רעידות קלות בגוף

Lihi a

New member
רעידות קלות בגוף

טימו (בולדוג צרפתי בן שנתיים ו-3 חודשים) קיבל ביום רביעי שבוע שעבר חיסון משושה, וכמו בשנה שעברה, פיתח תגובה אלרגית די קשה לחיסון, 3 שעות אחרי מתן החיסון. מאחר שהוטרינר כבר לא היה, בתחילת ההתנפחות הוא הנחה אותנו לתת לו חצי כדור פרדנינזון 5 מ"ג(כדורים שהיו לנו בבית למקרה הצורך). לאחר שראינו שזה לא עוזר הוא אמר לתת לו עוד חצי. כעבור שעה שמצבו לא השתפר והכלב פשוט יצא מדעתו לקחנו אותו לוטרינר חירום שנתן לו זריקה.. הגבשושיות בגוף ירדו וההתגרדויות הפסיקו מיד, הנפיחות בפנים עוד לא. כשחזרנו מהוטרינר, כשטימו הלך לישון שמנו לב שהוא מתנהג מעט מוזר - לא הצליח להחזיק את העיניים כ"כ, והיו לו מעין טיקים קטנים עם הראש, לא הצליח לעלות כמו שצריך במדרגות. הוטרינר אמר שעבר חוויה לא קלה וצריך לתת לו זמן להתאושש. יום למחרת קיבל 2 כדורי 5 מ"ג פרדנינזון בבוקר ובערב, ושוב 2 בבוקר למחרת וזהו. הנפיחות בפנים ירדה לחלוטין. הוא חזר לעצמו לגמרי. אתמול שוב התחיל להתנהג מעט מוזר.. תוך כדי משחק אנרגטי עם הכדורים שלו הוא פתאום פשוט הפסיק באמצע ולא שיחק יותר (מאוד לא אופייני לו.. יש לו אנרגיות מפה ועד להודעה חדשה לא משנה מתי). כשנשכב לנמנם/לישון כל פעם קם והחליף תנוחה או מקום. בלילה כמעט ולא ישן, הסתובב בין החדרים כמה וכמה פעמים, הוא פשוט לא הצליח להישאר לשכב. כמו כן שמנו לב שהוא רועד, רעידות קטנות לפעמים בכל הגוף וכששמתי עליו יד הרגשתי רעידות קטנות בבטן התחתונה, קרוב לחלק הפנימי של הירך. יש לציין שמעבר לזה הוא מתנהג רגיל לחלוטין, אוכל, שותה, עושה צרכים, מגיב אלינו, הולך כרגיל. משיחה טלפונית עם הוטרינר הוא ביקש לחכות עוד 24 שעות ואם זה לא עובר לבוא איתו, הוא טען שאין לזה קשר לתגובה האלרגית או לחיסון לפי דעתו. על מנת שיהיה לי קצת קל יותר להעביר את ה-24 שעות האלו אשמח לדעת מה זה יכול להיות? מה האופציות?
 
האם הרעידות קורות מתוך שינה?..

אם כן, יכול להיות שהוא פשוט חולם.. לכלבים חולמים יש לפעמים כל מיני רעידות ו"טיקים" מתוך שינה. ציינת שהוא לוקח סטרואידים (פרדניזון), לסטרואידים יש לפעמים תופעות לוואי של עייפות (אמרת שהוא התעייף באמצע משחק) ואי שקט יכול להופיע בעקבות צורך לעשות פיפי או מתוך רעב (שתייה מרובה ותאבון מוגבר הן עוד תופעות לוואי של סטרואידים).
 

Lihi a

New member
לא

הרעידות הן לא מתוך שינה.. להפך, הוא לא ישן כל הלילה בגללן. אני מכירה אותו כשהוא חולם.. זה לא זה. והפעם האחרונה שלקח סטרואידים הייתה ביום שישי כבר.. ככה שזה גם לא זה. זה אי שקט שהוא לא יכול לשכב באותה תנוחה באותו מקום יותר מדי זמן כי משהו מציק לו..
 

Lihi a

New member
עדכון קטן

בסופו של דבר הלכנו לוטרינר אתמול, הוא עשה לו בדיקה יסודית אך לא מצא שום דבר שעלול לרמוז על בעיה כלשהי. בדק לו את הבטן ואמר שהיא רכה ולא נראה שהיא כואבת לו, אין לו חום, בדק לו את הלב ובכלל הוא נראה לו בסדר.. אמר לנו לחזור היום לבדיקות דם במידה וזה ממשיך, ואנחנו אכן נחזור אליו אחה"צ. בינתיים הלילה היה קצת פחות קשה משלשום, הסתובב קצת פחות. עוד דבר ששמנו לב אליו אתמול בערב הוא כשהוא ישן ולוקח נשימה עמוקה הגוף שלו ממש רועד, אולי אפילו מעט מתכווץ, הוא ישן כל הזמן עם עיניים חצי פתוחות.. לעומת זאת כשהוא שכב בתנוחה אחרת לא רעד כלל, נראה שהוא ישן טוב, רק שמתי לב שהנשימות שלו קצת קצרות מהרגיל אבל לא בצורה משמעותית.
 
