא טרוליבוס... לזה התכוונתי. שאתה לא קונה מראש כרטיס דווקא לרק"ל, לאוטובוס או לטרוליבוס. או אפילו לרכבת פרברית פה ושם. הכרטיס שקנית בתחנה במרכז העיר, ישמש אותך בהמשך ליעדך בפרברים אחרי שתחליף לרכבת כבדה. לא רואה בזה שום דבר דמיוני, בארץ אנחנו מתקרבים לזה ונראה לי שזאת הייתה כוונת המשורר כשהכניסו את הרב-קו.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
נו אז למה ללכת רחוק?

שמע, בשוויץ אפשר להגיד שזה כמעט המצב.
אתה בא לתחנה וקונה כרטיס עירוני נניח, במפה או במכונת הכרטוס אותה רואה שצריך להחליף בדרך בתחנה X לקו Y. ואם אתה תייר שלא מכיר את המערכת, אתה עלול לגלות פתאום שאם התחלת את הנסיעה ברק"ל נניח, אז הקו הבא שלך הוא טרוליבוס... לזה התכוונתי. שאתה לא קונה מראש כרטיס דווקא לרק"ל, לאוטובוס או לטרוליבוס. או אפילו לרכבת פרברית פה ושם. הכרטיס שקנית בתחנה במרכז העיר, ישמש אותך בהמשך ליעדך בפרברים אחרי שתחליף לרכבת כבדה. לא רואה בזה שום דבר דמיוני, בארץ אנחנו מתקרבים לזה ונראה לי שזאת הייתה כוונת המשורר כשהכניסו את הרב-קו.
נו אז למה ללכת רחוק?
ירושלים כבר כמו שווייץ! אתה מתכנן מסלול, מטעין כרטיסיה על הרב קו והמסלול יכול לכלול גם אוטובוס וגם רק"ל.
 

easylivin

New member
אה, נזכרתי בעוד מקום שנסעתי בו בשיטה דומה:

מענין מה שכתבת:
"עליו לדעת רק את מספר הקו שלו ולא צריך לעניין אותו האם הוא נוסע על כביש או על מסילה"
יש לך דוגמא למשהו כזה מהעולם?
אה, נזכרתי בעוד מקום שנסעתי בו בשיטה דומה:
בנירנברג, גרמניה. רכשתי כרטיס בתחנת רכבת פרברית של DB למקום מסויים בעיר. לא קניתי "כרטיס מעבר מהרכבת למטרו" או משהו בסגנון כפי שעושים עדין בארץ, אלא פשוט כרטיס נסיעה מנקודה באזור א' לנקודה באזור ב' במכונה לפי שמות המקומות שהזנתי. גם ניצלתי את האופציה החינמית במכונה להדפסת הלו"ז ומסלול הנסיעה כולל פירוט המעבר למטרו שהיה עליי לבצע בתחנת הרכבת הראשית. מראש לא ידעתי האם אקבל החלפה למטרו בדרך, לרק"ל או לאוטובוס (בנירנברג יש את כל אלה) וגם לא היה אכפת לי. האופציה להחלפה לא הייתה מחייבת, והייתי יכול לרדת ולהמשיך באוטובוס ליעד שלי אילו התחשק לי.
 
בציריך הרכבת האוטובוסים הטראם ואפילו האוניות

מענין מה שכתבת:
"עליו לדעת רק את מספר הקו שלו ולא צריך לעניין אותו האם הוא נוסע על כביש או על מסילה"
יש לך דוגמא למשהו כזה מהעולם?
בציריך הרכבת האוטובוסים הטראם ואפילו האוניות
הן עם כרטוס משותף.
&nbsp
נסעתי מציריך לרושליקון כל יום באמצעי תחבורה אחר עם אותו כרטיס יומי אזורי
 

cwen

New member
גם בז'נבה

בציריך הרכבת האוטובוסים הטראם ואפילו האוניות
הן עם כרטוס משותף.
&nbsp
נסעתי מציריך לרושליקון כל יום באמצעי תחבורה אחר עם אותו כרטיס יומי אזורי
גם בז'נבה
קונים כרטיס לתקופת זמן מסוימת, והוא טוב לטראם, לאוטובוס ולסירות שחוצות את האגם. בטראם ובאוטובוס אפילו אין בדיקה של הכרטיסים. סומכים על הנוסעים שהם קנו אותם. כמובן, אם עולים כרטיסנים ומוצאים מישהו בלי כרטיס... חבל...
אבל בכל הפעמים שהייתי שם ונסעתי המון בתחבורה הציבורית לא נתקלתי בהם אפילו פעם אחת.
 
