רעיון וגנבה

michalnis

New member
רעיון וגנבה

שלום פיתחתי רעיון שיווקי מבריק (לדעתי) הקשור לתחום הפרסום בסלולרי השאלה שלי היא האם יש לי דרך להגן על עצמי מגנבה מכיוון שהרעיון הוא על דרך שיווקית ולא מוצר או טכנולוגיה, ככל שאני יודעת - אני לא יכולה לרשום עליו פטנט. נניח שאני בדרך לא דרך מצליחה להשיג פגישה עם אחת מחברות הסלולר ומציגה להם את הרעיון - הן יכולות ליישם אותו מבלי לתת לי כלום? אני מניחה שהם לא יחתמו אתי על שום חוזה מבלי לשמוע את הרעיון וברגע שאני חולקת את הרעיון הן יכולות לרוץ איתו לבד מה דעתכם?
 

shay6748

New member
חוזה סודיות

אמנם אין לך יכולת לרשום פטנט אבל זה לא אומר שהם יכולים לעשות מה שבראש שלהם. תחתימי אותם על חוזה שאומר שהם צריכים את רשותך בכתב על מנת להשתמש ברעיון, ובמידה וכבר רץ אצלהם רעיון דומה הם צריכים להראות לך מסמכים תוך X ימים ואז לא תהיה לך כל תביעה כנגדם. הסעיף הזה קשה והרבה יתנגדו לו, אבל זה מה יש. או שתקחי סיכון - חברות גדולות לא נוטות להתעסק בקטנות ולגנוב רעיונות של אנשים. זה פשוט לא שווה להם תדמיתית.
 
כבר נישאלה השאלה הזו

וקיבלת תשובות . כול שבוע מישהוא מחפש שיטה שלא יגנבו לו את הרעיון
 

pazitz

New member
גם לי שאלה דומה

הרעיון שלי כפי שציינתי קודם ,הוא בתחום האינטרנט/ תוכנה. האם יש אפשרות לרשום את הרעיון כפטנט? חשוב לציין שחרשתי את האינטרנט בעניין ולא הצלחתי למצוא תשובה חד משמעית.
 

shay6748

New member
חד משמעית - לא

אין אפשרות לרשום פטנט על תוכנה/אתר בגלל זה יש שחקנים כמו מיקרוסופט שברגע שרואים רעיון נחמד, שמתאים ליישומים שלהם, וישר מפתחים אותו (ראי ערך פיירפוקס ונטסקייפ ז"ל) אבל עדיין, את יכולה להחתים על חוזה כפי שציינתי למעלה.
 

shay6748

New member
עו"ד זה תמיד טוב

אבל בד"כ את לא במצב של מו"מ מקדים עם החברות הגדולות ולכן לא בטוח שיסכימו לדבר עם עו"ד. אני מציע לך לחפש באינטרנט הסכמי סודיות (יש באתר של מט"י ותנסי לחפש ערך NDA) לחוזה הסודיות תצרפי מצגת מודפסת של הרעיון ותבקשי שיחתמו עליה במעמד הצגת הרעיון.
 

Andrei D

New member
לא מדוייקים דבריך

יש אפשרות לרשום פטנט על אלגוריתם עליו התוכנה מבוססת. אם מדובר על תהליך מיוחד או שיטה מיוחדת העומדים בבסיס התוכנה, הרי ניתן לעגן את ההגנה עליהם בפטנט. אדגיש, כי זכויות יוצרים לא מגינות על הפן הרעיוני שמאחורי התוכנה, ולשם כך יש לבדוק אפשרות לרישום פטנט
 

privet i

New member
אפשר לרשום תהליך טכנולוגי המשלב

מחשב ותוכנה. אי אפשר לרשום פטנט על אלגוריתם. אבל עורך פטנטים יענה על שאלה כזאת בשתי דקות בשיחת טלפון. הרבה יותר מקצועי והרבה יותר מהיר מאשר להמתין לתשובה בפורום.
 
ברמת העיקרון- לא מדובר באלגוריתם

לפחות לא ברעיון שלי... גם אצלי מדובר בתוכנה אבל אני מעוניינת להגן על התוכנה שלי שכבר עברה משלב האלגוריתם לאב טיפוס ממשי...
 

privet i

New member
בתוכנה אפשר להגיע לאותה תוצאה ע"י

שורות קוד שונות. ההגנה על תוכנה היא הגנה שניתנת לך כמו על יצירה ספרותית וכדומה. זכויות יוצרים או משהו כזה והיא ניתנת לך מעצם כתיבת התוכנה אם את לא מתכוונת לחלק רשיונות שימוש אין לך בעיה. אבל שוב. - ספר טלפונים, 2 דקות ויש לך תשובה מוסמכת מכל עורך פטנטים.
 

Andrei D

New member
למה לבלבל סתם אנשים?

אפשר (ורצוי) לרשום פטנט על אלגוריתם. בתנאים מסויימים, אפשר לרשום פטנט גם על תוכנה...
 

privet i

New member
זה לא מה שאמר איש מקצוע ולא פעם

אחת. אם אתה עורך פטנטים אשמח לשמוע עוד על כך.
 

Andrei D

New member
לא אוסיף על שכתבתי

תחפש הודעות קודמות שלי בתחום הנדון. כל נושא יש לבדוק לגופו ולהתאים הגנה הולמת
 

shay6748

New member
עד היום בישראל לא נרשם פטנט על

תוכנה, ותקן אותי אם אני טועה (אני לא). היו אפילו הרבה דיונים על כך בבהמ"ש שרובם ככולם העלו חרס. אם היה פטנט על תוכנה אתה לא חושב שפיירפוקס, לדוגמא, היו מוציאים פטנט?
 

Andrei D

New member
תוכנה זה סוג של מידע תיאורי.

לפעמים, לתוכנה יש מאפיינים תפקודיים, דרך משל, תוכנה הנותנת הוראות הפעלה למכשיר מסויים. תוכנה - או טוב מזה לומר - אותו החלק בעל המאפיינים התפקודיים שבתוכנה, בר הגנה בפטנט.
 
למעלה