הכי טוב זה לצלם אותו במצלמה -וידיו

ולהראות את הסרט לוטרינר . כך אפשר באמת לראות מה קורה לחתול . מתוך ניסיון זה בהחלט יכול להביא להבנה והבחון של החתל . בהצלחה .
 

enbalush

New member
כלבים רועדים גם מכאב

אני מקווה שתמצאו את מקור הבעיה במהרה
 

Lihi a

New member
לא,

אבל מצד שני שנה שעברה הוא קיבל את הזריקה בשלב יותר מוקדם של ההתפנחויות. בכל מקרה, נכון לעכשיו כל הסימפטומים נעלמו! :) הוא חזר לעצמו לחלוטין, אין רעידות, ישן כ-ל הלילה, חזר להתנהג כמו הטימו שאני מכירה. הקלה מדהימה.. בכל זאת נתייעץ עם הוטרינר לגבי הבדיקות דם שאנו צריכים לעשות הבוקר. יכול להיות מצב בו נתפס לו איזה שריר? הרעידות היו בעיקר כששאף אוויר פנימה, מעין התכווצות כזו.. חשבנו על זה שאולי חטף מכה בחזה, למרות שלא ראינו שום דבר. השינוי היה הרי בזמן ששיחק בגינה בכדור והשתולל.
 

enbalush

New member
לא נשמע כמו התכווצות שריר

נשמע יותר כמו תגובה לזריקה, התנפחות, כאב... אבל כדאי לעשות בדיקת דם ופעם הבאה לזכור לעשות את הזריקה לא בסופ"ש :) מסכן, שמחה שמרגיש טוב.
 

Lihi a

New member
הוטרינר שלל תגובה לזריקה, לחיסון ולסטרואידים

מאחר וזה התחיל יומיים אחרי, בהם כבר הספיק להתאושש מהתגובה האלרגית. אני מקווה שנגלה מה זה היה.. כי חוץ מהרעד ומזה שראיתי שמשהו מפריע לו, לא היו לו שום סימפטומים, כל השאר כרגיל. זה גם התחיל ביומיים האלה רק בשעות אחה"צ המאוחרות, במהלך הבוקר הוא היה בסדר. החיסון לא נעשה בסופ"ש (אלא ביום רביעי), פשוט מאוד הוטרינר הקבוע שלנו איכזב בפעם השנייה כבר, והעדיף לתת הוראות דרך הטלפון כי זה היה 10 דקות אחרי שסגר ויצא מהמרפאה.. בכל מקרה, עברנו לוטרינר אחר. תודה!
 
קודם כל - טוב לשמוע שטימו מרגיש יותר טוב

וגם טוב שעברתם רופא, לא שמעתי על רופא שלא פותח מרפאה במקרה חירום. לגבי התגובה האלרגית - אני יודעת שיש כמה חברות שמייצרות את החיסונים, בזמנו כשעבדתי אצל וטרינר היתה לנו מטופלת שהיתה אלרגית לחיסון (אבל ברמה אחרת לגמרי - היא פיתחה שוק אנפילקטי והיתה בסכנת חיים, אצלה זה קרה כמה דקות אחרי שקיבלה חיסון - עוד במרפאה). בגלל שידענו שהיא אלרגית לחיסון של חברה ספציפית (לא זוכרת איזו), בפעמים הבאות נתנו לה חיסון של החברה השניה והשארנו אותה להשגחה. אולי כדאי שתתייעץ עם הוטרינר החדש לגבי מה לעשות בשנה הבאה - אם עדיין מייבאים לארץ חיסונים מ-2 יצרניות שונות, להשתמש בחיסון של החברה ה-2, אולי להשאיר את טימו להשגחה אחרי חיסון כדי שיוכל לקבל מייד טיפול, או לוודא שיהיה מי שיפתח את המרפאה אם טימו יפתח תגובה אלרגית בשעות שהמרפאה לא עובדת.
 

Lihi a

New member
בהחלט נתייעץ איתו לגבי שנה הבאה..

הבעיה היא שבשנה שעברה הוא התנפח תוך 20 דקות, חיכינו איתו 30 דקות אצל הוטרינר והכל היה בסדר. התגובה הגיעה רק 3 (!) שעות מאוחר יותר. לחיסון של החברה השנייה לא הייתה לה תגובה?
 
לא היתה שום תגובה

ובכל זאת, בכל פעם שהיא הגיעה לחיסון היו 2 וטרינרים נוכחים במרפאה, למקרה שיהיה שוב שוק אנפילקטי והיא תצטרך התערבות. אני לא זוכרת מה ההבדל בין 2 סוגי החיסונים - זה בטוח ד"ר ארז יוכל להסביר
 
למעלה