קודם ולפני הכל הייתי משקיע בשירות מקצועי.

רעיון מחשבתי - השקעת כל תקציב מדינת ישראל בתחבורה ציבורית
שלום לכולם, כחלק מפרוייקט גמר, בנושא תח״צ, אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם בנושא מה ניתן היה לעשות בתקציב שלם של מדינת מישראל בתח״צ (כ-400 מיליארד ש״ח). אשמח לקבל חוות דעת שתכלול פרוייקטים ורעיונות להשקעה בתשתית רכבתית ואחרת, עירונית ובינעירונית,. אני מבקש לא להתייחס לפרוייקטים שהיום נמצאים בבניה כגון קו רכבת לכרמיאל, רכבת העמק וכו׳. בחוות הדעת שלכם אשמח לקבל גם דירוג עדיפויות ותקציבים משוערים לפרוייקטים. שוב תודה על השיתוף פעולה.
קודם ולפני הכל הייתי משקיע בשירות מקצועי.
נהגי אוטובוס אדיבים , אוטובוסים נקיים , ולא מה שהולך בארץ שזה אסון אוטובוסים מלוכלכים לחלוטין ולא מזמינים עצירות פתע שהופכות את הבטן של הנוסעים,נהגים שלא עונים על שאלות שוב אני לא מכליל יש הרבה כאלו שהם אדיבים עונים לנוסעים אבל זה כנראה נתון לאופיו של אדם ולא כדרישה מקצועית כחלק ממהות העבודה והקבלה אליה.וזה אומר קביעת שכר גבוה לנהגים הרבה יותר מהמקובל בתחום כרגע.וחיוב החברות לקורסים והשתלמויות לנהגים הרבה יותר מהקיים ...
 

ipv6

New member


קודם ולפני הכל הייתי משקיע בשירות מקצועי.
נהגי אוטובוס אדיבים , אוטובוסים נקיים , ולא מה שהולך בארץ שזה אסון אוטובוסים מלוכלכים לחלוטין ולא מזמינים עצירות פתע שהופכות את הבטן של הנוסעים,נהגים שלא עונים על שאלות שוב אני לא מכליל יש הרבה כאלו שהם אדיבים עונים לנוסעים אבל זה כנראה נתון לאופיו של אדם ולא כדרישה מקצועית כחלק ממהות העבודה והקבלה אליה.וזה אומר קביעת שכר גבוה לנהגים הרבה יותר מהמקובל בתחום כרגע.וחיוב החברות לקורסים והשתלמויות לנהגים הרבה יותר מהקיים ...

קרא את ההודעה שלי מלמעלה.
לדעתי אי אפשר לשנות את זה, זה עניין תרבותי.
 

amit1270

New member
אוקיי. מה תעשה עם שאר ה-399,500,000 ש"ח?

קודם ולפני הכל הייתי משקיע בשירות מקצועי.
נהגי אוטובוס אדיבים , אוטובוסים נקיים , ולא מה שהולך בארץ שזה אסון אוטובוסים מלוכלכים לחלוטין ולא מזמינים עצירות פתע שהופכות את הבטן של הנוסעים,נהגים שלא עונים על שאלות שוב אני לא מכליל יש הרבה כאלו שהם אדיבים עונים לנוסעים אבל זה כנראה נתון לאופיו של אדם ולא כדרישה מקצועית כחלק ממהות העבודה והקבלה אליה.וזה אומר קביעת שכר גבוה לנהגים הרבה יותר מהמקובל בתחום כרגע.וחיוב החברות לקורסים והשתלמויות לנהגים הרבה יותר מהקיים ...
אוקיי. מה תעשה עם שאר ה-399,500,000 ש"ח?
והייתי נדיב...
 
מערכת הסעת המונים יעילה ומקיפה

אוקיי. מה תעשה עם שאר ה-399,500,000 ש"ח?
והייתי נדיב...
מערכת הסעת המונים יעילה ומקיפה
בגוש דן והסביבה,חיפה והסביבה,ירושלים...
זה דבר ראשון אחרי זה קווי רכבת לכל חור בארץ, חישמול כל הקווים , מסלולי תח"צ בלעדיים ומופרדים לחלוטין בכל כביש מרכזי.
מסלולי אופניים(למרות שזה לא כזה קשור) בכל עיר בארץ וגם בין הערים.
&nbsp
 

Subi777

New member
נהגי אוטובוס אדיבים זה עניין של משכורות בין היתר.

קודם ולפני הכל הייתי משקיע בשירות מקצועי.
נהגי אוטובוס אדיבים , אוטובוסים נקיים , ולא מה שהולך בארץ שזה אסון אוטובוסים מלוכלכים לחלוטין ולא מזמינים עצירות פתע שהופכות את הבטן של הנוסעים,נהגים שלא עונים על שאלות שוב אני לא מכליל יש הרבה כאלו שהם אדיבים עונים לנוסעים אבל זה כנראה נתון לאופיו של אדם ולא כדרישה מקצועית כחלק ממהות העבודה והקבלה אליה.וזה אומר קביעת שכר גבוה לנהגים הרבה יותר מהמקובל בתחום כרגע.וחיוב החברות לקורסים והשתלמויות לנהגים הרבה יותר מהקיים ...
נהגי אוטובוס אדיבים זה עניין של משכורות בין היתר.
משכורות נמוכות ומחסור בבטחון תעסוקתי, לצד תנאים לא קלים בלשעון המעטה לא יביא אנשים "עם תחושת שליחות" למקצוע.
 

darkshadow1

New member
בוא נראה-

רעיון מחשבתי - השקעת כל תקציב מדינת ישראל בתחבורה ציבורית
שלום לכולם, כחלק מפרוייקט גמר, בנושא תח״צ, אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם בנושא מה ניתן היה לעשות בתקציב שלם של מדינת מישראל בתח״צ (כ-400 מיליארד ש״ח). אשמח לקבל חוות דעת שתכלול פרוייקטים ורעיונות להשקעה בתשתית רכבתית ואחרת, עירונית ובינעירונית,. אני מבקש לא להתייחס לפרוייקטים שהיום נמצאים בבניה כגון קו רכבת לכרמיאל, רכבת העמק וכו׳. בחוות הדעת שלכם אשמח לקבל גם דירוג עדיפויות ותקציבים משוערים לפרוייקטים. שוב תודה על השיתוף פעולה.
בוא נראה-
*הקמת כל רשת הסעת ההמונים של נת"ע כרכבת תחתית- 100 מיליארד ש"ח (עבור 200 ק"מ של רכבת תחתית)
*מסילה רביעית באיילון- 3 מיליארד ש"ח
*הקמת רשת רכבות קלות בירושלים- 10 מיליארד ש"ח (עבור 50 ק"מ של רכבות)
*החלפת המטרונית ברק"ל בנתיבים שניתן לעשות זאת, הוספת מסלולים חדשים- 10 מיליארד ש"ח
*הקמת מסלולי BRT ורק"ל בכל הערים הגדולות בארץ- 15 מיליארד ש"ח
*שדרוג קו באר שבע-חיפה למהירות של 250 קמ"ש- 15 מיליארד ש"ח
*הקמת המסילה המזרחית- 5 מיליארד ש"ח
*בניית מסילת כרמיאל-קרית שמונה- 10 מיליארד ש"ח
*בניית מסילת עפולה-טבריה- 3 מיליארד ש"ח
*הכפת מסילת העמק- מיליארד ש"ח
*הארכת A1 עד מלחה, כולל 2-3 תחנות חדשות בתוך ירושלים- 5 מיליארד ש"ח
*מסילת הראשונים-משה דיין- 3 מיליארד ש"ח
*שיקוע וריבוע המסילה בתוך תחומי העיר חיפה- 5 מיליארד ש"ח
*שדרוג מערך האוטובוס הארצי: החלפת אוטובוסים ישנים, הגדלת תדירות (והקטנת האוטובוסים אם אין מספיק ביקוש), כירטוס חכם ואוטומטי בכל האוטובוסים (בלי מגע עם הנהג), שיפור כל התחנות, הוספת נת"צים ומת"צים- 5 מיליארד ש"ח
*שדרוג חלק ניכר מתחנות הרכבת הקיימות, הוספת תחנות חדשות בקווים קיימים, רכישת ציוד נייד חדש, שיפור מערך התחזוקה- 5 מיליארד ש"ח
*הקמת קו באר שבע-אילת- 25 מיליארד ש"ח
&nbsp
כבר נגמרו הפרוייקטים שאני יכול לחשוב עליהם ובקושי עברתי חצי מהתקציב. עם כ"כ הרבה כסף אפשר להקים גם פרוייקטים הזויים כמו רכבת מגלב שתיסע במהירות של 400-500 קמ"ש בין באר שבע לחיפה ובין ת"א לירושלים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה